Gå til innhold

Vi ønsker oss en liten Solsikkespire


Solsikke

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin

Jeg vet hvordan du har det.. å være prøver er en tung tid for mange. De som får det til ganske kjapt er ganske heldig. Det er ikke så masse annet å si enn at vi som prøver i lengre perioder bare er nødt til å se fremover. Ikke tenke så mye på at det ikke klaffer så fort. Vi må rett og slett bare ta tiden til hjelp......

Selv har jeg ikke tatt el.test på en stund. Orker ikke rett og slett... da vil jeg heller bare plutselig merke at jeg er gravid :sjenert: hvordan går det med deg i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. :)

I dag er gudskjelov en bedre dag enn den var da jeg skrev forrige innlegg. Det er viktig og riktig som du skriver; vi som er prøvere må forsøke å se fremover og prøve å distrahere tankene bort fra det som omhandler prøvingen. Lettere sagt enn gjort, men en bør forsøke å ha en bevisst holdning til det.

I dag testet jeg meg for EL for første gang. Jeg gjorde det vel mest for nysgjerrighetens skyld, og fordi jeg reiser bort noen dager nå - for jeg har ikke et eneste symtom på EL. Testen var svakt "positivt", det vil si at det var to streker, men teststreken var veldig svak. Jeg vet ikke helt hva dte betyr jeg? Betyr det at jeg er inn i perioden for EL og at EL kommer om noen dager, eller betyr det ingen verdens ting..?

En ting som forsåvidt er positivt ved å være fylt med negative katastrofetanker er jo at jeg trolig ikke vil håpe så mye i de neste pp`ene og at jeg da forhåpentligvis ikke blir så opphengt i kroppens signaler.. :P

Du da, Adeline? Hvordan er dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Ahaaa.. ! For at El test skal være positiv, skal den ene streken (den som kommer opp til slutt) være sterkere enn den andre. Teststreken, tror jeg. Men om du er inne i el -perioden vet jeg ikke. Jeg opplevde jo nesten det samme forrige mnd. Har aldri fått to streker før. Og senere ble de bare svakere og svakere.

Men ikke vet jeg hva det var :fnise:

Med meg så går det helt ok på den fronten. Jeg vet ikke når el evt skal komme og har heller ikke noen symptomer hittil på el. Så jeg vet ikke. Jeg tror at hvis det ikke blir klaff denne mnd jeg har gått på pergo, bestiller jeg en time hos legen og spør om UL. Og om det er vits i å gå på pergotime hvis den nå ikke fungerer. Men det kan jo hende at det funker neste mnd igjen,da.. Men jeg liker på en måte å ha hørt det fra en lege. Få vite hva ståa er med kroppen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Ahaaa.. ! For at El test skal være positiv, skal den ene streken (den som kommer opp til slutt) være sterkere enn den andre. Teststreken, tror jeg. Men om du er inne i el -perioden vet jeg ikke. Jeg opplevde jo nesten det samme forrige mnd. Har aldri fått to streker før. Og senere ble de bare svakere og svakere.

Men ikke vet jeg hva det var :fnise:

Med meg så går det helt ok på den fronten. Jeg vet ikke når el evt skal komme og har heller ikke noen symptomer hittil på el. Så jeg vet ikke. Jeg tror at hvis det ikke blir klaff denne mnd jeg har gått på pergo, bestiller jeg en time hos legen og spør om UL. Og om det er vits i å gå på pergotime hvis den nå ikke fungerer. Men det kan jo hende at det funker neste mnd igjen,da.. Men jeg liker på en måte å ha hørt det fra en lege. Få vite hva ståa er med kroppen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trallalllallla!

Nå sitter jeg her på lesesalen og prøver å holde fokus rettet mot faglige prestasjoner og litterære verk, men det er neimen ikke lett. Tankene går rett som det er over til underinger om El har vært i dag, og nysgjerrigheten på hvorvidt El-testen er positiv eller negativ i dag er stor.

Jeg testet positiv på EL i går, og skal teste på nytt i dag. De siste månedene har jeg hatt smerter og sekret i perioden for EL, men det har jeg ikke nå, noe jeg synes er litt underlig. Men det er kanskje ikke slik at man har de samme symptomene hver måned? Det eneste jeg kjenner er at det "jobbes" mer der nede, det stikker litt og bobler litt etc.

Jeg synes det er veldig greit å kunne få en oversikt nå. En oversikt over når EL er, og en oversikt over hvor lang lutealfase etc jeg har. Hvis det skulle vise seg at lutealfasen er like kort denne pp`en er det greit å kunne iverksette noen tiltak så fort som mulig..

