Gå til innhold

Treningsglad (prosjekt kutte kraftig ned på helgesnop)


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen :)

Ja jeg prøver jo, og formen blir stadig bedre. :)

Vet du jeg trente veldig lite under graviditeten. Ikke for at jeg ikke kunne, men en del omstendigheter gjorde at motivasjonen ikke var der. Å trene var det siste jeg tenkte på, rett og slett. Men gikk en del turer da. :)

Hvis du er gravid nå, og ikke er vant til trening fra før, så husk at da burde du ikke trene tungt. Man kan trene som før når man blir gravid, men man skal ikke begynne med nytt, hardt opplegg.

Så det kommer jo an på utgangspunktet. Hadde jeg blitt gravid nå, så hadde det blitt jogging, styrketrening, sykling og litt sånt, i rimelig høyt tempo. Dersom du ikke trener noe særlig i utgangspunktet vil gåturer i godt tempo, moderat sykling og svømming være supert. Du kan sikkert trene litt styrke også, men ikke ta veldig tunge løft og ikke tren styrke på magen. :)

I dag er jeg hjemme med sykt barn, men ellers denne uken som har vært så har jeg syklet mellom 4 og 8 km hver dag (leverer og henter ungen) også har jeg bare hatt en joggetur. Det var på 5,5 km. Ja også har jeg gått tre turer på en halv time.

I dag blir det kanskje en joggetur i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal si du lever et aktivt liv Teriyaki! ;)

God bedring til den lille! :) Yes for joggetur senere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Har trent i flere år før, men ikke det siste året. Da er det kanskje ikke så lurt med hard trening nå som kroppen ikke er vane med det. Jeg går til jobb som tar 20min hver vei eller sykler, men da går det så fort at jeg føler ikke at jeg får noe utav det. Itillegg går jeg gjerne tur med venninner eller sykler en tur om kvelden. Ikke så flink med styrke.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen joggetur i dag, men skal jogge i morgen. :-) har fri i morgen, så det blir godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Dagen i går bestod av 4 km sykkel og 4,5 km joggetur. Ble ikke så lang joggetur i går, men med tanke på at jeg var på nippet til å droppe joggeturen helt, så er jeg fornøyd. ;)

Ikke så sunn i går da. Bakte (95 stk!) Boller, så måtte jo spise litt. Og har spist til frokost også. Hehe. Men nå er resten av bollene i fryseren. Regner med å ha boller i lang tid framover. Veldig greit å slippe å bake boller til bursdagen til sønnen min om 4 måneder. ;)

Men uansett, med joggetur og sykkeltur så ble det festen 500 forbrente kalorier.

I dag blir det totalt 8 km sykkel, også får vi se om jeg tar en joggetur før kveldsvakt. Hvis ikke blir det uansett en tur med hunden.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er da!! Og tur med bikkja kan være gull verdt har jeg funnet ut, nesten som en egen PT :)

Takk! Det går litt opp og ned da, i dag var det akkurat en uke siden sist jeg trente. Men har syklet en del da, hentet gutten i barnehagen. :)

I dag har jeg vært på joggetur. 5 km på 38 min. Hadde kunnet jogget fortere, men med hund så går det tregere, for han skal drite og tisse. Selv om jeg er streng med at joggetur er joggetur, så får man ikke gjort så mye med at naturen kaller. ;)

Kostholdet i dag var i utgangspunktet bra, men så fikk jeg servert oreokake hos svigermor.. :ler: Men tok et lite stykke da, og noen jordbær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 min i trening i dag, både kondisjon og styrke.

Har spist knekkebrød, frokostblanding og banan hittil i dag. Til middag blir det kyllingfilet og salat, også skeier vi ut med hamburger i kveld. :) vurderer å droppe chips da, for å gjøre det litt mindre usunt.

