Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Hups, glemte å skrive denne uka. Veldig fornøyd med max out tidene denne uka, selv om jeg aldri kom så langt opp til å slå mandagen. (Det jeg landa på 18.41 mot 8.50).

Tirsdag med Max Out Power er den eneste dagen jeg gjorde det dårligere enn uka før, da ble det 11.13 mot 11.17 uka før. Det er så mye "hopp rundt mens du står i planke"-greier. Slitsomt!! Onsdag var det Max Out Sweat - Der man svetter seg ihjel omtrent! :P Da gjorde jeg en liten forbedring fra 5.26 til 6.47.

Var helt totalt utslitt etterpå. Torsdag var det Max Out Strengh, hvor jeg klarte å presse meg gjennom en rekke veldig tunge greier, og fikk tid på 12.18 mot 7.59 uka før. Max out ble på floor hops hvor du står i planke og hopper opp i lufta med beina (sparker opp i lufta så høyt du klarer) og gjør det fra side til side.

Fredag var det Friday Fight Round 2, og da hadde jeg store planer om å komme langt før jeg maxa. Men det er ifølge Shaun T den hardeste økta han noen gang har skapt, så....det ble 6.20 mot uka før som var 5.30...Men jeg kasta meg back in the game og fortsatte.

I dag var det Pulse og denne gangen klarte jeg ikke mageøvelsene uten å stoppe, så det ble 14.52. Gikk også en lang skogstur i ulendt terreng.

Spiste supermegagod veggismat på indisk restaurant med min kjære i dag, det var veldig koselig. Og godt, og fortjent etter seks uker med gjennomført program. To uker igjen. What to do next?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk pulsklokke til bursdagen her om dagen! Så i dag kunne jeg trene og vite nøyaktig hvor mye jeg brant istedet for å ta et overslag. Noe skuffende, egentlig, siden jeg trodde jeg lå på 450-ish på de hardeste cardioøktene, og det var 338. Men det er da ganske mye på en halvtime likevel?

I dag hadde jeg faktisk max på 25.13 på Max Out Cardio Dette tror jeg er den eneste videoen der jeg har sjans til å klare hele uten å maxe ut. Nå er det jo egentlig ikke meningen at man skal klare det, men jeg ga virkelig alt hele veien, og holdt ikke igjen. Første gang jeg klarte de gulvhoppa jeg fortalte om for noen innlegg siden, og det som stoppa meg var pushups der du løfter beinet opp til albuen når du går ned. Som kom da rundt 25 min. Slitsooomt!

Shaun T har begynt med podcasts. Jeg hørte på den ene på vei til jobb, hvor han fortalte om oppveksten sin og sånt. Koselig å føle at jeg blir litt kjent med "treneren min". :)

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går trente jeg på kvelden med Max Out Power. Måtte trene sent på kvelden, så det ble rundt halv åtte. Hadde som mål å klare mer enn 12 minutter. Sist var 11.13. Jeg klarte 12.16! :hoppe:

Trente i dag tidlig i dag igjen (det ble ca 11 timer siden sist). Da forbedret jeg tiden på Max Out Sweat fra 6.47 til 9.40! Det er sykt slitsomt med en del av de hoppe i planke og ta henda opp og ut og på knærne og alt mulig. Men det er så gøy når man klarer å øke og strekke seg lenger og lenger! :trene:

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.

Torsdag: Max Out Strength. Kom meg lenger enn jeg pleier her også!

Fredag: Friday Fight Round 2: Det var slitsomt å ta denne på ettermiddagen etter en lang arbeidsuke. Og det er en kombinasjon der som er helt syyyyk.

Først er det IRON LEGS. Det er da utfall høyre bein fram-utfall venster bein fram, knebøy, hopp opp så beina dine krysses i lufta. Ned i utfall høyre bein fram osv osv. Du skal hoppe ned i hver øvelse.

Når man har kjempa seg gjennom det er det FLOOR HOPS. Stå i planke og hoppe så høyt du klarer fra side til side med beina. Beina mine føltes som gelé, og jeg maxa der.

