Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal de ikke ha krav på de samme godene som oss andre?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de ikke er norske statsborgere som har betalt "inngangsbilletten" til godene i form av skatt.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ikke ha krav på de samme godene som oss andre?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Fordi norges sosiale goder er resultat av et felleskap ( norge) sombetaler inn sammen for at medlemmer av gruppen skal få om de trenger. Dersom man gir bort pengene til alle utenfor gruppen blir det ikke noe til de i gruppen som trenger. Summen som kommer inn vil og minke fordi gruppens skattelyst går ned.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ikke ha krav på de samme godene som oss andre?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Ja, hvorfor har ikke alle i hele verden krav på dette? La oss innføre dette med sugerør i den norske statskasse fra idag! Vi betaler!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ikke er norske statsborgere som har betalt "inngangsbilletten" til godene i form av skatt.

Man betaler da skatt av trygd! Og det er mange som har gått på trygd hele livet. Så det du mener er at nordmenn skal nyte flere goder enn andre, bare fordi de er norske! Det er faktisk rassme.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi norges sosiale goder er resultat av et felleskap ( norge) sombetaler inn sammen for at medlemmer av gruppen skal få om de trenger.

Høres ut som nazisme for meg. Hvorfor skal ikke romfolket få ta del i fellesskapet? Norge for nordmenn?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Høres ut som nazisme for meg. Hvorfor skal ikke romfolket få ta del i fellesskapet? Norge for nordmenn?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som nazisme for meg. Hvorfor skal ikke romfolket få ta del i fellesskapet? Norge for nordmenn?

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Idiot. De av romfolket som er norske statsborgere tar selvfølelig del i felleskapet. Hvorfor spør du ikke hvorfor ikke fattige amerikanere får ta del i norges trygdesystem? Skjønner du at vi har begrenset med middler? Eller lever du i den villfarelse at vi har uendelig?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Romfolk er helt klart folk de også. Og de har det ikke lett. Men vi kan ikke hjelpe de, da de ikke vil ha den hjelpen de burde hatt - en kickstart på å fikse seg et eget liv med egne jobber og egne skoler. De vil jo ikke dette. De vil ikke leve i et moderne samfunn. De vil leve sitt eget liv hvor de ikke er bundet opp til noe. Det er slik de har levd i hundrevis av år og slik de vil leve videre også. De passer rett og slett ikke inn i de moderne normene vi har og de ønsker heller ikke å leve slik. De har valgt noe annet.

Jeg er for nødhjelp og at vi bruker våre skattepenger på folkeslag, som ikke har det bra. Men det er forskjell på ydmyke mottakere, som ville dødd uten vår hjelp, og med mottakere, som forventer og krever å ha det samme som oss.

Jeg har problemer med romfolket. Jeg har ingen problemer med flyktninger og invandrere i Norge. Men akkurat romfolket har jeg problemer med. De vil skape kaos og de har skapt kaos i alle land de har vært innom i alle de hundrevis av årene de har levd slik.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De av romfolket som er norske statsborgere tar selvfølelig del i felleskapet.

Og hva med de som ikke er det? Skal man diskriminere folk bare fordi at de er født i et annet land?

Romfolk må få lov til å være gateselgere hvis de vil.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med de som ikke er det? Skal man diskriminere folk bare fordi at de er født i et annet land?

Romfolk må få lov til å være gateselgere hvis de vil.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Jeg gir fadermeg opp, dersom flertallet i norge er som deg fortjener vi kanskje bare vår undergang.

Endret av sebastianen
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du at vi har begrenset med middler?

Vi er verdens rikeste land, og kan fint hjelpe mange flere. Men kjenner jeg deg rett synes du det er viktigere med en ny flatskjerm-TV enn å bidra litt til å gjøre fattige folk rikere.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er verdens rikeste land, og kan fint hjelpe mange flere. Men kjenner jeg deg rett synes du det er viktigere med en ny flatskjerm-TV enn å bidra litt til å gjøre fattige folk rikere.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Du kjenner jo ikke meg, du sitter og slenger ut nazismeanklager og tror du vet noe om noesomhelst......

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg gir fadermeg opp, dersom flertallet i norge er som deg fortjener vi kanskje bare vår undergang.

FrP'er eller Sunnmøring? (satt på spissen). Vi går ikke under. Det skal mye til med våre ressurser. Vi har mer en nok og ennå litt til. Vi trenger ikke all den overfloden vi har. Vi kan fint dele og hjelpe andre og trenger ikke å bruke halve livene våres på å studere egen navlelo.

Men det er lov og være kritisk til den hjelpen vi gir. Men hjelpe, ja det bør vi fordi vi kan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt morsomt å se hvordan Norge går til grunne.

Jeg har barn, så dessverre må jeg bry meg.

Anonym poster: 27782fe38bc3bc7a491b59b53c70b988

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hvorfor er det slik at ikke alle statsborgere i hele verden kan bare komme til Norge og begynne å få velferdspenger med en gang? Hvorfor er det forskjellige krav og regler for norske og for utenlandske borgere? Hvorfor har vi UDI i det hele tatt og deler vi folk i slike med opphold og rettigheter og andre uten opphold og med forskjellige rettigheter? TS, du kan spørre degselv og svare på spørsmålene. Da forstår du kanskje hvorfor ting er som de er.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke all den overfloden vi har.

Helt enig. Hvorfor skal vi ha to biler og fem laptoper i hver husholdning, mens andre lever på en tier om dagen? Vi kunne sikkert klart oss fint med halv lønn. Men nordmenn tenker bare på seg selv, og vil at velferdsgodene vi får fra oljen bare skal komme usle 5 millioner mennesker til gode i en verden med 7 milliarder mennesker.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Det er nesten litt morsomt å se hvordan Norge går til grunne.

Jeg har barn, så dessverre må jeg bry meg.

Anonym poster: 27782fe38bc3bc7a491b59b53c70b988

FYI - Armagedon var en amerikansk Hollywoodfilm. Så pust ut du.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP'er eller Sunnmøring? (satt på spissen). Vi går ikke under. Det skal mye til med våre ressurser. Vi har mer en nok og ennå litt til. Vi trenger ikke all den overfloden vi har. Vi kan fint dele og hjelpe andre og trenger ikke å bruke halve livene våres på å studere egen navlelo.

Men det er lov og være kritisk til den hjelpen vi gir. Men hjelpe, ja det bør vi fordi vi kan.

Å kjøss meg. Mesteparten av hjelpen vi gir ( stat til stat u hjelp) går rett i lomma på folk som har veldig mye mer enn den jevne nordmann.men det gir pluss i boka og større sjanser for FN jobb for de som mener de har rett til å gi bort andres penger.

Og vi har ikke ubegrenset med penger, beklager, men sånn er det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...