Gå til innhold

Utrolige tidlig symptomer?


Lykketroll123

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kan jo bare gå rett på sak. Jeg hadde sex uten prevensjon med kjæresten min mandag, tirsdag og onsdag. Fant ut etterpå at jeg hadde eggløsning tirsdag. Det var det som sto på womanlog kalenderen hvertfall. Jeg slutta på ppiller for et par mnd siden så jeg vet ikke om systemet er helt i gang der enda.

Men i hvertfall. Det vil si jeg er 4 dager dpo. Og jeg får vanligvis eggløsningssmerter, som begynte lørdag eller søndag. Det kan da ikke vare nesten en uke?

Og nå har det blitt mer murringer inni livmoren også. Kan dette være et tegn eller er det for tidlig? Aldri kjent noe sånn før. Og mensmurringene starter som regel et par dager før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen får utrolig tidlige symptomer.

Jeg hadde vondt i puppene og våknet midt på natta for å tisse nesten fra dag 1, og klarte ikke å svelge ned en munn kaffi fra dag 1 heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får utrolig tidlige symptomer.

Jeg hadde vondt i puppene og våknet midt på natta for å tisse nesten fra dag 1, og klarte ikke å svelge ned en munn kaffi fra dag 1 heller.

Nope. Det er totalt umulig å ha symptomer før egget faktisk har festet seg (6-8 dager). De aller fleste har ikke tydelige symptomer før en stund etter den tid heller, men det er mange som tolker alt mulig som et graviditetssymptom da.

Anonymous poster hash: d0085...5f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ønsker å bli gravid (eller er ordentlig redd for å være gravid) kjenner man jo ekstra godt etter og tolker alt i beste/verste mening.

Hadde jeg vært gravid hver gang jeg hadde ment at brystene var ømme, jeg følte meg småkvalm og alle andre ting, hadde jeg hatt 10-12 barn nå :ler: De to gangene jeg faktisk var gravid tenkte jeg ikke så mye over det før mensen ikke kom.



Anonymous poster hash: 498c2...84e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Det er totalt umulig å ha symptomer før egget faktisk har festet seg (6-8 dager). De aller fleste har ikke tydelige symptomer før en stund etter den tid heller, men det er mange som tolker alt mulig som et graviditetssymptom da.

Anonymous poster hash: d0085...5f5

Vi gikk på prevansjon og jeg ønsket ikke å bli gravid, ante ikke at jeg var gravid før mensen aldri kom :)

Når jeg da så tilbake skjønte jeg hvorfor jeg hadde vondt i puppene, måtte på do, kaffi var ekkelt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får utrolig tidlige symptomer.

Jeg hadde vondt i puppene og våknet midt på natta for å tisse nesten fra dag 1, og klarte ikke å svelge ned en munn kaffi fra dag 1 heller.

Dette er bare tull. Du ER jo ikke gravid dagen etter eggløsning engang. Fra sædcellen treffer egget og egget blir befruktet så tar det minimum 6 dager før egget fester seg. Det er først når dette skjer at kroppen begynner å produsere hcg. Det er altså fysisk umulig å vite at man er gravid den første uken. Dette er vitenskap og de hysteriske prøverene som sier "men JEG kjente det 2 dager dpo" har bare kjent for hardt etter ønsketegn.

Anonymous poster hash: 79ced...866

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg ønsker ikke å bli gravid. Grunnen til at jeg ikke går på prevensjon er at jeg ikke tåler det, så er jo ikke noe sjokk om jeg blir det akkurat.

Men er ikke dette murringer fordi jeg er gravid så må det være noe annet. Aldri hatt murringer så mange dager i strekk før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tull. Du ER jo ikke gravid dagen etter eggløsning engang. Fra sædcellen treffer egget og egget blir befruktet så tar det minimum 6 dager før egget fester seg. Det er først når dette skjer at kroppen begynner å produsere hcg. Det er altså fysisk umulig å vite at man er gravid den første uken. Dette er vitenskap og de hysteriske prøverene som sier "men JEG kjente det 2 dager dpo" har bare kjent for hardt etter ønsketegn.

Anonymous poster hash: 79ced...866

Javel, AnonymBruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, AnonymBruker.

Så fordi jeg skriver som anonym fordi jeg ikke vil avsløre graviditeten for de som kjenner meg med brukernavn så er det jeg skriver usant? Les litt om befruktningen selv.

