Gå til innhold

Mest irriterende ord/uttrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Det er mulig jeg har nevnt det tidligere, men "-ish" er forferdelig; Jeg leste dette nylig "stripper navn ish"; Det er tullete etter min mening;

Edit, punktumtasten virker ikke;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg hater..." for ting man misliker.

Hat er et ord jeg bruker veldig, veldig sjelden...



Anonymous poster hash: f2245...2cc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg har nevnt det tidligere, men "-ish" er forferdelig; Jeg leste dette nylig "stripper navn ish"; Det er tullete etter min mening;

Edit, punktumtasten virker ikke;

Hva betyr det? Har sett det, og synes det høres litt ut som den som bruker det prøver å framstå som "kul" (og da har vi hoverhodet ikke samme definisjon av ordet kul som jeg forøvrig ikke liker spesielt), men siden jeg ikke vet hva det betyr, har jeg ikke ennå bestemt om jeg synes det ser latterlig ut eller ikke når folk skriver det

Anonymous poster hash: 114a7...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hva betyr det? Har sett det, og synes det høres litt ut som den som bruker det prøver å framstå som "kul" (og da har vi hoverhodet ikke samme definisjon av ordet kul som jeg forøvrig ikke liker spesielt), men siden jeg ikke vet hva det betyr, har jeg ikke ennå bestemt om jeg synes det ser latterlig ut eller ikke når folk skriver det

Anonymous poster hash: 114a7...ff5

what does "-ish" means? | Yahoo Answers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Deilig

Slank

Eg hater dei orda!

Holdte på å seie.

Alltid når folk seier det, så seier eg at dei ikkje heldt på å sei det, men faktisk sa det.

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest, er faktisk uttrykk jeg ofte leser fra enkelte jeg har på vennelisten på Facebook.

Den ene er faktisk en fyr jeg svermet seriøst for i et helt år i ungdommen, fra jeg var kanskje 19 til jeg var 20, antar jeg. Han har vært sammen med samme dama i over 25 år nå. Han kaller henne "mor" på FB. Ofte så poster han sånne ting på Facebook som jeg blir skikkelig irritert av å lese, fordi han skriver som om han var en tulling.

"Koser vårsj".

"Næææ ska en finne på nå tru?"

"Ut i kvell ellæ?"

SKRIV vanlig NORSK, for faen, du er 48 år.

Også er det de som, åpenbart, sitter og ser på et eller annet tv-program som de forventer at alle skal vite hva er, enten det er en fotballkamp eller Skal vi danse. Skriver sånne kryptiske ting som "heia, jeg håper han vinner!" (hvem da, hva da???) eller fordømmende utsagn om en eller annen de også forventer man skal skjønne hvem er. Hvis ikke, håper de at man skal spørre.

DET er det mest irriterende jeg vet som folk klemmer ut av seg.



Anonymous poster hash: 8c5e5...27a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har et uttrykk her i Rogaland som jeg virkelig har fått i vrangstrupen, og det er; "ska sei"!

Og grunnen er at det blei brukt av en ordfattig person i absolutt alle situasjoner en gang jeg var på en reise.(over lengre tid). Tilslutt sa jeg ifra om at det var på tide å snu plata, men da blei vedkommende dypt fornærmet og brukte det ekstra mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke ordet MOIST. Jeg spyr hvis jeg leser/hører det.



Anonymous poster hash: b549a...f98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Si". Brukt i slutten av setninger, gjerne oftere brukt hos litt joviale folk som legger litt ord i munnen på andre.

"Nå ble du glad, si!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...