Gå til innhold

Druefrue's frø


Druefrue

Anbefalte innlegg

Her går det fint :) Er sykt trøtt om dagen, så jeg har fått streng beskjed fra mannen om å ikke ha så mange avtaler framover. Er så lett å tenke at man kan få til to avtaler på samme dag, men nå på slutten går det ikke uten en god pause imellom ;)

Åh, det skjønner jeg godt. Men er det jobbavtaler eller?

Selv avtaler med venninner er både energiboost, men også en energitaker. Kommer jo an på hvilken dag og dagsform man har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, det skjønner jeg godt. Men er det jobbavtaler eller?

Selv avtaler med venninner er både energiboost, men også en energitaker. Kommer jo an på hvilken dag og dagsform man har :)

Nei, jeg er 100% sykemeldt nå, så det er en kombinasjon av forskjellige fysikalske behandlinger og venninneavtaler.

Hvordan er formen din nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er 100% sykemeldt nå, så det er en kombinasjon av forskjellige fysikalske behandlinger og venninneavtaler.

Hvordan er formen din nå? :)

Aha skjønner, men det er nok energikrevende det..

Min form er faktisk over forventet bra! Liker ikke å skryte for mye mtp hvor mange somvirkelig sliter, men nå (14 uker i morgen) føler jeg meg som jeg gjorde før jeg ble gavid. Hadde aldri trodd jeg skulle si det :fnise:

Men heldig var jeg visst, og godt er det. Den neste måneden blir nemlig hektisk, for det er masse jobb, en del skole og vi har takket ja til en tre-roms-leilighet! Jeg fryyder meg over et soverom ekstra, spesielt siden mini kommer til sommeren. I lykkerus akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha skjønner, men det er nok energikrevende det..

Min form er faktisk over forventet bra! Liker ikke å skryte for mye mtp hvor mange somvirkelig sliter, men nå (14 uker i morgen) føler jeg meg som jeg gjorde før jeg ble gavid. Hadde aldri trodd jeg skulle si det :fnise:

Men heldig var jeg visst, og godt er det. Den neste måneden blir nemlig hektisk, for det er masse jobb, en del skole og vi har takket ja til en tre-roms-leilighet! Jeg fryyder meg over et soverom ekstra, spesielt siden mini kommer til sommeren. I lykkerus akkurat nå!

Gratulerer så mye med leiligheten!! :duskedame: Da rekker dere jo å flytte ferdig før hun kommer også, og det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med leiligheten!! :duskedame: Da rekker dere jo å flytte ferdig før hun kommer også, og det er deilig!

Ja, med goood margin! 19. juli er foreløpig termin da, men da får vi bodd oss inn litt i leiligheta.

Men du, er det en grunn til at du sier hun? Føler nemlig selv at det er ei jente :gravid:

Eller kanskje du blander meg med noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med goood margin! 19. juli er foreløpig termin da, men da får vi bodd oss inn litt i leiligheta.

Men du, er det en grunn til at du sier hun? Føler nemlig selv at det er ei jente :gravid:

Eller kanskje du blander meg med noen andre?

:fnise: Jeg blander deg med meg selv! Det var ikke meningen! Har blitt så vant til å snakke om lillemor i magen som "hun" og "henne", så det var en liten glipp :P

Har du fått noen time til oul ennå? Det er kanskje litt for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Jeg blander deg med meg selv! Det var ikke meningen! Har blitt så vant til å snakke om lillemor i magen som "hun" og "henne", så det var en liten glipp :P

Har du fått noen time til oul ennå? Det er kanskje litt for tidlig?

Håper det er et tegn, hadde vært så gøy :fnise:

Joda, bestilte tidlig så har fått 27. februar, i uke 20. Kunne gjerne tatt det 2 uker før, men men. Det får bare være. Gleder meg veeeldig da! Og er sååå spent på hva kjønnet er.

Føler bare det er så lenge til, men med flytting og jobb i tet går vel tiden fort :jepp:

Har fått fødesykehus også, på Ullevål, så det blir også spennende :)

Men gratulerer med jente! Så gøy :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er et tegn, hadde vært så gøy :fnise:

Joda, bestilte tidlig så har fått 27. februar, i uke 20. Kunne gjerne tatt det 2 uker før, men men. Det får bare være. Gleder meg veeeldig da! Og er sååå spent på hva kjønnet er.

Føler bare det er så lenge til, men med flytting og jobb i tet går vel tiden fort :jepp:

Har fått fødesykehus også, på Ullevål, så det blir også spennende :)

Men gratulerer med jente! Så gøy :hjerter:

Det er ikke lenge til! Blir moro å høre. Har inntrykk av at det er veldig mange jentebabyer på vei nå, så kanskje du følger "trenden"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge til! Blir moro å høre. Har inntrykk av at det er veldig mange jentebabyer på vei nå, så kanskje du følger "trenden"? ;)

Har faktisk hørt det motsatte, men det hadde vært stas med ei jente ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her vil jeg følge med :)

Hei, og gratulerer :vinke: her vil jeg følge med :jepp:

Takk for det, begge to! Er dessverre ikke veldig flink til å oppdatere. Det har skjedd så utrolig mye!