Lørdag tok jeg først Pulse. Sliter sånn med mageøvelsene, så kom bare til rett under femten min. Den varer i tjue, men jeg har bare klart hele én gang. Etterpå benytta jeg litt ekstra tid til å ta Ab Attack. Det er en video som man hvis man vil kan ta tre ganger i uka i tillegg til det andre. Men det rekker ikke jeg, så da tok jeg den nå. Den varer bare ti min, men jeg kom meg ikke engang til fem før første pause. Den er beinhard!

Søndag fri, men gikk en lang (og rolig) tur med hund og samboer.

I går begynte siste uke med dette programmet!! (Har fortsatt ikke bestemt meg for om jeg skal ta en runde til eller ta noe annet eller en hybrid eller hva). Max Out Power. Den cardiovideoen jeg har sjans til å gjennomføre uten pause, altså uten å maxe...og det klarte jeg!! Så jeg ble en blanding av stolt og glad, og litt sånn "var det meninga, da?" Men Shaun T sier at det kan hende man klarer det til slutt.

I dag blir det styrke på ettermiddagen. Rart å tenke på at jeg har bare fem økter igjen før jeg har gjennomført mitt andre Beach Body program etter planen. (Har jo tatt Insanity før, men da brukte jeg mye lengre tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ ER JEG FERDIG MED INSANITY MAX 30! :trene:

Har ikke gått glipp av en eneste økt, og er veldig fornøyd med programmet. Har bare gått ned en halvkilo, men ser strammere og bedre ut, og har gått ned noen cm, spesielt på midjen.

Resten av forrige uke etter å fullføre hele mandag uten max out.

Tirsdag: Max Out Power. Første del gikk veldig bra, men så var det igang med masse planke og pushups, og jeg måtte jobbe veldig for å slå max out på 12.16 fra forrge gang. Det resulterte i at jeg bare tok seks sekunder bedre tid, 12.22. Men jaja...Shaun T sier alltid "maybe you can go just one second longer..."

Onsdag: Max Out Sweat. MYE mer fornøyd!! Det er en veldig hard caridioøkt, men jeg har blitt rimelig godt istand til å presse meg gjennom det nå, så nå økte jeg fra 9.40 forrige uke til 18.21! :hoppe:

Tordag: Max Out Strength: Den er tung og vanskelig, og dette er første gangen jeg rett og slett ikke greide å øke tida. Det var på kvelden og jeg var sliten i tillegg. Forrige uke hadde jeg 13.21, nå ble det 12.36. Ble skuffa! Det var en slitsom dag, veldig mye øvelser der du står i planke, går ut med beina og samtidig tar pushups, for eksempel.

Fredag: Friday Fight Round 2: Det var litt prestisje i det nå, følte jeg...siste dag. GO! Det er så mye plankehoppegreier der også. Men jeg bare...SKULLE komme lenger. Og da gikk jeg fra 6.40 til 18.00!!! Det var gøy!!!

Lørdag: Cardio Challenge: Her skulle man ta en ekstra dag med den første økta fra den første måneden, for å se hvor langt man hadde kommet. Jeg ga virkelig alt, ble kjempesliten og pressa meg gjennom alle de tøffe øvelsene..og kom gjennom hele uten max out! Tidene mine fra før gikk fra 9.07 til 17.46, så det var så kult å se at jeg fikk det til!

I dag har jeg hatt hviledag, og spist over kcal-grensa. Jaja.

Skal ha en roligere uke nå, mest turer og forhåpentligvis noen stretch-videoer for å ha en recovery week før jeg enten begynner på nytt igjen eller finner på noe annet. Er fortsatt tidsavhengig av at det ikke er så lange økter, men har ennå ikke klart å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Bra jeg har en uke på meg.

Gøy å ha fullført mitt andre beach body program på tida. Denne gangen har jeg også kjøpt programmet, så jeg kan få t-skjorte!! Når jeg har fått den, som sikkert tar en evighet, skal jeg legge ut bilde av den! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag var hviledag det også. Kjeeedeeeliiiiig!

