Gå til innhold

beregning av permisjonsstart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har fått fastsatt termindato på OUL. Da er det den jeg tar utgangspunkt i når jeg skal planlegge permisjonsstart, dvs at jeg regner 3 uker tilbake fra termindato?

Vet jo ikke om babyen kommer akkurat den datoen (det er vel ikke vanlig bortsett fra ved keisersnitt kanskje?)

Men det er den datoen 3 uker før permisjon jeg og arbeidsgiver må ta utgangspunkt i?



Anonymous poster hash: b39fb...058
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dumt spørsmål kanskje, men hva hvis babyen melder sin ankomst feks før , feks 2 uker før, da blir permisjonsstart fra da av? det kan jo sikkert bli en utfordring for arbeidsgiver, men det er vel umulig å beregne helt..



Anonymous poster hash: b39fb...058
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, hvis babyen blir født før du egentlig skulle gå ut i permisjon, altså mer enn 3 uker før termin, så starter permisjonen da.

Kommer babyen 2 uker for tidlig, så er du jo allerede i permisjon, ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om babyen kommer tre dager før termin får du tre dager mindre permisjon.

Anonymous poster hash: a247f...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kommer baby 7 dager over termin får du 7 dager mindre permisjon med baby.

Anonymous poster hash: f2aed...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig, hvis babyen blir født før du egentlig skulle gå ut i permisjon, altså mer enn 3 uker før termin, så starter permisjonen da.

Kommer babyen 2 uker for tidlig, så er du jo allerede i permisjon, ingen problem.

Ja, sant det:) De 3 ukene er vel lagt inn som slingringsmonn kanskje:)

Et annet spørsmål, er det vanligst å starte permisjonen 3 uker før?

Vet man kan starte inntil 12 uker før, men vet ikke hvor vanlig det er..

Anonymous poster hash: b39fb...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre ukene kommer hvertfall ut av felleskvoten. Så er bare tull at mor og far har like stor kvote

Anonymous poster hash: a247f...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ikke hørt om noen som har startet permisjonen tidligere, for da mister man permisjonsuker sammen med barnet etterpå.

Men noen velge vel å starte 3,5 uker før, for å avslutte på en fredag eller rett før månedsslutt o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...