Gå til innhold

Treningsglad (prosjekt kutte kraftig ned på helgesnop)


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ble inspirert av deg gjennom denne tråden, så håper du fortsetter skrivingen( og treningen ;) )

Så artig! Skal prøve på det! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yess, da er det ny uke..Eller egentlig i går, men var jo fortsatt påske da. ;)

Middagsplan i løpet av uken:

I dag: "pytt i panne" - Rester fra lammelårsmiddag i går.

Onsdag: Ovnsbakt laks med blomkålpure og grønnsaker

Torsdag: Hjemmelagd tomatsuppe med egg og flatbrød

Fredag: Kylling Korma med nanbrød

Lørdag: Bare noe lett formiddagslunsj da jeg og R forhåpentligvis får barnevakt slik av vi kan dra ut og spise :)

Søndag: Ovnsbakt kveite eller torsk med grønnsaker og råstekte poteter

Har hittil syklet 4 km i dag. Blir litt over 2 km sykling til, også tenkte jeg å gå tur med hunden før jeg henter O i bhg. :)

Treningsplan denne uken:

I går: Tur til Hopsfjellet - Gjennomført!

I dag: Sykle til og fra jobb, sykle til og fra barnehage, tur med hunden

Onsdag: Intervalltrening på senteret

Torsdag: Spinning dersom R ikke har planer

Fredag: Gå tur med hunden

Lørdag: Trening på senter

Søndag: Tur med hunden?

Blir litt vanskeligere med tanke på trening nå enn det har vært de siste ukene fordi jeg nå har begynt i praksis igjen, så har ikke formiddagene til disposisjon lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kosthold:

Frokost: Fitness frokostblanding med melk, ett glass saft

Lunsj: To knekkebrød med ost og skinke, eggerøre av to egg

Middag: "pytt i panne" med lammelårrester, grønnsaker og potetmos

Kvelds: Ett knekkebrød og en brødskive med ost og skinke, en appelsin

Mmmm..De appelsinene er farlig gode på denne årstiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kosthold:

Frokost: Fitness frokostblanding med melk, ett glass saft

Lunsj: To knekkebrød med ost og skinke, eggerøre av to egg

Middag: "pytt i panne" med lammelårrester, grønnsaker og potetmos

Kvelds: Ett knekkebrød og en brødskive med ost og skinke, en appelsin

Mmmm..De appelsinene er farlig gode på denne årstiden. ;)

Øh...Og tre skiver nugatti :hakeslepp::sjenert: En skikkelig sprekk kan man si! Men det var sååå godt :fnise: Jaja, nå er det snart fritt for Nugatti. Jeg er kjempeflink til å ikke kjøpe ting på butikken som er fyfy, men når jeg først har det i hus..nei DA går det så og si alltid skeis.. :sjenert:

Men herlighet..TRE brødskiver...Det er jo nesten komisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Usikker på om jeg gidder å fortsette denne dagboken. Tror jeg muligens bare begynner å skrive litt om treningen i prøvedagboken min, er jo bare plagsomt å skulle ha to, men.. :)

I dag ble det ny joggerekord! 8 km joggetur i skikkelig terreng. Pulsklokken har defenitivt blitt feil innstilt, men det er så rart, for det var den ikke før...Den viste nemlig en maxpuls på 97 prosent! :klo: Det skal jo ikke gå an. Så må nok heve maxpulsen litt, men det er så rart fordi den var jo riktig før.. :klo:

Ifølge pulsklokken forbrente jeg nesten 800 kcal, men siden maxpulsen er feil så er det nok mindre, så tipper det ble ca. 700 kcal. Jogget i en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er fortsatt treningsglad, men kommer til å holde meg til prøvedagboken, hvor jeg skriver om hverdagen i tillegg. Føler det ble for mye fokus på kosthold og trening når jeg holdt på med denne boka. Synes det er bedre å bare ha et avslappet forhold til det. :) Trener jo enda. Har vært på joggetur i dag, tur i går og planlegger tur i morgen. :)

Så det er bare å følge med i prøvedagboken for de som vil! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Tja, da er det nesten 11 måneder siden jeg skrev siste innlegget her. Da var det prøving som var fokuset, men den prøvingen varte ikke lenge, da jeg 17 juni 2014 stod med positiv test i hånden. :)

Resultatet ligger og sover i underetasjen. Han er en flott liten gutt på akkurat fem uker. :)

Jeg la på meg 19,5 kg i svangerskapet. Har 4,7 kg igjen, og så klart noe tapt muskelmasse. Derfor vil jeg gjerne gjenoppta denne dagboken. :)

Målet er å nå startvekten på 70 kg innen sommeren. Jeg er veldig sukkersugen om dagen, så det er kostholdet som eventuelt vil ødelegge, for jeg er aktiv stort sett hver dag.

