Gå til innhold

Jeg har begynt å få sterke mistanker om mannen er normal


Gjest Usikker

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker

Jeg har logget helt ut for å skrive dette, for det er veldig vanskelig for meg.

Fredag kveld. Alene etter en bitter krangel. Igjen.

Jeg har levd med denne mannen i et års tid nå, etter en stormende forelskelse og rask beslutning om samboerskap og forlovelse. Mannen er nesten ti år eldre enn meg, men alder er bare et tall, er det ikke sånn?

Dette er min første "ordentlige" kjæreste og selvsagt også da første samboer. Tidligere har jeg bare bodd sammen med mamma.

Vi (han?) bestemte oss tidlig for å ha helt delt økonomi. Her deles alt på to. Så langt så greit.

Vi spiser veldig mye forskjellig mat, så vi har hver våre hyller i kjøleskapet og på kjøkkenet ellers. En venninne av meg var på besøk i går kveld og klarte å forsyne seg av hans mat (fløte til kaffen), i hans hylle. Dette ble det rabalder av i dag...

Vær så snill og fortell meg at dette ikke er normalt? Vi har ikke en gang felles ketchup.

Det eneste vi deler på som jeg kommer på i farten er krydder og vaskemidler. Ellers har alt særeie (smør, brød, tannkrem, pålegg..).

Jeg vurderer å forlate han. MEN jeg klarer det ikke. Jeg har ikke noen andre steder å gå og jeg er livredd for tanken på å bli alene.

Han har dratt til fetteren sin i kveld og sa at jeg fikk være hjemme og finne ut hva jeg kunne lære av dette.

Han er ikke voldelig.

Det var venninnen min som sa at jeg ikke kunne ha det slik, men jeg forsvarte han. Han tjener bedre enn meg og er mye mer nøye på hva han spiser enn det jeg er. Dessuten kunne venninnen min spurt meg først, hun har ingenting med å gå inn i mitt kjøleskap uten min tillatelse.

Er jeg gal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minde09

Altså, dette høres mildt sagt merkelig ut. Det virker nesten som om du har fått husarrest også?

For meg er dette IKKE normalt.

PS: Regner med at det er feilformulering i overskriften?

Endret av Minde09
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Usikker

Huff. Takk for svar.

Nå angrer jeg litt på at jeg utleverte meg så mye. Han er faktisk ikke så ille som det kanskje høres ut som.

Han har ikke gitt meg husarrest, men jeg har ikke bil, så jeg kommer meg ikke så mange steder uten han uansett.

Kanskje han har roet seg litt ned når han kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Å lage rabalder på grunn av fløte er mer enn litt spesielt.

Han har dratt til fetteren sin i kveld og sa at jeg fikk være hjemme og finne ut hva jeg kunne lære av dette.

Interessant. Hva kan man lære av at ens kjære ikke tåler å miste en dråpe fløte til noen andre, drar og lar sin kjære sitte igjen i tankefull undring om kjærlighet, venninner, separate kjøleskap og fløte? Så langt en vurdering av mental helse. *popcorn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Huff, for en gnetpung denne mannen er.

Hadde ikke holdt ut med en sånn fyr, da jeg jeg ikke er nøye på hva som er mitt av min og samboerens matvarer og husholdningsvarer..

Høres ut som en kontrollfreak, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Huff. Takk for svar.

Nå angrer jeg litt på at jeg utleverte meg så mye. Han er faktisk ikke så ille som det kanskje høres ut som.

Han har ikke gitt meg husarrest, men jeg har ikke bil, så jeg kommer meg ikke så mange steder uten han uansett.

Kanskje han har roet seg litt ned når han kommer hjem.

Igjen, det at han faktisk må roe seg ned på grunn av en skvett fløte, burde si deg at du bør slutte å unnskylde ham. Ingen er bare ille, men å bli sprø for FLØTE, for så å stikke av og påstå at du skal lære noe av det? Det blir for dumt. Og om han kan lage så mye drama for noe så lite og fullstendig ubetydelig, hva gjør han da om dere støter på større problemer enn fløtetyveri?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å være litt sær og konservativ på visse områder, men å anse dette som en "alvorlig æreskrenkelse" og at-på-til anklage deg for den og skape en stor krangel ut av det hele er rett og slett ganske urovekkende. Jeg misliker også det at han, etter det jeg forstår, ser veldig svart/hvitt på dette og farer ut og ber deg "tenke over hva du kan lære av denne episoden". Det antyder at han ser seg selv og sine handlinger som 100% rett og deg som kanskje bestandig den som har gjort feil. Dette er intet bra startpunkt.

Mitt forslag ville kanksje være å spørre ham når han har roet seg ned hva han har lært av episoden. om han gir deg et entydig svart/hvitt svar og det virker som det ikke faller ham inn å vise fleksibilitet ovenforfor dine ønsker og dine behov så ville jeg nok sterkt vurdert situasjonen min. Lykke til.

Endret av AnitaB
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest william

ååh, skikkelig dramaprins. Finns noen sånne ja, med så oppblåst og pompøst ego at det går ut over fordøyelsen. Verden kretser om ham, universets origo. I virkeligheten har de kommoden full av issues.

Og er det irriterende at normale fine jenter på død og liv skal falle for typer med tunge karakteravvik og ødipuskompleks? Ja, det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så merkelig hvordan noen damer bare blir hos drittsekker samme hva de gjør, du vil jo helt sikkert finne på unnskyldninger på alt han gjør mot deg og mene at du fortjener denne typen behandling.

Det er vanskelig å stå på utsiden som venninne og prøve å hjelpe sånne mennesker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Fyren høres ganske sprø ut. Jeg synes du skal forlate ham, jo før jo heller. Men det er kanskje vanskelig for deg, dersom du ikke har noe annet sted å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er dette nok en av disse trådene hvor man benytter seg av metaforer, hvor forholdets kalde logiske fakta av å gi og ta her blir representert ved et kjøleskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Herregud for en særing! Hadde aldri greid å levd sammen med, og dere har bare bodd sammen ett år?! Good luck to you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg lurer på er hvorfor alt deles på 2 når dere alikevel har hver deres hylle hvor dere ikke kan forsyne dere av den andre fra?

Anonym poster: 8c65b4958dcc33da6bbd3b89d4f67278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ååh, skikkelig dramaprins. Finns noen sånne ja, med så oppblåst og pompøst ego at det går ut over fordøyelsen. Verden kretser om ham, universets origo. I virkeligheten har de kommoden full av issues.

Og er det irriterende at normale fine jenter på død og liv skal falle for typer med tunge karakteravvik og ødipuskompleks? Ja, det er det.

:tommelsmil:

Man skulle ønske TS hadde dåse nok når han kommer hjem, til å si at; "Jeg har lært av dette. Jeg har lært at du er komplett fruktkake og hører hjemme på lukka sammen med Ponni Laila!" Og at hun istedet for å sitte på rumpa med tomt blikk og innbilde seg at hun ikke har noe sted å gå, tar seg sammen som voksen dame og ordner opp i livet sitt...Med andre ord sørger for å kontakte nødvendige innstanser for hjelp og flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han typen din høres definitivt merkelig ut:s Du er nok ikke gal, men vet ikke hvor god man blir i sinnet av å leve med en slik person..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor gammel du er, Ts?

Anonym poster: 495f5176a58cccb69523f555ebc6ccd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...