Gå til innhold

Engels treningsdagbok


Engel

Anbefalte innlegg

Cardiocircle ble avlyst i går, passet greit for da fikk jeg vært med på hele foreldremøtet... Da ble det Fartslek istedet. 5x4 min, med 2 min rolig jogg mellom. 7 km. Og er småstøl i beina i dag kjenner jeg.

Mannen fikk jammen satt opp trampolina i går kveld også, så i dag blir det nok litt hopping med ungene. Så er planen en "langtur" (minimum 10 km) i morgen, i rolig tempo. Mulig det blir en runde på søndag også. Mannen er bortreist noen dager i neste uke, og da er det i tillegg mye som skjer, så det kan bli dårlig med trening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolig jogg 12,5 km på lørdag. Var slitsomt nok for beina gitt.

Håper å rekke en 5 km i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 km rolig tur i går. Lett og grei i kroppen heldigvis. Tror ikke jeg rekker å få trent før på torsdag igjen, veldig hektisk uke med reisende mann og mye som skjer for ungene, les: mye kjøring hit og dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervaller 5 x1 km, med 2 min jogg mellom (ok, måtte gå et par ganger da...) i går. Gikk faktisk veldig greit. Syns det er vanskelig med slike langintervaller å vite hvor hardt man kan starte, men funket greit i går.

Sliter dog med en mage som er helt på bærtur pga mye psykisk stress for tida. :( Kvalm, null matlyst og rennerumpe. Ikke gøy. Tvangsspiser og prøver hardt å få i meg nok mat, men har gått ned nesten 4 kg på 1 1/2 uke. Er bekymret for at det skal gå utover formen nå hvis jeg fortsetter å gå ned. Har vært litt lite energi ved et par anledninger når jeg har trent siste uka. 4 kg til ned og jeg er å regne som undervektig. Ikke gøy! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 km rolig tur+styrketrening i går. Legger opp til en rolig runde i helga også, minimum 8 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9,7 km i går. Rolig tempo, med greie lette bein. Var ikke sliten etterpå i det hele tatt. Så kan sikkert kjøre opp tempoet litt neste gang. Føltes godt!

Har klart å bremse vektnedgangen litt, men ikke stoppe den. Innser at jeg er avhengig av en del småspising og "kveldskos" for å holde vekta oppe. Når jeg ikke fyser på noen ting og dermed bare spiser det jeg pleier til de faste måltidene så går vekta raskt ned. Blir fort mett også da, null matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 km rolig tempo + 2 km måltempo i går. Klarte å holde farten ganske greit faktisk, jeg øyner håp. Tok noen styrkeøvelser etterpå. Litt usikker på om jeg skal dra på Cardicircle eller bare løpe på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cardicircle på torsdag ble intervalltrening utendørs med samme gruppa istedet. Enda hardere faktisk.... Ellers ble det en rolig runde på 9 km på fredag, og intervaller 10x500m med 2 min gange mellom i går kveld. Kjenner det litt i beinmusklaturen i dag.

Hviledag i dag. I morgen sier planen 5 km rolig tempo + 3 km måltempo.

Tror vektnedgangen har stoppet opp nå heldigvis. Vekta viste omtrent det samme i dag som forrige mandag. Har ikke veid så lite siden jeg giftet meg for 11 år siden. Flere av buksene mine er for store plutselig, selv med belte. Vel, nåværende vekt er helt ok, om den holder seg der. Men jeg skifter ikke ut garderoben på en stund, får se hva som skjer. Kan bli brukt mye skjørt og kjoler i sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øs pøs regn førte til mølleløping i går. Og det er sååååå kjedelig. Så økta som skulle vært 5 km rolig + 3 km måltempo ble 5 km rolig + 1 km måltempo + 15 min styrketrening. :rodme: Jaja, har da vært veldig flink til å følge planen syns jeg, så et lite unntak får man tåle. Får se om jeg kjører den økta på torsdag istedet, meldt opphold da. Endomondo varslet forresten at jeg hadde lagt bak meg 95 km i april. da er det en skitur med der da, mens gruppetreninger ikke er med. Så er greit fornøyd. Bør bli enda mer i mai da, kjører en del lengre økter nå.

