Gå til innhold

Sannheten om bibelen


Gjest Corto Maltese

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bibelen - Produkt av en eller fler menns livvelige fantasi .

Ja, helt enig jeg er bare interisert å tro på fantasi, fantasien er bygd på sand, når regnet kommer, vil fantasien bli revet ned. profetiene i bibelen stemmer ikke i det hele tatt. jeg er ikke velsignet i denne troen, jeg har bare feberfantasier, og ikke helbredet fra all hasjrøykingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt det, bare å tro, bare å krype til korset det, innse du er et forgjengelig menneske uten Gud. Verdslige bekymringer slår meg ikke så hardt lenger når jeg i håp og tro forvandlet til visshet at døden ikke er enden på den kjærlighet jeg har fått, men tar jeg feil, er jeg og de andre som tror det samme de som står for løgner.

Beklager om jeg rokker på din tro at alle kommer til himmelen, skulle ønske det var sånn, men det passer ikke når ondskapen er en del av det skapte. Jesus tok på seg våre synder og døde for oss. Tror dere dette vil det komme en talsmann til oss som vil lære oss mer(Joh 16.kapittel).

Denne jordkloden og alt i den og alt rundt den er så underfullt, men bibelen og troen på den samlet biter på plass, og velsignelse dess mer jeg vokste i tro, har gjort det for meg en sannhet, nå skal det motbevises, men ikke av meg, må motbeviseren gjøre sitt beste.

Nå er det ikke slik at alle de som ikke tror på bibelen er onde mennesker.

Finnes mange bra mennesker som er opptatt av å gjøre det gode og være god mot andre mennesker.

Kommer de til helvete i følge ditt syn? Er de dårlige mennesker?

Nå vet jeg at første bud i bibelen er: du skal ikke ha andre guder enn meg.

Nå tror ikke jeg på denne Gud, som likeså kan være menneskeskapt for å kontrollere store masser.

I følge den kommer jeg til helvete.

Har du ikke møtt bra mennesker på din vei som ikke tror på Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke slik at alle de som ikke tror på bibelen er onde mennesker.

Finnes mange bra mennesker som er opptatt av å gjøre det gode og være god mot andre mennesker.

Kommer de til helvete i følge ditt syn? Er de dårlige mennesker?

Nå vet jeg at første bud i bibelen er: du skal ikke ha andre guder enn meg.

Nå tror ikke jeg på denne Gud, som likeså kan være menneskeskapt for å kontrollere store masser.

I følge den kommer jeg til helvete.

Har du ikke møtt bra mennesker på din vei som ikke tror på Gud?

Jo, og i det innlegget du refererte til, skrev jeg ikke om de som ikke tror på Gud er onde. Har møtt mange snille muslimer og. Men det er velsignelse ved tro og håp, og denne historien er fylt av mye kjærlighet når nåden åpenbares til deg. Rettferdigheten kan være vanskeligere å svelge, men det finnes ondskap i verden, den skal utryddes ved død. Håper de som ikke fikk sjangsen til å finne Gud og sannheten i dett livet, får sjangsen etterpå, det passer inn i det jeg kaller rettferdighet. Bare ikke tro Jesus kom for å vise at Gud var en ond dommer, det vil djevelen få deg til å tro nå når Jesus kom med en så snill nåde for oss. Og mye annet vil han få oss til å tro så vi ikke får del i velsignelsen ved denne tro og håp, og ender i å være snill i en ond verden, hvor du ikke betyr en skit for noen som er likegyldige, og du vil bli utbrent ved å ikke forstå hvorfor, eller selv vende deg til å hate, som sprer død. Men jeg vil sannheten skal frem, og at jeg tror Jesus kom med sannheten, og at om vi tror på Ham, så skal sannheten flytte inn i våre hjerter, og hjelpe oss, talsmannen, Den Hellige Ånd:)

Fortsett du å være snill, har ikke noe imot det, men jeg håper du lærer og forstår mer enn at vi ikke forstår og må lage regler på regler og lov på lov for å holde oss på styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...