Tenker jeg skal logge kostholdet mitt her så det blir lettere å holde fokus på hva jeg faktisk spiser. Også skal jeg selvsagt skrive opp aktivitetsnivået.

Akkurat nå går det fortsatt bare i trilleturer. Jeg hadde bekkenløsning under svangerskapet, og har derfor ikke kunnet begynne med kjempelange trilleturer med en gang, men nå har jeg gradvis blitt såpass bra at jeg kan gå 4-6 km. :)

Om to-tre uker skal jeg begynne med moderat trening, så da blir det vel mer "spennende" oppdateringer på treningsfronten.

Så i morgen er det mandag og ny uke! Gleder meg til å virkelig komme inn i gode vaner med tanke på kostholdet, for det har jammen ikke vært enkelt hittil, men nå er endelig hverdagen litt mer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Heier på deg! Å bare ha i underkant av 5 kg igjen etter bare 5 uker synes jeg er kjempebra og absolutt ikke noe du skal stresse med. :klem:

Bekkenløsning er noe herk, men kjempebra at det blir bedre og bedre. Litt mer spennende trening høres...spennende ut. :fnise: Enn så lenge; kos deg med trilleturene. Jeg savner dem noe enormt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Heier på deg! Å bare ha i underkant av 5 kg igjen etter bare 5 uker synes jeg er kjempebra og absolutt ikke noe du skal stresse med. :klem:

Bekkenløsning er noe herk, men kjempebra at det blir bedre og bedre. Litt mer spennende trening høres...spennende ut. :fnise: Enn så lenge; kos deg med trilleturene. Jeg savner dem noe enormt! :hjerte:

Nei det er vel ikke så mye. :) Men må innrømme at jeg er en smule utålmodig. :P Vil gjerne passe alle klærne mine igjen. :P Vel, med disse puppene så tar det vel sin tid. Har jo vokst tre størrelser. Blæh. :P

Koser meg med dem ja. I alle fall når været er fint! Men jeg får nå ut nesten uansett vær. :P Så lenge det ikke er alt for kraftig vind så tåler jeg fint litt regn. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er vel ikke så mye. :) Men må innrømme at jeg er en smule utålmodig. :P Vil gjerne passe alle klærne mine igjen. :P Vel, med disse puppene så tar det vel sin tid. Har jo vokst tre størrelser. Blæh. :P

Koser meg med dem ja. I alle fall når været er fint! Men jeg får nå ut nesten uansett vær. :P Så lenge det ikke er alt for kraftig vind så tåler jeg fint litt regn. :jepp:

Jeg skjønner deg veldig godt! Når man omsider er ferdig med graviditeten vil man liksom passe gamle klær igjen. :ler:

Regn tåler man. :jepp: Synes det er litt koselig også jeg, å gå i regnet. :paraply:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag:

Trilletur på 4,8 km :)

Kostholdet har vært nesten bra. Klarte å ikke kjøpe sjokolade på butikken, men det var hardt!

- Kornblanding med yoghurt og en halv banan

- fire Ryvita knekkebrød med ost og skinke + en banan

- en porsjon kjøttdeig og spagetti

- et hamburgerbrød med syltetøy, to brødskiver med ost, spekeskinke og avokado

Så helt ok minus hamburgerbrødet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel ikke skryte av kostholdet i går, men..

- Kornblanding med yoghurt og blåbær

- to knekkebrød med ost og skinke, og en banan

- lapskaus til middag

- fire knekkebrød til kvelds og en kanelsnurr

Det var liksom ikke noen bunn i meg i går kveld. :P Håper jeg blir flinkere i dag, men motivasjonen er alltid på sitt verste på onsdager. :P

Trillet tur på 4,3 km.

I dag skal jeg lage ett eller annet med smårettskinke. Men vet ikke hva :P Tenkte skinkepai, men gidder ikke styre så mye med den bunnen. Omelett er ikke middag i min verden, så ikke det heller. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen. Gikk på sjokoladesmell i dag. To Kinder Maxi. Blæh.

