Gå til innhold

Sannheten om bibelen


Gjest Corto Maltese

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det blir holdt noen regnskap overhodet! :rødme:

Vi er alle lysets barn! Nærmere kjærligheten kommer man ikke tror jeg! :)

Enig. Det var litt flåsete sagt av meg, dette med regnskap. Heller ikke unitarer tror på slike ting. Vi er av den oppfatning at alt og alle skal frelses når den tid kommer. Det er den såkalte apokatastasislæren som har levd sitt liv i kristendommen ... er det 1500 år nå. Siden Origenes tid. Denne læren ble riktignok fordømt av de kristne som mente (og mener) at noen går til helvete og andre til himmelen. Men dem om det. De klarte i alle fall ikke å utrydde de kristne tilhengerne av apokatasasislæren, selv om de forsøkte både med bålbrenning og andre ting. Vi lever fortsatt og nekter fortsatt å godta noe annet enn en allkjærlig G-d som frelser alt og alle. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis G-d tenker på Linealuna, da sier det seg selv at frelsen også er innenfor rekkevidde for Linealuna uansett hvilken vei Linealuna befinner seg på. Eller er du av den oppfatning at G-ds tanker om Linealuna er likegyldige?

Og videre: Hvis G-d har en plan for alle mennesker da får vi vel forutsette at G-d er såpass oppegående at G-d forstår at mennesker har forskjellige veier å gå. Når du sier at G-d ikke tvinger noen, da motsier du deg selv når du samtidig sier at frelsen bare har en vei gjennom Jesus. For det betyr at alle er tvunget til frelse gjennom den veien. Og bak den som er tvunget til noe står det alltid en som tvinger noen til noe. Du sier indirekte at dette er G-d. En farlig tanke, spør du meg.

Jeg er av den oppfatning at G-d er mer oppegående enn som så.

Hvorfor jeg skriver G-d? Fordi jeg tilhører en tradisjon der vi har så stor respekt for G-d at vi ikke i vanvare vil misbruke G-ds navn. Den respekten er så stor fordi vi mener at G-d ikke ensretter religiøs tro, men lar flere veier være åpne. Også andre veier enn den Jesus lærte oss om.

Det er noen underlige konklusjoner du kommer fram til ut av det jeg skriver. At Gud tenker på alle, uansett hvilken religion de utøver, eller om de ikke har noen tro i det hele tatt, gir ikke adgang til ham utenom den veien han selv har sagt at alle må gå.

Hvorfor skulle Gud ta til seg alle de som ikke vil vedkjenne seg ham, eller ikke vil ha noe med ham å gjøre i det hele tatt?

En annan underlig tanke du tydeligvis gjør deg, er at alle skal bli frelst, men du tror ikke på noe helvete å bli frelst fra, så hva mener du med den frelsen du nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SITER(Linealuna @ 03.09.2007 (20:29) )

Bibelen aner jeg ingenting om.

Fra KR-øst

Dette vil jeg tolke som et utsagn om at du ikke kjenner Bibelen.

Hmmmm!

Gud tenkte på meg, jeg ba ham bevise for meg at han faktisk eksisterer. Og det gjorde han ved å vise meg denne fantastiske åndelige verden. For den vet jeg er ekte! Bibelen aner jeg ingenting om. Gud vet at selv om jeg er vanskelig å overbevise, så vet han at ved konkrete opplevelser, er jeg ikke vond å vende

Tror nok du må lese denne teksten en gang til, å ikke bare henge seg opp i èn setning!

Gud tenkte på meg, jeg ba ham bevise for meg at han faktisk eksisterer. Og det gjorde han ved å vise meg denne fantastiske åndelige verden. For den vet jeg er ekte! Bibelen aner jeg ingenting om.

Nå forstår du sikkert at jeg mente jeg ikke kan fornekte det jeg kjenner på kroppen, samt hører og ser med mine egne sanser? Men at bibelen aner jeg ikke NOE om, siden den faktisk er skrebet og basert på menneskelige tolkninger og erfaringer, og ikke kommer direkte fra gud eller det åndelige, slik som jeg opplever det i min hverdag. Der jeg faktisk har kontakt med gud/det åndelige.

