Gå til innhold

Hvorfor er det slik


Gjest Corto Maltese

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg er enig med deg, jeg...

trangsynthet er ikke kjønnsbetinget. Det er i hvert fall min erfaring.

Nå er det mulig du har observert rett allikevel, og i såfall kan en teori være at menn føler de har mer å bevise, er mer redd for å "miste ansikt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Francis Drake

Kan kanskje henne at det ikke er kjønnsbetinget. Men når jeg leser og hører om det overnaturlige og slikt.

Så virker det som kvinner er mer åpne en hva menn er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var det jeg tenkte at du tenkte også, og det var da jeg kom på at de kanske har mer prestisje, litt mer "å tape" liksom... om du skjønner.

Ellers frekventerer jeg et forum hvor det paranormale er det normale, og der er det plenty av menn. Om de er mindretall eller flertall vet jeg ikke. Det har jeg ikke sjekket, men det er godt mulig det er flest kvinner der. Det skal jeg jamen sjekke neste gang jeg går inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje henne at det ikke er kjønnsbetinget. Men når jeg leser og hører om det overnaturlige og slikt.

Så virker det som kvinner er mer åpne en hva menn er

Det kan vel hende at flertallet av menn er mer vitenskapelig orientert.. personlig har jeg det slik i alle fall.

Jeg har litt banal tankegang av og til, som:

- Hvis noen KAN kontrollere objekter med tankene, hvorfor er det ingen som bruker det til å profittere? Som en keeper som aldri slipper inn mål, som en golfspiller som alltid treffer hullet på første slaget.

Kanskje ikke beste analogien for å få frem et poeng men :)

Forøvrig er jeg ganske åpen for det paranormale og at det eksisterer mer "mellom himmel og jord" som det heter, men har samtidig et nøkternt forhold til det, ettersom ingenting er bevist.

Det er omtrent det samme for meg å si at jeg tror på gud, men vet iflg allmen utviklingsteori at mennesket ble skapt lenge før religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Det kan vel hende at flertallet av menn er mer vitenskapelig orientert.. .

du er klar over at flere kvinner en menn utander seg innenfor vitenskapelige fag ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LineaLuna

Jeg tror ikke det er noen vesentlig forskjell!

Forskjellen ligger i at vi kvinner er mer åpne enn menn. Vi tørr å stå frem med våre paranormale syn og opplevelser! Det er hva jeg tror!

Kanskje det ikke er *mandig* nok å si at man tror på engler eller spøkelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er klar over at flere kvinner en menn utander seg innenfor vitenskapelige fag ikke sant ?

Akkurat det du sier der har jeg ikke undersøkt, men det kan nok stemme sånn etter hva jeg har hørt i farten ved univ. i Trh. Det var såvidt jeg husker ikke hva jeg sa heller, det var vel noe med at menn er vitenskapelig orientert, -ikke noe med utdanning å gjøre.

Jeg uttaler meg på et grunnlag av allmenne oppfattelser, og kommer ikke til å kverulere rundt tema ;)

Endret av caso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje henne at det ikke er kjønnsbetinget. Men når jeg leser og hører om det overnaturlige og slikt.

Så virker det som kvinner er mer åpne en hva menn er

Hvordan definerer du åpen i forhold til overtroisk? Er det ikke fornuftigt å være litt skeptisk, fremfor lett påvirkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Hvordan definerer du åpen i forhold til overtroisk? Er det ikke fornuftigt å være litt skeptisk, fremfor lett påvirkelig?

er ikke noe galt å være skeptisk. Men og avise all mulighet for at det kan være noe mer mellom himmel og jord en hva vi ser synes jeg bare er tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje et lite engasjerende tema ettersom det ikke finns fnugg av bevis i vår siviliserte verden for at noe slikt eksisterer..

Forholder meg til det konkrete, så skal jeg alltids takle spøkelser eller skrømt den dagen de dukker opp foran meg.

...kjenner jeg ikke finner èn grunn til å tro at det finnes noe som er diktet opp av noen med god fantasi for xxxx år siden. Men det er god underholdning å lese !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det kan være vanskelig å tro på noe man ikke kan se!

Men tenk da over følgende!

Kan vi se luften? Nei! Den kan vi ikke se med vårt vanlige syn. Vi kan se den dersom det er røyk i luften, da ser vi bevegelsene, men ikke selve luften. Da sier du kanskje....greit det, men luften er målbar. Den kan måles!

Det er da jeg sier: den kjøper jeg! Men....kroppen vår er også et måleinstrument! Når vi kommer inn i et rom med lite oksygen, måler kroppen vår dette ved å gi oss signaler, dvs pustevansker. Derfor fungerer kroppen vår som et måleinstrument.