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rolig runde i går, 8,4 km. Magen var ikke helt god, så følte ikke for å presse kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en helg uten treningsmuligheter dessverre. Økt på mølla i går pga regnvær, 5 x 1 km i konkurransefart, 1 min gange mellom. Sliter fortsatt med magen, og med manglende overskudd. Får nok ikke helt i meg nok energi. Har meldt meg på jentebølgen på fredag, 4,2 km uten tidtaking. Tenkte bruke det til å teste farten litt. Men først skal jeg prøve å få tatt meg en langtur i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løp 9 km i går. Rolig tempo. Men var lett og god i kroppen, veldig deilig! Kanskje var det positivt med en liten treningspause på 4 dager.

I ettermiddag skal jeg som sagt løpe Jentebølgen. 4,2 km uten tidtaking. Men jeg kommer til å ta på meg pulsklokka og ta tiden på meg selv. Kanskje ikke løpe helt max dog. Får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit gjennomført løp på fredag. Klarte holde ønsket snittfart selv med en del gange i starten (mye folk...). Jeg kunne dog løpt en del hardere på slutten, er veldig pysete der, redd for å gå tom for krefter før jeg kommer i mål. Uansett veldig glad jeg deltok. Det er veldig annerledes å delta i løp enn å løpe alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre om løpet ditt! Jeg gruer meg til mitt løp og har egentlig bare lagt joggetreningen på hylla for en stund. Men jeg må jo snart begynne å gjøre noe med det, da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du kommer igang med løpingen igjen Belle.

Sliter med motivasjonen om dagen selv også. Men kom meg ut i går. 7 km, 4 av de i måltempo 10 km. Nesten da, var litt mye stigning 1 km der, da klarte jeg naturlig nok ikke holde tempoet helt oppe.

Planlegger å dra på Cardiocircle i morgen, mulig den blir ute siden det er meldt bra vær, og det passer meg veldig godt. Trenger å trene i gruppe og ha en instruktør som pisker meg litt akkurat nå.

Planlegger ellers å se etter nye løpesko på fredag eller lørdag. Har ikke så god råd for tida, men trenger virkelig noen nye sko nå som jeg løper såpass mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med hard, utendørs intervalltrening i går, for Cardiocircle. Vi var bare 6 stk + instruktør, og det var helt supert. God og sliten, og i mye bedre humør, etter den økta!

Men.... Vekta har fortsatt nedover. :( Hadde ikke veid meg denne uka, men fikk mistanke av speilbildet. Så da gikk jeg på vekta i morges. Enda en hel kilo ned ja. Syns da jeg spiser bra også, bare klarer ikke spise sjokolade og mye søtt/usundt nå. Men spiser da litt av det også, er ikke helt asketisk liksom. Men magen er ikke god heller. Prøver å ta litt melkesyrebakterier nå, får se om det kan stabilisere. Hvis ikke må jeg snakke med legen. Bør virkelig stoppe opp nå, vil ikke bli tynnere! Magen har blitt imponerende flat da, det må være det eneste positive... Puppene er helt borte. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så kjedelig at vekta går nedover når du ikke vil. :klem: Jeg hadde jo blitt veldig glad, men. :fnise: Han jeg er gift med har det på samme måten som deg. Har lyst til å legge på seg, men får det ikke til, så blir han frustrert og går tilbake til gamle synder igjen, og går ned enda mer. Jeg ser hvor vanskelig det kan være når det er den veien også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vektnedgang før sommeren var ok, men ikke så mye som dette. Nærmer meg 8 kg ned nå, selv om jeg prøver å spise nok. Det kommer av psykisk stress. Det er samlivsbrudd på gang, og jeg er knekt psykisk. Og det slår veldig ut på magen min.

Tok ellers en runde på 15 km på søndag, men ble delvis gange fra 13,5 km da magen streiket helt (løpe med diarè er ikke greit altså). Fram til det gikk det veldig greit, så er godt fornøyd med formen egentlig. 1 mnd igjen til 10 km løp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...