Trallallalala, snart helg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går morges fikk jeg positiv El-test og i dag ettermiddag da jeg testet var den negativ igjen. Såfremt egget har sluppet har jeg hatt EL en eller annen gang mellom de to ovennevnte tidspunktene. Vi hadde sex både i går kveld og kvelden før, så vi har ihvertfall gjort det vi kunne.

Det er rart hvordan kroppen er periodevis annerledes. De siste gangene har jeg vært uberoppblåst og hatt utrolig såre brystvorter i perioden mellom EL og TR, men det merker jeg ingenting til nå. Men jeg vet at positiv El-test ikke behøver å bety at egget slipper og at en har EL, og det kan være det som er situasjonen nå.

Men nå er det vel bare å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest janne89

Du får ha masse lykke til med prøvingen:D Bare slapp av:) Den lille spiren kommer som regel når den vil selv ikke altid når vi vil:P haha Du får bare være possitiv og nyte tiden fremover:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne89,

så hyggelig med besøk. Jeg synes alltid det er så hyggelig når noen legger igjen en hilsen i prøvedagboka mi. :)

Gratulerer med forlovelse og svangerskap. Er formen grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janne89

Hei Janne89,

så hyggelig med besøk. Jeg synes alltid det er så hyggelig når noen legger igjen en hilsen i prøvedagboka mi. :)

Gratulerer med forlovelse og svangerskap. Er formen grei?

Jo takk:D Ja formen er grei nok:) Er jo trøtt og sliten men jeg prøver og få trent så mye jeg kan nå som jeg kan så må jo bare holde ut:) Litt kvalme her og der og litt hodepine. men ellers så er det ganske så greit:) Du får stikke innom graviditetsdagboka mi etterhvert:)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=681597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg på 9 DPO, og ingen mensen. :hurra: Hvis mensen klarer å drøye et par dager til er jeg innenfor normalen for lengden på lutealfase.

I perioden mellom EL og mens har jeg tidligere hatt super ømme brystvorter og vært kjempe oppblåst. Slik er det gudskjelov ikke nå. Ei venninne av meg sa at når hennes kropp begynte å stabilisere seg etter prevensjonsbruk så sluttet hun også å ha brystvorter fra h***** i den perioden. Jeg kan jo håpe at det samme gjelder meg.

Til tross for mindre kroppslige tegn har jeg hatt ordentlige mensmuriinger og stikkinger i denne perioden, brystene mine føles rare og energinivået mitt er helt på bærtur. Det er neimen ikke lett å være kvinne... :gjeiper:

I dag har gubben og jeg store planer om å være effektive og få ordnet masse forefallent her i heimen, men med tanke på at jeg fortsatt ligger under dyna kan det se ut til at de planene bør modereres litt; de bør ihvertfall moderes til en plan som er realistisk gjennomførbar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei, så hyggelig med en liten melding her.. :)

Jeg er dessverre ikke den mest aktive på dagbokfronten, men det kan jeg jo forsøke å endre på.

Snart ett år etter mitt siste innlegg er jeg fortsatt ikke blitt gravid. Vi har begynt å utredning, og jeg er nå 10 DPO etter andre runde med Pergotime.

Alt er bra med både mannen og meg, det eneste som er å sette fingeren på hos meg er at lutealfasen er for kort.

Dette er en vond og sår prosess, men jeg merker likevel at jeg har skuldrene litt mer senket enn tidligere. Hele mitt liv dreier seg ikke lenger om hvorvidt jeg kan bli gravid eller ei, noe som er godt.

Ellers er jeg ferdig med studiene, og selv om jeg er på jakt etter ny jobb, er jeg gått opp i en 100% stilling i min tidligere deltidsjobb. :) Det er veldig godt å slippe de økonomiske bekymringene..

Enn du, missdior? Hvordan går det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

Så godt å høre at dere får hjelp og at du tar det rolig. Jeg satt faktisk og leste om kort lutealfaser og mulige hjelpemidler i går kveld, for jeg mistenker at det kan være et problem jeg har også. Håpe pergotime ikke "rufser" for mye opp i humør og fysikk hos deg.

Krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at dere får hjelp og at du tar det rolig. Jeg satt faktisk og leste om kort lutealfaser og mulige hjelpemidler i går kveld, for jeg mistenker at det kan være et problem jeg har også. Håpe pergotime ikke "rufser" for mye opp i humør og fysikk hos deg.

