Gå til innhold

Starter i jobb snart; får jeg dekket fysioterapi bekkenløsning: Arbeidsgiver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i mammapermisjon, jeg skal starte på jobben om 2,5 uke.
Jeg må fortsette fysioterapi pga av bekkenløsning.

Får jeg dette dekket av arbeidsgiver eller NAV?

Har en som har vært i mammapermisjon rett til å få gå til fysioterapeut pga bekkenløsning uten å bli trukket i lønn?

Må NAV inn i bildet her med arbeidsgiver eller hvordan..?

:-/



Anonymous poster hash: a8b50...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du betale for selv. Gratis fysioterapi ifm. graviditet er kun under graviditeten og inntil 6 måneder etter fødsel.



Anonymous poster hash: 144a6...f9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du betale for selv. Gratis fysioterapi ifm. graviditet er kun under graviditeten og inntil 6 måneder etter fødsel.

Anonymous poster hash: 144a6...f9a

Ok men hva med arbeidsgiver: kan jeg kreve rett til fri med lønn - som i at dette tross alt er livsnødvendig?

Anonymous poster hash: a8b50...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok men hva med arbeidsgiver: kan jeg kreve rett til fri med lønn - som i at dette tross alt er livsnødvendig?

Anonymous poster hash: a8b50...df0

Det kommer jo helt an på hvilke avtaler man har for dette på jobben din. Jeg tror ikke det er lovfestet rett til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ammefri er jo lovfestet uavhengig av tariffavtale eller?!



Anonymous poster hash: a8b50...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

§ 12-8. Ammefri

(1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

(2) Kvinne som har ammefri etter første ledd, har i barnets første leveår rett til lønn inntil én time på arbeidsdager med avtalt arbeidstid sju timer eller mer.

I følge aml så har man rett på en time pr dag om man jobber minst 7 timer pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ammefri er jo noe annet enn fri til fysioterapaut.

Hos oss står det i PH-boka at vi får fri med lønn til besøk hos lege, tannlege og fysioterapaut dersom det ikke er mulig å få time utenom arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be om sykmelding for de enkeltstående behandlingsdagene, såfremt det ikke er mer enn 1 per uke.

Anonymous poster hash: fd67f...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og svangerskapspermisjon regnes som aktivitet likestilt med arbeid og du har dermed de samme rettighetene ift NAV som du hadde før du gikk i permisjon.

Anonymous poster hash: fd67f...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...