Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Det er bra :D Da tar du nok knekken på det fort som fy :) Det er heldigvis ikke så ofte UVI utvikler seg videre, men det er jo best å ikke risikere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra :D Da tar du nok knekken på det fort som fy :) Det er heldigvis ikke så ofte UVI utvikler seg videre, men det er jo best å ikke risikere det!

Ja jeg håper det :) Har blitt så bekymra for at det skal utvikle seg.. I dag gikk jeg for å måle crp´en på ny, og den gikk fra 50 i går til 109 i dag. Ikke noe feber til nå sier de da.

Men i natt svetta jeg helt enormt! Jeg måtte stå opp på do, og da jeg kom tilbake var jo dyna og lakenet helt vått :sjokkert: Skikkelig ekkelt, og slik fortsatte natta. Føler jeg hare en enorm gangsperre i magen - klarer heller ikke å "slippe ut" magen, bare kniper magemusklene ellers gjør det vondt. Skikkelig rart. Skallebanken blir fikset av paracet :) Så det blir en rolig alenekveld med meg og ostepopen! Kanskje ta en trall på pianoet ;)

Frøkna dulter daglig til i magen - men nå merker jeg det selv uten å kjenne etter :)

Litt bekymret da for vekta mi. Jeg er nå 20 uker og har bare lagt på meg 2 kg. Er ikke kjempeflink å spise heller da når jeg er alene, men prøver å ikke gå sulten i hvertfall. Tror ikke ostepopen er det som skal til for å få de riktige kiloene heller :fnise:

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær bekymra for vekta! Det går seg til. Bare husk å spise regelmessig, så går det bra :)

Godt du fikk antibiotika. Jeg har også ei venninne som ble innlagt med nyrebekkenbetennelse da hun gikk gravid, og det var ikke noe særlig. Og hun hadde ingen symptomer før det plutselig smalt. Men nå tar du knekken på det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper du er på bedringens vei nå! :klem:

Syns ikke du trenger å være så bekymra for vekta jeg heller. Jeg har gått opp 4,5 kilo og er bekymret over at det er for mye, så noe skal man liksom bekymre seg for uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær bekymra for vekta! Det går seg til. Bare husk å spise regelmessig, så går det bra :)

Godt du fikk antibiotika. Jeg har også ei venninne som ble innlagt med nyrebekkenbetennelse da hun gikk gravid, og det var ikke noe særlig. Og hun hadde ingen symptomer før det plutselig smalt. Men nå tar du knekken på det :jepp:

Da skal jeg prøve å ikke bekymre meg mer for det :blomst: Google er fæl, leste bare at i uke 20 burde en minimum ha lagt på seg 5-6 kg. Jeg mistenker all vekta bare har lagt seg i puppene, og på henne :fnise:

Ja, jeg er så glad at jeg tok aksjon når jeg gjorde! Leste om nyrebekkenbetennelse, frister ikke med sykehusbesøk! Så nå er UVI-test kjøpt inn til senere ;)

Huff, håper du er på bedringens vei nå! :klem:

Syns ikke du trenger å være så bekymra for vekta jeg heller. Jeg har gått opp 4,5 kilo og er bekymret over at det er for mye, så noe skal man liksom bekymre seg for uansett. ;)

Formen er bedre i dag, heldigvis :) Slapp å svette meg ihjel i natt :fnise:

Hahah, ja dette er vel bare døråpningen for bekymringenes verden som vi vil oppleve til livets ende fra nå :laugh:

Bestemt meg for å ikke dra til fjells med UVI, hadde vært dumt å bli dårligere igjen. Så skal kose meg med ei veninne ikveld, og kanskje ned på skolen og kjøpe middag og kake i morgen ;) Blir kaldt og regn, så bunaden er faktisk kanskje det beste plagget å gå med i morgen.

Hva skal dere ha på dere i morgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig en gravidvennlig bunad, så jeg skal vel gå med den. Men så er vi invitert på frokost allerede 8.30 i morgen (galskap!), og siden det tar så lang tid å få på seg bunaden frister det nesten å ha på kjole istedenfor. Med det været som er nå frister det jo ikke å bevege seg så mye utendørs uansett. MEN, jeg har ingen jakker jeg får igjen knappen på, så jeg kommer jo til å fryse uansett. :ler:

Skulle ønske jeg også kunne sluppet hele 17. mai-greiene og tilbragt dagen i joggebuksa altså...

