Gå til innhold

Nuppete gensere


Selma

Anbefalte innlegg

Jeg har nuppefjerneren fra OBH Nordica.

Den fungerer jo i og for seg greit.

Litt treg syns jeg, men ok.

Vel....Jeg har et par "agora"-gensere (i "klø"-stoff, om noen skjønner hva jeg mener)

Myke og gode...

Men....Jeg må bruke nuppefjerneren før jeg skal bruke genseren etter hver vask.

Jeg vet ikke om jeg syns det er til å leve med i lengden, det tar sin tid å fjerne nupper på en hel genser før bruk etter HVER vask.

Er den typen gensere bare av typen håpløse, eller hva i all verden kan jeg gjøre for å slippe å bruke et kvarter ekstra hver gang jeg skal bruke en genser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor nupper den? Over hele eller bare på typiske områder som under armene og på sidene?

Nupper den bare i vask? Håndvask kan kanskje være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan få kjøpt nuppefjerner? Har samme problemet, og må gå over enkelte gensere med neglsaks etter hver vask... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg børster opp genserne mine med neglbørste jeg før bruk. Ofte nupper noen gensere på enkelte personer bare, har med kroppstemperatur å gjøre. Angora og andre pusete gensere er vel generelt ganske håpløse å få til å ikke nuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nuppefjerner fås kjøpt i omtrent alle butikker som selger småelektronikk, eks hårfønere osv. Jeg kjøpte min(som er av merket som ble nevnt i et innlegg ovenfor) på expert, er helt avhengig av denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man kan fjerne nupper med barberhøvel. Har ikke prøvd selv, men det er kanskje verd et forsøk.

Barberblad funker hvert fall greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberblad funker, men det tar laaaang tid å fjerne alle nuppane..

syns nuppefjerner e heilt geialt, har fjerna nuppa fra bukser, gensarar osv.! e verdt det å kjøpe seg en nuppefjerner for 150kr isteden for å bruke høvel altso!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

barberhøvel funker.

er det ingen som har anbefalt klesbørste? sånn med veluraktig overflate. avhengig, siden jeg har ikke-svart katt og alltid går i svarte klær, men den hjelper på nupper på strikketøy også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nupper den? Over hele eller bare på typiske områder som under armene og på sidene?

Nupper den bare i vask? Håndvask kan kanskje være noe?

Spesielt under armene og på sidene, men også foran og bak.

Nei den nupper ikke bare i vask, men spesielt i vask har jeg lagt merke til.

Jeg skal prøve tipset med å vrenge dem før vask og prøve håndvask også, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...