Jeg trenger INGEN bibel eller andre menneskers tro og velmenende ord til å vise meg veien. Jeg har direkte kontakt med lysets kilde. Hvorfor gå gjennom så mange kanaler når man kan nå dit man vil direkte?

For meg blir denne teorien deres i praksis, at jeg må ringe min mor for at hun skal ytre frem mine ønsker til min far, fordi jeg ikke er fullkommen nok til å snakke med ham selv.

Det samme med andre religioner.....når man fornekter disse så skal man altså bli utestengt??? Er dette kjærlighet?

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen underlige konklusjoner du kommer fram til ut av det jeg skriver. At Gud tenker på alle, uansett hvilken religion de utøver, eller om de ikke har noen tro i det hele tatt, gir ikke adgang til ham utenom den veien han selv har sagt at alle må gå.

Hvorfor skulle Gud ta til seg alle de som ikke vil vedkjenne seg ham, eller ikke vil ha noe med ham å gjøre i det hele tatt?

Jeg tar på alvor at G-d er allmektig, allvitende og allkjærlig. Det er derfor jeg må konkludere som jeg gjør ut fra det du skriver. Er du uenig i at G-d er allmektig, allvitende og allkjærlig? Hvis ikke, hvorfor stiller du da følgende spørsmål "Hvorfor skulle Gud ta til seg alle de som ikke vil vedkjenne seg ham, eller ikke vil ha noe med ham å gjøre i det hele tatt?"

En annan underlig tanke du tydeligvis gjør deg, er at alle skal bli frelst, men du tror ikke på noe helvete å bli frelst fra, så hva mener du med den frelsen du nevner?

Det er kanskje en utfordrende tanke at frelsen kan forstås som noe annet enn en fortapelse man frelses fra. Unitarismen mener heller at det er slik at alt og alle frelses til G-ds allkjærlighet. Man frelses altså ikke fra noe, men alltid bare til noe. Og hvis du tenker deg godt om, gir det mening å si at frelsen består i det man kommer til, ikke det man går fra :lur: Forøvrig er ikke dette noe untiarene selv har diktet opp, men noe de har lest hos Paulus. Det er den såkalte apokatastasislæren - eller rettere sagt én av dem, for det finnes forskjellige varianter av læren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig fantes en kjærlig kristen Gud hadde han tatt vare på alle. Isteden sorterer han ut de som ikke tror på han, priser han, og sender dem lukt til helvetet til evig tid. Det er jo reispikka sadisme, og ikke kjærlighet !

Ang bevis; at du kommer med en påstand om at Gud fins, gjør at du må bevise/underbygge påstanden. Du kan ikke snu på det og si; De andre kan ikke motbevise det !

Det står at kristus døde og sto opp igjen for at evangeliet skulle bli forkynt for levende og døde. Er Gud rettferdig, så skal alle forkynnes evangeliet for, om det er det som er frelsen å tro på den. Og det finnes de som evangeliet ikke er forkynt for, og de som har fått løgn foret inn i evangeliet, da er det ikke evangeliet, og når evangeliet om Jesus har gått ut til alle folkeslag, da skal enden komme, den tiden alle kan få ta valget utifra kjærlig rettferdighet.

Motbevis det med logiske forklaringer om at det ikke finnes en Skaper, det finnes i mitt eget sinn en kanal som tar inn sånn overbevisninger om at det ikke finnes noen Gud, eller Gud er yinogyang, men Gud i bibelen slår desse tankene ned i støvlene.

Jeg bare simpelthen elsker den historien om at Gud elsket meg først ved å sende sin Sønn for å dø for å slette mine synder, og forandre sinnet mitt.

Spesielt når man dykker ned i troen, da er det gidameg full forståelse av at Gud er kjærlighet.

Har jeg Jesus som grunnmur for livet, kan jeg godt ta tilo meg numerologiens og astrologiens verden, jeg kan gå på alternativmesse og dra på trommereise, bli håndspådd, og vite at i mitt forrige liv var jeg en person med en fot, som er grunnen til at jeg går hjulbeint. men alt dette å vite om mitt liv er tomhet, uten Gud, lærer jeg Skaperen å kjenne, at Han er god, da har jeg det godt.

Gud velsigne dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problem med å forstå og respektere ditt syn på bibelen og religionen! :) Det er det som er riktig for deg!

