Gå til innhold

Dansepikens handledagbok


Zinnia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusle:

Jaaa, London er tingen! (sier jeg allerede før jeg har vært der, eller jeg har faktisk vært der da jeg var ett år gammel, men det teller kanskje ikke :fnise: )

Var inne på "den store londontråden" på reiseforumet, fant masse tips der. Men jeg har vel også begynnt å innse at det er umulig å rekke alt på en tur. Sååå mange gøye butikker å gå innom, men jeg har bestemt meg for å ikke stresse, kose meg og ta de jeg får tid til :).

Noen som vet hvilke butikker eller hårsalonger som selger Sexy Hair Concepts i London? Jeg har lyst på denne, men nettbutikkene sender jo ikke sprayflasker såvidt jeg har skjønt.

Har også lyst til å besøke toetasjes Bloch-butikk som ligger i Covent Garden, håper å finne noen fine ballerinasko der, kanskje disse?

Jeg gleder meg også veldig til å gå i Camden-området, virker som de har masse kule butikker der! :jepp: (Men man kan vel kanskje si det om hele London har jeg inntrykk av? :rødme: )

Ellers prøver jeg å begrense shoppingen nå, ikke noe problem da det er ganske travelt om dagen, og jeg har denne turen å se frem til. Men fikk noe klær gratis denne uken da, som en del av et photoshoot, og det var jo en hyggelig overraskelse :) Utrolig gøy å slippe løs sin indre modell, haha :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett litt av resultatet fra photoshootet, og vel.. var vel ikke alt jeg var like fornøyd med. :gjeiper: Men har ikke fått sett alt, og håper og tror det er finere bilder i den delen jeg ikke har sett. Uansett, jeg har aldri gjort noe sånt før, var kjempegøy å være med på :)

Ting jeg venter på i post:

(begynner å bli utålmodig nå, føles som om jeg har ventet en evighet)

- Grønn primer fra Smashbox, bestillt fra Ebay

- Fruit Scrub og Vitaminmask fra Green People, bestillt fra Feelunique. Oppdaget i går at fruitscrubben jeg har fra før ikke var tom likevel, den hadde bare tettet seg helt igjen i pumpen. Så da kommer jeg til å ha ansiktsscrub for en evighet når jeg får den.

- Panache BH fra Brastop.com. Første gang jeg prøver denne siden.

Dagens ønskeliste:

- Isadora inliner kajal i blonde :)

- Palett med 28 selvvalgte farger fra SMH. Leste om disse på heidioksendal.com, og ble helt satt ut av alle fargene. Tror jeg har sittet i en time til sammen og bare sett på bilder og skrevet lister over hvilke jeg vil ha :fnise:

- Prøver med forndation fra Tikei. Alle sier jo disse skal være så bra, så nå gir jeg etter jeg også. Jeg har egentlig bare prøvd EM, og stort sett fornøyd med det, men hadde vært gøy å ha noe å sammenligne med. Det jeg likte veldig godt med Tikei sine sider, var oversikten over foundationfargene, og rådene om hudtone/fargevalg. Etter å bare ha lest på siden, vet jeg akkurat hvilke jeg vil ha prøver av :jepp:.

- Vil også teste foundation fra MeowCosmetics. (Mye på grunn av det søte og gjennomførte kattetemaet :gjeiper: ) Der blir det nok litt vanskeligere å velge ut prøver, da de har et enormt fargeutvalg.

- Jeg har også lyst til å teste ut flere kabukikoster, jeg har kun en. Tenker da mest på å skaffe meg en av de til Sigma som har hette slik at den er lett å ta med seg :).

- MD Formulations face and body scrub. Nå har jeg blitt så påvirket av å lese på nett/blogger at denne også har sneket seg inn på listen over ting som må prøves. Lettpåvirkelig jeg, neida :plystre:

- Ønsker meg ett ensfarget mørkt skjørt med høyt liv, som verken er blyantskjørt eller for sidt, og som stopper over kneet. Har ikke klart å finne noe jeg liker, men fortsetter letingen i London :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Tikei :jepp: Har også øyenskygger fra SMH, syns de virker veldig bra, har ikke brukt de så mye enda, men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Tikei :jepp: Har også øyenskygger fra SMH, syns de virker veldig bra, har ikke brukt de så mye enda, men :)

Så bra, da gleder jeg meg til lønning så jeg kan bestille prøver. :jepp: I tillegg til foundation fra Tikei og Meow, har jeg fått litt lyst til å prøve den matte varianten til ID som er uten bismuth og. Noen som har prøvd den? :)

Og så trenger jeg hjelp fra dere erfarne Londonreisere igjen da jeg fikk en lur idé i går! Jeg skal i bryllupp i juni, ikke funnet kjole enda, og ikke før i går kom jeg på at jeg selvfølgelig kan lete etter det mens jeg er i London (jeg kan være litt treig av og til :fnise: ).