Tirsdag tok jeg Caridio Recovery fra den originale Insanity-serien. Det er også ganske kjedelig. Mye strekking og pulsering og sånt, jeg syns det blir så kjapt kjedelig når man gjør stillestående ting. Men sikkert lurt.

Onsdag, altså i dag, tok jeg Focus T25, Gamma Extreme Circuit. Det er bare manualer, egentlig, så jeg får fortsatt hvilt beina fra all hoppingen. Brukte fire kilo hele veien, og brant 235 kcal. Bra økt, tok i mye hardere og mer intenst enn sist jeg gjorde den økta, har lært meg en annen intensitet etter Max 30!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag tok jeg T25 Gamma The Pyramid. Den pikeups-runden som jeg alltid har slitt meg gjennom før, der du skal hoppe inn fra planke 1 gang og så en-to og så en-to-tre etc opp til 11, den gikk faktisk veldig bra!! men pushupsrunden der man øker opp til 11 pushups på samme måte gikk dårligere. Lurer på hvorfor.

Brukte 2x4 kg manualer hele veien nå også, med unntak av overhead press, hvor jeg klarte å dælje den ene i panna! :hoho: Det var vondt, men morsomt også, herligheeet. Så da ble det 2kg i hver hånd på den øvelsen ut økta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bestemte jeg meg for å ta fit-testen fra den originale Insanity-økta. Jeg trodde jeg skulle være i MYE bedre form nå, men ble veldig skuffa. Her er tallene fra det. I parantes er tallene fra jeg tok det sist, som var helt tilbake i september 2013. Skjønner ikke at jeg ikke har mye bedre tall! :(

Switch kicks: 143 (146)
Power jacks: 47 (54)

Power jumps: 55 (52)
Power knees: 100 (100)
Globe jumps: 12 (12)
Suicide jumps: 20 (19)
Push up jacks: 27 (31)
Low plank oblique: 60 (66)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente ikke i helga, men gikk en lang skogstur i ulendt terreng på søndag.

Har vært VELDIG i tvil om hvilket treningsprogram jeg skulle gå over på nå. Lurte på Asylum, men det er lange økter, så da rekker jeg det ikke før jobb. Lurte også på 21 day fix, som jeg fikk lasta ned, men "alle" snakker om den nye versjonen 21 day fix exteme, som er hardere og sikkert kulere, og den får jeg ikke tak i utenom å kjøpe den, og det rekker jeg jo ikke innen jeg skulle begynne på noe nytt. Og så vurderte jeg en ny runde med Insanity Max 30 som mange i støttegruppa på FB skulle.

Og jeg hadde egentlig falt ned på at jeg skulle gjøre det siste, men så så jeg en liten youtube-snutt fra en fyr som er ferdig med IM30 nå, og han mente at man absolutt bør bytte litt på, særlig fordi dette programmet gir en veldig høy hjerte...eh..hjerterate?? (Heartrate). Så da ombestemte jeg meg og gikk for 21 day fix.

Det er et program som går over 21 dager (ka-shing!) der det er trening hver dag, men mye mer variert. Vekter og litt pilates og sånt. Og egentlig følger det med noen bokser, som jeg egentlig har ment er såå teit, det er med porsjonskontroll, så du vet at feks frukt skal i lilla boks, og til hvert måltid skal du ha så og så mye frukt, så da fyller du boksen og vet hvor mye du skal ha. Frukt var et dårlig eksempel, men det blir med proteiner og fett og karbohydrater etc. Egentlig veldig enkelt for folk. Men jeg har jo lasta ned programmet, så jeg får ikke gjort det med boksne. Og jeg burde jo spise oftere...

Men vi (samboer og jeg) skal prøve hardt å ikke spise godteri og usunt på en uke. Forhåpentligvis flere. Spiste en hel fukcings pose bamsemums på lørdag. Det er 1300 kalorier det. Spiste også en halv pose potetgull og drakk litt cola. KAN ikke holde på sånn, ødelegger jo hele progresjonen min. Blir så godtesjuk i helga...!!!