Men jeg har savnet litt dette med aksept! Det at dere som er kristne kan akseptere at mange som meg f.eks....også har funnet det som er riktig for oss. Og som vi finner kjærligheten og glede i.

Aksept på at vi faktisk går mot samme mål. Men på forskjellige veier!

Jeg er kjempeglad for at du er så sterk i din tro. Og jeg ønsker flere kunne bli det, i SIN tro, ......MED støtte fra dere kristne også.

For kjærligheten, den rene og ekte kjærligheten er jo å ønske, respektere og godta at alle er forskjellige og har forskjellige måter å gjøre den same tingen på. Og at alle skal få det godt, å ikke minst få kunne oppleve selv denne kjærligheten vi snakker så mye om.

Noen velger å vaske gulvet før de tørker støv, andre omvendt. Det spiller jo ingen rolle hvordan man velger å gå frem....bare man går frem!!!

Du sier Gud velsigne dere!

Jeg hilser tilbake til deg og alle ...lys og kjærlighet! :hjerter_rundt:

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at dere som er kristne kan akseptere at mange som meg f.eks....også har funnet det som er riktig for oss.

"Det at dere som er kristne", skriver du - og på den måten putter oss alle inn i en bås. Jeg skulle ønske at andre aksepterer at vi kristne er forskjellige. Det finnes kristne kirkesamfunn som aksepterer at det finnes andre religioner og andre former for tro. Og selvsagt finnes det kristne som aksepterer at du har funnet det som er riktig for deg. Unitarkirken er en slik kirke som aksepterer dette, så vær så snill: akspeter at vi er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det at dere som er kristne", skriver du - og på den måten putter oss alle inn i en bås. Jeg skulle ønske at andre aksepterer at vi kristne er forskjellige. Det finnes kristne kirkesamfunn som aksepterer at det finnes andre religioner og andre former for tro. Og selvsagt finnes det kristne som aksepterer at du har funnet det som er riktig for deg. Unitarkirken er en slik kirke som aksepterer dette, så vær så snill: akspeter at vi er forskjellige.

Da håper jeg du forstår at jeg blir ganske forvirret? For det er ikke så enkelt å skulle skille dere som er kristne. Men dette var myntet til de som fastholder på sin tro, som mener sin tro er den eneste riktige.

Det er ikke meningen å sette noen i bås. Men det er ikke så enkelt å skille heller! Jeg trodde du da, ville forstå hva jeg mente og hvem dette var myntet til. Og det er til de som IKKE aksepterer andres syn og tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en troende finner sannhet i sin religion og er overbevist om at disse sannheter omfatter alle mennesker, hvorfor skal ikke han da fortelle alle mennesker at dette er sannheten han har funnet?

Linealuna, du snakker om at andre ikke vil akseptere din vei til lyset, hvorfor skal en kristen som tror, som faktisk tror at de mer diffuse åndsmaktene der ute ikke kommer fra Gud, la seg lede av til å godta din vei på vegne av kristendommen?

En religion som innrømmer at den ikke er sann, går som logisk konsekvens under.

La meg spørre deg om dette, og jeg spør bare deg her inne nå:

Tror du at sannheter om mennesket, verden og etterlivet finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en troende finner sannhet i sin religion og er overbevist om at disse sannheter omfatter alle mennesker, hvorfor skal ikke han da fortelle alle mennesker at dette er sannheten han har funnet?

Linealuna, du snakker om at andre ikke vil akseptere din vei til lyset, hvorfor skal en kristen som tror, som faktisk tror at de mer diffuse åndsmaktene der ute ikke kommer fra Gud, la seg lede av til å godta din vei på vegne av kristendommen?

En religion som innrømmer at den ikke er sann, går som logisk konsekvens under.

La meg spørre deg om dette, og jeg spør bare deg her inne nå:

Tror du at sannheter om mennesket, verden og etterlivet finnes?

Jeg forstår det du sier Aftenvandrer. Og det er greit at en troende finner sin sannhet og er overbevist på den.

Og du spørr meg om jeg tror at sannheter om mennesker, verden og etterlivet finnes.

Ja, det gjør de, de finnes! Men i forskjellige utgaver!

Nok en gang, vi er forskjellige. Ingen mennesker i verden er eksakt like hverken i oppførsel, utseende, tankemønster osv.