Jeg har sett litt her hjemme, men ikke funnet så mye aktuelt enda. Prøvde en kjole som var veldig fin, men de hadde kun en størrelse igjen (som var for liten til meg) og det gikk ikke an å bestille inn mer. De kjolene jeg har prøvd har ligget på rundt 2500-3000 kr, så jeg tenker jeg setter en øvre grense på maks 4000kr.

Kjolen jeg ser etter må være gulvlang, og gjerne litt unik, enten at den har et spesielt snitt, eller andre detaljer som gjør at den ikke blir kjedelig. Har lyst på en kjole jeg føler meg elegant flott og gjerne litt sexy i også ;). (men såklart ikke på en vulgær måte, eller noe som overskygger bruden, bare så det er sagt :) )

Noen som har konkrete tips til butikker eller steder i London jeg kan lete? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå er jeg en smule skuffet...

Fikk endelig hentelapp i posten nå nettopp og løp ned for å hente pakke, det var bhen og Green People produktene som var kommet.

Bhen bestilte jeg i en størrelse jeg ikke har prøvd før, og den så så fin ut på bildet så var spent på den. Og den satt perfekt i forhold til omkrets og spilene, helt perfekt! Men selve cupen var helt merkelig formet.. ingen glipe øverst, men litt for mye stoff utover på en måte, i en slags spiss.. og den ga meg den styggeste formen jeg noensinne har sett på puppene mine. :forvirret: Så nær akk så fjernt. Garantert tilbekesending ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50-tallspupper! Jeg har et par bher som gjør sånn, jeg digger det :ler: De blir litt spisse sant? En mild versjon av Madonna sitt 80-tallskorsett? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt den spisse typen!

Men det som var så mystisk var at den i tillegg klemte puppene flat utover, jeg fikk litt assosiasjoner til sånne mammografiundersøkelser jeg har sett på tv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt shopping da jeg fikk lønning selv om jeg egentlig sparer til London.

Bestillt på nett:

- Foundationprøver fra Tikei i C1, C2, P1 og P2.

- Retractable kabuki fra Sigma.

- MD Formulations antioxidant eye creme og ID bare minerals matte foundation i fargen fair, begge fra Midwest Skincare på Ebay. Øyekremen kjøpte jeg egentlig før jul en gang, men de hadde den ikke på lager likevel, så fikk den aldri. Så nå da de fikk den inn igjen, ga de meg litt rabatt. :) (Spent på om det går greit i tollen, men de sa at det ikke skulle være noe problem å skrive ned verdien på pakken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk akkurat glipp av et kupp i går... Disse nydelige skoene. Det var ett par igjen, men da jeg trykket på bestill var de utsolgt. Fiine skoen som ikke ville bli min likevel. :trist:

Men tar det som et tegn på at jeg skal spare de pengene til nye funn ;)

Jeg fikk prøvene fra Tikei i dag. :) Prøvene så mørkere og litt gulere ut enn jeg hadde trodd. Jeg prøvde den lyseste i dag, og synes den virker veldig bra, veldig behagelig på huden ihvertfall. Er spent på å prøve de andre fargene og, kan jo hende de blir annerledes på, enn sånn de ser ut i esken.

Fikk også den grønne primeren sist uke. Den er veldig fin og myk på, men ser ikke veldig mye forskjell. Litt kanskje? Men jeg må teste mer før jeg vet helt hva jeg synes :gjeiper:

Ellers er det Alternativmesse i Bergen denne helgen som kommer. De har veldig mye forskjellig der i tillegg til foredrag og diverse alternative tjenester, blant annet har jeg før kjøpt fine ringer, og steiner ol som jeg selv har laget egne smykker av etterpå. Mye fint, anbefales! :jepp: Jeg får alltid masse inspirasjon på alle måter av å være der, og gleder meg veldig. Trivelige folk og mye spennende å se på :).

