Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg skriver er sannheten. vel diskriminering mot en folkegruppe slik Nordmenn gjør mot Romfolket kan bergenes som rasisme.

Hvordan blir de diskriminert? Det er jo romfolket som får bli, mens spanjolene som kom hit for å søke jobb fikk streng beskjed om å pakke seg hjem igjen snarest hvis de ikke klarte å finne noe.

Nazistene brukte de samme ord om Jøder som det mange Nordmenn bruker om Romfolket. Dette er fakta enten du liker det eller ikke

Hvilke ord?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, mye latterlig i denne debatten. Jeg har hørt folk uttale at sigøynerene må få bli fordi de ble utsatt for hitlers utryddelse under krigen. Det er gjerne de samme folka som mener at Israel burde utslettes fra jorden overflate....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her jeg bor i sommer (hjemme hos foreldra mine) er det forbudt å tigge, men i år så jeg faktisk et par tiggere i byen. Det er FØRSTE gangen jeg har sett det i denne byen i løpet av hele livet mitt... De siste årene har det vært sånne roseselgere, men nå har det altså kommet tiggere også. De blir nå jagd vekk, men politiet kan ikke patruljere gatene hele dagen... Huff, håper ikke det kommer flere.

Neidu, la oss åpne Norge for tiggerne. Det må jo tross alt være en bedre løsning enn å hjelpe dem på andre måter. Håper søren meg ikke de får noe trygd eller andre penger. Da kommer jeg og stjeler av de.

Du skal ikke stjele vet du...eller drive kor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Yes, vel da får vi se på nært hold akkurat hvorfor man er så lei av "romfolk" ellers i Europa. Til nå har det vært en slags gåte at man i for eksempel Italia, har ønsket romfolkene dit pepperen gror (eller sette dem på første romferge hjem).

Reality bites?

Takk! Nå fikk jeg en ny helt, tror jeg. Desverre er de norske avisene veldig trege (og uinteresserte?) :nei: i mannen, så da blir det en link til document.no isteden.

Når de først har kommet inn i landet, så ja, da er det lokalpolitikerne som får problemet i fanget. Men de kan ikke akkurat forventes å løse dem. Hva skal de egentlig gjøre? Nå ser vi jo følgene av at de har fått tildelt ett grustak å bo på, nå kommer kompisene på camping også.

Hadde de ikke fått noe sted å bo, hadde de bare reist til en annen kommune, og campet der. De reiser ikke ut, før noen sender dem ut, slik tungnemme asylsøkere med det tiende avslaget blir.

Den eneste måten å løse problemet* på, er å gjeninnføre grensekontrollen, dvs vi må ut av Schengen. Schengenavtalen har etter det jeg vet, bred støtte blant alle partiene, og både Høire og Frp stemte for innføringen i sin tid.

*Problemet som her skal løses, tilhører noen andres. Det blir som å hjelpe noen andre med matteleksa, snilt gjort i første omgang, men i det lange løp blir du sannsynligvis overlesset med arbeid. :sjenert:

Just say no.

Nigel Farage er en genial mann. Han har spådd hver eneste detalj som har skjedd i Europa helt siden 2006. Som han sa i et annet innlegg i EU-parliamentet; "First its Greece, then I guess it will be Spain, Portugal, and after that there wont BE any more money"..Vel, guess what :)

For de som ikke forstår hva EU dreier seg om, så dreier det seg helt enkelt om et udemokratisk styre, et parliament med Van Rumpoy, som INGEN har valgt, som leder. Disse galingene sitter og bestemmer hvilke føringer EU-land (inkludert Norge med sitt EØS) skal følge.

Poenget er at det ikke nytter. Det spiller ingen rolle om du "stemmer". Politikerene har ingen reell makt, da de er nødt til å gjøre som de er bundet opp til. Flere og flere skjønner nå at vi er frarobbet vår demokratiske rett, og i kjølevannet av det kommer nasjonalisme, vold og rasisme.

For de fleste er det for seint nå. Det nytter ikke for shoppinggale kvinner og fotballgale menn å begynne å spare til småbruk eller å være gjeldsfri nå, de vil uansett ikke tro på dette, eller forstå hva det dreier seg om. De tror at dette er noe som gjelder grekere. In fact, så forstår et fåtall av nordmenn hvor alvorlig det er i hellas og spania. De forstår ikke at vanlige folk dør på gata hver eneste dag, og at unger dør av sult. Norsk media viser ikke den fulle sannheten, bare den sannheten vi er i stand til å takle.