I bibel et sted står det *som da skal være sagt med jesus egne ord* Veien til Gud går gjennom hjertet! (rett meg opp om jeg husker feil)

Ja, for meg er det veien, gjennom hjertet. Og hvordan kan enkelte kristne mene at disse difuse åndene ikke kommer fra Gud? Har de fått det bevist? Eller er det nok en tillit til bibelen?

Jeg VET de kommer fra lysets kilde, for større kjærlighet skal man lete lenge etter. Og de har ALDRI fåt meg ut på ville veier noen gang. De har alltid bistått meg uansett, både når jeg har det tøft og må jobbe med meg selv, eller når andre har det tøft og som trenger hjelp.

Men jeg prøver ikke å overbevise noen om min tro. Jeg kan godt fortelle om den dersom de spør. Hvilket de gjør mange ganger, siden de ofte lurer på hvor jeg henter min styrke og ro fra.

Men jeg forstår nå at å få aksept fra enkelte kristne (untatt unitar..som faktisk forstår at veien *hjem* er ikke en vei, men mange!) ikke er mulig. Og det er helt greit! :) For jeg aksepterer dere, og det gjør godt i hjertet!

Forsto jeg spørsmålet ditt riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg prøver ikke å overbevise noen om min tro. Jeg kan godt fortelle om den dersom de spør. Hvilket de gjør mange ganger, siden de ofte lurer på hvor jeg henter min styrke og ro fra.

Vel, jeg vet ikke helt hva du tror på, men i diskusjon kverulerest det, så om du forteller hva du tror på så kan det kanskje gå saklig for seg.

Har en søster som jeg tror tror det samme som deg, hun studerer det mystiske i astrologi, numerologi, niende og tiende innsikt er bøker hun leser.

Men som det står i slutten av johannesevangeliet, om alt Jesus gjorde (som sto bak skapelsen, før himmel og jord til, var Jesus til, men ikke som menneskesønnden gang).

Det står at da kunne ikke hele verden romme alle bøkene som da hadde blitt skrevet.

Så visse sannheter mener jeg står i desse bøkene hun leser, mye stemmer når jeg fortelles om i astrologi og numerologi, hvor jeg mener at skapelsen blir unik, men likevel en viss orden i det, som jeg og de som studerer det hele livet, vil fatte en tusendel av en tusendel av helheten i det.

Prøv alt, men ikke alt gagner. Bare Jesus som Messias er min grunnmur, er det som har utfyllet tomrommet som hele tiden skal fylles i oss, det er så stort, at det ikke kan fylles med småting, Gudstroen passer perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vet ikke helt hva du tror på, men i diskusjon kverulerest det, så om du forteller hva du tror på så kan det kanskje gå saklig for seg.

Har en søster som jeg tror tror det samme som deg, hun studerer det mystiske i astrologi, numerologi, niende og tiende innsikt er bøker hun leser.

Jeg trodde jeg hadde fått frem min tro i andre innlegg, hehe! Men jeg tar det gjerne en gang til! :)

Jeg har funnet min vei innen sjamanismen. Den fant jeg for snart tre år siden. Eller den fant meg, er nok riktigere å si. Jeg begynte å få syn, som var så sterke at jeg ikke kunne bortforklare, siden mesteparten av disse synene kom når jeg var våken og under meditasjon. Sterke drømmer har jeg også alltid hatt, men de ble enda sterkere i dette tidspunktet.

Jeg ante overhode ikke hva jeg opplevde, og begynte å søke på nett. Der kom jeg heldigvis i kontakt med en som fortalte meg hva dette var. Jeg ble henvist til en nettside som forklarte tydelig hva dette med sjamanisme var.

I mine tidligere år har jeg stadig vært på søken. Jeg var i mange år innen kristendommen, men jeg var aldri komfortabel med den troen, fordi i mitt syn ble det for dømmende for meg. Jeg greide ikke akseptere at himmel ikke skulle være til for alle. Men jeg ble lenge i kristendommen, ene og alene pga frykt. Jeg ble skremt som liten med at gjorde eller trodde jeg ikke sånn og slik, kom jeg til helvette.

Det tok meg mange år å legge denne frykten bak meg, og innse at jeg ikke har noe å frykte for.