Ble kjørt med ambulanse til Ullevål pga magesmerter, men de fant ikke ut hva det var.Oh well! Det gikk over i alle fall, og mini var aktiv og fin.

Vi har flyttet i ny tre-roms-leilihet, nyoppusset og fin! Har malt flere vegger, handlet loads med shit på IKEA og rett og slett bare jobbet oss på plass der inne.

Så en liten oppdatering:

Termin: 16. juli 2015

På vei: 19 uker i morgen!

Igjen til termin: 21 uker :sjokkert:

Neste kontroll: 02. mars tror jeg, men har OUL før det.

Innkjøp: Har kun kjøpt en body, sengeteppe og et sengesett :rodmer:

Kjønn: Vet ikke enda! :glare:

Utålmodig: Nja, noe. Gleder meg veldig til mitt første barn, samtidig som jeg har helt skrekken for min nye rolle. Hva om jeg ikk blir en god mor?!

Navn: Guttenavn er klart! Men det er hemmelig.. Vurderer Ronja eller Freja, men Freja er tydeligvis et trendnavn, så det blir det sikkert ikke. Liker Rubi, men det tror jeg ikke mannen likte. Ellers et navn til, som jeg enda vil holde hemmelig :hjerte:

Vektøkning: +2 kg faktisk! Ikke vært noe dårlig, spist som normalt, trent litt mindre enn normalt. Hadde forventet mer mage og flere kilo, men jeg klager ikke altså!

Vann i kroppen: Nei, ikke noe merkbart i alle fall.

Melk i brystene: Nja, vet ikke om det er melk, men det lekker i alle fall en dråpe om dagen. Noen ganger gjennomsiktig, andre ganger hvitgult.

Strekkmerker: Nei, ikke enda heldigvis :laugh:

Hodet ned: Aner ikke enda!

Tungt: Nei, har nesten ikke fått mage i det hele tatt, og når jeg sier at jeg er mer eller mindre halvveis så får folk sjokk. Fastlegen spurte meg om jeg var "den nye fotballfrue" :fnise:

Kynnere: Ikke kjent noe sånt, nei.

Bevegelser: Ja! Kjempedeilig å kjenne små "pokes" i blant. Har faktisk også kjent fra utsiden flere ganger, men er litt usikker på om mannen kjente det. Han sier han gjorde det, men mulig for å slippe mer mas fra meg :fnise:

Hodet festet: Nei

Matkick: Nei, spiser som før.

Plager: Ingenting egentlig. Litt stikk i magemusklene og litt vondt i korsryggen iblant, men langt fra plagsomt. Noe annet er at jeg kjenner pulsen så ufattelig godt i hele kroppen og det er en smule irriterende..

Humør: Opp og ned, men fikk en voodoo-dukke av samboeren i dag, så vet ikke helt om han mener jeg er en solstråle :skratte:

Høygravid: Leeenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker du om kjønn? :)

Tihi, har trodd at det var jente siden rundt uke 7-8. Ønsket meg i utgangspunktet gutt pga vi da kunne arve masse klær, men tror det er jente. Alle rundt meg omtaler magen som "hun" ubevisst, og de som har spurt og tenkt på det selv, sier at de tror det er jente. Blir spennende å se! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere er enige om at dere vil vite? :) Og hva tror druemannen? Her fikk mannen rett i at det var jente, jeg trodde nesten ikke på jordmor da hun sa kjønnet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er enige om at dere vil vite? :) Og hva tror druemannen? Her fikk mannen rett i at det var jente, jeg trodde nesten ikke på jordmor da hun sa kjønnet :P

Ja, er du gal! Vi er så nysgjerrige begge to at det halve kunne vært nok :fnise:

Gleder meg så!

Så gøy at mannen fikk rett da, mtp at kvinnen føler og kjenner så mye annet i svangerskapet :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i går var vi på ultralyd, og magefølelsen stemte godt! Det kommer ei lita jente med ny termin 24. juli. Glad mor og far :gravid:

Nå kommer den vanskelige oppgaven da.. Hva skal hun hete? Guttenavn hadde vi jo klart, men hva i alle dager skal jenta ha som navn da? Har noen få, men ingen favoritter enda. Forslag? Liker gammelnorske, norrøne navn. Eksempel: Freja

Dette kommer til å bli en så vanskelig oppgave. Hvor skal vi starte? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ei lita jente :babyjente:

Skulle akkurat til å si Frøya!:) Alma? Selma? Elna? Liker du slike navn?

Vi har ikke bestemt oss enda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...