Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Ja, jeg husker jeg hadde de litt sist også, men nå har det vært ekstremt mye hver gang hun rører seg. Jeg har stått og vugget for at hun skal sovne fordi jeg ikke orker at hun er så aktiv :fnise:

Men begynner å merke på kroppen at det går fort mot fødsel. Nå har jeg fått sortert litt av de minste klærne vi har også så tenkte å vaske litt i løpet av uken :) Også tror jeg at jeg skal pakke fødebagen, kjekt å ha det pakket for vi har ikke tid til det denne gangen når fødsel er i gang.

Men selv om jeg kjenner mye som skjer der nede tror jeg ikke det blir fødsel før termin. Hun kan gjerne komme noen dager før termin, men ikke før det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det kjapp fødsel sist? Siden du sier du ikke rekker å pakke når det setter i gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det kjapp fødsel sist? Siden du sier du ikke rekker å pakke når det setter i gang? :)

Ja, den ble definert som styrtfødsel. Jeg hadde kynnere som kom regelmessig da jeg la meg kvelden før, også kom det rier av og på til morningen. Jeg trodde litt av vannet hadde gått i 9 tiden så vi dro på sykehuset. De sjekket aldri åpning siden de ikke ville rote for mye oppi der hvis vannet hadde gått. De ville vente på en lege. Men en time etter hadde jeg pressrier og hun var ute på fire pressrier... Så vi ble tatt på senga alle sammen ;) Så jeg fikk streng beskjed om å komme med én gang neste gang jeg skulle føde. Så er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh wow! Da kan det bli spennende med neste fødsel ja :jepp: lykke til! Det er ikke så lenge til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh wow! Da kan det bli spennende med neste fødsel ja :jepp: lykke til! Det er ikke så lenge til nå :)

Nei, det nærmer seg nå altså. Gleder meg til å se henne og se om hun ligner storesøster! :)

Håper det går fint med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll hos jordmor 35+6 og det gikk veldig fint som alltid :) Babyen er visst laaangt ned i bekkenet og i perfekt posisjon for fødsel sa jm. Men det betyr ikke nødvendigvis at det blir fødsel før termin. Jeg nevnte at jeg hadde mye nedpress og stikkinger og hun sa det ikke var rart med hodet så langt ned.

Så da er jeg veldig fornøyd.

Pratet også litt med jm angående noen tanker jeg har om det å få et barn til. Jeg er så redd for at ikke dette barnet skal være like populært og elsket som datteren vår er. Pappaen hennes forguder henne og jeg håper bare det vil bli sånn nå også. Men jm sa dette var helt normale tanker å ha og at man blir like glad i alle barna sine :) Godt å få luftet det i hvert fall.

I disse dager blir badet pusset opp og det er mange folk i huset vårt og mye bråk, så jeg får ikke akkurat slappet av hjemme. Jeg tror jeg skal ta en tur på kafé idag og spise litt lunsj. Det er bare to uker til så er de ferdige der så får kose meg litt når jeg uansett må ut av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg 37 uker! Det er godt å ha kommet dit. Jeg merker på kroppen at det ikke er lenge igjen, mye som skjer nå. Men hun må gjerne bli der inne to uker til i hvert fall. Er ikke helt klar kan man si 😁. Men gleder meg veldig til å se henne!

I natt hadde jeg mye kynnere,våknet hele tiden av veldig press på blæra. Slitsomt. Fikk også en vond kynner idag tidlig som satt litt i ryggen. Da begynte jeg å huske litt av smertene ved fødsel (som satt i ryggen,men mye vondere da) og tenkte at jeg ikke akkurat gleda meg til smertene,men det skal nok gå bra!

Vi har fortsatt folk som jobber med badet,de skal være ferdig neste uke,så hun må ikke komme før det! Men det tviler jeg på. Jeg tipper hun kommer 24 juni. Termin er 21 juni og menstermin er 23 juni. Storesøster kom to dager over termindato. Håper jeg slipper å vente lenger i hvert fall!

Ha en fin dag, dere som er innom 😙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 37 uker :) nå nærmer det seg! Får håpe hun venter til badet er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 37 uker :) nå nærmer det seg! Får håpe hun venter til badet er ferdig :)

Ja,det hadde vært fint om hun ventet litt :) Jeg tror nok hun holder seg der til termin. Har jo ikke pakket fødebagen eller vasket klær til henne engang! Får gjøre det i helgen :)

Håper du har det fint med gutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, idag er jeg så sliten og tiltaksløs. Hadde jeg ikke hatt storesøster her hjemme hadde jeg ligget hele dagen på sofaen. Får så dårlig samvittighet ovenfor henne, men jeg trenger virkelig litt ro nå.

Jeg merker at jeg begynner å bli litt stressa for fødselen. Ikke selve fødselen, men for det at det gikk så fort sist og at ingen vet hvor lang tid det tar. Jeg skal i bryllup neste helg et par timer unna og kjenner at jeg "gruer" meg litt. Gleder meg til å være i bryllupet så klart,men den bekymringen som henger over skygger litt for gleden. Men må jo bare anta at hun ikke kommer før termin :)

Jeg har endel vonde kynnere,de tar litt i ryggen og noen litt i magen. Men dette hadde jeg vel sist også noen uker før.

Akkurat idag er jeg skikkelig lei av å være gravid. Lei av å ikke være engasjert mor for storesøster. Men det er heldigvis ikke lenge før jeg kan være det igjen :)

Beklager for syting,men litt godt å få det ut et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble jeg overrasket med babyshower :hjerte: Det var utrolig koselig og uventa! Vi var ute med datteren vår på lekeplassen og imens hadde jentene fått nøkkel og ordna her. Det var en hyggelig avslutning på en ellers litt kjip helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig koselig å bli overrasket!

