Gå til innhold

Hvor lenge før termin bør far kutte alkohol?


Gjest ...sunny...

Anbefalte innlegg

Som sagt: så lenge det ikke er snakk om fylla og daglig drikking, så er da ikke dette noe problem? Man blir ikke uklar i hodet av en øl til maten. Jada, ta en clausthaler om det blir et stressmoment, men ikke gjør dette mer komplisert en det er. Det tar noen timer fra man merker de første riene til ungen er på vei ut. Chill! :)

Anonymous poster hash: 2f906...faf

Det trenger ikke å ta så fryktelig mange timene. Det vet man absolutt ingenting om på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler du deg virkelig bedre av at mannen ikke drikker? Jeg syns nesten det er frekt jeg, at han må "lide" bare fordi du gjør det

En ting er visst det er lange avstander og man ikke har råd til taxi, men ikke av sympati :scorpis:

Hun har holdt seg edru i 9 mnd, det er da en selvfølge at han klarer det uten å klage i en måned??? Snakk om idioti!

Anonymous poster hash: 2cd6c...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37+0 i dag og mannen holder seg kjørbar fra nå av. Vi har 1 time i bil til sykehuset og klart vi kunne tatt taxi, men det vil skape unødvendig trøbbel. Da hadde mannen på et eller annet tidspunkt måtte reise hjem for å hente bil med bilstol og slik for at vi skulle kommet oss hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mannen edru fra rundt 3 uker Før termin. Vi har 12 mil til sykehuset, så taxi hadde blitt kostbart, og ikke minst måtte vi sikkert ha Venta ca en time på taxi, da det ikke er noen taxisentral i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har holdt seg edru i 9 mnd, det er da en selvfølge at han klarer det uten å klage i en måned??? Snakk om idioti!

Anonymous poster hash: 2cd6c...49d

Men hjelper det den gravide at mannen er edru? Nå snakker vi om sympati her, ikke fordi det er langt til sykehus og praktisk, men kun fordi den gravide ønsker sympati. Det er jo helt tullete.

VI bor ti minutter unna sykehuset, masse kollektivtilbud og billig taxi, da kan jo mannen ta seg en øl eller to når det passer han. Det hjelper ikke meg at han holder seg edru i to måneder.

Men noen gravide har kanskje mer behov for sympati enn andre...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bush babe. Nå har jeg det så kjipt at det skal jaggu du også ha, er et lite sympatisk argument i et parforhold. Jovisst kan det være kjipt å gå uten oster, alkohol osv i ni måneder, men det er da virkelig noe man er klar over på forhånd og ikke noe mannen kan gjøre så mye med.

Håper i alle fall min mann ikke har tenkt å kjøre samme linje mot meg hvis han blir liggende med ryggvondt eller får en annen lidelse. Nei, kjerring, når jeg ligger her kan du bare glemme å gå ut og ha det gøy liksom!

Blir noe annet hvis det er snakk om lang reisevei eller styrtfødsel, selvfølgelig.



Anonymous poster hash: bfbdf...144
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ille nok å sitte i egen bil med mannen de 20 min det tar å komme til sykehuset, om ikke jeg skulle begynt med kollektivt og taxi også. Samt at vi hadde en del kontroller pga lite liv på slutten.

Og så blir man kanskje sendt hjem, må vente lenge osv. Vil gjerne at mannen er i form og kan være til stede, ikke full eller fyllasyk. Tror ikke han lider så mye av å kutte alkoholen siste ukene før termin.

Anonymous poster hash: df370...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du deg virkelig bedre av at mannen ikke drikker? Jeg syns nesten det er frekt jeg, at han må "lide" bare fordi du gjør det

En ting er visst det er lange avstander og man ikke har råd til taxi, men ikke av sympati :scorpis:

Det slo deg ikke at det er mannen som har valgt å holde seg edru, altså? Og som sier at han mer enn gjerne er avholds den korte tiden nå fordi det er en bagatell sammenlignet med at jeg har vært avholds i hele svangerskapet?