Anonymous poster hash: 79ced...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, AnonymBruker.

Det stemmer, uansett hvor mye du ønsker det motsatte.

Anonymous poster hash: f8664...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Det er totalt umulig å ha symptomer før egget faktisk har festet seg (6-8 dager). De aller fleste har ikke tydelige symptomer før en stund etter den tid heller, men det er mange som tolker alt mulig som et graviditetssymptom da.

Anonymous poster hash: d0085...5f5

Hos meg festet egget seg tidligere enn 6 dager!

Anonymous poster hash: 90e81...30f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg festet egget seg tidligere enn 6 dager! Anonymous poster hash: 90e81...30f

Og hvordan vet du det?

Anonymous poster hash: f8664...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan vet du det?Anonymous poster hash: f8664...dad

Du trenger vel ikke protestere og diskutere på alt på min tråd? Alle kropper er forskjellige og svangerskap er individuelle. Selvom du ikke kjente noe tidlig så kan andre ha gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger vel ikke protestere og diskutere på alt på min tråd? Alle kropper er forskjellige og svangerskap er individuelle. Selvom du ikke kjente noe tidlig så kan andre ha gjort det.

Vi er 3 forskjellige AB som har skrevet at det ikke går, se på kodene.

Alle er forskjellige ja, men det er likevel ikke fysisk mulig å få symptomer før egget har festet seg pga det skilles ikke ut HCG før den tid. Og det går ikke an at egget fester seg før 6 dager etter EL da det er en lang prosess. Først skal sædcellene nå egget, noe som tar rundt et døgn. Etter dette tar det noen dager før egget begynner å bevege seg mot livmoren. Så de som sier at egget har festet seg tidligere må nok ha hatt EL på et tidligere tidspunkt enn de antok.

Anonymous poster hash: f8664...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 3 forskjellige AB som har skrevet at det ikke går, se på kodene.

Alle er forskjellige ja, men det er likevel ikke fysisk mulig å få symptomer før egget har festet seg pga det skilles ikke ut HCG før den tid. Og det går ikke an at egget fester seg før 6 dager etter EL da det er en lang prosess. Først skal sædcellene nå egget, noe som tar rundt et døgn. Etter dette tar det noen dager før egget begynner å bevege seg mot livmoren. Så de som sier at egget har festet seg tidligere må nok ha hatt EL på et tidligere tidspunkt enn de antok.Anonymous poster hash: f8664...dad

Greit at det stemmer, tror deg der. Men kan hende folk føler ubehag med det som skjer inni kroppen i forbindelse med festing osv. Kan jo også være derfor jeg har murringer. For at det skjer noe "unormalt" der inne.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan vet du det?

Anonymous poster hash: f8664...dad

Hadde som TS tidlige symptomer, og på ikm fikk jeg 2-3 uker på en clear blue ukesindikator, altså 4-5 uker selv om jeg aldri har leger syklus enn 28 dager. Var på ul i uke 5 og de mente jeg var en uke lenger på vei, noe jeg fikk bekreftet på senere ultralyder. Siden vi ikke hadde samleie før eggløsning fikk jeg forklart at egget kan ha festet seg før normalen som forklaring på ukesforflyttingen :)

Anonymous poster hash: 90e81...30f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk også symptomer veldig tidlig! Symptomene merket jeg under 1 uke. Fikk plutselig veldig vondt i brystvorten, men jeg tenkte ikke at jeg var gravid i det hele tatt.. siden jeg tok en angrepille 6 timer rett etter sex. Jeg tenkte bare at det var PMS tegn, dette ligner svært mye på graviditetstegn. Etter ca 7-8 dager, fikk jeg så vondt i brystvorten, at det var umulig å bruke BH. Da begynte jeg å google litt på dette, og etterhvert mistenkte jeg graviditet. Tok graviditetstest dag 10, og da var den positiv. Dro til legen samme dag, der var også testen positiv. Så ja, det er fult mulig å merke symptomer på veldig kort tid! Kroppen min ble ofte oppblåst, og murringer nedest i magen. Føltes som om mensen var rett rundt hjørnet hele tiden...

Etter eggløsning, har sædcellene 24 timer på å feste seg til egget. Så allerede etter 24 timer, kan du være gravid.



Anonymous poster hash: 28c59...8a8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...