Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Ny løpeøkt på mølla i dag, og det gikk overraskende bra. Faktisk hadde jeg bare 0,1 dårligere gjennomsnittsfart enn det jeg hadde 11. desember som var siste løpeøkt før jul.

Var på mølla i 40 min, jogget 30 av dem. Hadde noe lav fart, bare 7, men kjørte intervaller så dette ville vært steder der jeg gikk før jul. Kjørte 3 intervaller på 2 min hver på 10. Kjørte så langkjøring på 8, og avsluttet med en intervall på 1 min på 12 for å se hvor høyt jeg fikk opp pulsen. Den stoppet på 189, det er nok rimelig nær maks.

Ellers begynte jeg med et mål om å skulle løpe 15 min sammenhengende, og derfra la jeg på målet med 5 min hver gang jeg nærmet meg ferdig og endte opp på 30. Rimelig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Den store skuffelsen når man har kommet hjem fra første løpetur utendørs denne våren, for så å oppdaget at GPS-en på telefonen ikk har fungert, og at man dermed ikke får sjekket alle de interessante faktaene om hvor fort man har løpt osv. :sukk:

På den positive siden, jeg løp samme runde som jeg gikk for noen dager siden, den er ca. 4,3 km, og jeg løp den på 33 min uten store problemer. Rimelig fornøyd med det, siden det faktisk er første løpeturen ute i år. Kunne nok ha løpt litt fortere, men greit å bli kjent med løypa og hvordan den kjennes ut, før jeg drar på. Jeg elsker forøvrig at jeg kan løpe rett ut døra og ha en runde uten de helt store ned- eller oppoverbakkene, det kommer forhåpentligvis til å gjøre det litt enklere å løpe utover våren og sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, streikende app eller GPS er nedtur. :dry:

Ja, ble litt forbanna når jeg kom hjem og den påstod at jeg hadde løpt 1 km på 33 min, altså :P

Greit at det hender jeg lurer meg selv, men så ille er jeg tross alt ikke :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at den nye oppdateringen av android gjør at mange sliter med GPS, inkludert meg. Det gjelder forøvrig kun Endomondo hos meg, jeg kan jo bruke Google Maps helt uten problemer.

Ny løpetur i dag, der GPS har funket sånn halvveis. "Fikset" ved å linke det til ruten ved å tegne den opp selv, gir jo ikke helt riktig hurtighet underveis og sånn, men blir i alle fall sånn ca. riktig. Så neste gang får jeg bruke "følg rute" i appen, så får vi se hvordan det funker da.

Det ble 4 km på 31 min i dag, uten astmamedisin, for noen av oss glemte å ta den før de løp ut døra (og naboene satt utenfor, så hadde følt meg dum om jeg kom tilbake 5 min etterpå for å finne den :P) Ble uansett en helt grei tur fordi jeg hadde pulsmåler på, og klarte å holde pulsen rundt 165 mesteparten av turen, da fungerer pusten greit allikevel. Eneste problemet er at jeg får lettere hold uten astmamedisin :klo: Lurer på om det er fordi jeg bruker magemusklene mer og dermed lettere stivner av og får hold. Jeg aner ikke, men det er i alle fall min teori :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er ny joggerunde gjennomført, denne gangen 35 sek raskere enn sist :P 1 min raskere nå, så løper jeg 4 km på 30 min. Jeg vet at de fleste kanskje løper 5 km på den tiden, men det får bare være :gjeiper:

Det positive her, er at jeg kunne løpt raskere, men jeg glemte meg faktisk bort mens jeg løp. Koblet av hjernen og bare løp i sånn passe tempo. Det kan jeg aldri huske at har skjedd tidligere, så det er jo en deilig opplevelse bare det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne uka må kunne sies å ha startet bra, i alle fall sånn treningsmessig.

Joggerunde mandag, 4 km på 31 min, så lett slyngetrening, før det var ridetime på kvelden.

I dag har jeg tatt min 2. joggetur for uka, denne gangen økte jeg til 4,93 km (jeg må finne ut hvor jeg kan ta 0,07 km til, for da hadde jeg slått min beste 5 km :P ). Tiden ble 36,5 min, noe jeg synes er helt greit, all den tid det er første gang jeg løp denne runden. Kan utfordre meg mer noen steder, men alt i alt synes jeg at jeg gjennomførte bra. Prøve å få til minst en joggetur til denne uka, kanskje to, så må jeg si meg fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg nesten det begynner å bli litt for hyppige oppdateringer i denne treningsdagboka, altså :sjokkert:

Det ble en ny løpetur i dag, har justert litt på runden min, så nå ble den 5,1 km. Og jeg kan rapportere om at jeg nå har ny rekord i Endomondo på 5 km, den er 36 min og 42 sek :laugh: Det er kanskje ikke noe særlig å skryte over, men jeg har jo aldri sett for meg at jeg skal klare å løpe 5 km sammenhengende en gang :P Og i alle fall ikke faktisk like det og synes at det er helt ok.