Innen sjamanismen fant jeg meg! Jeg kjente meg igjen i alt som sto der, helt fra jeg var liten. Der fant jeg lysets kilde som for meg ble veien tilbake til gud. Men jeg vil ikke kalle ham gud, jeg kaller ham lysets kilde. Innen sjamanismen er ALLE likestilte. Der dømmes ingen og der står troen på menneskets egne evner, troen på naturen og dets dyr og ånder, troen på all jordens ånder, utsendt fra lysets kilde for å passe på oss mennesker, passe på naturen og dyrene. Det er opp til oss og akseptere, ta disse åndene inn i vårt liv. Og de er ikke onde.

På sjamantreff sitter alle i en sirkel. Det er fordi alle kan se hverandre, ingen sitter med ryggen til eller mot hverandre, ingen er over eller under andre. Dette er den biten jeg liker aller mest. Sjamanismen har en særegen måte å respektere ALT levende på.

I en slik sirkel, med et varmende bål i midten, er alle med på å heale moder jord og verden. Man ber for alt som lever.

Jeg driver ikke med astrologi eller numerologi, men klart det høres spennende ut. Jeg har for et par år siden fått gaven med å få *varme hender*...dette bruker jeg nå til å hjelpe de som ønsker det. Jeg anser det som en ærefull gave, ettersom jeg fikk den etter å ha ytret et ønske om å kunne være til hjelp for andre i mitt ståsted som en mulig nyspirende sjaman. For jeg er IKKE sjaman.

Så, dette er et lite innblikk i min tro, men den er mer omfattende enn som så! For dere som lurer er det bare å søke på sjaman, så får dere informasjon om hva det er.

Sjamanisme er den absolutt eldste formen fra alle livssyn, fordi den er IKKE en religion. Man antar å tro at det er fra sjamansime de aller fleste religioner og livssyn stammer fra. Man har funnet hulemalerier fra mange tusner år tilbake som tilsier dette.

Vennlig hilsen Linealuna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da håper jeg du forstår at jeg blir ganske forvirret? For det er ikke så enkelt å skulle skille dere som er kristne. Men dette var myntet til de som fastholder på sin tro, som mener sin tro er den eneste riktige.

Nei, hvem har sagt at ting skal være enkelt? Kristendom er ikke enkel, men det er ikke umulig å nyansere. Antakelig er det greit å ta utgangspunkt i at alle kristne har en tro som de fastholder. Så er spørsmålet hva kristne gjør med denne troen, og det er vel her forskjellene dukker opp. Det jeg har sett av kristendom får meg til å tenke som så at det går an å dele det de gjør i to hovedgrupper:

1) de som mener at kristendom er den eneste rett for alle mennesker

2) de som mener at kristendom er den eneste rette først og fremst for de som er kristne

Det er jo et greit utgangspunkt som også er mulig å observere. Og med det utgangspunktet behvøer ingen bli ganske forvirret.

Det er ikke meningen å sette noen i bås. Men det er ikke så enkelt å skille heller! Jeg trodde du da, ville forstå hva jeg mente og hvem dette var myntet til. Og det er til de som IKKE aksepterer andres syn og tro.

Noen ganger synes jeg det er greit ikke fortelle at jeg forstår :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg forstår nå at å få aksept fra enkelte kristne (untatt unitar..som faktisk forstår at veien *hjem* er ikke en vei, men mange!) ikke er mulig. Og det er helt greit! :) For jeg aksepterer dere, og det gjør godt i hjertet!

Kanskje det er slik at vi ikke nødvendigvis skal forlange eller forvente at andre må akseptere en bestemt tro? Kanskje vi skal slå oss til ro med at det er samtalen som er vikigst? Ta f.eks. unitarismen, den hevder at det ikke finnes noen treenighet og at Jesus bare var et vanlig menneske. Det finnes ganske mange kristne kirker som ikke aksepterer dette som kristendom. Hva så? Har jeg noen rett til å forvente at de skal akseptere dette som kristendom? Egentlig ikke, men jeg har kanskje en rett til å forvente at de aksepterer mangfoldet og samtalen?

