Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

BOKA HEIII BOKA. Jebus, det her dagbok-greiene er jeg elendig på.

Kjapp oppdatering? OK.

Lille er 7 mnd og en uke! GÅR SÅ FORT!

Lilles beste partytriks akkurat nå:

Mat. Å herregud, mat. Om nom nom nom mat. Alt går i grisen. Og i Lille. Rett ned. Hun får grøt til frokost, grønnsaksmos med kjøtt/fisk/bønner e.l. til lunsj, litt fruktmos senere på dagen og fingermat mens vi spiser middag. Og så grøt eller frukt til kvelds. Pluss melk da, selvfølgelig. Fingermaten er poppis, den! Vi legger bare noen biter av mat foran henne, så leker hun med det og spiser det hun får til. Som er overraskende mye. Favoritten så langt er rå paprika, agurk, pære og vafler (laget babyvennlige vafler av bl.a. mme, fruktmos og grøtpulver). I går spiste hun pastaskruer med tomatsaus med masse basilikum i, og kjøttboller med hvitløk. Nom nom nom. Ser det er skikkelig bra trening for håndkoordinasjonen og pinsettgrepet hennes og. Staaaas!

Sove. Funker fortsatt ganske bra. Som regel må vi inn en gang eller tre med smokk og nuss på panna før hun sovner, men det er ganske udramatisk. Av og til våkner hun midt på natta og er våken i evigheter, det er noe skikkelig dritt. Men det går seg til. Mat vil hun som regel ikke ha før 5-tiden på morgenen. Jeg sov jo på gjesterommet en stund, men nå har jeg flyttet inn på soverommet igjen og får ligge ved siden av mannen hver natt :hjerte:

Babler! For noen dager siden oppdaget hun plutselig at hun kan lage flere lyder enn ooouuuæææaaaa-vokalene det stort sett har gått i så langt. Nå er det til tidn en konstant strøm av BA-BA-BA-BA-BAH-BAH-BAH-BAH-BAH-WAH-WAH-WAHHHH-PH-PH-PHAH-PHAH-PHAH...dere tar tegninga. Supersøtt! Hadde vi vært av det veldig optimistiske slaget, så hadde hun vel sagt "pappa" opptil flere ganger allerede. Men vi er ikke helt overbevist, altså ;)

Krabbing. Mnei, det går det IKKE fremover. Trass noen til tider EKSTREMT ivrige forsøk. Og herlighet så sinna hun blir av at det ikke går! Dritsinna, volumknapp og hylemodus på fullt! Hun kunne skremt livskiten ut av en balrog. :hoho:

Vi har søkt barnehageplass (får se hvordan det går da :dry:), mannen koser seg masse hjemme og har bestemt seg for å ta ut pappapermen (fra mai) gradert, to dager i uka. Jeg får trolig en 70% stilling i 3,5 år fra høsten av. Magevondt er nesten borte, men nå lurer jeg på om hun har fått atopisk eksem. Blæ. :-/ Ooooog ei venninne av meg er (uplanlagt) gravid, så nå tror jeg kanskje vi har et sted å dumpe alt babystasjet når vi ikke trenger det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så herlig å lese om lille!! :strix:

Må le av den gode matlysten hennes, hun sluker alt dere gir henne :ler: håper det holder seg sånn, det er så frustrerende når de ikke vil spise :jolie: nå blir det vel gnaging til den store gullmedaljen, den nye tanna kan brukes til så mangt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Det trenger de nødvendigvis ikke å være, men nå er jo din lille veldig glad i å spise alt mulig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en tendens til å gnafse litt på...det meste. :P

Og seriøst. Nå for tiden kan jeg omtrent ikke holde henne opp i ansiktshøyde uten at hun på død og liv skal sutte på nesa mi. WTF, lille menneske!? Du er rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og to nye triks på repertoaret:

- Separasjonsangst :sukk:

- ...og tann! :nigo:

Rettelse.

Tenner.

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, men det er jo de som dukker opp nå! Trodde en og en var vanligst, tippet bare at jentungen effektiviserte. Eller tar ting i skippertak, litt som foreldrene :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med de første tennene! Hos lillebror dukket de opp med to dagers mellomrom, mens de neste kom litt mer spredt.

Hun er bare så morsom og herlig! :rodmer:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille hadde en uke mellom de to første tennene, og så gikk det en mnd før neste dukket opp. Siden da har hun tatt det i skippertak :fnise: i desember kom alle 2-årsjekslene i løpet av tre uker :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker forresten at jeg ble heeeelt blaut da den første tanna dukket opp. "Babyen min har fått tenner, hun er blitt så stoo-ho-hoooor :grine: "

:fnise::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker forresten at jeg ble heeeelt blaut da den første tanna dukket opp. "Babyen min har fått tenner, hun er blitt så stoo-ho-hoooor :grine: "

:fnise::roll:

...hørtes IKKE kjent ut i det hele tatt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med de første tennene! Hos lillebror dukket de opp med to dagers mellomrom, mens de neste kom litt mer spredt.

Hun er bare så morsom og herlig! :rodmer:

Hihi, takk! Skal bli artig å se hvordan resten fordeler seg. :)

En herlig alder dette.

Hun blir bare morsommere og morsommere, synes jeg. God følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Meg, under kveldsmaten: "Lille, så flink du har blitt til å sitte rett og ordentl-"

Lille: *bråbøyer seg forover sånn at hun skaller i skjea og får grøt i håret*

Mannen og meg: *latterutbrudd*

Lille: *ler så det kommer grøt ut nesa*

Familielivet, ass. :hjerte:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...