Gå til innhold

Glemte bryllupsdagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ville dere reagert hvis ektemannen "glemte" bryllupsdagen ?

Det gjorde mannen min og jeg er veldig lei meg men sa ingenting til han :-(



Anonymous poster hash: cc62f...dca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror menn flest ikke tenker på sånne merkedager i like stor grad som kvinner. Det at mannen glemmer bryllupsdagen er jo klassisk. Tror ikke du skal legge så mye i det. Ville blitt mer fornærmet om han glemte bursdagen min for å si det sånn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa du gratulerer til han da? Mange mennesker er glemske, det betyr ikke at dagen ikke betyr noe for han. Her i gården må jeg minne på samboeren at han selv har bursdag. Du får snakke med han om det :)



Anonymous poster hash: bacf8...0d2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til han på tirsdagen at jeg skulle lage god middag til oss på torsdagen siden det var bryllupsdagen vår. Så jeg laget en god middag til oss (kun biffen som skulle stekes til slutt), kjøpte inn blomster og dekket pent bord men han kom hjem halv ti i kveld. Hadde vært ute og spist pizza med sønnen sin. Rosene står i vasen på bordet. Han tittet på dem men sa ingenting. Fikk meg heller ikke til å gratulere han heller da for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min glemmer både bryllupsdag og bursdag, selv om det er "runde" dager. Og det gjør jeg også. Han husker dem inni seg, men ikke akkurat på dagen, det kan hende at han har tenkt på det noen dager før, og glemt det på datoen. Sånn er det med meg også, så vi tenker ikke så mye på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville dere reagert hvis ektemannen "glemte" bryllupsdagen ?

Det gjorde mannen min og jeg er veldig lei meg men sa ingenting til han :-(

Hva mener du med at du "sa ingenting"? Som i at du heller ikke sa gratulerer med dagen til din mann, slik at dagen ikke kom opp i det hele tatt? Ettersom ingen sa noe?

Eller du sa ingenting til han at du er veldig lei deg fordi han glemte dagen når du f.eks hadde fikset han en spesiell aften, som endte med at han spør hvorfor du hadde rigget så bra til?

Når det kommer til spørsmålet om jeg ville reagert, så hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt, men det er mulig fordi jeg er veldig glad i å ordne til slike kvelder selv, jeg elsker å glede mannen min ... om han ikke husker dagen så får han en overraskelse når han kommer hjem, og husker han dagen så får jeg en overraskelse etter han har kommet hjem :) Uansett så får jeg brukt dagen min med han, og det er viktigere for meg enn en gratulasjoneer eller gave. Jeg skal vel ikke si så mye mer ettersom jeg ikke er gift, men vi har vært sammen maaange år, og vi/jeg feirer alltid vår anniversary :) og det er vel neeeeeeesten det samme.

Endret av Aella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerte du han med dagen deres, eller mener du at det er hans jobb?

Trur det er rimelig normalt at menn gjør. Hadde ikke folk gratulert meg med dagen, hadde jeg ikke husket den selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville dere reagert hvis ektemannen "glemte" bryllupsdagen ?

Det gjorde mannen min og jeg er veldig lei meg men sa ingenting til han :-(

Anonymous poster hash: cc62f...dca

Så du husket den altså? Hva gjorde du da? Merkelig at noen forventer noe på den dagen av mannen,men gjør ikke noe selv. Det ert like mye hans dag som din? Skam deg

Anonymous poster hash: 8c4be...f10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterlyst du han ikke da han ikke kom hjem til middag? Akkurat det med at det var bryllupsdag ville jeg ikke tatt for tungt, da mannfolk har lett for å glemme slike dager, men om dere hadde en avtale om en god middag så blir det noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Glemte bryllupsdagen vår jeg også. Mannen ble ikke sur,men syns det var veldig rart at jeg glemte det.

Og det er kanskje det.

Jeg glemte bursdagen hans også. Da ble han oppgitt,og jeg fikk dårlig samvittighet.

Men jeg er ikke den som feirer bursdagene mine heller,og ikke har jeg sans for Valentines day og sånt.

Ser likevel poenget med å markere slike dager altså. Men det handler ikke om mangel på kjærlighet om en glemmer. Skjønner jo at noen blir såret likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mannen din du skal snakke med om dette. Eller er dere skilsmisseklare fordi dere ikke kommuniserer?

Anonymous poster hash: 6eb2e...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det hipp som happ hvem som husker bryllupsdagen. Noen år er det jeg, noen år mannen. Flere år er det moren min som husker det først. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke at han skal huske enhver merkedag. Men dersom jeg hadde sagt fra, og sagt at jeg ønsket å feire, hadde jeg vært utrolig skuffet dersom han glemte det. Det gjelder uansett hva vil har planlagt sammen.

Og når jeg er skuffet eller lei meg så sier jeg fra. Hvorfor snakker dere ikke ut om det dersom du er så såret? Det høres ikke ut som om kommunikasjonen i forholdet deres er den beste.

Endret av Athene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du husket den altså? Hva gjorde du da? Merkelig at noen forventer noe på den dagen av mannen,men gjør ikke noe selv. Det ert like mye hans dag som din? Skam deg

Anonymous poster hash: 8c4be...f10

Skal jeg skamme meg ???? Les innlegget da !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer sånne ting hele tiden (jeg er dame). Ser ikke helt det store problemet..



Anonymous poster hash: 95b37...0a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dame og glemmer hvert år den dagen. Mannen også forresten.

Anonymous poster hash: 83c35...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La menn være menn! De er glemske mange av dem! Ta initiativ istede for å sitte å synes synd på deg selv:-p selv glemte jeg bursdagen til søstera mi her forleden, og jeg er ei høne på 26:-p

Anonymous poster hash: edf63...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han fikk med seg på tirsdag at du skulle lage middag på torsdag? Høres ut som en som gjerne trenger en påminnelse samme dag, og dagen før. Tipper at han bare er glemsom, og at han blir kjempelei seg når han får vite at du sto og ventet på han med biffmiddag mens han var ute og spiste pizza...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg som glemmer bryllupsdagen. Til og med hvor mange år vi har vært gift :P Haha.

Nå er ikke vi så nøye på merkedager. Hverken bryllupsdag, bursdager etc. I år feiret vi impulsivt noen dager før bryllupsdagen ved å spise en god middag ute, mest fordi vi ville prøve en ny restaurant den dagen.

Synes det er viktigere hva vi gjør for hverandre ellers i året enn en spesiell dag. Det er tross alt de hverdagslige tingene som holder liv i kjærligheten, ikke en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...