Gå til innhold

Han har aldri hatt samboer. Rart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har møtt en mann, vi har datet noen ganger, pratet i telefonen og på meldinger. Han virker veldig hyggelig. Litt rar kanskje, men hvem er ikke det ;)

Jeg har, bare de siste dagene, lest flere tråder her på KG om damer som klager over hvor mye de sliter med at kjæresten/samboeren/mannen har vært gift før, at de har ekser osv. Mitt "problem" er motsatt. Han er i midten av 40 åra, og har aldri hatt samboer, eller noen spesielt langvarige forhold. Han har en god jobb, god utdannelse, er kjekk og alt det der. Jeg er litt over 30 og har allerede hatt tre samboere ;) Han har heller ikke barn, men det har jeg.

Er dette et "faresignal"? Jeg tenker at om han var 25 så hadde det vært en ting, men han har vel kanskje lagt til seg litt vel mange sære vaner på alle disse årene? :fnise:

Ok, teit tråd kanskje, men hva ville dere tenkt om dette? Er det bare jeg som "leter etter feil"?

Anonymous poster hash: c7b18...da3

Hadde ikke dømt ham av den grunn :). Mulig han som du sier har lagt seg til noen eneboervaner, men det finner dere ut av.

Anonymous poster hash: d4982...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en mann, vi har datet noen ganger, pratet i telefonen og på meldinger. Han virker veldig hyggelig. Litt rar kanskje, men hvem er ikke det ;)

Jeg har, bare de siste dagene, lest flere tråder her på KG om damer som klager over hvor mye de sliter med at kjæresten/samboeren/mannen har vært gift før, at de har ekser osv. Mitt "problem" er motsatt. Han er i midten av 40 åra, og har aldri hatt samboer, eller noen spesielt langvarige forhold. Han har en god jobb, god utdannelse, er kjekk og alt det der. Jeg er litt over 30 og har allerede hatt tre samboere ;) Han har heller ikke barn, men det har jeg.

Er dette et "faresignal"? Jeg tenker at om han var 25 så hadde det vært en ting, men han har vel kanskje lagt til seg litt vel mange sære vaner på alle disse årene? :fnise:

Ok, teit tråd kanskje, men hva ville dere tenkt om dette? Er det bare jeg som "leter etter feil"?

Anonymous poster hash: c7b18...da3

Njaaa, sterk tvil her. Han er så gammel at han burde hatt forhold om han var normal...for å si det sånn. Samtidig kan det hende at han har vært uheldig, men likevel har tatt inn hvordan forhold fungerer, og kan være ok i det. Det kommer an på både jobb og hva han har gjort på fritida. Jeg vet av flere enslige menn på mannens jobb, som er elskelige, og som ville fungert godt i et forhold selv om de har vært single i årevis.

Når du sier han er litt rar, blir jeg mer skeptisk. Hva vil det si, og hva innebærer det? Er det ting du ikke er komfortabel med, ting som får deg til å lure på om denne mannen er noe å satse på?

Jeg ville ikke likt "rarhet", dvs ting jeg ikke er komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er TS som virker litt "rar" i denne saken.

Har han ikke blitt "godkjent" av andre damer før deg, så er du redd han ikke er bra nok for deg?

Trist måte å tenke på.



Anonymous poster hash: 3d258...390
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jo ikke at jeg er bedre, og tråden er skrevet med en viss dose humor.

Anonymous poster hash: c7b18...da3

Jeg fant ikke noe humor. Smilefjesene hjalp ikke.

Anonymous poster hash: d44d5...834

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville foretrukket en mann som hadde kjærester, men ingen tidligere samboere. Å være samboere 3-5 ++ år er jo nesten det samme som å være gift. Hvis de DA går fra hverandre, så er det tydligvis noe som ikke fungerte, noe de ikke klarte å finne kompromis om eller samarbeide rundt.

Bare pass på å være tydelig med ham at du kan tenke deg å bli samboere en gang og ikke godtar å være bare kjærester til det blir slutt. Hvis det er det du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Jeg synes ikke det i seg selv et et faresignal, nei.

Tre samboerforhold bak seg når man bare er litt over 30, ville derimot vært et rødt flagg for meg.Anonymous poster hash: c8abc...334

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart? Jeg er 32 år, har aldri hatt et fast forhold og overhodet ikke noe samboerskap. Ser i grunn ikke noe vits i å flytte sammen med noen før man vet man vil være sammen med de.



Anonymous poster hash: 97a4e...b50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk jente. Selv om man er den som går inn i forholdet med all verdens bagasje så begynner man å lete med lys og lykter etter ting som tyder på at mannen ikke er høystatus.

TS - du har tydeligvis vært igjennom en haug menn og en haug med forhold, og har attpåtil fått med en unge på kjøpet. Du er litt for gammel nå til å lete etter høystatus menn.



