Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Gratulerer med graviditeten! Hvordan er kvalmen? :)

Og det kan hende foreldrene dine bare visste ikke hvordan de skulle reagere. Sånn har det vært for flere av venninnene mine. Foreldrene deres har blitt nesten litt kleine og litt brydd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten! Hvordan er kvalmen? :)

Og det kan hende foreldrene dine bare visste ikke hvordan de skulle reagere. Sånn har det vært for flere av venninnene mine. Foreldrene deres har blitt nesten litt kleine og litt brydd :P

Takk :blomst:

Kvalmen er litt opp og ned. Kaster opp 1-2 ganger nesten daglig, men spiser også litt mer enn jeg gjorde i begynnelsen så kanskje det er derfor ? Det er bare småspising som "fungerer", men de siste dagene har jeg forsøkt meg på 1/3-1/2 middagsporsjon et par ganger, og det går sjelden bra :P

Nå har vi fortalt det til mannens familie også. De ble også litt sånn reservert glade :P Syntes fortsatt det er litt kleint at jubelen ikke sto mer i taket, det er jo de som har mast om barnebarn i årevis! :P

Angrer fortsatt på at vi fortalte noe. Det ble bare enda kleinere når mannen la ut om barnevogner og alt-mulig-rart. Han gleder seg så fælt at han holdt på å trille av stolen når vi fortalte det, og responsen var veldig moderat og mer sånn "jaja, lykke til" :P

Vet ikke hva jeg gjør engang hvis det går galt (igjen) nå, det blir så kleint :P

Jaja... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg rett og slett bare: "Hvordan kunne jeg finne på å fortelle det før det har gått 12 uker??". Det er jo fortsatt stor sjanse for at det går galt, og jeg orker ikke dele skuffelsen med familien.

Er 7+4 i følge en app jeg har lastet ned på telefonen, dvs. 4 uker til jeg syntes jeg burde ha fortalt det. Arrghh, kan ikke disse 4 ukene bare være overstått på de neste 5 minuttene??

#frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst:

Kvalmen er litt opp og ned. Kaster opp 1-2 ganger nesten daglig, men spiser også litt mer enn jeg gjorde i begynnelsen så kanskje det er derfor ? Det er bare småspising som "fungerer", men de siste dagene har jeg forsøkt meg på 1/3-1/2 middagsporsjon et par ganger, og det går sjelden bra :P

Nå har vi fortalt det til mannens familie også. De ble også litt sånn reservert glade :P Syntes fortsatt det er litt kleint at jubelen ikke sto mer i taket, det er jo de som har mast om barnebarn i årevis! :P

Angrer fortsatt på at vi fortalte noe. Det ble bare enda kleinere når mannen la ut om barnevogner og alt-mulig-rart. Han gleder seg så fælt at han holdt på å trille av stolen når vi fortalte det, og responsen var veldig moderat og mer sånn "jaja, lykke til" :P

Vet ikke hva jeg gjør engang hvis det går galt (igjen) nå, det blir så kleint :P

Jaja... *sukk*

Æsj, den kvalmen er ekkel altså :( Jeg har også god erfaring med småspising. Det er en av tinga som hjelper meg. Og eplejus!

Og jeg skjønner hva du mener med reservert glade :P Jeg ble også litt brydd av noen som ble litt sånn "he he he, barn ja...." Men det går seg nok til. De begynner vel å glede seg når du får de fysiske forandringene regner jeg med :)

Og du må ikke tenke på at det går galt. Tenk på det fine som vokser inni deg nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Da hadde jeg blitt skuffa. Skjønner godt at du forventet en annen reaksjon :/ Men får satse på at de blir litt mer gira når de ser de fysiske endringene. Og når babyen har kommet så skal du se hvor dullete selv de mest seriøse voksne blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ordene ute allikevel, bedre å gjøre det beste ut av det :)

Skjønner at du synes det er rart at de ikke viser mer glede med dette - men det kommer nok etterhvert :) Bestemoren min sa bare "åja", som om vi hadde fortalt hva vi hadde til middag i går. Men nylig var hun veldig gira på å strikke klær til lille. Noen må bare ha litt tid å fordøye ting på! ...og vi har vært sammen i 10 år! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, den kvalmen er ekkel altså :( Jeg har også god erfaring med småspising. Det er en av tinga som hjelper meg. Og eplejus!