Krysser fingrene :)

Hei Ravgull! :)

Hvor mange dager er lutealfasen hos deg?

Det har egentlig vært helt greit å gå på Pergotime, ingen bivirkninger og ikke noe kluss. Vel, jeg var kanskje litt mer sårbar de dagene, grensene for tristhet og sinne var kanskje noe svakere, men det kan like gjerne ha vært et resultat av mine forventninger, som av faktiske bivirkninger.

Mensen kom forrige helg... atter en gang..

Denne gangen fulgte det en enorm fortvilelse, og mange såre tanker om hvorfor jeg ikke blir gravid..

Jeg har en avtale om å ringe gyn noen dager før eggløsning nå i august, for da skal jeg komme å få en eggløsningssprøyte. Er det noen som har noe erfaringer med det?

I kveld får jeg middagsbesøk av fire herlige jenter. Det gleder jeg meg veldig til.. :)

God helg dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ravgull

min var 9 dager i mai i følge EL-strips og 10 dager i juni i følge temping.. (men 12 og 14 dager lang i følge EL strips).. Nå temper jeg slavisk for å finne ut om den er for kort.

Har ikke hørt om EL-sprøyte så det må du fortelle mer om! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så hyggelig med en liten melding her.. :)

Jeg er dessverre ikke den mest aktive på dagbokfronten, men det kan jeg jo forsøke å endre på.

Snart ett år etter mitt siste innlegg er jeg fortsatt ikke blitt gravid. Vi har begynt å utredning, og jeg er nå 10 DPO etter andre runde med Pergotime.

Alt er bra med både mannen og meg, det eneste som er å sette fingeren på hos meg er at lutealfasen er for kort.

Dette er en vond og sår prosess, men jeg merker likevel at jeg har skuldrene litt mer senket enn tidligere. Hele mitt liv dreier seg ikke lenger om hvorvidt jeg kan bli gravid eller ei, noe som er godt.

Ellers er jeg ferdig med studiene, og selv om jeg er på jakt etter ny jobb, er jeg gått opp i en 100% stilling i min tidligere deltidsjobb. :) Det er veldig godt å slippe de økonomiske bekymringene..

Enn du, missdior? Hvordan går det? :)

Godt å høre at dere tar det hele litt mer med ro; det er psykisk tungt å være prøver :) Med meg går det bare bra, vi er på ferie akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kos dere masse på ferie, missdior! :)

I går var jeg hos gynekologen igjen for å få EL-sprøyte, en sprøyte jeg endte med ikke å få denne runden. Ultralyden viste nemlig at det ikke var kun ett egg som var på vei til å modnes, men mellom tre og fem egg. Siden hverken gyn eller jeg var veldig lystne på å tilrettelegge for flerlinger, skal jeg heller komme tilbake på mandag for å se hvordan det har utviklet seg.

Etter eggløsning denne perioden, som svært trolig, blir iløpet av neste uke, skal jeg ta progesteronstøtte.. Det blir enormt spennende å se om det hjelper, og hvordan jeg reagerer på det. Aberet er at vi reiser på ferie neste helg, så må ta med meg hele kuren til utlandet.. Men satser på at det vil fungere bra.

Denne helgen har jeg ingen planer, og det er så deilig! :D Jeg skal gå inn i slow motion-tilværelsen, og trene litt, ordne litt, slappe av, ordne litt mer, og slappe av litt mer.. Fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er vi vel hjemme etter en fantastisk fin ferie med sol, varme, masse god mat og drikke.. Jeg hadde oppstart med Crinone for fire dager siden, noe som innebar at jeg måtte ha med meg tre pakninger i kofferten. Gud, så glad jeg er for at kofferten ikke ble gjennomsøkt. Jeg kan bare se for meg disse tollerne vri og vende på pakningene med påskriften "Vaginal gel" *hoho*

Nå skal jeg bruke Crinone i seks dager til også skal jeg ta en graviditetstest neste fredag, dvs dag 10 med Crinone.

På denne tiden, i dag 7 dpo, pleier jeg å ha masse symptomer, men nå har jeg ingen, noe jeg synes er veldig merkelig. Eller kanskje ikke så rart, siden jeg både har tatt Ovitrelle og Crinone denne runden. Jeg vil vel anta at det kan klusse litt til symptombildet.

Jeg var veldig nervøs for at jeg kom til å bli et hormontroll av å ta disse midlene, men det har jeg gudskjelov sluppet unna.. Noe min samboer også er veldig fornøyd med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...