Det samme vil skje også i Norge. Når dominobrikkene faller så går det fort.

De av oss som har vært smarte i endel år og er nærmest gjeldsfrie, bor på landet, eller prøver å komme seg ut på landet, vet hvordan man kan klare seg uten kommunal eller offentlig jobb, vi har en god mulighet. De som sitter med gjeld over pipa, eller leier til galematthiaspriser og ikke har midler, de vil være fattige mennesker på gata om få år.

Så får man vurdere om man tror på dette. 99,9% gjør ikke det, men for en som har kontakter i hva man kan kalle elitens kretser, så vet jeg godt hva det snakkes om på bakrommet for å si det sånn.

Lykke til. It has begun, even in Norway.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste argumentet som ble brukt mot jødene var jo rett og slett at de var rike og rasister mot det tyske folk. Altså var de ufortjent rike og ondskapsfulle rasister. Det er samme retorikk som brukes i dag, men det er nordmenn som konstant og hele tiden får disse karakteristikkene på seg.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste argumentet som ble brukt mot jødene var jo rett og slett at de var rike og rasister mot det tyske folk. Altså var de ufortjent rike og ondskapsfulle rasister. Det er samme retorikk som brukes i dag, men det er nordmenn som konstant og hele tiden får disse karakteristikkene på seg.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Da sier logikken at nordmenn er dagens jøder og ikke sigøynerne? Det er utrolig hvor lite historie enkelte her kan. Dette lærer vi om på skolen, men kanskje ikke alle har fulgt med da? Takk for relevant og riktig svar, Flair. Håper de som ikke kan historien, har lært litt om den nå. Å sammenligne jøder og sigøyner er rett og slett hån mot jødene som alltid har vært velstående, velutdannede og rike i alle samfunn de har levd i. Slik er deres kultur i sterk motsetning til sigøynernes sin. Det er ikke rasistisk og diskriminerende å distansere seg fra ukultur og å ønske å bevare egen kultur og egne verdier.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vi bor i verdens beste land, ingen tvil om det, og skal selvfølgelig hjelpe andre vanskeligstilte. MEN etter å ha fulgt romfolk-saken i media er jeg riktig bekymret og forbannet, trodde aldri jeg skulle bli så engasjert som jeg har blitt, men jeg er redd for at Norge graver sin egen grav om dette får holde frem.

:)

Nordmenn flest er dumme. De tror at de som styrer Norge ikke forstår hva som skjer. Selvfølgelig forstår de styrende hva som skjer. De som styrer Norge, er ikke idioter. Hensikten til de som styrer, er nettopp å ødelegge Norge.

Heldigvis ligger det an til regjeringsskifte neste år. Håper de ikke er like evneveike som den gjengen med strutser som sitter der nå. Makan

:)

Igjen, nordmenn er dumme. De tror at det spiller noen rolle hvem man stemmer på. Selvfølgelig gjør det ikke det. Dersom vi får borgelig regjering, vil vi få nøyaktig den samme politikken med noen få kosmetiske endringer. Politikerne kjører showet med flere partier for at dumme nordmenn skal tro at de har noe å velge mellom. Og dumme nordmenn lar seg lure - igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har helt rett. Som utenlandsk, føler jeg med nordmenn som må tåle slike ting. Men håper at nå kan alle se hva ulempene er av å stemme for Jens. Da jeg så spørsmålet - Jens eller Jensen - ved forrige valg, visste jeg ikke hvem jeg ville velge, for jeg likte ikke hverken den ene eller den andre. Nå er det absolutt klart for meg at det aldri blir Jens og hvis det er Jens eller Jensen, det blir Jensen.

Som skattebetaler og lovlydig borger i landet har jeg full rett å kreve at snyltere og parasitter må straffes ved å sette dem i fengsel og frata fra dem støttene eller kaste dem ut av landet hvis de ikke er norske statsborgere.

Nei, folk flest er ikke mot en hel folkegruppe. Folk flest er mot en hel folkegruppes ukultur som ikke hører hjemme i Norge eller annet land i Europa. Saken har ingenting å gjøre med 22.juli og jødene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Derfor hater nordmenn romfolket"

-NRK 18.07.12

"Derfor hater jødene det tyske folk"

-Der Sturmer, 1938

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Derfor hater nordmenn romfolket"

-NRK 18.07.12

"Derfor hater jødene det tyske folk"

-Der Sturmer, 1938

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Er det det som former dine meninger? :overrasket:

"Derfor hater romfolket alt norsk"

-KG 19.07.2012

Nå tror du på det også, ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det som former dine meninger? :overrasket:

"Derfor hater romfolket alt norsk"

-KG 19.07.2012

Nå tror du på det også, ikke sant?

