Gå til innhold

Mannen med til jordmor/ultralyd ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min har vært bare på en ultralyd i uke 14. Der så vi baby, men det var jo lott for tidlig å se klart. Alt annet inkl. ordinær ultralyd går jeg alene. Ser at noen menn er med til jordmor. Hadde vært kjekt å dele litt av opplevelsen med han. Han får aldri tid. Og så har han barna fra før så han virker litt ,, ja ,ja et barn til, ikke noe big deal,,

Hva med dere ?

Anonymous poster hash: 99751...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 35... ikke så lenge igjen.

Ts

Anonymous poster hash: 99751...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var med på ultralyder og en jordmorkontroll hvor jm ba han være med. Ellers gikk jeg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren venter vårt første barn i November, og han er ikke med på jordmortimer eller noe sånt. Han var med på Ordinær Ultralyd i uke 18, men utover det har jeg dratt selv. Har hatt mye oppfølgling, så har hatt en del ultralyder og mange jordmortimer. Han jobber jo, og i tillegg syntes jeg egentlig at det er greit å dra alene.

Har planer om å ha han med meg om en månedes tid, for å få omvisning der jeg skal føde, og på fødselsforbredende kurs etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var med på tidlig og ordinær UL, ikke noe mer. Ikke har jeg hatt behov for å ha ham med heller, forsåvidt.

Men altså, jeg får litt inntrykk av at dere ikke snakker sammen ordentlig om dette? Har du fortalt ham at du gjerne vil ha ham med og hvorfor? Og har han ev. forklart hvorfor han ikke vil, eller bare gjetter du. Dere må kommunisere ordentlig, det blir ikke akkurat mindre viktig i tiden fremover.

Anonymous poster hash: 91e1a...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap var samboeren med på tidlig UL og ordinær UL, samtale om keisersnitt på sykehuset, en ordinær svangerskapskontroll hos legen ettersom denne havnet midt i ferien og alle ekstrakontrollene på sykehuset som dukket opp pga fare for prematur fødsel og hyppige målinger av livmorhalsen iforhold til dette. Alt i alt ble det ganske mange kontroller på han.

I svangerskap nr 2 var han med på tidlig UL, ordinær UL, samtale om keisersnitt, en oppfølgingskontroll pga risikosvangerskap og 5 kontroller på sykehus etter at jeg fikk påvist svangerskapsforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har vært med på ultalydene, men ikke på kontroller. Eller jo, han var med på kontroll på termin og overtidskontrollene med nr 1.



Anonymous poster hash: e076d...c5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det variert. Han har vært med på alt av ultralyder, og et par jordmortimer, alt etter hva jeg ville. Greit med et par timer alene også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var med på tidlig og ordinær ultralyd, første legitimen og første jordmortimen. Ingen av oss så poenget med at skulle ta fri fra jobb for å se at jordmor målte blodtrykk og alt det der. Første barnet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inviterte jordmor mannen med på en time hos henne for å snakke om barseltod, amming og mannens rolle i det hele.

Anonymous poster hash: e3080...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var med på ordinær ul + oppfølgings ul pga uklare bilder av hjertet. I tillegg var han med på 3d ul og omvisning på føden. Resten var jeg alene. Synes det var greiest egentlig. Men hadde det dukket opp noe ekstraordinært, så hadde han så klart vært med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Så på det som en selvfølge jeg,..var med på alt. Tok meg også fri en mnd for å være med kone og sønn etter fødsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var igrunn med på det meste av kontroller, ihvertfall sykehuskontrollene som det ble en del av mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har til nå vært med på alle kontrollene, er veldig glad for det, og har hatt inntrykk av at han liker det slik også. Nå, er nesten 37 uker, går jeg alene fordi han må jobbe, helt greit for meg, er jo ikke lenge igjen nå. Han har forresten 2 barn fra før, mens dette er mitt første. Enig med AB over her, dere må snakke sammen, kanskje mannen din ikke har oppfattet at du syns det er leit at han ikke er med deg på kontroller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var han med på tidlig innvendig UL, mest fordi jeg trengte støtte om det ikke var noe inni der. Men det var det, og det var en fin opplevelse å dele. Kommer ikke til å ta han med på jordmortimer, men OUL skal han være med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sagt flere ganger at jeg føler meg alene og han burde angasjere seg litt mer. Vurderer om å ha han på fødsel i det hele tatt. Klarer meg nok alene der også. Han lover og lover hele tiden men på slutten blir ingenting av det....

ts



Anonymous poster hash: 99751...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min har vært med på alt frem til nå og kommer til og være med på resten fremover og. Syns det er veldig koselig at han vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har vært med på ordinær UL. Ellers har jeg gått til alle svangerskapskontroller hos jordmor og lege alene. Har også vært på innskriving hos sykehuset alene, samt på ammekurs og fødselskurs. Han skulle egentlig være med på fødselskurset, men fikk ikke tildelt en annen kursdato, så det kolliderte.

Men, jeg synes det er greit. Er tross alt jeg som skal føde. Jeg vil ha minst mulig " skravling, ala støttende ord" når det står på som verst under fødselen. Når jeg har store smerter, så ønsker jeg aller mest fred og ro til å lide meg gjennom det. Så....for min del ser jeg ikke for meg at mannen min kan bidra med så mye under fødsel, men unner han selv å være til stedet da, og få oppleve at mini kommer til verden:-) Det tror jeg blir ett stort øyeblikk for ham:)



Anonymous poster hash: 76c69...ef9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...