Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på tidlig ultralyd... :bolledeig: Det er en liiiiten peanøtt der :bolledeig:

Jeg var livredd for at det skulle være noe feil, eller at alt var innbildt eller ja...alle mulige katastrofetanker. Men neeeida, alt så fint ut. Livmorhalsen var lukket og hadde fin lengde, alt så fint og helt ut, hjertet banket fint og lille peanøtt viste at jeg er ca 7+5 :hjerte: :hjerte: Det var utrolig rart å se at hjerte pumpet! Ganske uvirkelig. Min magefølelse er fortsatt veldig god, men gynekologen var veldig fattet og opptatt av at det fortsatt er en sjanse for at det kan ende i SA. Hun sa imidlertid at alt så veldig bra ut, noe som var et godt tegn.

Jeg har en venninne som har fått hjelp til å bli gravid, da hun var på tidlig ul med sin datter, sa hennes spesialist at dersom hjerte banker normalt etter uke 6, er det 95 % sjanse for at alt går bra. Så jeg krysser fingrene mine :sol: Min gode magefølelse ble i hvertfall forsterket, så da er det bare å krysse fingrene og håpe at lille peanøtt holder seg fast og vokser seg stor og sterk. Da kommer det et lite novemberbarn :hjerte:

Dette er facinerende og fantastisk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i dag! :klem:

Tusen takk - det var en facinerende opplevelse :hjerte: Det var veldig spesielt å se det lille hjerte pumpe :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEGET spent på morgendagen :):popcorn:

Gleer meg enormt til update :hjerte:

MEGET spent på morgendagen :):popcorn:

Gleer meg enormt til update :hjerte:

Det var en spesiell opplevelse :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vevila

For en koselig dagbok! Gratulerer så masse med krapyl i magen! Blir nesten smått verpesyk av å lese dagboka di :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kokkosnøtta

Gratulerer så mye:) Farris hjalp veldig på kvalmen hos meg! Rart det der med å være gravid altså, for hvis noen serverte meg Farris Bris kastet jeg opp, men vanlig Farris elsket jeg.

Hyggelig å høre at hjertet banket, da går det nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig dagbok! Gratulerer så masse med krapyl i magen! Blir nesten smått verpesyk av å lese dagboka di :strix:

hihi - takk for det :blomst: Bare å starte verpinga, det kan ta tid...haha :fnise:

Morsomt at du kaller dagboka di hybelkaninens..... - det er mitt og min bestevenninnes kallenavn på hverandre og har vært det i snart 12 år :danse:

Ha en strålende dag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye:) Farris hjalp veldig på kvalmen hos meg! Rart det der med å være gravid altså, for hvis noen serverte meg Farris Bris kastet jeg opp, men vanlig Farris elsket jeg.

Hyggelig å høre at hjertet banket, da går det nok bra!

Takk :rodmer: Krysser fingrene for at alt går bra. Hører på den gode magefølelsen og sender varme og positive tanker nedover til lille spire, så får vi håpe det er såpass godt å være der at han/hun ønsker å bli med videre ut i livet om 7 mnd :hjerte:

Takk for tips, grønn farris funker bra. Blå farris er krise. Den rosa og oransje brisen er deilig, Mens den brønne brisen smaker bare såpe for meg. Merkelig hvordan smaksløkene er helt på tur. Luktesans og smakssans :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble jeg 100 % sykemeldt. jeg er så kvalm og svimmel. Klarer ikke spise noe på formiddagen.

I går følte jeg meg så fin på morgenen, så fin at jeg prøvde meg på litt halvregrøt med frukt til frokost. Da jeg kjørte til jobb, merket jeg da jeg var på motorveien at hele kroppen streiket. Ble redd jeg ikke skulle rekke å komme meg til jobb eller et annet sted hvor jeg kunne stoppe bilen. Jeg rakk heldigvis frem til jobb og løp rett inn på toalettet. Jeg forsøkte å jobbe noen timer etter jeg hadde kastet opp, men det ble et par turer til med oppkast, så jeg dro bare hjem. I dag merket jeg da jeg våknet at det var helt uaktuelt å spise noe. Jeg delte opp noen gulrøtter, det går fint og knaske litt gulrøtter.

Det er veldig rart hvordan alt trigger kvalmen. Jeg blir kvalm av å bevege meg, kvalm av å spise, kvalm av å ikke spise, kvalm av lukter, kvalm av enkelte smaker. Merkelig hvordan denne kvalmen har satt meg ut. Jeg håper virkelig det betyr at lillegull godter seg inni der og vokser seg til en liten frisk og sterk bebis :hjerte:

I dag har følelseshormonene kommet. Herlighet, jeg sutrer og griner om hverandre. Dette er veldig merkelig :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, god bedring! Håper det går over fortest mulig :blomst: heldigvis kan man trøste seg med at det er kun for noe positivt at man er kvalm, selv om det ikke er gøy når det står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...