Gå til innhold

Ettåring som ikke klarer å sovne om kvelden


Gjest Selfie

Anbefalte innlegg

Gjest Selfie

Hei kloke damer, jeg lurer på om dere har noen råd.

Helt siden vi gikk over til sommertid rett før påske, har ettåringen vår (13 mnd) slitt med å sovne om kvelden. Hun våkner ca.kl.7, dagsøvn vanligvis 12-14 men i det siste har vi slitt med å få hun til å sovne på dagtid også. Hun virker ikke trøtt og er ikke grinete. Om kvelden følger vi vanlig rutine, men hun bare fjaser og tuller i senga. Det tar omtrent en time å få hun til å sovne, uansett når vi begynner leggingen. Hun sovner 20-21.

Noen råd for å få hun trøttere om kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kutte ned til en time soving på dagen? Det ville jeg begynt med siden hun ikke er trøtt på kvelden.

Går hun i barnehage? Er hun ute hver dag?

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ned på dagsovingen, siden hun hverken er trøtt til dagsovinga eller til kvelden.



Anonymous poster hash: 19be7...c82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det som ble beskrevet her var så mye slit? Du har tydeligvis vært velsignet med en unge som sover godt siden du kaller det der problemer.

Anonymous poster hash: ca7c6...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det som ble beskrevet her var så mye slit? Du har tydeligvis vært velsignet med en unge som sover godt siden du kaller det der problemer.

Anonymous poster hash: ca7c6...8eb

Jeg syns ikke hun klager over slit? Hun skrev bare at de sliter med å få henne til å sove, det er vel noe annet, en uttrykksform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selfie

Takk for tips dere! En time holder kanskje ja.

Det er ikke et slit nei(selv om vi har våre utfordringer på andre plan), men det blir lite tid til andre gjøremål når leggingen tar hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår på 1,5 år har hatt sine perioder hvor han sliter med å sovne på kvelden og løsningen har vært å endre på leggetiden på kvelden. Vi har ennå ikke kuttet på dagsovingen, men lar han ikke sove til lengre enn kl 14.30. Han sover 1--3 timer på dagtid men det virker ikke som at det er problemet. Problemet har vært enten at ikke har vært trøtt på kvelden, eller at han virker ikke trøtt men når vi legger han så er han faktisk overtrøtt, og har brukt 1-2 timer på å sovne. Det har vi løst med å legge han tidligere. Mens når han ikke har vært trøtt så har vi lagt han senere. Så i perioder har han blitt lagt kl 19 og i andre perioder kl 18, akkurat nå er det kl 18. Det er veldig vanskelig å merke forskjell på om han er trøtt eller ikke når det ikke vises, men vi merker det når vi legger han, om han sovner i løpet av 10 min eller to timer.

Jeg ville heller prøvd å flytte på kveldsleggingen enn å kutte på dagsovingen til en ettåring. Men om det ikke hjelper så kutt ned på dagsovingen. Vi var overbevist om at dagsovingen var problemet men det var ikke det.

Anonymous poster hash: 70103...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...