Også kan jeg rapportere om at GPSen på mobilen min nå funker helt fint igjen, kom en ny systemoppdatering kort tid etter den første som jeg mistenker skapte problemet, så det var nok ikke bare jeg som hadde problemer :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo bare måle deg mot deg selv! Grattis med ny rekord! :)

Det kan jeg, og når jeg klarer dette såpass utrent, så har jeg helt sikkert masse å gå på :laugh:

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nå stolt fortelle at jeg gjennomførte fire treningsøkter forrige uke, 3 joggeøkter og 1 økt på mølle + styrketrening :nigo: Og jeg har fått en god start på uka med en ny 5 km i dag også. Men ikke noen ny rekord i dag da, til det satt styrketreningen altfor godt i beina, men jeg er imponert over hvor greit det gikk å komme rundt 5 km uansett.

Jeg kjenner det bittelitt i ryggen når jeg løper nå, rett over hoftebeinet på høyre side. Mistenker at jeg på et eller annet vis låser av noe der, og at det er derfor jeg merker det, mulig jeg må dra til fysio og få sjekket det. Men siden det kjennes mer stivt ut, enn faktisk vondt eller akutt, så regner jeg med at det går greit. Må også prøve å få inn litt mer stretching her, for jeg er rimelig stiv, og det kan umulig være godt for løpeformen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink! Også så godt å kjenne at tross styrketrening så går det greit å løpe, det betyr jo at formen bedrer seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en løpetur i dag også, men jeg tror egentlig jeg hadde hatt godt av en dag til uten. De første 2 km var helt jævlige, verken mer eller mindre, men etter det løsnet det, og jeg fullførte 5 km på en tid litt høyere enn bestetid, men den var helt grei.

Så nå tror jeg faktisk det ikke blir noen løpetur før søndag, hvis jeg klarer å holde meg unna :P Det er jo så kjipt å ikke kunne løpe, nå når jeg faktisk liker det :laugh: Lørdag blir det imidlertid klartring, så det blir bra, og frem til det burde jeg vel kanskje se om jeg fikk lest bittelitt til eksamen neste uke ... Får satse på at den plutselige joggeiveren ikke kun skyldes prokrastinering pga. eksamen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endomondo er forresten veldig motiverende. I mai har jeg løpt 48 km, noe som sikkert ikke er så mye for så mange, men det tilsvarer faktisk 1,7 km om dagen! Når jeg ser sånn på det, så føler jeg meg flink :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som løper så ofte!

Har skikkelig lyst å bli en løper selv, men jeg har for dårlig kondis. :ler: Drister meg likevel ut på tur av og til og ser at kondisen blir bedre for hver gang, så kanskje det er håp - etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er som løper så ofte!

Har skikkelig lyst å bli en løper selv, men jeg har for dårlig kondis. :ler: Drister meg likevel ut på tur av og til og ser at kondisen blir bedre for hver gang, så kanskje det er håp - etterhvert!

Takk for det, men jeg vil nok tro at mange synes det er et under at jeg har begynt å jogge så ofte, jeg er i utgangspunktet absolutt ingen løper. Men nå er formen god nok til at det er greit (og det tok en del slit, og litt astmamedisin for anstrengelsesastma), og ikke minst har jeg innsett at det er en lettvindt treningsform. Ta på deg klærne og løp, liksom.

Nå begynner forøvrig beina mine å bli gode, men jeg tenker jeg venter til søndag med å løpe. Da må jeg få ut litt stress før muntlig eksamen mandag. Og i morgen kveld skal jeg klatre, så da blir det litt trening uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endomondo er forresten veldig motiverende. I mai har jeg løpt 48 km, noe som sikkert ikke er så mye for så mange, men det tilsvarer faktisk 1,7 km om dagen! Når jeg ser sånn på det, så føler jeg meg flink :laugh:

Du er dobbelt så god som meg, for jeg har løpt 23,24 km hittil i mai. :ler: . Skal ta et jafs innpå i morgen da, for da står årets milløp for døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dobbelt så god som meg, for jeg har løpt 23,24 km hittil i mai. :ler: . Skal ta et jafs innpå i morgen da, for da står årets milløp for døra.

Da kan jeg fornøyd rapportere at jeg har avslutter mai med 53,65 km løping i beina :laugh: Så selv ikke med en mil, så har du tatt meg igjen :P (Min tur til å gni det inn :laugh: )

Jeg har også senket tiden min på 5 km med ytterligere noen sekunder, så nå er den 36 m 30 sek. Det er hele 12 sek forbedring fra den forrige :laugh: Kjente jeg trengte en ordentlig løpetur nå, har jo hvilt beina noen dager, og jeg har muntlig eksamen i morgen, så jeg trengte å få ut noen nerver. Ikke sikker på om det hjelper da, så er ikke brått sikkert jeg får sove i natt allikevel. Men kl. 12 i morgen, så er jeg friiiiiiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg fornøyd rapportere at jeg har avslutter mai med 53,65 km løping i beina :laugh: Så selv ikke med en mil, så har du tatt meg igjen :P (Min tur til å gni det inn :laugh: )

Ouch, it hurts. :ler:

Neida, super innsats :5: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...