Så nå blir det andre boller (INGEN BOLLER!) Sunt, ikke usunt. Sunt snacks!! Nei til bamsemums! :P

Første program i 21 day fix. Total Body Cardio Fix. Det var light cardio sammenligna med Shaun T, men det var med vekter.Og kjente det godt i magemusklene, så håper dette blir bra og at jeg får resultater.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg holdt på med 21 Day Fix i 17 dager, så er med andre ord nesten ferdig. Det har vært interessant. Jeg selv syns programmet er litt kjedelig. Det er mye roligere, selv de harde cardioøktene har lissom ingenting å stille opp med mot Insanity Max 30. Men det har vært tungt likevel.

Mye vekter, brukt 4kg stort sett, og det er tungt å holde dem lenge oppe over skuldrene, for eksempel. Pilates-økta er ok. Yoga er drepende kjedelig, men jeg skal da holde ut å gjøre det en gang til.

Men kroppen min digger tydeligvis denne formen for trening. Jeg har gått ned over en kilo på to uker, og jeg ser strammere ut, spesielt over magen. Jeg har også holdt meg HELT UNNA "juksemat" og godteri, ingen fråtsedag, ingen kakebit eller godterismak eller liten sjokolade. Ikke noe.

Denne uka er det doble økter, så man trener en time med to forskjellige programmer på hver halvtime. Egentlig skal man gjøre det på ulike tidspunkt, men det har jeg ikke tid til. I dag var det bare leg day og så 10 min abs. Det var harde abs-øvelser, nesten bare liggende på ryggen. Jeg er svak i korsryggen, men fikk til det meste.

Vurderer noe som heter Asylum 2.0 etter påske. I påsken blir det nok mest jogging og noen tilfeldige programmer, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med 21 Day Fix! Det har vært spesielt å oppleve at kroppen min trivdes mer med et program enn jeg gjorde selv. Jeg gikk ned fra 55.9 til 54.3 på tre uker. Og jeg kjente meg mer støl og at jeg hadde brukt kroppen mer enn etter Insanity Max 30.

I dag har jeg hatt hviledag for første gang på de 21 dagene (har jo vært noen veldig rolige økter innimellom, med pilates og yoga). Men...KJEDELIG!!

Så i morra får jeg finner på en eller annen økt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ville jeg prøve meg på en gammel video. Fra den første måneden av T25, som egentlig skal være den letteste måneden, men den er jo hard likevel. Jeg har alltid hatt problemer med Total Body Circuit, fordi det er så mye plankegreier og pushups. Selv da jeg hadde nådd det siste nivået, Gamma, og tatt harde videoer lenge, sleit jeg med den.

Jeg har blitt MYE sterkere! Nå klarte jeg hele videoen uten pause, og med rette pushups. Det var en skikkelig selvtillitsboost!! :hoppe:

Hvis det er ok vær i morra vurderer jeg å ta en joggetur. Er så lenge siden sist. Hvis ikke blir det vel en eller annen video igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor dårlig jeg har vært til å oppdatere her. Kort oppsummert: Ble joggetur, jeg jogga rundt Østensjøvannet (hjemmefra, rundt og tilbake er det ca 5.4 km). Brukte 36 minutter! Så kondisen har blitt enda bedre med all videotreninga selv om 21 day fix ikke er så mye cardio.

Resten av påsken tok jeg litt forskjellige videoer, varierte med 21 day fix, Insanity max 30 og T25.

Hadde også to fridager.

I går begynte jeg på et nytt program! Asyulm Volume 2. Det er med Shaun T. Elitetrening med agility ladder (sånn stige som ligger på bakken), hoppetau og vekter. Hver økt varer i rundt en time, så det er ganske stor overgang å trene dobbelt så lenge. Men det er mindre intenst når det er lengre, og litt tøying i midten.

