Gå til innhold

Å skrive she til he/he til she


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på svært mange forum at enkelte skriver she flere ganger når de snakker om en mann og det egentlig skulle stått he, noen ganger er det he til she folk skriver.

Noen som vet hvorfor? Er det noen som bare er veldig dårlig i engelsk eller er det en form nedtrykking eller noe? Har sett det mange ganger og jeg får ikke en gang en følelse ut i fra tråden at personer mener å være frekk en gang.



Anonymous poster hash: 38e02...8fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal visst også være mulig å skrive "she am" i stedet for "she is". I en slags "aggressiv form".



Anonymous poster hash: 51e5a...a56
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst også være mulig å skrive "she am" i stedet for "she is". I en slags "aggressiv form".

Anonymous poster hash: 51e5a...a56

Jeg har sett noe lignende bli brukt, men det var "you am" da. I en bok der den personen følte seg som ett med "you"-personen, dermed ble det "you am" (I am + you are). Så hvis noen skriver "she am" føler jeg at de kobler "she"-personen med seg selv Hehe. At det blir mer personlig.

Men ja, til ts: jeg har også sett dette innimellom, men da har den personen som oftest hatt andre grove feil i (engelsk)språket også.

så jeg tror det er dårlig språk. Med mindre det er snakk om kjønn, at man fks ser på en mann som kvinnelig og dermed bruker "she" for å gjøre narr. Men da må det jo være brukt i kontekst.

Anonymous poster hash: 177f5...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst også være mulig å skrive "she am" i stedet for "she is". I en slags "aggressiv form".

Anonymous poster hash: 51e5a...a56

Haha, den husker jeg. Verbet får en åndssvak form, og der svikter mange nordmenn. Team Antonsen er fantastisk.

Jeg har aldri sett sammenblanding av "he" og "she", men det høres i utgangspunktet bare ut som veldig begrensede engelskkunnskaper. Virker som en altfor utydelig og merkelig måte å være nedlatende på.

Anonymous poster hash: 9f0ef...02b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...