Gå til innhold

Hjertelig velkommen til snikksnakkeboken til *appifany*


*appifany*

Anbefalte innlegg

Begynner å ta litt form nå, men det er fremdeles en god del igjen. Kjøkkenet kom i slutten av forrige uke, så nå kan vi bare få fingeren ut. Synd vi begge to har to fulltidsjobber, med overtid! For det om det vistes ganske så greit på lønna denne mnd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Penger er kjekt også. Litt mangelvare her denne måneden med alle regningene pluss Canadaturen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med ny kåk og masse jobb. Godt å se dere finner noe å sysle med der nede.

Ellers er jeg litt i samme båt, men jeg leier. Nabofritt. Og jobber meg ihjel etter fattig evne. Derfor består ennå møblementet mest av spekkede søppelsekker og pappesker. Var nok for gniten på kastinga. Er ellers oppgradert på utsikt og naboer. Og det viser seg at jeg bruker omtrent like lang tid til jobben som før, bare at jeg triller istedenfor å tusle. Og så er parkeringsproblemet løst.

Gleder meg til påsken. Da skal det pakkes ut for fullt. Pluss at det kommer nye flatpakker i hus. Får aldri nok oppbevaringsmøbler. Men aller førstest blir det en dag i koma, og en til fottur. Nytt kjøkken venter jeg litt med. Det kommer, selv om jeg leier. Har "go" fra huseier, men vil avvente litt, for å bli sikker på at han ikke får pels og hoggtenner hver fullmåne, før jeg legger fra meg penger permanent. Tenker som så at noen lakser for økt trivsel og komfort er helt greit, og jeg er ikke så smålig at jeg ikke forbedrer levestandarden bare fordi noen andre kan tjene noen tusenlapper når jeg flytter. Rommet står der jo, og fungerer på et vis, men skal ha nye skaper, ventilator og arbeidsflater. Og ikke minst avgrusomifisere veggfarven...

Årets livstegn. Er ikke så aktiv her jeg heller for tiden. Blir helst når det er helvinter med røddager. Nå synes fjellstiene å friste mer enn KG-intriger og dumperåd.

Unner deg å bli "herre" i eget hus. Håper dette blir min siste flytting før det blir aktuelt med selveid. Nå har jeg bokostnader som en hybelboer kan misunne meg, og da oppgraderes egenandelen hurtigere.

Lusker nok innom igjen før neste skuddår, så ikke vær for trygg. Kos dere i den relativt nyankomne sola, og nyt livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Penger er kjekt også. Litt mangelvare her denne måneden med alle regningene pluss Canadaturen :lol:

:fnise:

Penger ja, fikk tilbud på elektriker: 100k

Jah.... morna!

Lykke til med ny kåk og masse jobb. Godt å se dere finner noe å sysle med der nede.

Ellers er jeg litt i samme båt, men jeg leier. Nabofritt. Og jobber meg ihjel etter fattig evne. Derfor består ennå møblementet mest av spekkede søppelsekker og pappesker. Var nok for gniten på kastinga. Er ellers oppgradert på utsikt og naboer. Og det viser seg at jeg bruker omtrent like lang tid til jobben som før, bare at jeg triller istedenfor å tusle. Og så er parkeringsproblemet løst.

Gleder meg til påsken. Da skal det pakkes ut for fullt. Pluss at det kommer nye flatpakker i hus. Får aldri nok oppbevaringsmøbler. Men aller førstest blir det en dag i koma, og en til fottur. Nytt kjøkken venter jeg litt med. Det kommer, selv om jeg leier. Har "go" fra huseier, men vil avvente litt, for å bli sikker på at han ikke får pels og hoggtenner hver fullmåne, før jeg legger fra meg penger permanent. Tenker som så at noen lakser for økt trivsel og komfort er helt greit, og jeg er ikke så smålig at jeg ikke forbedrer levestandarden bare fordi noen andre kan tjene noen tusenlapper når jeg flytter. Rommet står der jo, og fungerer på et vis, men skal ha nye skaper, ventilator og arbeidsflater. Og ikke minst avgrusomifisere veggfarven...

Årets livstegn. Er ikke så aktiv her jeg heller for tiden. Blir helst når det er helvinter med røddager. Nå synes fjellstiene å friste mer enn KG-intriger og dumperåd.

Unner deg å bli "herre" i eget hus. Håper dette blir min siste flytting før det blir aktuelt med selveid. Nå har jeg bokostnader som en hybelboer kan misunne meg, og da oppgraderes egenandelen hurtigere.

Lusker nok innom igjen før neste skuddår, så ikke vær for trygg. Kos dere i den relativt nyankomne sola, og nyt livet!