Økta i går het X Trainer. Først var det en introduksjonsvideo til alle øvelsene med stigen. Og herregud, det var vanskelig!! Jeg fikk ikke til halvparten på hverken introvideo eller selve økta. Hopp fram og tilbake og ut og inn og opp og ned.... :bond: Jeg bevegde meg i alle fall. Og stigen jeg har kjøpt er hardplast på sidene, så den er ikke likte lett og liten som den de bruker i videoen. Tror også stegene er større. Enda godt jeg hadde innsett før jeg begynte med dette at jeg ikke skulle bruke hoppetau, for jeg klarte ikke å hoppe vanlig da jeg var liten engang, så det er ikke sjans om å kunne hoppe og sparke og greier. Jeg er jo så sykt ukoordinert...!

I dag var det Upper Elite, ukas lengste økt. MASSE vekter og pushups og ikke fullt så avansert på stigen. Likte den godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er uvant å trene en hel times tid hver dag!

I går var det Power Legs. Det var meningen at man skulle ha sånne bånd/strikker rundt anklene for å gjøre det tyngre, men jeg har ikke fått kjøpt det ennå. Håper å få gjort det iløpet av uka så jeg har det til neste gang. Det var igrunn tungt nok som det var uten, med mye knebøy, hopping og denslags. Likte kettlebellsving med dumbell og diverse vekteting godt!

I dag var det Back and Six Pack som besto i vekselsvis vekter (pullupbar som alternativ) og bakkeøvelser. Det var ganske gøy. Liker at han tar med mye vekter, men samtidig uvant med lavt cardionivå fra Shaun T! I morra er det championship - som jeg tror setter sammen alt som har vært hittil i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten en uke siden sist jeg skrev. Begynner å få litt mer teken på stigen nå, men periodevis gjør jeg bare et eller annet når jeg ikke greier å koordinere. Kjøpte strikker til Power Legs, men det viste seg at jeg ikke hadde kjøpt sånne som satt sammen, men som var lange bånd. Prøvde å knyte dem til en strikk, men det endte med bare kaos der den enten ble for stram eller slakk, og jeg ble så frustrert at jeg pælma dem vekk og trente uten.

Til nå liker jeg Upper Elite aller best og så Back and Six Pack, tror jeg. Championship er også gøy, men den krever litt mer av hjernekapasiteten min. X trainer (mandager) er verst, for der er det veldig mye koordinasjon...! Power Legs er midt på treet, den er ikke så lett å få gjort som man skal uten de riktige strikktypene. Men, men..

Merker at jeg i motsetning til tidligere faktisk gleder meg til bikinisesongen nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endra tittelen min, jeg er jo frisk og forandrer egentlig ikke livet mitt lenger!

Forresten har jeg fått Max 30-t-skjorta nå! Den er kul!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har et av meg med den på i moddedagboka mi! :nigo:

Men siden jeg ikke viser hvem jeg er i virkeligheten her, har jeg tatt et kjapt bilde av forsiden og baksiden!

post-41744-0-45300300-1429091003_thumb.j

Jeg tok bilder og mål i dag (halvannen uke for seint, egentlig) for å kunne få Asylum 2-tskjorte. Skal også når jeg får tid, sjekke om jeg finner gamle bilder til Focus T25 så jeg kan få for det også! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Syns den er kjempekul! :) Er jo moro med litt belønning for strevet også, annet enn en mer veltrent kropp også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært ganske bra. Roter fortsatt litt på Championship og X Trainer-videoene, det er så vanskelig med all koordinering!! Blir helt svimmel av hvordan jeg skal sette beina og hoppe rundt. Men jeg gjør da noe, selv om jeg kanskje ikke gjør helt riktig alltid.

I går var det egentlig rest day, men var på seminar og tok en joggetur med to spreke jenter! 7.7 kilometer sier Endomondo at det var. Veldig rart jeg greide å løpe hele veien, det hadde jeg ikke trodd!! Var ute i 54 min. Var bra med en løpetur, hadde spist ganske så mye godteri og sånt på det seminaret, og spist goood mat!

Etterpå tok jeg stretchvideoen på Asylum, følte jeg trengte det, ble så støl. Og det var nok lurt, for i dag er jeg ikke noe støl! :)

Så i dag MÅ jeg ha rest day. Veldig kjedelig, men veldig nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...