Og jeg skjønner hva du mener med reservert glade :P Jeg ble også litt brydd av noen som ble litt sånn "he he he, barn ja...." Men det går seg nok til. De begynner vel å glede seg når du får de fysiske forandringene regner jeg med :)

Og du må ikke tenke på at det går galt. Tenk på det fine som vokser inni deg nå :hjerte:

Takk :blomst:

Kjenner jeg begynner å bli litt lei av å være i kjip form, men her er det bare å holde ut :)

Uff. Da hadde jeg blitt skuffa. Skjønner godt at du forventet en annen reaksjon :/ Men får satse på at de blir litt mer gira når de ser de fysiske endringene. Og når babyen har kommet så skal du se hvor dullete selv de mest seriøse voksne blir ;)

Ja, ble litt skuffa :P Særlig siden mannen gjorde så stor greie ut av å fortelle det (godt hjulpet av meg :P )

Takk for besøk i dagboka :blomst:

Nå er ordene ute allikevel, bedre å gjøre det beste ut av det :)

Skjønner at du synes det er rart at de ikke viser mer glede med dette - men det kommer nok etterhvert :) Bestemoren min sa bare "åja", som om vi hadde fortalt hva vi hadde til middag i går. Men nylig var hun veldig gira på å strikke klær til lille. Noen må bare ha litt tid å fordøye ting på! ...og vi har vært sammen i 10 år! ;)

Ja, vi regner med at entusiasmen kommer etter hvert :) Jeg tror foreldrene våre syntes det er litt tidlig å glede seg enda, siden det er såpass tidlig. Er 9+et-eller-annet nå (har ikke sjekket app'en på noen dager :P )

Har ikke kastet opp på en uke, men kan fortsatt ikke skryte av at formen er særlig god :P Har blitt temmelig god på å ta meg litt appelsinjuice, et par skjeer yoghurt, et eple eller en banan når jeg kjenner kvalmen øke. Og drikker massevis av kokt vann med ingefær, sitron og honning. Er uggen stort sett hele tiden, og sover et uant antall timer i døgnet :P Mannen gjør absolutt alt av husarbeid, og jeg tviler litt på at jeg hadde spist noe som helst, bortsett fra tingene nevnt ovenfor, hvis han ikke hadde laget mat og satt den på bordet foran meg :P Har begynt å klare å spise en liiiten middagsporsjon, type barnemeny :P "Heldigvis" har batteriene på badevekta dødd, men for litt over en uke siden hadde jeg gått ned 2,2 kilo. Har fått i meg litt mer mat siden da, så jeg aner ikke hvordan ståa er nå.

Jaja... Selv om jeg er trøtt, sliten og lei krysser jeg fortsatt fingrene for at Mini'en holder ut og vokser seg stor og sterk inni magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket app'en nå, og må komme med en rettelse til det jeg skrev i går: Er visstnok 8+5, ikke 9+et-eller-annet. Syntes de første 12 ukene går så sakte! :P

I dag er jeg overtrøtt (selv om jeg sov omtrent hele dagen i går), uggen og småsur :P Kjenner at jeg kanskje ikke er helt i form til å være på jobb i dag, men får vel bare holde ut.

Jaja, håper Mini'en har det greit inni der, i alle fall :)

Endret av appelsinjuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1 i dag (siden det er over midnatt :P Våkna på sofaen for å gå og legge meg :P ) og har vært skikkelig irritabel, småsur og bitter denne uka. Kjenner meg rett og slett ikke som meg selv, men mer som ei gammel hurpe :fnise:

Humøret daler raskt når jeg blir sliten (dvs. mye på jobb...) og på privaten irriterer jeg meg over ting jeg aldri har irritert meg over før.

Er kvalm, må slutte og skrive nå og gå og legge meg. Ugh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg (endelig) fått surra meg til å bestille legetime :) Lurer litt på om jeg bør bestille time til tidlig UL også, men så leste jeg et sted at det da som oftest er innvendig UL, og da forsvant lysten litt siden det høres mindre behagelig ut :P Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen i dag? :)

Du trenger ikke bekymre deg for innvendig ultralyd. Har du aldri fått det når du har vært på GU?

Det er en liten pinne-sak som smøres godt før den føres inn. Det var verre å sette inn den åpner-dingsen for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også skeptisk da jeg hørte innvendig UL. Men fikk ta av meg nedentil bak en levegg, og hadde et ark jeg fikk holde forran mens han skrudde av lyset. Pinnen var verken stor eller vond, gikk kjempefint og det var veldig diskré. Når du ser lille klumpen med hjerte, glemmer du uansett situasjonen du er i - det er en flott opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen i dag? :)

Du trenger ikke bekymre deg for innvendig ultralyd. Har du aldri fått det når du har vært på GU?

Det er en liten pinne-sak som smøres godt før den føres inn. Det var verre å sette inn den åpner-dingsen for å si det slik :)

Jeg ble også skeptisk da jeg hørte innvendig UL. Men fikk ta av meg nedentil bak en levegg, og hadde et ark jeg fikk holde forran mens han skrudde av lyset. Pinnen var verken stor eller vond, gikk kjempefint og det var veldig diskré. Når du ser lille klumpen med hjerte, glemmer du uansett situasjonen du er i - det er en flott opplevelse :)

Dere har begge rett, det er litt teit å grue seg :fnise:

Har så vidt begynt å undersøke hvor vi bør dra for tidlig UL, fant et sted hvor de tilbyr nakkefold ultralyd fra uke 11. Det høres ut som om det betyr at de sjekker nakkefolden, men er det egentlig lov ?

