Gå til innhold

Hvor lenge før termin bør far kutte alkohol?


Gjest ...sunny...

Anbefalte innlegg

Gjest ...sunny...

Meg og barnefar lurer på hvor lenge før termin han bør holde seg edru, med tanke på at han skal kjøre meg til sykehuset. Har nå fire uker igjen til termin. Bor en 30 minutters biltur unna sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå, vil jeg si. Kan skje når som helst, eller du kan gå over termin. Umulig å si. Så bedre å väre före var



Anonymous poster hash: 6f639...cfe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å si.. men 3 uker før vil jeg nok anbefale. Da er man jo innenfor terminvinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du har måttet holde deg edru i 8 måneder allerede og bør la være å drikke 6 uker etter fødsel (hvis du ammer), syns jeg det burde være helt grei skuring om han holder seg edru fra nå av.

De fleste førstegangsfødende går jo til termin og vel så det, men du har ingen garantier.

Jeg har 8 uker igjen og mannen holder seg edru fra nå av. Litt av sympati med meg, men også fordi jeg har mye kynnere og vi er litt på tå hev om det skulle bli verre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var edru fra 3 uker til termin.

Anonymous poster hash: 6a7d9...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Så sant han ikke har for vane å drikke daglig, eller stadig er på flatfylla, synes jeg ikke han trenger å tenke på det i det hele tatt. Og skulle fødselen sette igang en lørdagskveld etter at han har åpnet en øl til maten, så er det vel ikke verre enn å ta en taxi? Hvis dere ikke har milevis til nærmeste sykehus, da. I så tilfelle ville jeg vel ha anbefalt null alkoholinntak de siste 3 ukene eller noe.



Anonymous poster hash: 2f906...faf
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar folkens, greit å høre andres tanker om saken =) Tenker at han da kan være edru fra nå av. Mannen er ikke vanskelig å be, så ingen sure miner for at han må holde seg edru heldigvis :)



Anonymous poster hash: 8acc6...1e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...

Takk for svar folkens, greit å høre andres tanker om saken =) Tenker at han da kan være edru fra nå av. Mannen er ikke vanskelig å be, så ingen sure miner for at han må holde seg edru heldigvis :)

(postet innlegget over som ab ved et uhell).

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjørbar de to siste månedene før termin, skulle bare mangle.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjørbar de to siste månedene før termin, skulle bare mangle.

Ja, sunnmøringer flest vil vel helst gardere seg skikkelig mot unødvendige taxiregninger. :filer:

Anonymous poster hash: 2f906...faf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sunnmøringer flest vil vel helst gardere seg skikkelig mot unødvendige taxiregninger. :filer:

Anonymous poster hash: 2f906...faf

Sunnfjord og Sunnmøre? Ikke helt stødig i geografi er vi?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime går jo med taxi, men greit å være kjørbare iallefall tre uker før syntes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingen grense, mannen min kunne ta seg noen øl eller gå på firmamiddag når han måtte ønske.

Men han drikker uansett ganske moderat, og vi bor en ti minutters taxitur fra sykehuset.

Anonymous poster hash: bfbdf...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ...sunny...

Hæ? Så sant han ikke har for vane å drikke daglig, eller stadig er på flatfylla, synes jeg ikke han trenger å tenke på det i det hele tatt. Og skulle fødselen sette igang en lørdagskveld etter at han har åpnet en øl til maten, så er det vel ikke verre enn å ta en taxi? Hvis dere ikke har milevis til nærmeste sykehus, da. I så tilfelle ville jeg vel ha anbefalt null alkoholinntak de siste 3 ukene eller noe.

Anonymous poster hash: 2f906...faf

Hehe han har ikke alkoholproblemer av noe slag :P Handler bare om at det er mest praktisk om han kan kjøre. Øl klarer han seg fint uten til middagen, men vi er invitert på et par fester nå før termin. Litt styr om vi da må med taxi, hjem og hente fødebag osv. dersom noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de skal være sjåfør ville jeg sagt 1 mnd før.

Selvsagt kan man ta taxi, men mor har jo kuttet ut i 9 mnd, så da bør ikke fire til seks uker være et enormt problem.

Vi skulle ta taxi uansett, så jeg tror vi la en grense med maks et par øl ved samme tidspunkt. Ingen av oss var spesielt gira på en veldig brisen far ved fødesenga. Han drakk litt alkohol til mat rett før termin(julaften), men ikke mer enn et par enheter.

Anonymous poster hash: 13b59...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnfjord og Sunnmøre? Ikke helt stødig i geografi er vi?

Er ikke det på Sunnmøre? Trodde det, jeg! Var ikke så stødig likevel, da. :ler:

Anonymous poster hash: 2f906...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Så sant han ikke har for vane å drikke daglig, eller stadig er på flatfylla, synes jeg ikke han trenger å tenke på det i det hele tatt. Og skulle fødselen sette igang en lørdagskveld etter at han har åpnet en øl til maten, så er det vel ikke verre enn å ta en taxi? Hvis dere ikke har milevis til nærmeste sykehus, da. I så tilfelle ville jeg vel ha anbefalt null alkoholinntak de siste 3 ukene eller noe.

Anonymous poster hash: 2f906...faf

Men hvorfor ta sjansen? Ja, man kan bestille en taxi, men det burde ikke være nødvendig. Det er en veldig kort periode det er snakk om, da burde man klare å kose seg med en clausthaler eller munkholm. En forestående fødsel kan være stressmoment nok om damen ikke skal få ekstra bekymringer i form av ventetid på taxi og mann som kanskje ikke er helt klar i hodet når baby kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ta sjansen? Ja, man kan bestille en taxi, men det burde ikke være nødvendig. Det er en veldig kort periode det er snakk om, da burde man klare å kose seg med en clausthaler eller munkholm. En forestående fødsel kan være stressmoment nok om damen ikke skal få ekstra bekymringer i form av ventetid på taxi og mann som kanskje ikke er helt klar i hodet når baby kommer.

Som sagt: så lenge det ikke er snakk om fylla og daglig drikking, så er da ikke dette noe problem? Man blir ikke uklar i hodet av en øl til maten. Jada, ta en clausthaler om det blir et stressmoment, men ikke gjør dette mer komplisert en det er. Det tar noen timer fra man merker de første riene til ungen er på vei ut. Chill! :)

Anonymous poster hash: 2f906...faf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du har måttet holde deg edru i 8 måneder allerede og bør la være å drikke 6 uker etter fødsel (hvis du ammer), syns jeg det burde være helt grei skuring om han holder seg edru fra nå av.

De fleste førstegangsfødende går jo til termin og vel så det, men du har ingen garantier.

Jeg har 8 uker igjen og mannen holder seg edru fra nå av. Litt av sympati med meg, men også fordi jeg har mye kynnere og vi er litt på tå hev om det skulle bli verre.

Føler du deg virkelig bedre av at mannen ikke drikker? Jeg syns nesten det er frekt jeg, at han må "lide" bare fordi du gjør det…

En ting er visst det er lange avstander og man ikke har råd til taxi, men ikke av sympati :scorpis:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det totalt alkoholstopp en måned før. Hadde styrtfødsel sist, så det er faktisk ikke aktuelt å vente på taxi, også har vi en jente som må til besteforeldrene sine i full fart først. Mannen min forstår heldigvis dette selv, men skjønner ikke de som vil ta sjansen... Hadde det skjedd sist kunne vi fått et problem. Ikke alle taxier vil ta fødende heller faktisk.

Anonymous poster hash: 2cd6c...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...