Hjelpes denne babyen er virkelig aktiv for tiden! Jeg kjenner noe veldig nedpress og trykking nedover når hun beveger seg og det virker som hun stanger hodet nedover hele tiden. Men jeg må vel bare holde ut det til fødsel ;)

Det slo meg istad at det bare er rundt tre uker til jeg skal FØDE igjen! Hjelpe meg... ;)Er ikke noe redd for det som venter,men er veldig spent på hvor lang tid det tar og hvordan det blir i forhold til sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, jeg har gått opp 17 kg! Veier 70 kg nå, har aldri veid så mye ;) Jeg håper bare jeg går av meg alt etter fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kommet til uke 38+4! Det er godt å ha kommet så langt, bare innspurten igjen :) Jeg har det egentlig ganske bra om dagen, bekkenet er mye bedre enn på mange måneder! Hun har ikke festa seg,men hun er såpass langt nedi bekkenet at det sikkert stabiliserer litt. Også er badet vårt ferdig pusset opp og det er så fantastisk med heeelt nytt og delikat bad! Jeg tok et bad istad med lys og dempet belysning. En liten romantisk tid for meg selv :fnise: Det var godt altså, selv om jeg slet litt med å komme opp ;)

Jenta er skikkelig aktiv når hun først er aktiv. Det gjør vondt ved de fleste bevegelser. Hun sparker hardt i ribbeina og presser veldig hardt nedover. Hun har også truffet noen.nerver som gjør at jeg får en ilende/lynende smerte nedover lysken i et par sekunder. Husker det samme sist.

Er ganske sikker på at jeg føder over termin nå. Men det er helt greit for det er jo bare et par uker til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt sov jeg utrolig dårlig, våknet mange ganger av vonde kynnere og følelsen av å måtte på do hele tiden. Tror hun presser langt ned nå. Hele dagen idag har jeg hatt veldig mye kynnere, får jo ikke gjort noe... Men hub får IKKE komme i natt eller imorgen, for det er nemlig storesøster sin bursdag imorgen, 2 år!! Så jeg håper de ikke må dele bursdag. Tror jo ikke det,men det hadde jo vært typisk da...

Ellers har jeg verdens snilleste svigerfamilie! De har vært her I kveld og vasket ned huset vårt, vinduer og ALT. Mannen min har jo selvsagt også hjulpet til,men han spurte om hjelp fordi jeg ikke klarer så mye og vi akkurat har pusset opp så det er mye støv etter det. De er virkelig enestående altså. Jeg prøvde å gjøre litt, men fikk jo kynnere av hver eneste bevegelse jeg gjorde, så fikk streng beskjed om å slenge meg på sofaen ;)

I den siste timen har vesla i magen vært ekstremt aktiv, det gjør skikkelig vondt når hun beveger seg... Så jeg klarer ikke sove før hun har roet seg betraktelig. Men imorgen er det som sagt bursdag til storesøster så da skal vi kose oss her på morgenen en stund før barnehagen. Helt utrolig å tenke på at det har gått 2.år siden jeg fødte og ble mamma for første gang! Det må feires! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får knipe igjen i noen dager til  :fnise:

 

Herlig med snille svigers! De gleder seg sikkert masse til å møte henne de også :)

 

Jeg er 36+2 nå, og det er allerede ganske så vondt når jr. er på sitt mest aktive, så jeg skjønner godt at det begynner å bli skikkelig ubehagelig for deg nå! Klarer nesten ikke se for meg at det skal bli ENDA trangere plass der inne enn det allerede er. Hvordan skal jeg - og hun! - klare å vokse i opptil 6 uker til!?! Håper virkelig jeg slipper å gå over termindato, men jeg har liksom mentalt forberedt meg til å være gravid til uke 42  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får knipe igjen i noen dager til :fnise:

Herlig med snille svigers! De gleder seg sikkert masse til å møte henne de også :)

Jeg er 36+2 nå, og det er allerede ganske så vondt når jr. er på sitt mest aktive, så jeg skjønner godt at det begynner å bli skikkelig ubehagelig for deg nå! Klarer nesten ikke se for meg at det skal bli ENDA trangere plass der inne enn det allerede er. Hvordan skal jeg - og hun! - klare å vokse i opptil 6 uker til!?! Håper virkelig jeg slipper å gå over termindato, men jeg har liksom mentalt forberedt meg til å være gravid til uke 42 :fnise:

Vet du, jeg tenkte også det for noen uker siden. Jeg lurte virkelig på hvordan dette skulle gå siden lillemor var helt oppi ribbeina mine og pressa så sykt på. Men hun har heldigvis sunket mye ned i bekkenet så jeg har i hvert fall bedre plass til å puste ;) Men hun er jo blitt sterkere kjenner jeg, så det kan gjøre ganske vondt når hun sparker.

Hun virker mer aktiv enn storesøster, siden jeg også har morkaka foran denne gangen som liksom skal fungere som en pute (yeah right!) ;)

I natt sov jeg bare totimer eller noe. .. Men jeg var jo så "dum" at jeg sov til 11 igår, så ikke rart jeg ikke fikk sove. Men får ta en dupp på sofaen tenker jeg. Greit å ha litt å gå på hvis det skulle bli fødsel. Men hun får ikke komme idag, får bare knipe igjen i så fall (selvom jeg vet det er fysisk umulig ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med E i dag :) Og spennende tider fremover... Når er termin igjen?

Tusen takk :hjerte:

Termin er 21 juni, om 10 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...