Ellers har kostholdet vært bra i dag. :) Spiste to pitabrød med skinkesalat til middag. Ikke noe pasta eller annet i salaten, så pitabrødene var det eneste med karbohydrater i. Vanligvis har jeg pasta eller ris til salat. Eller krutonger. :)

Også har jeg Trillet tur. 5 km.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, formen er elendig. Det var visst bare en våkennatt som skulle til, så klarte ikke kroppen å holde seg frisk. :P Tung i hodet, vond i nakken, vondt bak øynene osv. Dere vet den skikkelige hanglefølelsen.

Formen ble først dårlig nå på ettermiddagen, så jeg rakk da dagens trilletur, som i dag ble på 5,3 km. :) Nå har jeg gått trilletur hver dag denne uken, så det er jeg fornøyd med. Håper formen kommer seg til i morgen så jeg orker trilletur da også.

Kostholdet i dag:

- frokostblanding med sitronyoghurt og litt blåbær

- ett knekkebrød med hvitost og ett med brunost + en kvart banan :P

- En halv kanelsnurr. Sier en halv fordi de er knøttsmå. Er hjemmelagde. Lite sukker i selge bolledeigen, og egentlig ikke kanelsnurr, det er kokesjokoladebit som har smeltet.

- Folie-fiskepakke: gulrøtter, brokkoli, paprika, purreløk og torskefilet i folie, stekt i ovnen. Ris og sandefjorsmør til. Godt og lettvint!

- Kvelds er jeg usikker på, men tror det blir to knekkebrød med kremost, avokado og pepper og muligens en halv banan

I morgen er det veiedag! Jeg har veid meg i dag også, så har jo en anelse, men venter til i morgen med å skrive opp vekten i fall jeg har gått ned litt til innen i morgen. :P

I morgen tenker jeg det blir hvit pizza med spekeskinke, paprika, rødløk toppet med avokado og parmesanost etter steking. Åh, det blir godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vekt forrige fredag: 74,9.

Vekt i dag: 73,8! Tror nesten ikke på det jeg. :P Og egentlig kanskje litt mye med tanke på at jeg ammer, men jeg spiser ikke for lite. Kombinasjonen amming, trilleturer og færre utskeielser funker visst ganske godt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å logge kostholdet i går, men er nesten så jeg ikke husker hva jeg spiste. :P

Men her er dagens kosthold:

- En iskaffe og en banan til frokost

- hjemmelagde fiskeboller med potet, gulrøtter og hvitsaus til middag

- Fire havreknekkebrød til kvelds: To med avokado og kremost, ett med skinke og kremost og ett med brunost (hekta på avokado)

- Lørdagskos: En sjokolade på 35 g, og hvis jeg får lyst på, et beger sjokoladepudding.

Fornøyd med kostholdet på en lørdag! :)

Også har jeg gått trilletur på 4,3 km i dag.

Vi har nå vært på ukeshandling, så slik ser middagene ut:

Søndag: Taco! :)

Mandag: Fiskesuppe med torsk og ristet brød

Tirsdag: Kjøttkaker i brunsaus med gulrøtter, brokkoli, potet og ripsgele

Onsdag: Pestokylling

Torsdag: Hjemmelagde fiskeboller med hvitsaus og tilbehør

Fredag: Hvit pizza med serranoskinke, paprika, rødløk og ost, toppet med parmesan og avokado etter steking

Alle disse middagene + pålegg, litt helgesnop, brød og slike ting kom på 1300 kr. Synes det ble ganske mye med tanke på at vi har kjøttdeig til både taco og kjøttkaker i fryseren og fisk til suppen har vi også. Men kjøleskapet var ganske skrapa, så får satse på en litt billigere ukeshandling neste uke. :) Uansett ble det vel mindre enn om vi hadde handlet hver dag. ;)

Vi tar ukeshandling på lørdager, så det går fra lørdag til fredag hver uke. :)

Edit: Kom på at R kjøpte en sekser øl, og vi måtte kjøpe mye melk denne uken (laktosefri melk er dyrt, 26 kr pakken), så der ligger vel forklaringen. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag:

-En banan og to grove rundstykker til frokost.

- en iskaffe til lunsj

- en liten skive lammekjøtt, litt fløtegratinerte poteter i grønnsaker til middag pluss en skål is til dessert

- Taco til kvelds, to lefser og ett mini Taco tub. SÅ mett.

Trillet til svigermor, som ble 2,75 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...