Gå til innhold

Etterlyse dåpasgave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde dåp for vår sønn for 5 månder siden. Bestefar til vår sønn hadde ikke med gave, men sa at det skulle han ordne med senere.

Takkekort er sendt ut til alle med unntak av bestefaren.

Er det smålig/frekt av meg å etterspørre dåpsgaven?

Kan legge til at det er far til min samboer det er snakk om.

Mulig dette havner under feil emne

Anonymous poster hash: 01245...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje dere kan sende han takkekortene og skrive noe sånn som "takk for at du var med og feire dåpen til ......" Kan hende han kommer på det da. Om ikke ville jeg ikke gjort noe mer. Da må i så fall samboeren din snakke med faren sin selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke etterspurt noe slikt.... Men jeg er konfliksky som få da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syntes faktisk det er frekt å etterspørre gave. En gave er noe man frivillig skal gi, det er ikke inngangspenger til en dåp.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Vi gjorde det faktisk da vår ble døpt. Vi oppdaget at to personer, deriblant barnets egen farfar, ikke hadde gitt noen presang såvidt vi kunne se. Vi ba kun personer som var nær dåpsbarnet i dåpen og siden min mann har ett veldig godt forhold til sin far så spurte han om det ikke var noen gave fra dem eller hvordan det var. Noen vil kanskje mene at det var frekt å gjøre, men vi mente det var ok for oss å gjøre. Vi fikk gave fra dem en stund etterpå.

Endret av Spirrevirrevipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være han har glemt av det, men jeg hadde ikke villet etterlyst en gave. Det synes jeg er frekt. Er kanskje bedre om samboeren din snakker med faren sin om det, enn at du skal gjøre det. Jeg hadde vertfall ikke tillat min samboer å spør mine foreldre etter dåpsgave, da jeg er redd de hadde fått et helt feil inntrykk av han.
Som Alice123 over meg sier, det er ikke inngangspenger til en dåp, men når han sa at han skulle ordne det senere så skjønner jeg hva du mener, men jeg ville nok ikke etterlyst uansett.



Anonymous poster hash: b23e6...b4d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde dåp for vår sønn for 5 månder siden. Bestefar til vår sønn hadde ikke med gave, men sa at det skulle han ordne med senere.

Takkekort er sendt ut til alle med unntak av bestefaren.

Er det smålig/frekt av meg å etterspørre dåpsgaven?

Kan legge til at det er far til min samboer det er snakk om.

Mulig dette havner under feil emne

Anonymous poster hash: 01245...e91

Det er alltid frekt å spørre direkte etter en gave. Dette er jo noe vi lærer barna våre når de i 2-4 års alder springe bestemor i møte og spør etter gaven sin. Så får de en leksjon i at slik oppfører man seg ikke og må pent be om unnskyldning.

Så nei, du kan ikke etterspørre en gave. Du bør derimot sende et takkekort som takk for at de delte dagen med dere.

Dere kan vri dere unna de sosiale kodene ved å snike det inn i samtalen på "tilfeldig" vis (selv om det er på kanten av vulgært). Men spøre gjør man bare ikke om man ønsker bli oppfattet som noenlunde sosialt kapabel.

Anonymous poster hash: bf088...c44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjonen men det er mine foreldre som sa de skulle gi noe og ikke gjorde det. Skal ikke etterlyse da jeg synes det er uhøflig og det er dåpen/feiring som er viktig.

Anonymous poster hash: d229b...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du/samboer kan også si at du sitter å skriver i "boka om meg", der dåpen er et tema, og gavene h*n fikk og av hvem. Men dum som dere er så kan dere ikke huske hva han fikk av bestefar.



Anonymous poster hash: 104f2...17f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Hvis det var mine foreldre som hadde glemt gave i dåpen så hadde jeg selvsagt spurt dem. Vi har et veldig åpent og godt forhold, så for meg hadde det selvsagt vært mer naturlig å spør dem rett ut enn å gjøre som ingenting.

Hadde ikke spurt mine svigerforeldre .. det blir noe annet - det kunne mannen min gjort hvis han ville.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Jeg signerer Artistina. Pappan kan spørre etter gaven. Jeg ville definitivt spurt mine foreldre om det, men jeg ville aldri spurt noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne hadde ikke med gave og sa at vi skulle få den senere, har gått snart 3 mnd. Får meg ikke til å spørre

La merke til at svigersøstera mi ikke ga gave og sa ingenting, og hun er fadder! Det er spesielt syns jeg, hun har jobb, er ikke fattig student el noe sånt. Men angret allerede før dåpen på at vi valgte henne som fadder fordi hun har null interesse av sitt første tantebarn.

Anonymous poster hash: cf952...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...