I morgen er planen å dra på joggetur før jobb. Nå skal det ryddes litt, også skal gutten hentes, så da blir det 3 km sykkel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah for gårsdagens trening! :)

fikk du jogget før jobb idag? Imponerende plan iallfall.. :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah for gårsdagens trening! :)

fikk du jogget før jobb idag? Imponerende plan iallfall.. :)))

Ja det har jeg gjort. :) ikke så veldig imponerende da jeg har kveldsvakt, Hehe. Hadde vært litt mer imponerende hvis jeg hadde jogget før dagvakt, men det skjer ikke :fnise:

Ble forresten 5,33 km på 38 min. Med hund.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det går nå opp og ned. De ukene jeg jobber hver dag så blir det ikke like mye trening altså. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ferien er over og jeg er i gang igjen! :)

Slik har siste uken vært:

Torsdag forrige uke: 45 min på elipsemaskin 420 kcal etterfulgt av styrketrening (mage, armer og litt rumpe)

Fredag: En times tur i terreng etterfulgt av halvannen time med plenklipping og raking: 450 kcal var selve turen, hvor mye jeg forbrente av det andre aner jeg ikke, men i alle fall 300.

Lørdag: En kort tur i terreng, ca 30 min. 200 kcal. 6 km sykling (til og fra jobb)

Søndag: 6 km sykling (tror begge sykkelturene ga max 50-60 kcal.

Mandag: 25 min på elipsemaskin, 230 kcal etterfulgt av litt lett styrketrening

Tirsdag: En tur på 45 min, hadde ikke Endomondo på, men tipper ca. 200 kcal.

Onsdag: 45 min på elipsemaskin 400 kcal etterfulgt av styrketrening

Totalt på en uke blir det ca 2460 kcal. La til 200 ekstra da jeg absolutt forbrenner litt kalorier under styrketrening i tillegg til at jeg har støvsugd hele huset. :) Kan ikke klage på det!

Nå pleier jeg å ta "treningsuken" fra mandag til mandag, så sånn sett har jeg bare trent to ganger og gått en tur hittil denne uken, men dette var altså treningen fra jeg kom i gang etter ferien. Heretter går det fra mandag til mandag.

Jeg har også vært flink med kostholdet denne uken. Et lite kakestykke på søndagen, men ellers så har jeg ikke spist noe usunt siden lørdag. Satser på å holde meg i dag og på torsdag også. Spent på veiedagen på fredag ja. ;) Har jo gått opp litt i ferien, både i vannvekt og i fettvekt, hehe. Så akkurat nå er mål nummer en å komme til "pre ferie-vekt", også skal jeg prøve å gå ned ett eller to kg til. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du! :jepp: Trener du på treningssenter når du trener ellipse og styrke?

Takk! :)

Ja, det gjør jeg. :) Skal også begynne med spinning igjen til høsten. Nå er jo snart joggesesongen over, i tillegg til at jeg har innsett at jeg må skåne kneet mitt. ;) Elipsemaskinen funker veldig bra med et skadet kne! Satser på at spinning funker også. Pleide å elske det, men vet man må dra på en del timer før man kjenner at det er artig. I starten er det bare jævla kjipt :fnise:

Edit: Men jeg bruker mest egenvekt og frivekter da, så man kan fint gjøre styrketrening hjemme også. Alle mageøvelsene gjør jeg er ved bruk av egen vekt, som planke og sånt. Trening at armer og brystmuskulatur gjør jeg også med frivekter. Hadde det ikke vært for kneproblematikken så hadde jeg tatt sete og lå også med frivekter, men pga. det så må jeg bruke apperater. I alle fall til jeg har vært hos fysio og fått veiledning. :)

I dag ble det en powerwalk på ca 35 min. Håper på å få jogget i morgen. Mest fordi hunden trenger det. Hvis ikke blir det vel en til runde på senteret. :)

I morgen er det forresten veiedag! Håper på å rapportere et positivt resultat :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med!! :skravle:

Du er jammen aktiv!! :tommelopp:

Ser du trener styrke hjemme -- har du lyst til å dele styrkeprogrammet ditt? :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må du så gjerne! :)

Så trivelig! Går veldig opp og ned hvor aktiv jeg er da. Men prøver jo. :)

