Gå til innhold

Spenstig!


Zenobia

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann! I dag følte jeg for en god gammeldags intervalløkt hjemme, og jeg har ikke vært så sliten på lenge! :laugh: Det føles herlig å være søkksvett og sliten; for da vet jeg at jeg har utfordret kroppen min skikkelig.

Jeg blir aldri svett under styrketrening, men når jeg trener til FitnessBlender sine treningsvideoer renner det av meg. :) Men det sier jo seg selv - det var en intens økt. Nå skal jeg snart nyte en god film og et glass vin eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tur i skogen på morgenkvisten, skikkelig gråvær og litt regn, men koselig likevel. :)

Det var delvis snøfritt på stiene, og hard snø der den fortsatt lå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg liksom trene, noe jeg gledet meg til. Men gjett hva... Nå ligger vi begge i senga, jeg og samboer. Han har vondt i magen, jeg fryser og koker over, har vondt i hodet og i ansiktet. Såeh... Woho.

Håper virkelig ikke det er noe forkjølelse eller influensa, for nå har jeg hatt nok! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg liksom trene, noe jeg gledet meg til. Men gjett hva... Nå ligger vi begge i senga, jeg og samboer. Han har vondt i magen, jeg fryser og koker over, har vondt i hodet og i ansiktet. Såeh... Woho.

Håper virkelig ikke det er noe forkjølelse eller influensa, for nå har jeg hatt nok! :/

Ønsker deg og samboer masse god bedring! Huff, ikke moro å bli syk ...

Håper det blir kortvarig og at du snart er piggere enn noen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg og samboer masse god bedring! Huff, ikke moro å bli syk ...

Håper det blir kortvarig og at du snart er piggere enn noen gang!

Takk skal du ha! Det håper jeg også... Har vært en grusomt lang dag. Har bare sovet og drukket vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg trent igjen. :) Tok det veldig med ro, men jeg bevegde på meg og gjorde noe, i stedet for ingenting. Alt var tungt.

Er blitt i bedre form. Får bare håper formen var god nok for en treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i god form nå! Ikke på treningsfronten da, haha. I dag ble det styrketrening hjemme.

Knebøy og bøtte med vann som vekt.

Bulgarsk utfall med sofa som hjelp, uten ekstra vekt.

Dips på sofa.

Armhevinger.

Crunches.

Planken.

Helt grei økt. Men det er som å begynne helt fra starten, igjen... Det er utrolig trasig... Men jeg står på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en intervall og yogaøkt hjemme i stua, og i dag ble det en intervalløkt på mølla. :) Fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i tråden har det blitt litt stille! Håper ikke folk har falt av?

Selv har jeg hatt det veldig travelt de siste par ukene med flere lange essays, presentasjoner og forskjellige deadlines. Måtte ta en ukes pause fra treningen da jeg rett og slett ikke hadde overskudd til noe annet enn å studere, men jeg var tilbake igår og det føltes veldig deilig. Nå er det en uke til dissertasjonen min skal leveres inn og jeg jobber med den konstant, men håper på å finne litt tid til å trene også.

Håper dere andre holder på sprekheten og ikke er like stresset som jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har det blitt svært lite trening i det siste. Er på tredje runden med sykdom nå og er dritt lei av å bare ligge her. Har prøvd fysisk aktivitet, men har nå lært av den feilen. Blir bare ti ganger verre, så denne gangen prøver jeg å roe helt ned. Skjønner ikke hva som er galt med meg, men... Ble kanskje mer mottakelig for andre viruser under første runden.

Men guurimalla hvor jeg gleder meg til å trene igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har det blitt svært lite trening i det siste. Er på tredje runden med sykdom nå og er dritt lei av å bare ligge her. Har prøvd fysisk aktivitet, men har nå lært av den feilen. Blir bare ti ganger verre, så denne gangen prøver jeg å roe helt ned. Skjønner ikke hva som er galt med meg, men... Ble kanskje mer mottakelig for andre viruser under første runden.

Men guurimalla hvor jeg gleder meg til å trene igjen!!

God bedring :klem::gave::hug::klemmer::klem1: osv.

Jeg fikk en uplanlagt inneperiode, men har kommet meg ut på to små spaserturer.

Skulle ønske jeg kunne si noe lurt som skremte virusene dine over alle hauger!! :kjefte:

Hold oss oppdatert :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på en liten spasertur i dag også :lillesky:

Neste uke blir det vel langløypa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg smågruer meg litt til å trene meg opp igjen. Etter å vært syk flere ganger kjenner jeg det på kroppen. Blir fortere anpusten, og motivasjonen er så som så...

Har dere noen tips til meg? Det blir nok å føles ut som min første treningsøkt. Tungt, og litt demotiverende. Får bare stå på. Lurer på om jeg kanskje bør starte med noe relativt lett; som yoga. Bare for å få rørt på kroppen igjen; den er nok uvant til tunge løft og lengre joggeturer nå.

Kjedelig dette. Å begynne på nytt. Men jeg kommer jo ingen vei av å sitte i sofa. Man får ikke resultater av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ble en intervall-økt på 20 minutter sist helg, og en styrkeøkt for hele kroppen i går sammen med en venninne. Kjenner det i dag, ja... :) Men jeg er HELT på begynner-stadiet igjen... ALT er tungt, så må jobbe meg opp igjen. Det er litt demotiverende, men jeg SKAL klare det! Jeg er endelig helt frisk, så nå har jeg ingen unnskyldninger.

Jeg må slutte på senter pga. økonomien, men jeg skal trene hjemme. Jeg merket raskere resultater hjemme fordi jeg trente så ofte da. Trivdes mer i hjemme-miljøet. :) Så jeg håper jeg får like rask framgang nå og!

(Eneste ulempen nå er at jeg blir å miste puppene mine igjen :( Jeg får alltid omtrent flatt bryst når jeg trener. Noen andre som synes det er litt kjipt? hehe)

Endret av kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør begynne med 2km for å få opp kondisjonen. Hvis ikke vil du raskt miste motivasjonen. [ Red. komm (JA :( ) ]

Deretter tre, så fire og fem. Det viktigeste nå er å få opp kondisjonen, deretter tar du ned tempot og øker gradvis lengde. Innimellom tar du noen økter på to km med intervaller gjennom hele vår/sommer for å få opp kondisjonen enda litt mer.

Det er slik jeg har begynt nå.:-)

Fant deg i en annen tråd, og synes idéen var så god at jeg bare måtte få den inn her.

Det er nok her jeg har gjort feil hver gang. Jeg må finne en måte å måle opp 2 km på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i gang med trening igjen, etter en lang periode med betennelse og annen sykdom. Forsiktig styrkeøkt i dag, det gikk greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...