Så....hvorfor sier jeg dette? Hvorfor sammenligne dette med å oppleve åndelige vesner? Jo....alt hva vi gjør, alt hva vi består av....alt hva det levende består av....er energier. Når vi løfter opp gaffelen med kjøttbiten opp til munnen vår, lager vi bevegelig energi. Vi har også energibane rundt oss, den kalles aura.

For at måleinstrumenter skal fungere, må man som regel putte kontakten i vegge for å få strøm. Det samme med batterier. Man må få energi inn i måleinstrumentet for at måleinstrumentet skal fange opp energien (luften). Uten strøm funker det bare ikke.

Slik er det også med kroppen vår. Kontaktene våre er chakraene. Om de ikke er i funksjon, dvs...i balanse, renset så er de blokkert. (uten strøm) Men lærer vi oss å rense og avbalansere disse chakraene (kontaktene)....så vil vi kunne måle energier rundt oss.

Åndeverden består også av energi. Med de har muligens en annen frekvens på energien. Dette kan vi sammenligne med å søke stasjoner på radioen. Man slår på radioen (åpner chakraene)...skrur på knotten for å finne den riktige stasjonen...(lytter, sanser, kjenner etter)....og blir tilfreds når vi finner kanalen uten forstyrrelser. (Glede av å oppdage at man faktsik kan kjenne f.eks hjelperne rundt seg.)

For dere som har giddi å lese så langt, og fortsatt påstår at vi fantaserer....vel, en ting har jeg lært her i livet. Og det er å finne ut hva som er sant eller ikke. Når noen forteller meg noe jeg tviler på, kan du banne på at jeg leter og søker selv etter info...for selv og avkrefte eller bekrefte!

For INGEN....kan si til andre, at de fantaserer, når de ikke selv har prøvd ut!

For åndeveien kommer nemlig ikke gratis, man må jobbe med seg selv, være ydmyk og ærlig, og oppriktig ønske å finne sin egen sannhet. Så for dere som tror at det plutselig en dag bare dukker opp spøkelser her og der, dere må nok vente lenge.

Ingen blir lege uten å sitte vertfall 6 år på skolebenken, eller mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For åndeveien kommer nemlig ikke gratis, man må jobbe med seg selv, være ydmyk og ærlig, og oppriktig ønske å finne sin egen sannhet.

Her tror jeg du traff en innertier. Det er nok hele cluet, man må ha lyst å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tror jeg du traff en innertier. Det er nok hele cluet, man må ha lyst å tro på det.

For å tro, må man vite....for å vite må man finne, og for å finne må man lete!!

Og det er her det starter....lete! Den som ikke leter, kan heller ikke beskylde andre som har funnet, for å fantasere! :)

Det kommer jo helt ann på en selv, hvor mye man vil legge i ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
For å tro, må man vite....for å vite må man finne, og for å finne må man lete!!

Og det er her det starter....lete! Den som ikke leter, kan heller ikke beskylde andre som har funnet, for å fantasere! :)

Det kommer jo helt ann på en selv, hvor mye man vil legge i ting!

Ganske fornuftig skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ikke leter, kan heller ikke beskylde andre som har funnet, for å fantasere! :)

Ser ingen problemer med å si at jeg syns dette bare er oppspinn, alle kan ha sin mening.

Problemet er derimot hvis man dømmer hverandre for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ingen problemer med å si at jeg syns dette bare er oppspinn, alle kan ha sin mening.

Problemet er derimot hvis man dømmer hverandre for det.

Hehe, først og fremst...jeg elsker å diskutere...og er kverulant! Og ikke dømmende!

Men...når du da sier oppspinn...du tror altså at det jeg/oss som tror på det alternative...(ånder ol)..... sier er oppspinn, da er det jo du som dømmer! Du dømmer meg/oss, fordi du tror jeg/vi finner opp dette!

Og det uten å vite...det kaller jeg å ha frivillig skylapper for øynene. Det er som å benekte at luften eksisterer fordi man ikke kan se den. Vi vet at den finns, fordi vi ikke kan leve uten den!

Vi som VET at åndeverden og dens skapninger eksisterer, kan heller ikke leve uten det!

Men, vi er da forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, først og fremst...jeg elsker å diskutere...og er kverulant! Og ikke dømmende!

Men...når du da sier oppspinn...du tror altså at det jeg/oss som tror på det alternative...(ånder ol)..... sier er oppspinn, da er det jo du som dømmer! Du dømmer meg/oss, fordi du tror jeg/vi finner opp dette!

Og det uten å vite...det kaller jeg å ha frivillig skylapper for øynene. Det er som å benekte at luften eksisterer fordi man ikke kan se den. Vi vet at den finns, fordi vi ikke kan leve uten den!

