Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡


kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for alle hyggelige ord! :hjerte:

I natt har hun sovet fra 12-6!! Helt utrolig. Men nå hylskrek hun i hele går så hun var nok utslitt stakkar. Og det var mammaen også.. Hooh, det er en tøff periode altså. Ikke bare er alt nytt og vi må prøve å lære oss denne lille skapningen, men så har hun kolikk og gråter utrøstelig i mange timer. Det gjør vondt for et mammahjerte, kanskje spesielt for et helt ferskt ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hyggelige ord! :hjerte:

I natt har hun sovet fra 12-6!! Helt utrolig. Men nå hylskrek hun i hele går så hun var nok utslitt stakkar. Og det var mammaen også.. Hooh, det er en tøff periode altså. Ikke bare er alt nytt og vi må prøve å lære oss denne lille skapningen, men så har hun kolikk og gråter utrøstelig i mange timer. Det gjør vondt for et mammahjerte, kanskje spesielt for et helt ferskt ett.

Huff, skjønner godt at det er slitsomt og tungt når den lille har vondt og man ikke kan gjøre noenting for å hjelpe annet enn å være der.. :hug: Hvor stor er lille nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner godt at det er slitsomt og tungt når den lille har vondt og man ikke kan gjøre noenting for å hjelpe annet enn å være der.. :hug: Hvor stor er lille nå?

Hun er 4 uker i dag :) hs sa at det som regel begynner å bedre seg ved 6-8 uker så vi teller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange ukene igjen - hold ut! Synes du er flink jeg! Hadde gått på veggen, så beundrer motet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mange ukene igjen - hold ut! Synes du er flink jeg! Hadde gått på veggen, så beundrer motet ditt :)

Jeg har bare akseptert situasjonen for det er ikke noe å gjøre med det. Og jeg gjør så godt jeg kan, kan ikke gjøre mer enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å leter etter kjole til navnefesten for A. Som er allerede om under to uker! Meen det er lettere sagt enn gjort, den kroppen her er rimelig slapp etter graviditeten. Og jeg har gått ned 18 kg allerede, så magen er jo bare slapp. Bleik er jeg også. Ikke akkurat morsomt å reise på shopping da.

I dag (går) hadde vi besøk av min pappa. Det var kjempekoselih. Har ikke sett han så ofte, bare to ganger gjennom hele graviditeten men etter at A. Har kommet har han vært her noen ganger. Han hadde med gaver. Fikk badeleker og en mummi kopp :) Også har vi fått tak i bade"stol" til å legge i balja så nå er det jo så mye lettere å bade henne. Visste virkelig ikke hvor tungt det var å holde en liten babykropp oppi balja altså. Og virker som kolikken faktisk begynner å bedre seg litt :hoppe: Vi gir jo minifom før hver måltid så virker som det har effekt :nigo:

Nå sover lillemor, men får jeg sove? Eeh, nei. Burde jeg sovet? Jah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk sove til slutt!

Godt å høre at du føler det går bedre med kolikken og at det går fremover!

Ang antrekk så er jeg helt enig med deg. Jeg har skapet fullt av kjoler men ingen er amme-vennlig eller sitter særlig bra på meg. Så må ut på shopping uansett. Må finne antrekk innen søndag jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har hun sovet altså! Åh, så deilig. La henne inn på soverommet i senga si klokken 23 etter litt mat. Sov til klokka 4, da hadde hun tissa gjennom alt, så da var det bleie og pysjamasskift og litt pupp. Sov til 9, fikk litt pupp og sov til 11!

De siste nettene har vært dårlige, så dette gjorde susen for mor hvertfall. Vanskelig å leve på 1,5 time med søvn som det har vært de siste nettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at dere har hatt en bra natt. Nok søvn har mye å si for humør og overskudd altså! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det var godt med en sånn natt, etter flere netter med lite søvn. Håper det fortsetter litt sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Må ærlig si at jeg hadde helt glemt denne dagboken :P

A ble 12 uker i går! Sovnen går mye mye bedre. Fortsatt litt styr med leggingen men vi starter klokken 19 og som oftest har hun sovnet før 20.

Vi hadde navnefest for henne når hun var 8 uker i forbindelse med humanetisk forbund :) Fin seremoni og en veldig koselig dag med alt for mye kaker.

A har vært jevnlig hos kiropraktor da hun hadde en låsning i nakken. Etter disse behandlingene ble hun mye lettere å ha med å gjøre. Blid baby stort sett.

Jeg har fortsatt ikke vært noe borte fra henne. Det meste er en time og da var hun med pappaen sin mens jeg var hos frisøren. Ikke klar enda merker jeg. Syns alle har hatt barnevakt osv når de bikker en måned. Bare jeg som ikke klarer det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig si at jeg hadde helt glemt denne dagboken :P

A ble 12 uker i går! Sovnen går mye mye bedre. Fortsatt litt styr med leggingen men vi starter klokken 19 og som oftest har hun sovnet før 20.

Vi hadde navnefest for henne når hun var 8 uker i forbindelse med humanetisk forbund :) Fin seremoni og en veldig koselig dag med alt for mye kaker.

A har vært jevnlig hos kiropraktor da hun hadde en låsning i nakken. Etter disse behandlingene ble hun mye lettere å ha med å gjøre. Blid baby stort sett.

Jeg har fortsatt ikke vært noe borte fra henne. Det meste er en time og da var hun med pappaen sin mens jeg var hos frisøren. Ikke klar enda merker jeg. Syns alle har hatt barnevakt osv når de bikker en måned. Bare jeg som ikke klarer det enda?

Min er snart 4 måneder og jeg klarer det heller ikke. Samme som dere... ham har vært bare med pappaen sin om han ikke har vært med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...