Ingen av oss er lystne på å risikere å ikke få en taxi tidsnok. Det frister ikke å ta taxi med en fremmed i en såpass stresset situasjon heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hjelper det den gravide at mannen er edru? Nå snakker vi om sympati her, ikke fordi det er langt til sykehus og praktisk, men kun fordi den gravide ønsker sympati. Det er jo helt tullete.

VI bor ti minutter unna sykehuset, masse kollektivtilbud og billig taxi, da kan jo mannen ta seg en øl eller to når det passer han. Det hjelper ikke meg at han holder seg edru i to måneder.

Men noen gravide har kanskje mer behov for sympati enn andre...

Igjen, det er mannens initiativ, utrolig nok. Og jeg forlanger ikke sympati, men jeg setter pris på at han unngår unødvendige stressmomenter. Noe, igjen, han gjør frivillig.

Og herfra tar det 1,5 time med kollektivtrafikk til sykehuset, med opp til flere onstigninger. Hadde det vært ti minutter med direktetrikk/buss hadde jeg ikke sagt noe til den ene ølen.

Endret av Schadenfreude
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, det er mannens initiativ, utrolig nok.

Og herfra tar det 1,5 time med kollektivtrafikk til sykehuset, med opp til flere onstigninger. Hadde det vært ti minutter med direktetrikk/buss hadde jeg ikke sagt noe til den ene ølen.

Vi har ca 20min direkte, ikke særlig lysten å sitte på bussen med rier allikevel. Man skal jo ikke komme inn før man er kommet ett godt stykke.

Her holder også mannen seg edru av egen fri vilje. :)

Anonymous poster hash: df370...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holdt mannen seg helt unna de siste tre ukene. Vi har 15 mil til nærmeste sykehus, så taxi var ikke et alternativ. Hadde han ikke kunne kjørt hadde jeg blitt sendt med ambulanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, det er mannens initiativ, utrolig nok. Og jeg forlanger ikke sympati, men jeg setter pris på at han unngår unødvendige stressmomenter. Noe, igjen, han gjør frivillig.

Og herfra tar det 1,5 time med kollektivtrafikk til sykehuset, med opp til flere onstigninger. Hadde det vært ti minutter med direktetrikk/buss hadde jeg ikke sagt noe til den ene ølen.

Men hvis han gjør det frivillig er det da ikke noe problem? Jeg fikk inntrykk av at han måtte fordi du mente at når du holder deg edru i ni måneder, så burde han ihvertfall tåle to måneder edru…

Frivillighet har jeg aldri hatt noe i mot :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husær da han far og jeg fikk den fjerde eller femte ungen, husærn'te helt i farta, men det var nå i hvertfall det året Fredrikstad røkka opp i eliteserien, og han far og kompisane hadde brukt noe da'er på å feire kan du si! Det passa nok ikke han far så godt at jeg var på smellen, og godt og væl overmoden for kælving akkurat på den tida. Slimproppen lå og dissa i underbuksa da jeg sto opp om morran, og vannspruten sto i gølvet på Rimi noen timær seinære. Da var det bara å setta seg ned på utsida og ringe te'n far. Han hørtes ikke heeelt god ut da han endelig svarte i den andre enden, og jeg trur forsyne meg jeg rakk å dampe opp en hel tipakning før han endelig dukka opp - på moped! Å henne han hadde parkert bilen husan ikke, gett!

Jaja, det var jo ikke mye annet å gjøra enn å setta seg bakpå, da. (Dissa ungane våres kommer kjapt nårem først har bestemt seg. Dem første har jo bana bra vei for dem neste, så det er godt med plass på vei ned kan du si.) Flaks at han far bara var bakfull, ellers kunne det jo gått helt gæli. Vi kom oss da fram tel sjukehuset, sjøl om jeg ikke hadde fått med seg så mye som en plastpåsa med toalettsaker. Men mye søvn trur jæn'te han hadde fått seg den natta, for han sovna så fort han hadde fått huet på puta oppi senga der. Vi måtte døtte'n ut så jeg fikk plass når ungen var halvveis ute. Og han far sov like hærli når ungen var ute, sjøl om han hylte som en stukken gris! Ja, ungen, altså! :ler: Navlestrengen biter jeg gjerne av sjøl, så der gikk han ikke glipp av noe heller.

