Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til å tyde en drøm.


Gjest Verdens verste husmor

Anbefalte innlegg

Gjest Verdens verste husmor

Jeg, min mor og en masse barn (2 av dem mine) var i et fremmed, men likevel kjent, hus.

På soverommet hadde noen veps nettopp begynt å bygge et bol, og en av vepsene stakk meg like under øyet.

Først ble jeg blind, så ble jeg stum, og deretter ble jeg delvis lammet i armer og ben.

Jeg klarte likevel å karre meg bort til kjøkkenskapet for å kaste i meg to allergitabletter, og hente en "EpiPen" som lå der.

Min mor skulle hjelpe meg å sette "epipen-en", men klarte ikke gjøre det, så jeg måtte gjøre det selv.

Jeg fikk tilbake synet og stemmen ned en gang jeg fikk adrenalin.

Men så ble det oversvømmelse, og vi fikk beskjed om å evakuere huset.

Men det kunne vi ikke, for barna gjemte seg overalt, og mamma klarte ikke å finne dem, og jeg måtte trøste de som var redde.

Det gikk også bra...

Jeg var ikke redd under drømmen, men det som kom klart fram var at for at ting skulle ordne seg, måtte jeg gjøre alt selv.

Jeg kunne ikke stole på at andre hjalp meg.

Noen som kan hjelpe meg med forslag til tolkning?

Jeg har en følelse av at den har en spesiell mening, men jeg klarer ikke helt å se hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om du føler at noen nær deg begrenser deg og som du sier selv at du opplever at de nær deg ikke kan hjelpe deg .

Kanskje har du drømmer om å endre drastisk på tilværelsen din , men mistenker at de rundt deg ikke kommer til å støtte deg eller hjelpe deg i det , at du opplever at de kanskje også motarbeider deg ?

Hehe hvem vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Skal ikke hus representere ditt underbevisste, eller sjelen eller noe sånt? Kanskje noe med at du er selvstendig og mestrer livet ditt selv i turbulente omstendigheter? Og at du er den voksne nå, og moren din ikke kan hjelpe deg på samme måte lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, min mor og en masse barn (2 av dem mine) var i et fremmed, men likevel kjent, hus.

Når man drømmer om andre personer, er det ofte deg selv de representerer. En mor representerer alt vi ønsker i form av omsorg og kjærlighet. Steller du nok med deg selv? Gir du deg selv nok omsorg og kjærlighet? Det kan også være at din mor (som symbol) i drømmen viser deg sine sider som kanskje du trenger å jobbe med eller forsterke! Hvordan er ditt forhold til mor? Hvordan er ditt forhold til deg selv? Barn kan representere oss selv som barn. Dine egne to barn kan være symbol på noen nære sider av deg selv. Barn i drømmer minner oss på de barnlige sidene i oss selv. Hvordan var du som barn? Barn kan også gi et pekepinn på at noe i oss vokser, slik et barn vokser opp og modnes. Hus representerer hele oss. Utsiden av huset er symbol på vår ytre holdning, adferd ol. Et fremmed hus, men likevel kjent....er det noe i deg som kjenns fremmend ut, nytt? men alikevel kjent?

På soverommet hadde noen veps nettopp begynt å bygge et bol, og en av vepsene stakk meg like under øyet.

Først ble jeg blind, så ble jeg stum, og deretter ble jeg delvis lammet i armer og ben.

Soverommet er der hvor vi sover, husets hvilested. Det er også der vi har det meste av vår seksuelle aktivitet. Om vi ikke trives eller sliter med søvnen eller det seksuelle i dette rommet, kan man bli ganske utslitt og lei. Veps som kraftdyr symboliserer bruken av kvinnelig krigsenergi, Søsterbånd/venninder, Vepsen representerer også en forståelsen for det kvinnelige samfunn samt fellesskap.

Kan det være at du er i ferd med å utvikle din feminine side? Eller har du den godt i behold? Føler du behov for flere kvinner rundt deg? Eller har du opplevd for mye av det? Du sier vepsen stakk deg, du ble stum blind og deretter lammet. Kan det være sider i deg, som har med den kvinnelige feminine som er blind, stum, lam for noe? er det noe du ønsker å gjøre? Men ved f.eks et negativt utfall fra....en kvinne? (deg selv?)...(som symboliserer stikket)....hindrer deg i å gjøre som du ønsker fordi du da blir blind, stum og lam...av frykt f.eks? Frykt for å dumme deg ut?

Jeg klarte likevel å karre meg bort til kjøkkenskapet for å kaste i meg to allergitabletter, og hente en "EpiPen" som lå der.

Min mor skulle hjelpe meg å sette "epipen-en", men klarte ikke gjøre det, så jeg måtte gjøre det selv.

Kjøkkenet representerer forvandling, der man er kreativ med matlaging, baking, omsorg, og et sosialt samvær. Du sier du greier å karre deg bort til kjøkkenskapet. Et åpent skap (uten lås) symboliserer noe skjult men noe tilgjengelig. Der man oppbevarer bruksting. Du har egenskaper i deg som er skjult, men som du likevel ikke gjemmer? Du må sette sprøyten selv, din mor klarer ikke. (her kommer dette med omsorg og kjærlighet til seg selv igjen) En sprøyte representerer medisin, noe man trenger ved behandling. Du må sette sprøyte for å bli kvitt lammelsen. Kanskje du trenger noe å styrke deg på (symbolet sprøyten)..noen nye innput, ideer, eller kraft for å komme deg ut av denne lammelsen du kanskje føler deg hemmet av i det virkelige liv?