Vi som VET at åndeverden og dens skapninger eksisterer, kan heller ikke leve uten det!

Men, vi er da forskjellige!

Dømmer ikke deg for å tro på det du vil. Det gjør da så mange rundt oss, fritt for hva man vil tror på.

JEG mener det er oppspinn, uten å dømme deg som person. Regner med du tåler å bli motsagt, uten at det skaper for store problemer.. ( du liker å kverulere som du sier, da er du vel kanskje bare glad for å bli motsagt ;) )

Luften er forsåvidt vanskelig å benekte, ettersom man kjenner den godt en vindfull dag, man må ikke se alt. Ser ikke god lukt av mat heller.

Forøvrig. Jeg mente før jeg var både synsk og så ånder og det som værre var, leste mye litteratur om tema og var meget overbevist...

...men så vokste jeg det av meg, og innså at jeg bare hadde god fantasi. Så jeg har prøvd ;).

Var til og med overbevist om at jeg snakket med døde folk, og for meg var det helt virkelig. Da. Folk forandrer seg.

Edit: Klarer meg fint uten åndeverdenen, jo :)

Endret av caso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Caso, jeg tåler å bli motsagt, kan jo ikke regne med noe annet som kverulant! :)

Jeg vet at egoet vårt og ikke minst fornuften vår, er flinke til å få oss til å tro at alt som ikke kan forklares er ren og skjær innbildning! For det strider liksom mot alt av vanlige normer og regler for hva som er riktig og galt!

Jeg har også vært der du er nå, avskrevet alt...som innbildning. Men det kommer bestandig tilbake, men i sterkere form. For selv om jeg er *åndelig* og opplever ting jeg ikke kan forklare, så har jeg fortsatt begge beina godt planta på jorda, og svelger ikke alt rått. Jeg er faktisk ganske så skeptisk til ting jeg også. Men nå kan jeg ikke lengre benekte dette!

Så...hva om du virkelig opplevde det du nå kaller for god fantasi? Men jeg syns også det var ganske høye krav å sette til seg selv, alt det du trodde du kunne. Jeg skulle ønske en ting bare, fra folk. Og det er å slutte å tro, at man plutselig en dag bare *ser, hører og har evner*....det hjelper lite å lese i bøker så lenge man ikke jobber med seg selv!

Men, du sier du har prøvd, sa da gir jeg meg! :jepp:

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan definerer du åpen i forhold til overtroisk? Er det ikke fornuftigt å være litt skeptisk, fremfor lett påvirkelig?

Det er forskjell ¨på å være skeptisk og totalt avvisende ;)

For å tro, må man vite....for å vite må man finne, og for å finne må man lete!!

Og det er her det starter....lete! Den som ikke leter, kan heller ikke beskylde andre som har funnet, for å fantasere! :)

Det kommer jo helt ann på en selv, hvor mye man vil legge i ting!

Godt sagt!

Og de som faktisk har paranormale evner, som kan se og høre ting som folk flest ikke ser eller hører, de VET jo hva de ser og hører... de TROR ikke...

Hallusinasjoner, sier skeptikerne. Men de kan neppe forklare hvordan flere mennesker, uavhengig av hverandre og til forskjellige tider kan oppleve samme fenomen (F.eks spøkelser) på samme sted. Er det massesugesjon over et tidsaspekt på år/tiår/hundreår da eller?

JEG mener det er oppspinn, uten å dømme deg som person. Regner med du tåler å bli motsagt, uten at det skaper for store problemer.. ( du liker å kverulere som du sier, da er du vel kanskje bare glad for å bli motsagt ;) )

Forøvrig. Jeg mente før jeg var både synsk og så ånder og det som værre var, leste mye litteratur om tema og var meget overbevist...

...men så vokste jeg det av meg, og innså at jeg bare hadde god fantasi. Så jeg har prøvd ;).

Var til og med overbevist om at jeg snakket med døde folk, og for meg var det helt virkelig. Da. Folk forandrer seg.

Edit: Klarer meg fint uten åndeverdenen, jo :)

Vokste det av deg? Sikkert mulig at du trodde disse tingene og at de var rent oppspinn fra din hjerne, og at du vokste det av deg når du ble eldre.

Det kan også hende at små barn "ser" ting men som mister evnen etter hvert som hjernen deres programmeres til å ikke tro på sånt. Vi er jo flinke til å avprogrammere barna våre.

Jeg lurer på: Hvordan kan du påstå at det folk faktisk ser og opplever som svært virkelig og håndfast, som oppspinn? Er ikke det rimelig arrogant av deg?

For meg er det like arogant som om en blind skulle påstå at den ungen jeg ser sitte i sandkassa bare er oppspinn, fordi han ikke kunne se henne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...