Gå til innhold

Til Helvete


Gjest Englestøv

Anbefalte innlegg

Meg bekjent er det avskaffet.

Det er vel ingen prester som snakker om å "råtne i helvete" lenger?

Også helvete som et sted med mye varme og en djevel til å fyre kjelen, er meg bekjent avskaffet. Dvs.ikke i bruk lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg bekjent er det avskaffet.

Det er vel ingen prester som snakker om å "råtne i helvete" lenger?

Også helvete som et sted med mye varme og en djevel til å fyre kjelen, er meg bekjent avskaffet. Dvs.ikke i bruk lengre.

Jaha, og hvilke konklusjoner trekker vi da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, og hvilke konklusjoner trekker vi da?

Konklusjoner?

Helvete er avskaffet, og da er det jo kun himmelen igjen for oss alle.

Fortapt eller ikke,alle skal vi til himmelen.Hvis vi ikke gjenfødes i form av et eller annet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjoner?

Helvete er avskaffet, og da er det jo kun himmelen igjen for oss alle.

Fortapt eller ikke,alle skal vi til himmelen.Hvis vi ikke gjenfødes i form av et eller annet da.

Gratulerer. Det du her sier kalles i teologien for apokatastasis-læren. Den bygger på noen bibelvers som vi finner hos Paulus. Det var Origines som først utarbeidet denne læren. Senere ble den fordømt på et kirkemøte. I dag er denne lære en del av de kristne unitarenes tro. Igjen gratulerer. Du er nok unitar uten å vite om det. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Linn_*

Om det finnes et helvette....så må det være her på jorda.

Om du ikke kan fordra som du sier, skinnhellige folk...så er det bare å holde seg unna. Enkelt og greit.

Jeg er nok mer interessert i å vite hva du TROR du finner i helvette?

HVa søker du der?

Og til Pastor Knut!

Et spørsmål til deg. Reklamerer du for din tro? I hvert innlegg legger du ut linken til din urkristendom.....bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg en unitar?

Har aldri hørt ordet før, og ante ingenting om det før jeg klikket meg inn på lenken du la ved.

Så nå har jeg fått mer kunnskap. Og all kunnskap er bra å ta med seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Igjen gratulerer. Du er nok unitar uten å vite om det. :sol:

er det noe og gratulere henne for ?:

uansett så kan du ikke si at hun er unitar bare fordi hun sier noe som unitarene eller hva nå dere kaller dere. Lærer

jeg har lest om unitarene og jeg er enig i en del av det. Men er jeg unitar bare fordi jeg er enig med noe eller sier noe som dere kanskje lærer. Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til Pastor Knut!

Et spørsmål til deg. Reklamerer du for din tro? I hvert innlegg legger du ut linken til din urkristendom.....bare nysgjerrig.

Tja, reklame og reklame ... jeg tenker som så at unitarismen er ganske ukjent, og hvis noen vil vite mer så er det lettere å besøke hjemmesiden enn at jeg må forklare.

Ut over det har jeg ingen motiver for å legge ut linken. Det er mest for å gi informasjon for dem som vil ha informasjon. Det er jo høyst frivillig om man gidder klikke seg inn på linken. Det ville vært langt mer anmasende om jeg i hvert innlegg la til forklaringer om hva unitarisme er for noe.

(Dessuten er ikke linken med i hvert innlegg, heller. Den er med der det føles riktig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe og gratulere henne for ?:

uansett så kan du ikke si at hun er unitar bare fordi hun sier noe som unitarene eller hva nå dere kaller dere. Lærer

jeg har lest om unitarene og jeg er enig i en del av det. Men er jeg unitar bare fordi jeg er enig med noe eller sier noe som dere kanskje lærer. Nei

Jeg forsøkte å være litt morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg en unitar?

Har aldri hørt ordet før, og ante ingenting om det før jeg klikket meg inn på lenken du la ved.

Så nå har jeg fått mer kunnskap. Og all kunnskap er bra å ta med seg. :)

Enig, all kunnskap er viktig og nyttig å ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så mektig lei av goodie-goodies, prektige arrogante jævler, folk som snakker om etikk og piss de har funnet på, kristne som jeg hater og annet pakk. Jeg vil ikke til himmelen, jeg trives der det er godt og varmt. Hvor mange kirker må jeg tenne på for å komme til helvete?

Må skuffe deg. Det finnes ikke noe helvete. I de gamle skriftene er det Gehenna Jesus snakket om, som senere har blitt omskrevet og oversatt til helvete.

Gehenna var søppelforbrenningsplassen de hadde utenfor Jerusalems(?) murer. De som ble korsfestet for sine forbrytelser mener jeg å huske, havnet der, sammen med anne søppel.

Derav evige flammer i helvete for de "onde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Corto Maltese
Jeg er så mektig lei av goodie-goodies, prektige arrogante jævler, folk som snakker om etikk og piss de har funnet på, kristne som jeg hater og annet pakk. Jeg vil ikke til himmelen, jeg trives der det er godt og varmt. Hvor mange kirker må jeg tenne på for å komme til helvete?

du aviser meg som verdens frelser da vil du komme til helvete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Nå er ikke jeg kristen, men jeg har faktisk lest bibelen før, ikke hele da, men uansett. I bibelen så snakker gud som om han vil tilgi alle så hvorfor skulle han da sende noen til helvete da ? Kristendomen gir bare mindre og mindre mening for meg -_-'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt å komme til helvete.

Veien til helvete er brolagt med gode forsetter, den.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...