Noen år seinere røkka Fredrikstad ner i 1. divisjon igjen, og da er jeg faen hakke meg glad jeg ikke var i samma situasjon, altså, for da var'n ikke å se på flere uker, så mange sorger hadde'n å drukne! :hoho:

Neida, så drekking har vi ikke vært så nøye på her i gårn, i hvertfall. Det årnær seg helst uansett, vel? Jeg sier som kjerringa da ho fødte en unge med ett bein: den går! :ler:



Anonymous poster hash: 7321a...05a
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husær da han far og jeg fikk den fjerde eller femte ungen, husærn'te helt i farta, men det var nå i hvertfall det året Fredrikstad røkka opp i eliteserien, og han far og kompisane hadde brukt noe da'er på å feire kan du si! Det passa nok ikke han far så godt at jeg var på smellen, og godt og væl overmoden for kælving akkurat på den tida. Slimproppen lå og dissa i underbuksa da jeg sto opp om morran, og vannspruten sto i gølvet på Rimi noen timær seinære. Da var det bara å setta seg ned på utsida og ringe te'n far. Han hørtes ikke heeelt god ut da han endelig svarte i den andre enden, og jeg trur forsyne meg jeg rakk å dampe opp en hel tipakning før han endelig dukka opp - på moped! Å henne han hadde parkert bilen husan ikke, gett!

Jaja, det var jo ikke mye annet å gjøra enn å setta seg bakpå, da. (Dissa ungane våres kommer kjapt nårem først har bestemt seg. Dem første har jo bana bra vei for dem neste, så det er godt med plass på vei ned kan du si.) Flaks at han far bara var bakfull, ellers kunne det jo gått helt gæli. Vi kom oss da fram tel sjukehuset, sjøl om jeg ikke hadde fått med seg så mye som en plastpåsa med toalettsaker. Men mye søvn trur jæn'te han hadde fått seg den natta, for han sovna så fort han hadde fått huet på puta oppi senga der. Vi måtte døtte'n ut så jeg fikk plass når ungen var halvveis ute. Og han far sov like hærli når ungen var ute, sjøl om han hylte som en stukken gris! Ja, ungen, altså! :ler: Navlestrengen biter jeg gjerne av sjøl, så der gikk han ikke glipp av noe heller.

Noen år seinere røkka Fredrikstad ner i 1. divisjon igjen, og da er jeg faen hakke meg glad jeg ikke var i samma situasjon, altså, for da var'n ikke å se på flere uker, så mange sorger hadde'n å drukne! :hoho:

Neida, så drekking har vi ikke vært så nøye på her i gårn, i hvertfall. Det årnær seg helst uansett, vel? Jeg sier som kjerringa da ho fødte en unge med ett bein: den går! :ler:

Anonymous poster hash: 7321a...05a

Forsøker du å være morsom?

Anonymous poster hash: 2cd6c...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig drikking sååååå jævla viktig?

Det lurer jeg også på! Her er heldigvis mannen mer opptatt av å være der for meg og hjelpe meg når jeg går i fødsel enn noen pils. Hadde pilsen vært så viktig hadde han ikke vært min mann i hvert fall.

Anonymous poster hash: 2cd6c...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husær da han far og jeg fikk den fjerde eller femte ungen, husærn'te helt i farta, men det var nå i hvertfall det året Fredrikstad røkka opp i eliteserien, og han far og kompisane hadde brukt noe da'er på å feire kan du si! Det passa nok ikke han far så godt at jeg var på smellen, og godt og væl overmoden for kælving akkurat på den tida. Slimproppen lå og dissa i underbuksa da jeg sto opp om morran, og vannspruten sto i gølvet på Rimi noen timær seinære. Da var det bara å setta seg ned på utsida og ringe te'n far. Han hørtes ikke heeelt god ut da han endelig svarte i den andre enden, og jeg trur forsyne meg jeg rakk å dampe opp en hel tipakning før han endelig dukka opp - på moped! Å henne han hadde parkert bilen husan ikke, gett!

