Gå til innhold

ett sekunds mellomrom mellom spark,gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei

Er i uke 28,og har hittil hatt normal svangerskap. Men sidenigår har fosteret sparket veldig rart.hun er veldig livlig ellers også.. jeg kjenner små spark med ett sekunds mellomrom. Det er som å se på klokka og se på sekund måleren,slik sparker hun.det varer gjerne i ca 1time.i denne tiden supplerer hun med sine sprell,som er mye kraftigere enn denne sekunders sparken...hva kan dettevære? Har tenkt tanken at det kan være pulsen min jeg hører, men når jeg legger hånden min på magen,er dette reelle spark

Anonymous poster hash: 7f722...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hikke, eller at den virrer med hodet og leter etter totten, er vanlige forklaringer.

En time synes jeg hørtes lenge ut. Men, alle mine har hatt perioder på 15-20 minutter med rytmisk aktivitet. Har tenkt at jeg kommer til å få noen ordentlige spastikere, men alle har kommet ut og vært klink normale :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg mener å ha lest om hikke, men husker at det ikke kommer før ved fødselen...?? uansett,dette var morsomt! tenk at fosteret mitt hikker!! men høres ikke ett sekunds mellomrom litt lite ut? at hun skal hikke så konstant??

Mafalda: leter etter totten? rumpa mener du..eller..? man kan klart skille mellom sparkene og "hikkene". hikkene kommer i ett sekunds mellomrom, og hun sparker jo samtidig også, men mye sterkere



Anonymous poster hash: 7f722...ffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg mener å ha lest om hikke, men husker at det ikke kommer før ved fødselen...?? uansett,dette var morsomt! tenk at fosteret mitt hikker!! men høres ikke ett sekunds mellomrom litt lite ut? at hun skal hikke så konstant??

Mafalda: leter etter totten? rumpa mener du..eller..? man kan klart skille mellom sparkene og "hikkene". hikkene kommer i ett sekunds mellomrom, og hun sparker jo samtidig også, men mye sterkere

Anonymous poster hash: 7f722...ffa

Jeg kjente hikk i flere mnd før fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har tenkt litt på det,,, hvis det er hikke ,så skal det vel ikke føles helt nederst?? var hos jordmor for et par dager siden og hun er sikker på at fosterets hode ligger litt ovenfor navlen min, hvordan kan hikken være helt nederst ved vagina?? dessuten har ikke barnet snudd seg enda, og gjør vel ikke det før i uke 30 ca.... merkelig dette her.... hva kan det være hvis det ikke var hikke...?



Anonymous poster hash: 7f722...ffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det kan føles hvor som helst. Jeg følte det mye nederst.

Og det som er merkelig er at hvis du googler det, så ser du at det er helt vanlig at fosteret hikker i magen og at det absolutt ikke kommer etter fødsel.Min hikka flere ganger om dagen, som regel kjente jeg det ganske langt nede.



Anonymous poster hash: 25b68...ac3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt litt på det,,, hvis det er hikke ,så skal det vel ikke føles helt nederst?? var hos jordmor for et par dager siden og hun er sikker på at fosterets hode ligger litt ovenfor navlen min, hvordan kan hikken være helt nederst ved vagina?? dessuten har ikke barnet snudd seg enda, og gjør vel ikke det før i uke 30 ca.... merkelig dette her.... hva kan det være hvis det ikke var hikke...?

Anonymous poster hash: 7f722...ffa

I uke 28 har jo fosteret fortsatt forholdsvis god plass der inne, og hodet er svært sjelden festet så tidlig. Så selv om det lå litt over navlen din da du var på kontroll for et par dager siden, har jo fosteret sikkert flyttet på seg mange ganger allerede siden det, og det er derfor lite trolig at hodet fortsatt befinner seg på eksakt samme sted.

Anonymous poster hash: 4a02c...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 28 hadde min en dag hodet under ribbeina, og en annen dag hodet ned...28 er jo fremdeles 12 uker ca til fødsel, de har mye plass å boltre seg på.



Anonymous poster hash: 25b68...ac3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hikker myye, holder gjerne på en god stund også slik at han blir skikkelig forbanna og begynner å romstere heftig. De hikker fordi de øver seg på å puste :) Her er hikkingen helt nederst i hu-ha, og baby ligger i hodeleie. Men ei i termingruppa mi kjenner også hikken der nedi, og ungen ligger i sete. Så tror bare det er forskjellig fra mage til mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hikket og masse fra lenge før fødsel.

Anonymous poster hash: b3053...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...