Gå til innhold

Lite aktivitet, vente til mandag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde et vendingsforsøk nå i begynnelsen av uken, og de siste dagene har jeg merket betydelig mindre aktivitet fra lillen. Vanligvis er hun ekstremt aktiv hele dagen lang, men nå er det mye svakere bevegelser og mindre bevegelse. Kjenner henne fremdeles, så vet jo at hun er i live inni der, men man blir jo litt bekymret da.

Jeg skal til sykehuset på mandag, og er veldig usikker på om jeg derfor skal vente til mandag, eller om jeg skal ta kontakt med føden nå i kveld. Der er jo bevegelse, bare betydelig mindre.. Er forresten i uke 39.

Hva hadde du gjort?

Anonymous poster hash: d9933...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt føden, og det var det jeg gjorde gang på gang når noe ikke stemte helt. :)

Det er lenge å vente til mandag når man er usikker.

Det går nok mest sannsynlig veldig bra med mageboeren din, men man kan aldri være for sikker. :) Heller si i fra en gang for mye, enn en gang for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal aldri vente. Ring føden!



Anonymous poster hash: 92b23...7ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vel være ok så lenge du kjenner bevegelse. Hvis de fikk snudd noe på henne så lan det jo hende at hun ligger til sånn at du ikke kjenner bevegelsene hennes så godt nå.

MEN - hvis du ee bekymret så ringer du føden uansett. Ikke noe godt å gå å være bekymret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være ok så lenge du kjenner bevegelse. Hvis de fikk snudd noe på henne så lan det jo hende at hun ligger til sånn at du ikke kjenner bevegelsene hennes så godt nå.

MEN - hvis du ee bekymret så ringer du føden uansett. Ikke noe godt å gå å være bekymret.

De fikk ikke snudd henne, faktisk ikke rikket henne av flekken engang. Kjenner jo bevegelse, men med bakgrunn av det jeg har hørt om vending, og at det har blitt roligere etter nettopp dette, blir jeg en smule bekymra..

Ts

Anonymous poster hash: d9933...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke godta mindre bevegelse uten å sjekke. Det der er farlig misinformasjon. Ring føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk ikke snudd henne, faktisk ikke rikket henne av flekken engang. Kjenner jo bevegelse, men med bakgrunn av det jeg har hørt om vending, og at det har blitt roligere etter nettopp dette, blir jeg en smule bekymra..

Ts

Anonymous poster hash: d9933...7fa

Da ville jeg absolutt ha ringt!

Da jeg ringte (unødig) rundt uke 36, så fikk jeg beskjed om at de alltid anbefaler at man ringer hvis man er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vel være ok så lenge du kjenner bevegelse. Hvis de fikk snudd noe på henne så lan det jo hende at hun ligger til sånn at du ikke kjenner bevegelsene hennes så godt nå.

MEN - hvis du ee bekymret så ringer du føden uansett. Ikke noe godt å gå å være bekymret.

Nei, det skal ikke det. Man skal alltid ringe ved endring av bevegelsesmønster.

Anonymous poster hash: 92b23...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal ikke det. Man skal alltid ringe ved endring av bevegelsesmønster.

Anonymous poster hash: 92b23...7ae

Jeg er helt enig i at hun bør ringe føden. Noe jeg også har skrevet til ts 2 ganger. Men det er ikke nødvendigvis slik at man alltid må ringe pga endring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være ok så lenge du kjenner bevegelse. Hvis de fikk snudd noe på henne så lan det jo hende at hun ligger til sånn at du ikke kjenner bevegelsene hennes så godt nå.

MEN - hvis du ee bekymret så ringer du føden uansett. Ikke noe godt å gå å være bekymret.

Det er ikke helt riktig.

Man "skal" kjenne det barnets bevegelsesmønster - og det hender de varierer mønster.

Jeg ville ringt føden nå og tatt turen innom, så får du bekreftet at alt sannsynligvis er helt OK.

De som opplever dødsfødsler har gjerne ventet flere dager på å kontakte, og da antar man at fosteret i mange tilfeller kunne hatt det helt fint på utsiden om de tok tak i det på tidlig tidspunkt. Av den grunn venter man aldri engang over natten med å kontakte.

Føden gjør dette som rutinejobb hele tiden, jeg var innom 3 ganger uten problemer :)

Da oppdaget de et lite mulig avvik de ønsket å følge med på videre, og jeg fikk dermed flere timer. Alt var tipptopp - men dersom noe var galt hadde jeg aldri oppdaget det før fødsel om jeg ikke dro dit. Jeg gikk og maks over termin, så dersom igjen at noe hadde vært galt hadde de eks kunnet vurdere igangsettelse på et tidligere tidspunkt/KS.

Så: ring :)

Anonymous poster hash: 563b5...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt enig i at hun bør ringe føden. Noe jeg også har skrevet til ts 2 ganger. Men det er ikke nødvendigvis slik at man alltid må ringe pga endring.

Jeg er ikke heeeeelt enig.

Dersom endringen er mindre bevegelser, så¨er det absolutt smart å ringe. Eller jeg vil si: "må", selv om må i denne sammenheng ikke betyr noe annet enn å bekrefte at det er babyens nye mønster/den lå rart.

Men; an bør jo alltid foreta de vanlige testene først(saft/mat/kaldt og drikke osv).

Anonymous poster hash: 563b5...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du kjenner aktivitet er det jo sikkert ikke noe å bekymre seg for, men jeg hadde ringt føden uansett. Koster deg ingenting å ta en telefon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt enig i at det så sjeldent faktisk er noe å bekymre seg for reellt sett- men vi må slutte i disse trådene å gjenta gamle myter om at "sålenge du kjenner aktivitet er alt greit".

I de tilfellene hvor det en sjelden gang går galt er synkende aktivitet nettopp ikke greit, og kan i endel tilfeller ende med fosterdød om man venter lenge med å ta kontakt(timer er av essens, ikke døgn).

Men igjen; de aller fleste som tar kontakt har et helt friskt og raskt foster, og jeg opplevde selv at de på UL kommenterte høy aktivitet mens jeg ikke kjente et kvekk.

Anonymous poster hash: 563b5...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...