Gå til innhold

Et nytt kapittel.. (SincerelyMe´s treningsdagbok)


SincerelyMe

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! :smilyblomst:

Til min store fortvilelse har jeg gått opp 10 kg det siste året. Det skyldes blanding av lite trening, dårlig kosthold, mye lesing pga studiet :raudruss: og trøstespising pga depresjon. Men NÅ har jeg bestemt meg for å ta meg sammen, og jeg har åpnet et nytt kapittel i livsboken min.... :hoppendeglad:

Den siste perioden har vært preget av mye depresjon. Ble slått rett ned i bakken, og har egentelig bare ligget i senga de siste 2 mnd. Det har vært ingen motivasjon til hverken trening eller lesing. Men nå skal jeg opp og stå på mine bein igjen!

Jeg trenger motivasjon og at noen dytter meg fremover, derfor tenkte jeg å opprette en treningsdagbok her.

Kort om meg selv:

Kvinne, i midten av 20-årene. Studerer fulltidsstudium som tar opptar store deler av hverdagen min. Har trent litt tidligere, men har aldri klart å gjøre det til en fast rutine.

Jeg er 1,59 høy og veier 59,5 kg i dag. Målet er å få bedre kondisjon og gå ned til min tidlgiere vekt (50 kg). Jeg har ikke satt en tidsfrist enda, men jeg håper å gå sakte, men sikkert ned til ønsket vekt frem til sommer.

Håper på å få motivasjon og tips her. Gleder meg til den tiden som venter meg og til alt som skal skje i det nye kapittelet i livet mitt.. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo begynne med dagens trening.

Det er lenge siden jeg var på treningssenteret sist, var veldig tungt å dra tilbake igjen til treningssenteret jeg pleide å trene på før livet mitt falt sammen i grus. Men jeg klarte det fint og fikk unnagjort min først treningsøkt :hoppendeglad:

Trente bare kondisjon idag :trene:

Begynte med å løpe på tredemølle.

Varighet: 23 min, inkludert 3 min oppvarming og nedtrapping.

Distanse: 2,53 km

Kalorier: 179 kcal

Elipsemaskin:

Varighet: 10 minutter

Distanse: 0,51 km

Kalorier: 78 kcal

Deretter 10x2 abdominal crunch og 1 min planken :fnise:

Ikke mye, men en grei begynnelse. Gleder meg til neste treningsøkt :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden jeg fikk trent sist. Har vært veldig opptatt med flytting og forandret studiested. Men nå begynner ting å falle på plass.

Fikk trent på fredag, 27.03.15

Kondisjonstrening:

Tredemølle: 32 minutter

3 min oppvarming - 10 min (7,5 km/t) - 3 min (5 km/t) - 13 min (8 km/t) - 3 min nedtrapping

Distanse: 3,68 km

Kalorier: 217 kcal

Elipsemaskin: 10 minutter

5 minutter (nivå 5) - 2 minutter (nivå 6) - 2 minutter (nivå 7) - 1 min (nivå 8)

Styrketrening:

Trente for det meste mage.

Abdominal crunch (20 kg x10 rep) + (25 kg x10 rep)

1 minutt planken

25 situps

Nå er det endelig påskeferie, og jeg gleder meg til å endelig kunne slappe av :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her var det lite liv. Har vært veldig dårlig på trening pga mye å gjøre på studiet og eksamenstid.

Fikk trent litt i går.

Kondisjonstrening:

Tredemølle: 30 minutter

4 min oppvarming - 10 min (7,5 km/t) - 2 min (5 km/t) - 13 min (8 km/t) - 3 min nedtrapping

Distanse: 3,41 km

Kalorier: 218 kcal

Litt styrketrening på slutt, inkludert lår, rumpe og mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...