Jaja, det var jo ikke mye annet å gjøra enn å setta seg bakpå, da. (Dissa ungane våres kommer kjapt nårem først har bestemt seg. Dem første har jo bana bra vei for dem neste, så det er godt med plass på vei ned kan du si.) Flaks at han far bara var bakfull, ellers kunne det jo gått helt gæli. Vi kom oss da fram tel sjukehuset, sjøl om jeg ikke hadde fått med seg så mye som en plastpåsa med toalettsaker. Men mye søvn trur jæn'te han hadde fått seg den natta, for han sovna så fort han hadde fått huet på puta oppi senga der. Vi måtte døtte'n ut så jeg fikk plass når ungen var halvveis ute. Og han far sov like hærli når ungen var ute, sjøl om han hylte som en stukken gris! Ja, ungen, altså! :ler: Navlestrengen biter jeg gjerne av sjøl, så der gikk han ikke glipp av noe heller.

Noen år seinere røkka Fredrikstad ner i 1. divisjon igjen, og da er jeg faen hakke meg glad jeg ikke var i samma situasjon, altså, for da var'n ikke å se på flere uker, så mange sorger hadde'n å drukne! :hoho:

Neida, så drekking har vi ikke vært så nøye på her i gårn, i hvertfall. Det årnær seg helst uansett, vel? Jeg sier som kjerringa da ho fødte en unge med ett bein: den går! :ler:

Anonymous poster hash: 7321a...05a

Dagens!!! :hoho:

Anonymous poster hash: 1aa61...d9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...

Men hjelper det den gravide at mannen er edru? Nå snakker vi om sympati her, ikke fordi det er langt til sykehus og praktisk, men kun fordi den gravide ønsker sympati. Det er jo helt tullete.

VI bor ti minutter unna sykehuset, masse kollektivtilbud og billig taxi, da kan jo mannen ta seg en øl eller to når det passer han. Det hjelper ikke meg at han holder seg edru i to måneder.

Men noen gravide har kanskje mer behov for sympati enn andre...

Trådstarter her. Nå tar du ting helt ut av sammenheng, jeg har aldri nevnt at dette har noe med sympati å gjøre. Som jeg sa skal vi på et par fester før termin, og må jeg plutselig på sykehuset blir det stress å først måtte hjemom for å hente fødebag, pluss at vi vil ha bilen ved sykehuset av praktiske årsaker. Heldigvis har ikke mannen min noe problem med å holde seg avholds, han er veldig opptatt av å kunne stille opp for meg denne tiden. Vi lurte rett og slett bare på hvor lenge før termin andre menn har satt fra seg glasset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du deg virkelig bedre av at mannen ikke drikker? Jeg syns nesten det er frekt jeg, at han må "lide" bare fordi du gjør det…

En ting er visst det er lange avstander og man ikke har råd til taxi, men ikke av sympati :scorpis:

Om man lider fordi man ikke kan drikke i løpet av noen uker vil jeg si man har et enormt alkoholproblem. :)

Anonymous poster hash: 16070...ef9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi ikke tenkt på eller snakket om. Mannen tar seg aldri mer enn to øl så han får nå drikke til den dagen han eventuelt føler for å stoppe i tilfelle fødsel. Han drakk i dag, en øl, og det er to uker til termin. Plager meg virkelig ikke. Tenkte ikke over det engang før jeg leste denne tråden. Så lenge han ikke er synlig beruset når vi skal på føden er det helt greit. Han har også vært på turer med kompiser en time unna med bil og langt uti skogen den siste uken og skal i neste uke også, bryr meg fint lite. En fødsel tar som regel lang tid og taxi går helt fint.

Anonymous poster hash: 969b9...91b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...