Endret av Dansepiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger spart er penger tjent...... til å bruke på mer shopping ;)

Ikke sant! ;) hihi

Det er forresten 20% avslag på hele Figleaves frem til midnatt søndag, så mulig jeg slår til på denne som jeg har siklet på en stund, siden jeg endte opp med å sende tilbake den andre bh'en jeg fikk. Det eneste som er litt dumt, er at det ikke er make størrelsesutvalg i alle fargene da.

Nå har jeg endelig somlet meg til å bestille frisørtime, på høy tid da håret mitt begynner å bli slitt og etterveksten er på grensen til flau å gå rundt med. Noen som vet om sider hvor man se på forskjellige hårklipper/inspirasjon? Jeg finner nesten bare sider med frisyrer som oppsatt hår, hestehaler og fletter, ingen hvor man faktisk ser selve klippen. Har lyst til å gjøre noe litt mer gøy denne gangen enn å bare ta tuppene, men får se hva det blir til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakken fra Midwest Skincare kom i går! :)

Ingen toll, rask frakt og liten gratisprøve med MD formulations face and body scrub, kunne ikke vært mer fornøyd :Nikke: .

Testet såvidt ID matte foundationen sammen med nye Sigma kabukien før jeg løp av gårde i morges, veldig fornøyd. Tror det må være mykeste børsten ever, og lukkesystemet på foundationboksen er helt genialt. De to sammen skal hvertfall være med på Londontur :). Finnes ikke noe bedre enn gode og funksjonelle produkter som samtidig er pene å se på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også skal ha meg den nye ID'en når min gamle er tom. Hvorfor ikke lukke-løsningen har kommet før er et mysterium for meg. :fnise: Det blir jo så utrolig grisete med en gang. :roll: Så bra å høre at du er fornøyd med ID. Min løspuddertilværelse ble helt snudd på hodet da jeg fikk meg en slik en. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Evigheter siden jeg har skrevet nå... på tide å fortsette :)

Fikk dette i posten i går. Opineglelakkene fra ebay, og Stilasminken fra allcosmeticswholesale.

Her er Stilaene inni (litt dårlig bilde).

Litt skuffet over fargen på den ene Opien, java mauve-a heter den. Trodde den skulle være lysebrun, men den ser gammelrosa ut, med hint av rødbrunt.. men får se hvordan den blir på. Den andre er "go on green".

Så fikk jeg skyggeleggingssett og solpudder fra Stila. Jeg hadde egentlig lyst til å kjøpe Too Faced sitt solpudder, men fant ut det ble for dyrt denne gangen. Jeg venter på en fan brush fra Glominerals i posten, skal teste Stila sitt så snart jeg får den :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har akkurat somlet meg til å prøve en av Opi-neglelakkene, og jeg begynner å skjønne hvorfor de blir regnet som de aller beste! Fargen dekket helt på første strøk uten å ta mye på, la seg jevnt og fint av seg selv, og tørket kjempefort i tillegg :enig: ! Jeg pleier sjelden å bruke neglelakk fordi jeg synes det er så kjedelig at det tar så lang tid, men nå gikk det jo superfort. Eneste minuset var at jeg bommet helt på fargen da jeg bestillte på nett... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det lønningstid igjen, og det tok kanskje en smule av med shoppingen ja.. :sjenert:

Kjøpt i byn:

- Let's twist eyeliner fra Gosh. (De har forresten tilbud på Goshsminke på Vita for tiden). Jeg testet den litt i gårkveld, og den virker veldig bra. Jeg sliter med at jeg aldri får til en svart tett strek, men denne lagde faktisk en tydelig strek. Men, som nevnt i tråden i velværeforumet, den er virkelig vanskelig å få av! Så tviler på at den kommer til å funke til hverdagsbruk.

- Liquid foundation fra MakeUp Store. En farge som faktisk var lys nok for meg :fnise:

På nett:

- Decleor Rose D'orient night balm. Det virker som om jeg ikke tålte kremene fra Enkido likevel, ble rød og sår, og tror det var de som gjorde utslaget. Men det tok tid før jeg merket det, for det gikk fint når jeg hadde serum under, og trodde ikke jeg kunne reagere på en krem som skulle være så fri for dårlige ingredienser.