Det er NRK og norske medier med liknende overskrifter som går i Der Sturmers fotspor, samtidig som man forsøker på kynisk vis å belære andre om ordbruk og trekker paralleller til Hitler.

"Derfor hater nordmenn romfolket".

-Sluttkonklusjonen som går igjen er at nordmenn gjennom hundrevis av år har hatet romfolket, et helt ubegrunnet hat mot dette folket, og som bygger på nordmenns primitivitet og rasistiske tilbøyeligheter. Videre konklusjon usikker.

NRK, 18.07.12

"Derfor hater jødene det tyske folk".

-Konklusjonen er også her at jødene gjennom hundrevis av år har hatet det tyske folk, et ubegrunnet hat mot det gode tyske folk, og som bygger på jødenes primitive og ondskapsfullhet. Det tyske folk må forsvare seg.

Der Sturmer i 1938

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare en liten del av det hele. Hovedgrunnen var at frem til slutten av 2ww så trodde mange i den vestlige verden at mennsker kunne deles opp i grupper. Den germanske rase var overlegen på alle områder og en herskerrase og befant seg på toppen av hirarkiet på bunnen hadde vi de såkalte lebensunwertes Leben rasene disse var parasitiske undermennsker. her finner vi jøder, sigøynere, homoseksuelle, funksjonshemmede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sigøynerne er uønsket i store deler av Europa.. Hvorfor? Fordi de driver med kriminalitet.

Passer jo bra å få dem inn i Norge da ! For her ønsker vi jo alle velkommen... :S

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva jeg har ingen sympati for dem.

absolutt ingen. så de på tv,de spiser is, de spiser kylling med bacon rundt. vis de er så fattige å trenger så jævlig mye hjelp burde de kansje ikke spise is og kylling med bacon rundt.å nå som de har en frileir så skal det komme flere av de dritt folka opp hit! jeg er pissende lei av dem. de er ikke om andre som kommer inn til norge som faktisk(ikke alle men flere enn disse folka) de vil være en del av samfunnet vårt! å jobbe og gå skole. og leve skikkelig. jeg synes synd på de som bor i nærheten av årvoll,vis de romfolkene blir der lenge kommer boligprisene til å synke og.

Anonym poster: 8456198cf4cd54ef3d5b5f9f8360f0ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest penger

Det kan ingen ha fortalt de som gjør rent der jeg jobber.

Men da er de vel leid inn for en billig penge da, det er gjerne derfor man velger de som ikke kan språket fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desillusjonert

Jeg tror ikke det spiller noen rolle hvem som sitter med makta her i landet, for når de først slipper til så er det ingen forskjell på dem. Like tafatte hele ulla, med unntak av når de er i opposisjon - ingenting er så lett som når man ikke er de som har makta og derfor ikke kan gjøre annet enn å uttale seg negativt om den sittende regjering og fortelle hva de burde gjøre og hva de hadde gjort i samme situasjon.

Politikk er et spill, splitt og hersk og dolk i ryggen. Si det velgerne ønsker å høre og når de har kommet til makta så er det så mye som man ikke kan gjøre noe med og så må det inngås allianser og kompromisser - kjøpslåing, hvis vi får den ministerposten så dropper vi å gjøre noe med XXX. Det er ingen parti som får så stor oppslutning at de kan regjere alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenni20

Jeg syns Jens Stoltenberg burde ta en gåtur i oslo og se hvordan det har blitt..

i tilleg ta seg en tur på stovner senter ol. når det er nattåpent :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør definitivt bli en trend nå. Altfor mange har gått veldig høyt på banen både her på KG og i media og belært andre og moralisert over andres holdninger og menneskesyn uten å selv vise noe handling og ekte medmenneskelighet. Å se på seg selv som moralsk overlegen og andre som underlegen er bare egoisme for å pleie samvittigheten, og ikke medmenneskelighet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10051768

Hundrevis av romfolk er på vei nå til Norge nå får vi beskjed om, og de kan ikke alle bo på Årvoll, og tvangsberike naboene der, det er begrenset plass, så det er skrikende behov for husvære ellers i landet. Er det noen av egoistene på KG som kan gjøre noe annet enn å pleie selvfølelsen sin og faktisk vise handling overfor romfolket ved å gi de husvære og ikke bare vise fordømmelse av andre?

Anonym poster: 1dab737b40301e0fc85a2e00b839e292

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...