Jeg tror ikke man skal stole på alle de vektoppgangsskjemaene altså. Flere jeg har sett har sett ut som om de bare har delt forventet vektoppgang (13-16 kilo?) og delt på antall uker, og det kan jo ikke stemme. Man må jo ha noen kilo å gå på mot slutten når babyen legger på seg mange hundre gram i uka! Nå veier vel babyene våre 300-400 gram, men de skal jo opp hvertfall 3 kilo til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress med vekta! Baby får det den trenger. Finnes jo de med hyperemesis som går ned i vekt og der har baby det bra! :)

Kjedelig med uvi, håper du føler deg bedre! :) og god 17 mai imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby tar alltid det den trenger, med mindre det er sykdom med i bildet. Ikke vær bekymret, det går bra!

Jeg tenker ikke på vekta. Har vel bikket 15 kg pluss nå tenker jeg, men det går av igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest lyst til å sitte inne og furte over at ingenting passer :sur:

Hva endte du opp med? :) Ikke gøy da å føle seg som en hval som skal presse seg inn i sildeklær! Har selv måttet legge vekk store deler av garderoben allerede. Feks alle godbuksene mine som har glidelås på ræva istedet for knapper... :(

Morgendagens antrekk: Joggebukse og tilhørende overdel :fnise:

Haha :laugh: Det hørtes vannvittig deilig ut! Holdt du deg inne da eller? :P

Jeg har egentlig en gravidvennlig bunad, så jeg skal vel gå med den. Men så er vi invitert på frokost allerede 8.30 i morgen (galskap!), og siden det tar så lang tid å få på seg bunaden frister det nesten å ha på kjole istedenfor. Med det været som er nå frister det jo ikke å bevege seg så mye utendørs uansett. MEN, jeg har ingen jakker jeg får igjen knappen på, så jeg kommer jo til å fryse uansett. :ler:

Skulle ønske jeg også kunne sluppet hele 17. mai-greiene og tilbragt dagen i joggebuksa altså...

Jeg tror ikke man skal stole på alle de vektoppgangsskjemaene altså. Flere jeg har sett har sett ut som om de bare har delt forventet vektoppgang (13-16 kilo?) og delt på antall uker, og det kan jo ikke stemme. Man må jo ha noen kilo å gå på mot slutten når babyen legger på seg mange hundre gram i uka! Nå veier vel babyene våre 300-400 gram, men de skal jo opp hvertfall 3 kilo til... :sjenert:

Ble det bunad? :) Oi, sliter du allerede med jakkene!? Da har nok du fått større mage enn meg ;) ..evt går du med trange jakker ^^ 8.30 hørtes ulovlig tidlig ut med frokost, spør du meg.. 9.30 var mer passelig - og da hadde jeg ikke tatt på meg bunad! Skjemaet jeg så på hadde fordelt kiloene etter hvor langt en var på vei, feks 0,13kg per 2 uke i starten tror jeg. Så økte det på. Ja tenk at de veier nesten like mye som en pakke kjøttdeig :fnise:

Ikke stress med vekta! Baby får det den trenger. Finnes jo de med hyperemesis som går ned i vekt og der har baby det bra! :)

Kjedelig med uvi, håper du føler deg bedre! :) og god 17 mai imorgen:)

Helt sant blomst! :) Virker som uvi har roet seg, vet bare ikke hvor lenge jeg skal gå på antibiotika :vetikke: Han sa 5 dager, men hvordan skal jeg vite at jeg har knekt det liksom? Hadde en flott feiring! :)

Baby tar alltid det den trenger, med mindre det er sykdom med i bildet. Ikke vær bekymret, det går bra!

Jeg tenker ikke på vekta. Har vel bikket 15 kg pluss nå tenker jeg, men det går av igjen :)

Jeg er vel redd det er for lite vekt nå - så raser jeg nok opp i vekt snart og er bekymret for at det er for mye :fnise: ..skal alltids ha noe å bekymre oss for ^^ Kjære stod vanntro og regnet på at vi vil veie like mye om en stund! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenslesing!!! ..er ikke like gøy som KG :fnise: 1 uke igjen, og jeg starter å lese pensumet i dag. Er faktisk motivert i dag! Jeg har lånt en norsk bok som har mye av pensumet, og det står greit forklart. Den har jeg bare til i morgen, da kompisen min skal ha den igjen. Da er det over på engelsk lesing, og det er så tuuungt. Får nytte boka alt jeg kan i dag :)

Kjære kommer også hjem igjen etter ei uke på sjøen :) Gleder meg, da jeg kjenner kosebehovet ringer!