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er slik at vi ikke nødvendigvis skal forlange eller forvente at andre må akseptere en bestemt tro? Kanskje vi skal slå oss til ro med at det er samtalen som er vikigst? Ta f.eks. unitarismen, den hevder at det ikke finnes noen treenighet og at Jesus bare var et vanlig menneske. Det finnes ganske mange kristne kirker som ikke aksepterer dette som kristendom. Hva så? Har jeg noen rett til å forvente at de skal akseptere dette som kristendom? Egentlig ikke, men jeg har kanskje en rett til å forvente at de aksepterer mangfoldet og samtalen?

Du er inne på noe av det jeg fremhevet over i din tekst. Jeg mener fortsatt at man kan forvente og bli akseptert. Ikke at det er nødvendig for meg som person, men fordi jeg tror det er nødvendig for alle.

Jeg har aldri kunnet godta holdninger som *jeg har rett, du har feil* over ting som ikke er bevist på noen som helst områder hverken av vitenskapen eller annet. Alt er basert på den enkelte menneskets erfaring. Mitt livssyn og ditt livssyn er basert på egne tolkninger, erfaringer og tro. Ingen av oss kan slenge fakta svart på hvitt til hverandre.

Jeg savner aksept og respekt for at det finnes mange og forskjellige sannheter. Man kan ikke gjøre krav på noe som ikke er mulig å bevise.

Håper jeg forklarer meg slik jeg tenker oppi knotten nå, at jeg får frem det jeg tenker riktig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg savner aksept og respekt for at det finnes mange og forskjellige sannheter. Man kan ikke gjøre krav på noe som ikke er mulig å bevise.

Jo, men hvis vi krever aksept og respekt for at det finnes mange og forskjellige sannheter, da må vi også akseptere og respektere at andre sier at det ikke gjør det. Og da spørs det jo om den aksept og respekt vi krever er mulig å kreve :)

Jeg tror det ikke er mulig for oss kreve aksept og respekt for mange forskjellige sannheter og så la dette kravet gå utover de som er uenige med oss. Hvorfor? Fordi det å kreve aksept og respekt for mange forskjellige sannheter også betyr at vi må godta an det finnes dem som ikke vil gi oss denne aksept og respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det å kreve aksept og respekt for mange forskjellige sannheter også betyr at vi må godta an det finnes dem som ikke vil gi oss denne aksept og respekt.

Jepp, dette begynner å bli ganske innlysende for meg, hehe! Men....alltid lov å prøve seg....og ikke minst ytre ønske om noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksept og respekt betyr iallefall ikke "ti still".

Jeg bare gjør som det er nedskrevet i en merkfundig levende bok for meg. Gå ut og forkynn evangeliet, helt topp å gjøre det på forum, slipper å bli spyttet på og banket opp for det en står for, bare verbale våpen blir brukt, men det kan vel ikke skade så mye.

Internett er skikkeli bra infospreder da, og ikke noe har rokket troen ennå.

Det med Horus som var solguden og døde i tre dager styrker den tro jeg har når bibelen sier at evangeliet ble forkynt Abraham ved å se på stjernene evangeliet kan ses der ifølge en pastors forklaring på bibelen studert på hebraisk.

Mine egne tolkninger av de astrologiske tidsaldrene utifra bibelske tidsaldre, Eva som kom ifra Adam, tvillingenes tidsalder, Abraham, værens tidsalder, Abraham som skulle ofre sin sønn, men Gud stoppet ham og gav ham en vær i stedet. Moses, tyrens tidsalder, den tid offerdyr skulle bli symbol på Han som virkelig skulle ta vekk synder, Jesus som er i fiskenes tidsalder.

Det har ikke svekket troen for å si det sånn, men er åpen for mer suntsøkende informasjon.

mange kristne inkludert meg selv har hatt tolkninger av all symbolikken i åpenbaringene, men det virker som om den ikke åpner seg helt. Kan være at det har noe med for tidli å forutsi. For andre at alt er oppspinn og løgn.

Men det jeg ville frem til, noe jeg så på tidligere idag, tre-fire videoer hvor de prøver å åpenbare kapitlene i åpenbaringene som omhandler dragen og det første dyret og det andre dyret.

http://www.worldslastchance.com/videos.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje din sannhet, men det er sikkert ikke sannheten til alle.

Skriver meg på her. Jeg så også at den som startet tråden skrev at det var humor, men ikke alle synst det er morsomt;-)

Blant annet jeg syns ikke det var så utrolig morsomt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...