Program å program, Hehe. Jeg har mine "faste" øvelser, også gjør jeg litt ekstra hvis jeg føler for det. :) men kan utdype det mer når jeg har data, er så tungvint med mobil. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg likte veldig godt treningssenter då eg studerte (var medlem i SiB), men no blir det heimetrening på oss :) Har ikkje fått til så mykje styrketrening enda, det blir mest tredemølle.. Men vi har manualar og alt sånt, så det er berre opp til oss ;)

Håper det gjekk bra med vegedagen i dag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, veiedagen gikk helt greit. Ned 400 gram. Hadde ærlig talt trodd resultatet skulle bli bedre, menmen. Det er 400 gram i alle fall, og jeg har ikke så veldig mye å ta av, så jeg klarer ikke å gå ned så veldig mye hver uke. :)

Jeg veier nå 69,6 kg, noe som faktisk er et helt kg mer enn hva jeg gjorde før ferien. :sjenert: 174 høy..

Men feriefettet skal av og helt minst ett kg til! ;) Bare synd jeg ikke klarer å holde meg i helgene. Spiste masse snop i går, og ser ikke ut som dagen i dag blir super heller.. :sjenert: Men jeg har vært flink til å holde meg i uka, men kan jo ikke spise usunn mat fredag, lørdag OG søndag. Da ødelegger jeg all framgangen hver helg. Går ikke opp i vekt av det, men går ikke ned heller, på lang sikt.

I dag skal jeg på trening. Enten joggetur eller senteret, men heller mot joggetur da det er fint vær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det den styrketreningen.

Nå trener jeg mest på senter, men mestparten av treningen kan gjøres hjemme siden jeg bruker egenvekt og manualer. Pleier å gjøre noen øvelser på styrkeapparatene også, men det er pga. det ødelagte kneet mitt. Klarer ikke frivekter på underkroppen pga. det.

Først er det magetrening. Det er fordi jeg ikke kan være kjempesliten i armene mine når jeg skal stå i planke. ;)

Står i planke så lenge jeg klarer x 3. Vanligvis blir det først et sted mellom 1-1,5 min, så 40 sekunder og så 30-35 sekunder. Ikke så veldig sterk i kjernemuskulaturen foreløpig med andre ord.

Så er det sit ups. Ikke vanlige sit ups da det ikke er bra for ryggsøylen. Har beina opp i 90 grader, armene under nakken også ser jeg opp i taket. så tar jeg sit ups, men går ikke spesielt høyt opp med overkroppen/ryggen. Selve tyngden kommer av at jeg strekker ut beina for hver sit up. Slet veldig med å forklare denne. Tar tre sett her også. Men det er viktig å prøve å unng å at korsryggen svaier seg og kommer opp fra underlaget når man strekker ut beina. Da må man heller ha beina litt høyere opp, så kan man senke de mer etter hvert.

Så er det armtreningen. Da tar jeg armhevinger og gjør ulike øvelser med manualer. Jeg er ikke særlig sterk i armene, så manualene er foreløpig på seks kg. Er generelt sett ganske svak, i alle fall i forhold til hva jeg var før. Klarer dessverre ikke å forklare så veldig bra hvordan jeg gjør det med manualene da jeg ikke kan begrepene. Men det er jo bare å søke på youtube hvordan man trener alle hovedmusklene i armene, og gjerne små muskler også for kjernemuskulaturen. I tillegg trener jeg brystmuskulaturen, da ligger jeg på en benk, men pga. måten jeg beveger/skifter stilling på manualene på når jeg strekker armene opp og når jeg tar armene ned igjen, så får jeg også trent kjernemuskulaturen da. :)

Og til slutt: Hvis jeg hadde kunnet, så hadde jeg gjort knebøy, utfall og froskehopp for underkroppen. ;) Det er supert for rompe og lår!

Ang. planke så er det jo lurt å stå planke på siden også, men det hater jeg som pesten og gidder derfor ikke å gjøre. :fnise: Har så tungt bekken virker det som, så klarer bare ikke å holde meg oppe. Min mye letter og spede venninne som ikke trener like mye som meg, klarer det der mye bedre. Så det må jo ligge noe i det? Ikke vet jeg.. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...