Jeg hadde en fin feiring av 17. mai hvor jeg surret mellom mange folk hele dagen :fnise: Tantejenta, en god veninne, tanta mi, mormora mi. Veldig koselig! Endte opp hos to kompiser og så filmen "Guardian of the galaxy" :) Jeg dreit i bunaden i år, og tok på meg en tettsittende kjole. Naboene i bygda titta litt ekstra på magen uten å ha fått vite noe. Tenker ryktene går som ild i tørt gress nå ^^

Tilbake til lesinga da, et stk pensum på en uke... Skippertak er det jeg kan best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lille kjøttdeigpakka vår! ;) Det ble bunad, og vi fikk utsatt frokosten en time heldigvis! Har noen jakker jeg fremdeles får på meg, men det er mer soft-shell jakke og regnjakke og sånn. Har bare én skikkelig sommerjakke/kåpe siden jeg skulle kjøpe meg ny i vår tenkte jeg, og den var allerede ganske trang på den øverste knappen. (Rett under puppene, og så blir den videre nedover). Bestilte faktisk en mammajakke i helga, så håper den passer! Fant ut at det var like greit å gjøre det med en gang, magen blir jo bare større og større, og jeg er jo sånn sett heldig med at jeg kan bruke samme type jakke helt til fødsel. Verre for de som har tydelig mage i både vinterjakke og vårjakke. ;)

Men ja, magen har blitt kjempestor de siste dagene syns jeg! Kan nok ha noe med å gjøre at jeg vanligvis har timeglassform/pæreform, så alt jeg legger på meg på magen syns litt ekstra godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Haha, lille kjøttdeigpakka vår! ;) Det ble bunad, og vi fikk utsatt frokosten en time heldigvis! Har noen jakker jeg fremdeles får på meg, men det er mer soft-shell jakke og regnjakke og sånn. Har bare én skikkelig sommerjakke/kåpe siden jeg skulle kjøpe meg ny i vår tenkte jeg, og den var allerede ganske trang på den øverste knappen. (Rett under puppene, og så blir den videre nedover). Bestilte faktisk en mammajakke i helga, så håper den passer! Fant ut at det var like greit å gjøre det med en gang, magen blir jo bare større og større, og jeg er jo sånn sett heldig med at jeg kan bruke samme type jakke helt til fødsel. Verre for de som har tydelig mage i både vinterjakke og vårjakke. ;)

Men ja, magen har blitt kjempestor de siste dagene syns jeg! Kan nok ha noe med å gjøre at jeg vanligvis har timeglassform/pæreform, så alt jeg legger på meg på magen syns litt ekstra godt. :)

Greit å ha på bunad da, skulle nesten ønske jeg hadde tatt den på i år - bare orket ikke.. Har ikke tenkt på det med mammajakke da, det var noen gode tanker :) Hvor kjøpte du det? Ja jeg synes også at magen trekker godt frem! :rodmer: Herlig å vise frem magen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en eksamen unnagjort. Har nesten ikke lest i tiden før, men dagen før brukte jeg 8 effektive timer. Og merket at halvparten av besvarelsen min var ting jeg lærte meg dagen før :fnise: Lenge leve skippertak! 8 dager igjen til neste eksamen. Får bretta opp armene og se hva jeg skulle ha lært der dette semesteret... :plystre:

Så har jeg fått med kjære og se på vogn, endelig! :) Vi har lyst på emmaljunga city cross, med 4 faste lufthjul. Koster rundt 10 i butikken, men det er jo haugevis av dem på finn.no til rundt 3500-4000kr, 3 år gamle. Tror vi prøver å kjøpe brukt da.

Noen tips til hvilket ekstrautstyr som er greit å få med/se etter? Sportsdel og bagdel er jo greit, ser det er få som legger med stellebaggen(den er sikkert ofte noe tilgriset også tenker jeg)...

Ellers ser jeg litt på brukte stellebord. Til dere som har stellebord: Hva er viktig med ditt stellebord? Best med skuffer, bare hyller eller begge deler? Har du badebalje under stellematta? Andre ting å tenke på?

Enda ikke kjøpt noe babyutstyr, men nå er vi ihvertfall i gang med tittingen :danse:

Frøkna er aktiv for tiden, og et par ganger til dagen tror jeg hun styrer fryktelig på med å snu seg rundt, blir ubehagelig - og ene gangen jeg lå i sofaen så jeg at magen ble helt skeiv! :laugh: Stilig å se!

