Gå til innhold

Jeg skal se bra ut naken!


Zerotic

Anbefalte innlegg

På tide å starte en treningsdagbok på nettet... Håper dette vil motivere meg bedre og at jeg muligens kanskje kan nå målene mine snart.

Min dagbok vil inneholde:

- Matlogg

- Referat fra dagens trening, om jeg har gjennomført økten osv
- Litt tanker og følelser muligens

Jeg har ikke lyst til å nevne alder, vil holde meg mest mulig anonym. Det jeg kan si er at jeg er en kvinne som har prøvd i mange år å gå ned i vekt og få den kroppen jeg ønsker, men uten hell. Jeg sliter psykisk og har foreløpig ikke en diagnose, men det som har blitt sagt er moderat depresjon med store svingninger i stemningsleiet. Jeg har et stort hat over meg selv og min kropp, og ønsker å gjøre noe med dette. Jeg er lei av å kjempe imot meg selv og ødelegge for meg selv hele tiden, jeg vil være min egen bestevenn! Av mange ulike grunner har jeg ikke mot til å trene på treningstudio, så jeg hjemme i min egen stue. Jeg har greit nok utstyr, et par kettlebells, manualvekter og diverse. Jeg er veldig glad i styrke, ikke fullt så glad i kardio men har valgt å legge det til i treningsrutinen foreløpig fordi jeg vil jo ned i vekt. Yoga trenger jeg for fleksibiliteten sin del og fordi jeg syns det er svært avslappende. Også er det veldig godt med yoga etter en hard treningsøkt.

Treningen er dog ikke det største problemet, det er kostholdet. Jeg har et turbulent forhold til mat. Jeg har ingen spiseforstyrrelse, det har jeg etter mange år hos psykolog heller ikke fått påvisst, men når det kommer til mat er det eller annet som ikke klikker hos meg. Jeg sliter mye med matlyst, jeg har dårlig matlyst så og si hele tiden og velger derfor veldig kjappe løsninger når jeg skal få i meg mat. Jeg kan for eksempel være kjempe sulten og få lyst på et godt, sunt måltid, men spiser heller en pakke potetgull. Jeg er livredd for å legge på meg, så da kan jeg for eksempel spise bare en potetgullpose og litt sjokolade i løpet av en dag. Jeg har hatt ganske ok stabil vekt i rundt 1 år nå. Jeg er assistent på et sykehjem og har bare en liten stilling, men tar mye ekstra og vet sjeldent når jeg skal jobbe i begynnelsen av hver uke, derfor setter jeg ikke opp middagplan ettersom jeg ikke spiser middag de dagene jeg jobber seinvakt. Jeg er i mye aktivitet på jobben, men hvor mye jeg jobber varierer fra uke til uke.

Litt fakta om meg

- Jeg røyker, og har ikke planer om å slutte med det første, prøver å kutte ned

- Jeg har ikke vært med på sport eller noe i mine yngre dager, jeg har aldri vært noe særlig aktiv av meg men alltid hatt en liten interesse for trening som jeg dessverre ikke har greid å praktisert ordentlig med tanke på den psykiske tilstanden min

- Jeg er svært utålmodig, og ofte mister jeg motivasjonen fordi jeg ikke ser resultater kjapt

- Jeg har vansker med å variere kosthold og spiser ofte det samme dag etter dag etter dag

- Jeg er ufattelig glad i godteri, spesielt sjokolade, herregud jeg elsker sjokolade

- Jeg takler stress enormt dårlig og ca 90% av gangene jeg ikke har gjennomført treningen jeg har planlagt er det nettopp pga stress, jeg føler jeg har altfor liten tid til å gjøre noe som helst når sannheten er at jeg har fryktelig god tid, jeg er et kronisk stressa individ

Min kropp 25.01.2015

Fasong: Jeg er veldig usikker, har alltid trodd jeg har timeglass men det ser ut til at skuldrene mine er en del breiere enn hoftene. Jeg vil dog ikke si V form da det ikke ser slik ut. Høye og brede hofter, brede skuldre, veldig kraftige lår, vesentlig smalere rundt midjen. Selv vil jeg definere meg selv som lubben, litt ekstra jevnt fordelt over hele kroppen.

Vekt: Rundt 72 kg.

Høyde: 171 cm.