Jeg fikk tilbake synet og stemmen ned en gang jeg fikk adrenalin.

Du fikk tilbake motet? Styrken?

Men det kunne vi ikke, for barna gjemte seg overalt, og mamma klarte ikke å finne dem, og jeg måtte trøste de som var redde.

Det gikk også bra...

Oversvømmelse i et hus, .....vann er følelser. Det kan symbolisere at du inni deg blir oversvømt av følelser. Har det blitt for mye for deg i det siste? Har ting gått deg litt over hodet? Sliter du kanskje for mye?

Jeg var ikke redd under drømmen, men det som kom klart fram var at for at ting skulle ordne seg, måtte jeg gjøre alt selv.

Jeg kunne ikke stole på at andre hjalp meg.

Kanskje det er på tide at du setter foten ned, Og forlanger at du får litt hjelp? I denne drømmen får jeg følelsen av at den symboliserer en sterk person, men som har for mye og gjøre. Så mye at personen ikke får tid til seg selv. Denne personen står midt i en oversvømmelse av følelser. Og som føler at ting ikke blir gjort uten denne personens innvirkning. Dette kan også symbolisere at personen kanskje har påtatt seg selv for mye kontroll. Som ikke stoler helt på at noen klarer å påta seg de samme oppgavene? Kanskje tillit til andre OG seg selv er viktig her?

Noen som kan hjelpe meg med forslag til tolkning?

Jeg har en følelse av at den har en spesiell mening, men jeg klarer ikke helt å se hva...

Jeg håper dette ble nogen lunde forstålig? :lete: ..Hehe! Ellers vil jeg gi et tips om forumet mitt, der vi også har medlemmer som er dyktig på å tolke drømmer! (om det er lov? :sjenert: )

Link til forum! HER!!

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdens verste husmor

Takk til dere som har svart! Innspill er alltid nyttige når jeg selv ikke ser skogen for bare trær...

En spesiell takk til Linealuna for den grundige tolkningen, den hjalp meg veldig godt for å komme videre.

Men et nytt spørsmål:

Kan hvem som ikke var tilstede i drømmen ha noen betydning?

Og sprøyten, kan den ha noe med min fysiske situasjon å gjøre?

Linealuna skriver:

En sprøyte representerer medisin, noe man trenger ved behandling. Du må sette sprøyte for å bli kvitt lammelsen. Kanskje du trenger noe å styrke deg på (symbolet sprøyten)..noen nye innput, ideer, eller kraft for å komme deg ut av denne lammelsen du kanskje føler deg hemmet av i det virkelige liv?

Kan det være min fysiske helse som hemmer meg, og at jeg føler jeg behøver en annen behandling for å komme ut av "lammelsen"?

Takk for tipset om den andre siden. Jeg skal se på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et nytt spørsmål:

Kan hvem som ikke var tilstede i drømmen ha noen betydning?

Om du selv kjenner på at den personen kan ha noen betydning, så skal du vidrefølge den følelsen. Om det kjenns riktig ut, kan det fint ha en betydning.

Alt av elementer som dukker opp i drømmene er symboler. Din mor, barna, sprøyten, oversvømmelsen....alt er symboler. Om det er vår underbevissthet, vårt høyere jeg eller våre hjelpere som viser til symbolene er egentlig uvesentlig. Det er symbolene vi skal tolke. Og vi får disse symbolene i former av ting vi kjenner igjen, slik at vi lettere skal forstå betydningen av drømmene. Vår intuisjon (magefølelse)...er like viktig å ta med seg i tolkningene.

Som regel handler alle disse symbolene om oss selv og ikke andre. ade viser til sider i oss selv vi skal bli mer oppmerksom på. Drømmer er en enorm stor hjelperessurs for oss, til å kunne forstå oss selv og hvor vi står i livet.

Og sprøyten, kan den ha noe med min fysiske situasjon å gjøre?

Linealuna skriver:

SITER

En sprøyte representerer medisin, noe man trenger ved behandling. Du må sette sprøyte for å bli kvitt lammelsen. Kanskje du trenger noe å styrke deg på (symbolet sprøyten)..noen nye innput, ideer, eller kraft for å komme deg ut av denne lammelsen du kanskje føler deg hemmet av i det virkelige liv?

Kan det være min fysiske helse som hemmer meg, og at jeg føler jeg behøver en annen behandling for å komme ut av "lammelsen"?

Det kan det fint være. Om du får behandlinger nå som du føler ikke hjelper deg....hemmer deg i å komme videre....så er ikke det umulig. Men i drømmen din så hjalp sprøyten deg, du ble kvitt lammelsen.

Snakk med legen din om dette, dersom du føler den behandlingen du får ikke er til noen hjelp. Jeg er ingen lege, og kan ikke uttale meg om dette, derfor er det viktig at du tar opp dette med din fastlege.

Takk til dere som har svart! Innspill er alltid nyttige når jeg selv ikke ser skogen for bare trær...

En spesiell takk til Linealuna for den grundige tolkningen, den hjalp meg veldig godt for å komme videre.

Alltid hyggelig å hjelpe til. Dessuten er drømmetolkninger utrolig spennende og lærerikt. Bare husk at du plukker ut det som kjenns riktig ut for deg, for ingen av oss sitter på fasiten. Men andres tolkninger på drømmer kan ofte belyse opp ting for oss vi ikke ser selv! :)

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JObber du i helsevesenet? Du virker veldig oppehengt i de medisinene i drømmen virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdens verste husmor
JObber du i helsevesenet? Du virker veldig oppehengt i de medisinene i drømmen virker det som

Nei, det gjør jeg ikke, selv om det føles slik av og til... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...