Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Treningsuka har gått fint hittil. På mandag gikk jeg meg en tur på rundt en time, og i går var jeg oppe og hoppet halv seks og dro på trening, trente styrke. Samme i dag, ble "langkjøring" i dag (ikke så veldig lang ennå, jeg ga meg etter ca. 40 min, og da var jeg på 4,5 km - rom for forbedring her, altså!).

Kjenner meg litt tufs i dag, hoster en del, så i morgen tar jeg treningsfri. Satser heller på en økt på fredag og en på lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går tidlig tok jeg en intervalløkt. Var litt usikker på hvordan jeg skulle legge den opp, er svært lite vant med intervall, men jeg gikk for en 45/15-variant. Varmet først opp 5 min, før jeg satte igang med første drag på 45 min, hoppet så av mølla i 15 sek, før det var pån igjen med neste drag. Gjentok 10 ganger. Tenkte jeg egentlig skulle gjentatt 15 eller 20 ganger, men jeg var faktisk dausliten etter 10, så da ble det sånn. Har hostet litt de siste dagene, så kanskje greit ikke å utfordre formen altfor mye heller.

I dag fikk jeg meg en finfin langøkt på mølla. Tidligere har jeg kanskje slitt litt med å finne en bra arbeidfart, som jeg kan holde lenge - har nok hatt på litt for høy hastighet og dermed blitt sliten altfor fort. Men i dag gikk det kjempefint, brukte en lavere fart, det var først etter 40 minutter jeg begynte å kjenne meg sliten, så da ble det 50 min jogg, med 5 min gange før og etter som oppvarming/nedtrapping. Storfornøyd med det, har ikke jogget så lenge på veldig veldig lenge! Eneste var at jeg ble superstøl i leggene, har fått inn en løperstil der jeg lander på tåballen, så det krever litt av leggene. Håper at litt styrke og leggøvelser kan bedre det!

Nå blir det treningsfri i morgen, mulig jeg går en liten tur, bare. God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tidlig tok jeg en intervalløkt. Var litt usikker på hvordan jeg skulle legge den opp, er svært lite vant med intervall, men jeg gikk for en 45/15-variant. Varmet først opp 5 min, før jeg satte igang med første drag på 45 min, hoppet så av mølla i 15 sek, før det var pån igjen med neste drag. Gjentok 10 ganger. Tenkte jeg egentlig skulle gjentatt 15 eller 20 ganger, men jeg var faktisk dausliten etter 10, så da ble det sånn. Har hostet litt de siste dagene, så kanskje greit ikke å utfordre formen altfor mye heller.

I dag fikk jeg meg en finfin langøkt på mølla. Tidligere har jeg kanskje slitt litt med å finne en bra arbeidfart, som jeg kan holde lenge - har nok hatt på litt for høy hastighet og dermed blitt sliten altfor fort. Men i dag gikk det kjempefint, brukte en lavere fart, det var først etter 40 minutter jeg begynte å kjenne meg sliten, så da ble det 50 min jogg, med 5 min gange før og etter som oppvarming/nedtrapping. Storfornøyd med det, har ikke jogget så lenge på veldig veldig lenge! Eneste var at jeg ble superstøl i leggene, har fått inn en løperstil der jeg lander på tåballen, så det krever litt av leggene. Håper at litt styrke og leggøvelser kan bedre det!

Nå blir det treningsfri i morgen, mulig jeg går en liten tur, bare. God helg! :)

Jaggu er du sprek! :fnise: Måtte bare, men det er godt å se du er tilbake igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu er du sprek! :fnise: Måtte bare, men det er godt å se du er tilbake igjen. :)

Ooops! Ja, når jeg først løper intervall, da løper jeg! Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra treningsuke hittil, har holdt planen min. Ble styrke mandag morgen, intervall tirsdag (denne gangen 30/30 - synes det funket bedre enn 45/15, så fortsetter nok med det!) og i dag hadde jeg langkjøring. Eller, lang og lang, fru Blom, ble 45 min jogg. Lavere hastighet enn sist, men må vel kanskje bare regne med at energien er litt annerledes mellom kl. 6 og 7 på morgenen enn i en helgeøkt der jeg er utsovet og har mer mat i systemet :P

I morgen ser det ut til at det blir styrkeøkt igjen. Reiser til hjembygda i helgen, så da blir det om noe bare tusleturer med vofsen, ikke noe annen trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Selv om jeg ikke oppdaterer her så ofte, trener jeg fortsatt jevnt og trutt! Har holdt planen min ganske bra, med fire økter i uken. Unntaket var forrige uke, da var det veldig hektisk på jobb, jobbet to timer overtid hver dag, så da orket jeg bare ikke å stå opp halv seks for å trene, begynte også før åtte på jobb, så hadde ikke rukket det. Så forrige uke ble det to økter, bare, en med styrke og en langkjøring. Sistnevnte ble litt så som så, 30 min jogg før jeg var helt kake, så jeg gikk i 5 min og deretter jogget i 15 min til. Og de siste minuttene der var sabla seige ...

Hadde en intervalløkt på morgenen i dag, orket ikke mer enn 10 drag, selv om jeg hadde planlagt 15. Jaja, uansett er det bedre enn ingenting! Og denne uka får jeg til 4 økter, så bør snart være tilbake der jeg var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...