Kjenner at jeg kan så lite om alt det her :P

Formen er så der. Trampet opp trappa i dag mens jeg sutret til mannen at dette gjør jeg aldri igjen, og det får bli med den ene :fnise: Har vondt i magen og er kvalm, men kaster ikke opp lenger. Sover 16 timer i døgnet når jeg har mulighet, og føler meg utilstrekkelig på jobb (har en stressende jobb som medfører masse overtid jeg ikke lenger har ork til på samme måte som før. Det er nesten så jeg skulle ønske jeg kunne få en 1% sykmelding, for da har man ikke lov til å jobbe mer :P )

Jaja, jeg skal ikke klage, så lenge det går bra med Mini'en :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster opp igjen... Håper virkelig Mini'en sitter denne gangen, for jeg tror ikke jeg orker å gå gjennom det her igjen med det første. Har hatt en sen SA tidligere, og da var det definitivt ikke slik som denne gangen. Håper det er et godt tegn, i og med at det gikk galt den gangen :P

Jaja... Klyng deg fast, lille Mini! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo, som jeg tror at du har nevnt tidligere, at svangerskapskvalme er et godt tegn og at det er lavere risiko for SA om man er mye kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror - ikke med 100 prosent sikkerhet - at de fleste sjekker nakkefolden på tidlig UL selv om det strengt tatt ikke er "lov" :) Ved OUL blir det for sent å måle nakkefolden da det er optimalt å måle når du er mellom 11-14 uke for å avsløre eventuell Downs.

Ta vare på helsa så lenge. Og så håper jeg kvalmen er et sikkert tegn for at spira har klamret seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har forstått det slik at nakkefolden sjekkes, men at det ikke blir sagt noe om det siden det ikke er lov. Dersom de mistenker noe derimot - er de pliktige til å si fra om dette og sjekke dette nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo, som jeg tror at du har nevnt tidligere, at svangerskapskvalme er et godt tegn og at det er lavere risiko for SA om man er mye kvalm :)

Ja, vi får håpe det stemmer, selv om jeg har lest andre steder at det ikke gjør det :P

Jeg trøster meg i alle fall med tanken om st det kanskje er slik ;):blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror - ikke med 100 prosent sikkerhet - at de fleste sjekker nakkefolden på tidlig UL selv om det strengt tatt ikke er "lov" :) Ved OUL blir det for sent å måle nakkefolden da det er optimalt å måle når du er mellom 11-14 uke for å avsløre eventuell Downs.

Ta vare på helsa så lenge. Og så håper jeg kvalmen er et sikkert tegn for at spira har klamret seg fast.

Takk :blomst:

Jeg skal undersøke litt mer ang. tidlig ultralyd. Vil jo gjerne vite om alt står bra til inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at nakkefolden sjekkes, men at det ikke blir sagt noe om det siden det ikke er lov. Dersom de mistenker noe derimot - er de pliktige til å si fra om dette og sjekke dette nærmere.

Så ingen nyheter er gode nyheter? :fnise:

Så lenge de må henvise videre dersom de oppdager noe er jo det godt nytt :)

I andre nyheter viser det seg vanskelig å få en legetime. Min fastlege har visstnok ikke ledig time før i juli, og da har jeg ferie... Gir ikke opp drømmen om en siste kjærlighetsferie med mannen pga. en legetime. Forhørte meg om det var mulig å få time hos en annen lege ved samme legekontor før ferien, da fikk jeg time i august...! Da er jeg 18+4 eller noe sånt !! Og denne timen var til og med hos en annen lege, skal jeg til min fastlege må jeg vente enda lenger...

Så er litt fortvila nå, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Tenker på å bytte lege, selv om jeg er veldig fornøyd med legen min. Mannens legekontor har internettbestilling hvor man kan plukke timer fra en kalender, og det er alltid ledige timer samme uke. Det er dog kun mannens lege som har ledige plasser på sin liste der, og han har ferie fra slutten av juni. Og online-timene er visstnok reservert online bestillinger, og jeg får visstnok ikke bestille online time før jeg har vært "registrert pasient i over 14 dager"... Da blir det en veldig liten luke for å få fastlegebyttet i orden og rekke å bestille en time før legen tar ferie, og innen jeg kommer så langt kan jo de aktuelle timene være opptatt alt. Så summa summarum risikerer jeg å bytte fra en lege jeg er veldig fornøyd med, og som har kronisk full liste slik at jeg aldri får henne tilbake, og likevel ikke få time før til høsten... :/

Lurer litt på å bestille en time hos min fastlege i august, og gå privat frem til da. Men jeg vet ikke helt hvor jeg kan gå privat i forbindelse med svangerskap ?

Blæh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...