Gå til innhold

Hvor lenge varer fødselen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hos meg gikk det 11,5 timer fra vannet gikk til ungen var ute. Ca halvparten av tiden var riene fremdeles såpass svake at det overhode ikke var noe problem. Tiden gikk veldig fort, og det føltes ikke som det faktisk tok såpass mange timer.

Var førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg "ploppet" ut etter 30 timer



Anonymous poster hash: 7d3ca...700
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fortalt av jordmor at førstegangsfødende bruker gjennomsnittlig 12 timer på å føde.

Men det kan være arvelig med tanke på moras første fødsel, så spør mora di hvordan hennes første var. Min brukte 36 timer på meg som var først og 24 timer på min bror. Jeg brukte 24 timer på mitt barn.

Anonymous poster hash: 10e36...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fortalt av jordmor at førstegangsfødende bruker gjennomsnittlig 12 timer på å føde.

Men det kan være arvelig med tanke på moras første fødsel, så spør mora di hvordan hennes første var. Min brukte 36 timer på meg som var først og 24 timer på min bror. Jeg brukte 24 timer på mitt barn.

Anonymous poster hash: 10e36...dba

Dette stemte overhode ikke på meg. Mamma hadde to relativt like fødsler på 5-6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor brukte 5t, 3t og 30 min på sine. Min første tok 4,5t fra aktiv fødsel så spent på hvordan nummer 2 går nå om en stund. Hadde rier i 24t ca før dette, men trodde bare der var kynnere siden det fremdeles ikke gjorde vondt, og da jeg dro på sykehuset bare for å sjekke om noe var på gang hadde jeg 5cm åpning og ble sendt rett opp på fødestue.

Anonymous poster hash: fa439...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel 8 timer fra vannet gikk til lillegutt lå på brystet :)

Synes ikke det var så ille før jeg hadde ca. 7 cm åpning, og jeg fikk jo hentet meg inn, så det var ikke vondt hele tiden. Verste var vel pressingen, men det gikk jo og fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Piiiip

Hadde to vidt forskjellige fødsler.

Første varte i 37 timer (da var det regnet ut fra den tiden hvor jeg hadde 5 min mellom hver ri). Her måtte mini dras ut med sugekopp da jeg hadde for smalt bekken til å få barnet ut. Men likevel det var en flott fødsel.

Andre fødsel varte 8 timer fra aller første ri og småen kom susende ut. Ble en fantastisk vannfødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel startet tidlig på morgenen og var ferdig kvelden etter. (Halvannet døgn med intense smerter med mindre og mindre "pauser" mellom. Pausene var fortsatt smertefulle, men mindre smertefulle enn resten av tiden.)

Det måtte epidural til for at jeg fikk slappet av, og vi var ganske nære at det ble KS.

Andre fødsel startet rett rundt midnatt, og var ferdig før 07 på morgenen. Og da var det lenger mellom riene, og mer ordentlige pauser mellom. (Mye mer "lærebok" fødsel.)

Hadde veldig god smertelindring av vann, og trengte ikke noe "hjelp".

Så 36 timer første gang. (fra riestart til ferdig.)

Og 7 timer andre gang. (fra riestart til ferdig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min varte rundt 8 timer.

Hvor vondt det er, er svært varierende.



Anonymous poster hash: 89a0f...c3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første varte 7,5 time fra første ri og det var fullstendig sammenhengende rier.

Andre varte 5,5 time fra første ri, da hadde jeg pauser mellom riene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Vet ikke helt hvordan man "regner"?

Men hos meg gikk slimproppen en tirsdag ettermiddag, jeg hadde murringer fra da og gjennom natten (men sov relativt greit), hadde begynnende rier fra ca 05.00.

Ble skikkelig vondt fra 12.00, kom inn på sykehuset med 7 cm åpning klokka 13.30 og fødte onsdag klokka 19.

Endret av Nesevisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 timer fra første rie til fødsel. Hadde jevnlige rier hele tiden, så det ble to døgn uten søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første fødsel startet med vannavgang og kun mensmurringer. Ble lagt inn da jeg var på kontroll pga misfarget fostervann, og ble strippet. Da ble det litt mer fart i sakene, så etter stripping tok det vel ca 7 timer fram til fødsel.

Andre fødsel startet med rier, og varte totalt i 5 timer. Gikk fra 5 cm til baby ute på under en time (rakk så vidt sjukehuset), så det var ganske heftig. Hadde uansett valgt fødsel nr 2 en gang til framfor fødsel nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca 24 timer (etter vannavgang) mente legen at det ikke var vits å holde på lengre og det ble KS. Riene kom ca 1 time etter vannet gikk da. Fikk epiduralen etter ca 14 timer med rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å spørre hvor langt er et tau ;)

Det varierer veldig fea kvinne til kvinne og fødsel til fødsel :)

Anonymous poster hash: d71d3...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke helt hvordan man "regner"?

Men hos meg gikk slimproppen en tirsdag ettermiddag, jeg hadde murringer fra da og gjennom natten (men sov relativt greit), hadde begynnende rier fra ca 05.00.

Ble skikkelig vondt fra 12.00, kom inn på sykehuset med 7 cm åpning klokka 13.30 og fødte onsdag klokka 19.

Jordmødre pleier vel å regne fra man er i aktiv fødsel, dvs 4 cm. Jeg har ingen anelse om når jeg hadde 4 cm, og man kan jo ha hatt rier lenge før det - så for min egen del synes jeg den regelen er ganske ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan man "regner"?

Men hos meg gikk slimproppen en tirsdag ettermiddag, jeg hadde murringer fra da og gjennom natten (men sov relativt greit), hadde begynnende rier fra ca 05.00.

Ble skikkelig vondt fra 12.00, kom inn på sykehuset med 7 cm åpning klokka 13.30 og fødte onsdag klokka 19.

Jeg tror ikke man kan regne slimpropp og murringer/smerter, da hadde isåfall jeg fødsel som varte i ukesvis :ler:

Anonymous poster hash: f64fb...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre pleier vel å regne fra man er i aktiv fødsel, dvs 4 cm. Jeg har ingen anelse om når jeg hadde 4 cm, og man kan jo ha hatt rier lenge før det - så for min egen del synes jeg den regelen er ganske ubrukelig.

Det synes jeg og forsåvidt, jeg gikk maks over termin - og hadde nok 4 cm åpning kanskje 4 dager eller så før jeg ble igangsatt(kom inn med 5).

Og jeg hadde ikke en eneste rie før de tok vannet, bare sinnsykt vondt. Eller kanskje det var aktiv fødsel, men det var ikke noe jeg antok var det iallefall. Smertene liknet ingenting på rier.

Anonymous poster hash: f64fb...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 20 timer. De siste 3-4 var de "grusomme". Når jeg passert 4 cm er det ingen som vet, for det hadde jeg jo passert før jeg ble undersøkt.

Anonymous poster hash: 79af2...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...