Midje: Oppdaterer senere

Mage: Oppdaterer senere
Rumpe: Oppdaterer senere
Svake sider: Jeg er utrolig svak i armmusklene, samme gjelder også magemusklene. Selve kjernemuskulaturen min er grei, men magemusklene trenger litt pump altså.

Sterke sider: Beina mine. Jeg har sterke, kraftige bein som fungerer veldig bra syns jeg. Og ryggen mine er ikke så ille heller, denne må jeg dog passe på med tanke på jobben.

Neste veiing og måling: 25. februar

Mine mål (på lang sikt)

- Jeg vil ned til 60 kg

- Jeg vil ha sprettrumpe

- Jeg vil kunne se meg selv i speilet og tenke "fy faen, så bra du ser ut"

- Jeg vil kunne bruke klærne jeg har lyst til å bruke og kle meg akkurat som jeg vil uten å skjemmes over det overflødige fettet

- Jeg vil kunne legge ut et før og etter bilde offentlig på nettet og være stolt

- Jeg vil få markerte, sterke armer og kunne løfte relativt tungt

- Jeg vil kunne løpe opp en trapp uten å bli andpusten og holde på å dø

- Jeg vil se bra ut naken, så klart

- Og ikke minst av absolutt alt, jeg ønsker å føle meg vel og komfortabel med meg selv og ikke lenger bli hindret i å gjøre ting jeg har lyst til på grunn av kroppen min

Forhåpentligvis går det denne gangen..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 4, trening

Mandag

Styrke underkropp, yoga

Tirsdag

Styrke overkropp, yoga

Onsdag

Kardio, yoga

Torsdag

Styrke underkropp, yoga

Fredag

Styrke overkropp, yoga

Lørdag

Fri

Søndag

Kardio, yoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :laugh: Den beste følelsen er når trening og sunt kosthold er blitt en livsstil. :) Med litt motivasjon og viljestyrke kommer man langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens trening: Styrke underkropp, yoga.

Fullført: Styrke underkropp.
Kommentar: Jeg har blitt vesentlig svakere siden sist jeg trente styrke, men det kom ikke akkurat som et sjokk. Gikk egentlig ikke så bra under styrketreningen i dag, for jeg har innsett at jeg for eksempel ikke makter å ta 4 kg i knebøy, at jeg heller må ta 2 kg fordi det går utover teknikken. Skal fokusere bedre på teknikken nå fremover for i mange øvelser er den ganske dårlig, spesielt i bulgarsk utfall, hvordan får jeg egentlig til denne øvelsen!? Jeg hadde også planer om å trene yoga etter økten, men jeg var så ufattelig skjelven i beina at det gikk rett og slett ikke, så sparer yogaen til senere i kveld sikkert. Strekte ut en god del etter økten da, men var diverse positurer jeg ikke fikk til.

Matlogg:

En kopp Chai Latte.

En grov brødskive med sukkerfritt jordbærsyltetøy.

En skyr med fersken og bringebær.

En banan.

En proteinshake.

En appelsin.

Og nå spiste jeg nettopp min sjuende og siste rute med Freia Melkesjokolade Oreo.... Og sørger tungt fordi det er tomt. Jeg er litt sulten, men aner ikke hva jeg skal spise, jeg har kylling, grønnsaker og sånt i kjøleskapet men jeg syns det er kjedelig og at det ikke smaker noe særlig godt, derfor har jeg heller ikke lyst på det. Veier tungt mot spagetti med stekte pølser akkurat nå... Men jeg tror ikke jeg orker. Er ganske nedfor og lei, har jo hatt en fin dag sånn sett men er sliten med tanke på at jeg stresser fordi 1) jeg spiser ikke bra nok og jeg har enorme sjokoladecravings 2) jeg har ikke trent yoga 3) jeg tullet mye under styrketreningen fordi teknikken min er ganske dårlig 4) jeg føler meg faktisk håpløs.

Men er bare å kjempe videre, i morgen er det trening av overkroppen som står for tur, jeg skal i et bursdagsselskap også i morgen så da blir det jo kake. Jeg kommer ikke til å spise mer enn max to kakestykker, kan hende jeg begynner å slite om favorittkaken min er der men jeg skal prøve så godt jeg kan!

Endret av Zerotic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er som hiver deg ut i en skikkelig livsstilsendring! Bra!

Lykke til, det er i starten det er verst, når det blir en rutine blir det til slutt en nødvendighet du ser fram til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...