Så koselig å høre fra deg igjen :) Ser ut for at vi er like ofte innom KG :ler:

Det er merkelig å være huseier. Veldig merkelig. Tror ikke det er gått opp for meg enda?! :klo:

Når kjøkkenet og stua kommer i orden, da blir det muligens anderledes.

Jeg er som deg, legger i noen tusen, samma hvem det er til, så lenge jeg trives til slutt :)

Kos dere videre, å ha en flott påske! :klem: Det skal jeg hvertfall ha, med god blanding av jobb og ferie :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Appifany :smilyblomst: Det er hundre år siden jeg har vært aktiv i dagbøkene, men jeg pleide å henge litt her hos deg ... Vet ikke om du husker det, men uansett - det var på tide å stikke innom igjen! Håper du har det bra! Gratulerer som huseier - det må være gøy! Jeg har aldri eid noe mer voksent enn en billig bil og et par bikkjedyr. Oppussing er slitsomt da, men må være veldig tilfredsstillende når det blir akkurat sånn som man vil ha det selv - og ikke bare venner seg til å like noe noen andre har bestemt.

Ha en fin dag! Jeg kikker innom igjen før du vet ordet av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Piff! :nigo::vinke:

:nigo::vinke:

Koselig at du titter innom!

Som du skjønner så er det lenge mellom hver gang jeg er innom ;)

Hei Appifany :smilyblomst: Det er hundre år siden jeg har vært aktiv i dagbøkene, men jeg pleide å henge litt her hos deg ... Vet ikke om du husker det, men uansett - det var på tide å stikke innom igjen! Håper du har det bra! Gratulerer som huseier - det må være gøy! Jeg har aldri eid noe mer voksent enn en billig bil og et par bikkjedyr. Oppussing er slitsomt da, men må være veldig tilfredsstillende når det blir akkurat sånn som man vil ha det selv - og ikke bare venner seg til å like noe noen andre har bestemt.

Ha en fin dag! Jeg kikker innom igjen før du vet ordet av det!

Ja, jeg husker :klem:

Det er sånn ca hundre år siden jeg selv var aktiv i dagbøkene, og generelt KG, men det er mye som skjer. Har ny jobb og nytt hus/oppussingsobjekt. Det tar nok tid :nigo:

Er bare innom å ser om det er noe spennende som skjer før jeg setter i gang med å pusse sparkel. Gipsplater er noe herk! (men finest da...)

Og :mrgreen: er å henter en gipsheis, for vi skal ha gips i taket og. Halleluja! :hjerte:

Nå må jeg stikke å pusse. Snakkes plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom titt og ofte for tiden :lol:

Har ikke noe annet å dele, enn at jeg lever enda ;)

Puss og muss, koooooozzzz og klemmmmzzz! Eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bra at du gir lyd fra deg. Måtte det bli et praktslott til sist! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bra at du gir lyd fra deg. Måtte det bli et praktslott til sist! :jepp:

Knise :lol: praktslott ja, hadde det bare vært så vel :fnise:

Koselig at du titter innom, jeg kommer plutselig tilbake ! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man holder på med pussing veldig lenge...blir man det som heter pussa da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man holder på med pussing veldig lenge...blir man det som heter pussa da? :klo:

Jeg kan love deg at man er en eller annen form for pussa når man holder på så lenge som vi ;)

(lever i et vakum og er konstant lei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

God sensommer!

Det lyner som aldri før her i nord. Og jeg elsker det. Jeg stiller meg gjerne ute i regnet og blir klissvåt, så lenge jeg kan få et glimt av lynet :hjerte:

Ellers har jeg hatt tre uker ferie, og i neste uke tar jeg en til! :nigo: Det blir digg! Blir nok litt fest å moro :fnise:

Akkurat nå holder jeg på å se siste sesong av White Collar, noen som har sett den(og Matt Bomer ikke minst)?

Meget underholdende serie :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg bare løfter denne boka over og inn i oktober så den ikke forsvinner for oss. Håper det står bra til, Piffy! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg bare løfter denne boka over og inn i oktober så den ikke forsvinner for oss. Håper det står bra til, Piffy! :goodbye:

Så koselig gjort, HTJ! :blomst:

(liker signaturen din for tiden, 'appy! :fnise: )

Nå holder vi på med stua, og vi legger gulv. Dvs; glava, spon, varmekabelplater, varmekabler, dekkpapp og til sist gulvet. OMG, det er så masse jobb. Jeg har bare kapitulert her inne på biblioteket, og har planer om å legge meg om få strakser.

Hei og hopp for at det er i underkant av 2 måneder igjen til jul! ÆÆÆÆÆÆÆÆæææ :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...