- Nyx black label lipstick i fargen Cashmere. Ser ut som en veldig lys nude farge, den blir mitt første Nyxkjøp så er spent på den :). Sånne småting som blir lagt til når man har litt å gå på på 200kr-grensen ;)

- Pre- og probiotika i pilverform, billig var den ihvertfall. Jeg var også på vei til å bestille John Masters deep scalp follicle treatment på Feelunique, men den var de utsolgt for. Kanskje like greit for lommeboken min.

- Multivitaminer fra Iherb. Jeg håper disse går gjennom tollen, har hørt litt forskjellig angående det.

- Tea Tree Shampoo. Impulskjøp fra Iherb. Jeg har en hodebunn som lett blir irritert, så leter fremdeles etter vidundermiddelet som virker best mot dette...

- Black Soap. Enda et superbillig impulskjøp fra Iherb. Har lest om sånn såpe før, men hadde helt glemt det før plutselig jeg kom over denne.

Ellers planlegger jeg også å kjøpe MD Formulations face&body scrub, ny dagkrem og fuktspray, men tror kanskje jeg kjøper de på ebay istedet for Prettyskin4less, har ikke bestemt meg enda.

Jeg fant også en selger på ebay som solgte rimelige glassfiler i flere størrelser og mange farger. De største skulle visst være kjempebra å bruke på føttene istedet for vanlig fotfil. Så lurer på å kjøpe en liten til negler, og en stor til fotbruk. :)

Er det forresten noen som vet om glassfil og krystallfil er det samme? Eller er den ene bedre enn den andre? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist lørdag var jeg også innom den nye Weekday-butikken. Jeg synes de hadde masse fint, til og med litt vintageklær i underetasjen. Og mye fra Cheap Monday, jeg har hørt de buksene skal være så gode, men ikke prøvd de enda.

Den ene tingen jeg synes var litt håpløs nemlig, var prøverommene deres. For kort dør både oppe og nede, og det ble en stor glipe på siden, selv om døren var helt igjen. Når det da i tillegg er fullt av folk, kun to prøverom i hver etasje, pluss blanding med gutteklær og jenteklær i begge etasjene, så synes jeg det var en ganske skuffende løsning. Jeg tok med noen bukser for å prøve, men det var så lang kø utenfor at jeg turde kun prøve toppene. Jeg får gå der igjen en roligere dag. Jeg endte opp med å kjøpe noe likevel da :). En løs sort kjole med hieroglyfer over hele, og en kjempedeilig løs t-skjorte i skikkelig mykt stoff. Kjempefornøyd med begge :rødme: .

Og i går tok jeg mot til meg og gjorde noe jeg har utsatt veldig lenge, hehe. Nemlig fotbad... Jeg har aldri vært så flink på fotpleie, og i tillegg utsetter jeg føttene for mye belastninger på trening og går med sko som er på grensen til å være for små og andre uvaner. Så jeg trodde ikke det var håp, men er superfornøyd med resultatet! Så jeg må bare dele "oppskriften", for de som har like håpløse føtter beyond saving som meg :gjeiper: .

- først sitte med føttene 5-10 min i varmt vann med en god dose klassisk grønnsåpe. Skrubb og vask føttene grundig med hendene etter et par min.

- ta en og en fot, og skrubb nøye med en peeling med korn. Jeg brukte fruit scrub fra Green People (som jeg vanligvis bruker i ansikt) da den var det eneste jeg hadde tilgjengelig, fungerte kjempebra.

- vask av peelingen i grønnsåpevannet. Ta en og en fot igjen, og gå over med fotfil denne gangen, husk alle steder der det er ekstra hud.

- skyll godt av føttene, evt vask over en gang med såpe, og skyll. tørk føttene nøye

- smør inn med fuktighet. Igjen tok jeg det jeg hadde tilgjengelig, som var Helt Krem med lavendel fra Kremfresh. Den var helt perfekt som fotkrem, gir masse fukt, og trekker likevel godt nok inn til at det ikke blir klissete. Så jeg kommer til å fortsette å bruke den som fotkrem :)

Kankje ikke så interessant, men jeg skriver det ned likevel, for jeg fikk virkelig en aha-opplevelse. Jeg trodde nesten ikke det var mulig å redde føttene mine sånn som de så ut, og lurte derfor på å dra til fotpleier, men var nølende til det også, nettopp fordi de så så fæle ut. Men dette hjalp virkelig, føler meg nesten som ett nytt menneske :gjeiper: . Så fra nå av blir det fotbad hver uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...