Og 22+0 fikk kjære kjenne dult for første gang :rodmer: Tror han har vært litt gira på å få kjenne lenge, men det var ikke store responsen å få fra ham :P Tenker det blir mer gøy når lille sparker enda hardere. I det minste sier han slike ting som "Glad i dere, jentene mine" :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne fra zalando: https://www.zalando.no/mama-licious-mlpatrisia-parka-black-iris-m6429l00a-k11.html. Ikke den fineste jakka jeg har eid noen gang akkurat, men enkel og grei. Den ser litt mindre maskulin ut på meg enn på modellen syns jeg. :fnise: Det er mulig å stramme den litt inn under brystene slik at den får litt mer innsving, og så heller løsne opp igjen når magen krever mer plass. Var også et litt tykkere lag inni som man kunne kneppe av og på, kan jo være fint i høst kanskje. :)

Gratulerer med vel overstått eksamen! Skal ikke kimse av skippertak, har ei venninne som tok masse fag et år for å sanke poeng til å komme inn på medisin. Det ene faget vi tok sammen hadde hun knapt lest på, og kvelden før innså hun at hun måtte lese hele natta for å ha mulighet for å stå. Så hun stilte opp på eksamen uten å ha sovet, og fikk en B. :fnise:

Har ikke kjøpt noe utstyr enda, så har ikke så mye å komme med der. Tror du kan ha rett i at mange stellevesker blir utslitte, så det er kanskje like greit å kjøpe ny? Dessuten er det kanskje endel som fortsetter å bruke stelleveska selv om de selger vogna, barna trenger jo ofte fremdeles å ha med diverse selv om de har blitt for store til en vanlig sportsvogn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte denne fra zalando: https://www.zalando.no/mama-licious-mlpatrisia-parka-black-iris-m6429l00a-k11.html. Ikke den fineste jakka jeg har eid noen gang akkurat, men enkel og grei. Den ser litt mindre maskulin ut på meg enn på modellen syns jeg. :fnise: Det er mulig å stramme den litt inn under brystene slik at den får litt mer innsving, og så heller løsne opp igjen når magen krever mer plass. Var også et litt tykkere lag inni som man kunne kneppe av og på, kan jo være fint i høst kanskje. :)

Gratulerer med vel overstått eksamen! Skal ikke kimse av skippertak, har ei venninne som tok masse fag et år for å sanke poeng til å komme inn på medisin. Det ene faget vi tok sammen hadde hun knapt lest på, og kvelden før innså hun at hun måtte lese hele natta for å ha mulighet for å stå. Så hun stilte opp på eksamen uten å ha sovet, og fikk en B. :fnise:

Har ikke kjøpt noe utstyr enda, så har ikke så mye å komme med der. Tror du kan ha rett i at mange stellevesker blir utslitte, så det er kanskje like greit å kjøpe ny? Dessuten er det kanskje endel som fortsetter å bruke stelleveska selv om de selger vogna, barna trenger jo ofte fremdeles å ha med diverse selv om de har blitt for store til en vanlig sportsvogn. :)

Genialt da at du kan bytte lag på den da, så du får to ulike sesonger i bildet :)

Haha godt å høre at flere kan kjøre den taktikken og gjøre det bra :fnise: På mine tidligere skippertak har jeg alltid stått, men det gjerne med en D eller E. Selv om det føltes som å få A - da jeg ikke kunne fagstoffet ;) Har sett over fysikkpensumet som er på eksamen neste torsdag... Der skal det MYE jobbing til for å skaffe meg en E. Og her sitter jeg da, og skriver på KG i stedet for å jobbe :rolleyes:

Ja du har nok rett i det, angående stelleveske. En blir sikkert avhengig av den også,- om en er fornøyd med den blir den nok ikke solgt ;)

Vi kjøpte oss vogn igår :bond::rodmer: Det ble ei Emmaljunga City Sport. Det er ikke ei vogn som finnes lengre, men understell og sportsdel er som Mondial - og bagdelen er som til City Cross. Vogna er fra 2012 og pent brukt til ett barn, helst brukt til sovevogn siste årene. Lufthjul(digg!), kan snu sportsdel begge veier, fulgte med regntrekk, myggtrekk, et skinndekke over vogna(vet ikke hva det heter), adapter til maxicosisete, koppholder, dyne og pute med trekk. Alt for 3500 kr, så er veldig fornøyd :) Sportsdel er i svart, bagdel er i en fin gråfarge.

Kjære bråvåknet 07.05 i dag og skulle ha reist på jobb for min 5 siden. Jeg sprang huset rundt og ble med han for å pakke baggen og få han ut døra 07.10! Adrenalinet var skyhøyt av å bråvåkne slik, gikk for å prøve å legge meg - men da var nok frøkna påvirka gitt :fnise: Har aldri sparka så hardt og mye før, var litt av et show! Er så deilig å kjenne så masse liv :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å ha vogn i hus da! Daa kan deet krysses av ;)

Herlig med liv ja. Kjenner liv daglig her også, spesielt sent på kvelden hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vogn! Deilig å ha det i hus - og til en veldig fin pris også! Kjøpte i dag vi også, men det var nesten til tre ganger den prisen dere betalte... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...