Anonymous poster hash: a5be9...c5a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

For min del vil det vise at dama er emosjonelt ustabil.

Anonymous poster hash: a5be9...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

For min del vil det vise at dama er emosjonelt ustabil.

Anonymous poster hash: a5be9...c5a

dette er ingen sannhet og sitter kun i hodet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også vært mer skeptisk til noen som hadde barn og tre samboerskap bak seg. Å satse så mye flere ganger uten at det funker er for meg mer urovekkende enn en som ikke har valgt å satse enda. (Når det er sagt vet jeg at ting skjer og at man ikke alltid bestemmer selv, selv sitter jeg her med ett samboerskap bak meg og nummer to er kanskje på vei til å avsluttes uten at jeg vil det selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At TS flytter sammen med menn ukritisk er et større rødt flagg, ja. Og at TS attpåtil gjorde det som 16åring bør være en dealbreaker.

Anonymous poster hash: 1d58d...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ingen sannhet og sitter kun i hodet ditt

Noen som følte seg truffet ser jeg.

Anonymous poster hash: a5be9...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartbeat

Nei, det er ikke noe faresignal i seg selv. Kan hende at han ikke har truffet den rette. At han bare ikke har vært ordentlig forelska før eller ikke har funnet ei med de samme preferanser for livet som han .

Eller rett og slett at han ikke har hatt mulighet til det før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, synet på samboerskap varierer går jeg utifra. Jeg vil ultimat sett gifte meg og vil ikke ha samboer utenom ekteskap. Jeg er nå i tyveårene og aldri hatt samboer.

Jeg forstår at du mener dette som en tråd der folk kan lufte sine tanker og at du ikke tenker å dumpe ham bare pga. dette. Og - uten å fremstå slem - må jeg faktisk signere det flere andre sier. Du har tre samboerskap bak deg (uavhengig av alder) og barn fra tidligere - hvilket er en dealbreaker for mange menn og i neste runde betyr at du ikke kan bli super selektiv.

Det sier også noe om din holdning til samboerskap; Du tar veldig lett på det ettersom du har flyttet inn med tre ulike menn, men du tror også det betyr forpliktelse mer enn det gjor, ettersom du valgte å få barn med en du kun var samboer med. Litt paradoksalt.

Når der gjelder hans situasjon er det både og. Jeg ville ikke reagert på "samboer" scenario (da det betyr ingenting for meg, synes ikke "roommates" har noen plass i voksenlivet), men at han aldri var gift eller har hatt langvarige forhold.

Som noen nevnte tidligere, menn er mer individualistiske og mer tilboyelig til å fokusere ungdommen rundt karriere og selvutvikling. Til en viss grad er dette også forventet og dersom han har ambisjoner er 20- og 30-årene de viktigste for å gjore noe ut av disse.

Jeg kjenner to menn i 40-årene som er single (en tysk, en amerikansk) som begge er "perfekte" på mange måter - kjekke, i god form, knallbra karriere, selvsikre, sosialt intelligente osv. Den ene er skilt og den andre uten noen historikk.

Jeg må likevel si at jeg ser det som veldig lite sannsynlig at de en dag vil slå seg til ro. Den skilte, muligens. Den evig single? Neppe.

Dersom han ikke var attraktiv ville du ikke hatt noen interesse av å date ham, men det at han er attraktiv betyr også at det ikke er valgmulighetene det står på. Ergo er dette et livsvalg han har tatt.

Statistisk sett er sjansen for at en mann over 40 som aldri har hatt et forhold vil slå seg til ro, forsvinnende liten. Det betyr selvsagt ikke at det ikke forekommer, men at det er noen hindre der. Jo eldre man blir, jo mer "fastsatt" er man i sine egne rutiner og sin egen livsstil. Man blir mindre fleksibel og det er blir uvant å venne seg til å gjore plass til en partner når det tidligere bare var seg selv å ta hensyn til, eller å bli vant med monogami når man tidligere hatt et smorgåsbord av partnere.

Dette sporsmålet ble stilt til Evan Marc Katz tidligere, og responsen hans var ganske korrekt;

http://www.evanmarckatz.com/blog/understanding-men/is-there-something-wrong-with-a-man-in-his-40s-who-has-never-been-married-before/

Endret av Marie90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Noen som følte seg truffet ser jeg. Anonymous poster hash: a5be9...c5a

Jeg har hatt en så nei.

Syns baredet var ufattelig retarded sagt. Du fortjener dagens apetrofe! Klappklappklapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men tror ihvertfall at du er inne på noe veldig klokt ved å analysere masse på forhånd, og spørre om råd på KG, fremfor å bli kjent med fyren selv. Fortsett sånn :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...