Gå til innhold

hva er din hjertesak?


tåke

Anbefalte innlegg

Gjest nobilian

hva brenner du VIRKELIG for?

***

Jeg brenner for motvirke at historien glemmes eller forvrenges.

Jeg brenner for at ungdommer som ikke greier seg i dagens skolen skal få skikkelige alternativer.

Jeg brenner for å lære mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pelsfarmar/Pelsbruk - FORBY DET.

Jeg også.

I tillegg brenner jeg for at skolen skal være religionsfri.

Palestina

Dyrevelferd

Skill stat/kirke

Avskaff monarkiet

Kunst og litteratur

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Jeg også.

***

Må bare nevne det, denne departementet.org er etter en kjapp titt full av logiske feilslutninger og er absolutt ikke noe sted du bør hente informasjon, ikke engang for moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

***

Må bare nevne det, denne departementet.org er etter en kjapp titt full av logiske feilslutninger og er absolutt ikke noe sted du bør hente informasjon, ikke engang for moro.

Forstår du må nevne det om du mener det, men jeg synes det er en morsom blogg som engasjerer meg. Feilslutninger eller ikke. En blogg kan være fullt lesbar selv om en ikke er enig med alt ;)

Det jeg liker best med denne bloggen er at den engasjerer også andre av mine venner som leser den, både ateister og kristne. Jeg elsker blogger og diskusjoner, selv om alt ikke er riktig, som skaper engasjement. En blogg er ikke noe, etter min mening, en bruker til å hente "ekte" informasjon. Jeg bruker det for å lese interessante innlegg og ta mine egne slutninger. Synes også det er fantastisk med blogger som er fulle av meninger og sterke saker. Om en er enig eller ikke i det er en annen sak. Det er iallefall mye mer interessant enn alle rosablogger og sminkeblogger :ler:

Endret av cilipili
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Forstår du må nevne det om du mener det, men jeg synes det er en morsom blogg som engasjerer meg. Feilslutninger eller ikke. En blogg kan være fullt lesbar selv om en ikke er enig med alt ;)

Det jeg liker best med denne bloggen er at den engasjerer også andre av mine venner som leser den, både ateister og kristne. Jeg elsker blogger og diskusjoner, selv om alt ikke er riktig, som skaper engasjement. En blogg er ikke noe, etter min mening, en bruker til å hente "ekte" informasjon.

***

Ok, da. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brenner for fjerning av tabuer. Slik at folk som sliter med ensomhet, mobbing, overgrep osv kan tørre å si ifra og søke hjelp.

Jeg ønsker også gode sosiale, psykiatriske og økonomiske ordninger for mennesker som blir satt utav spill og yrkesliv i perioder pga psykiske påkjenninger.

Og så all form for dyremishandling og barnemishandling burde slutte. Det skjærer i hjertet når jeg hører om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brenner for en svak stat, nedleggelse av all offentlig velferd, valgfrihet i forstand desentralisering av valg, markedsmekanismer en masse.

Jeg brenner for innvandring og vil ha mer av det, og nedlegge udi. Det hadde vært fint om utlendinger kunne kommet hit og produsert, uten å bli møtt som en drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Jeg brenner for en svak stat, nedleggelse av all offentlig velferd, valgfrihet i forstand desentralisering av valg, markedsmekanismer en masse.

Jeg brenner for innvandring og vil ha mer av det, og nedlegge udi. Det hadde vært fint om utlendinger kunne kommet hit og produsert, uten å bli møtt som en drittsekk.

***

Du må gjerne brenne for min del.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr -At de skal ha det bra, alle sammen.

Sykehus -at de har flinke leger og sykepleiere, at det er rent og fint

Strengere straffer på de som har gjort noe veldig alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg brenner aller mest for er dyrevelferd. Blir fysisk dårlig når jeg hører om uskyldige kjæledyr som sulter eller pines til døde på en eller annen måte fordi eierne ikke tar godt nok vare på dem. Enda verre er det jo med sosiopater som torturerer dyr for moro skyld. Når jeg hører om dyremishandling (og selvsagt også barnemishandling) skammer jeg meg over å være menneske. Klarer bare ikke å forstå hvordan noen kan finne glede i å skade levende, uskyldige vesener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mye her. Vil legge til en sak til som står mitt hjerte nært:

At leger/jordmødre som utfører ultralyd skal få lov til å fortelle foreldrene om de ser antydning til down's syndrom i den perioden slikt kan ses. Jeg syns det er enhver forelders rett å få valget mellom å få vite om barnet sannsynligvis er friskt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrs rettigheter ,syns det er grusomt mange dyr som lider ! Slemme dritt mennesker som gjør sånt:( Blir deprimert og får angst når jeg tenker på det:|

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Jeg intresserer meg veldig for psykisk helsevern, da dette er et system jeg har vert innenfor i ganske mange år selv og har opplevd mye urettferdig innenfor dette. Men at jeg brenner virkelig for det vil jeg ikke tørre å påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg intresserer meg veldig for psykisk helsevern, da dette er et system jeg har vert innenfor i ganske mange år selv og har opplevd mye urettferdig innenfor dette. Men at jeg brenner virkelig for det vil jeg ikke tørre å påstå.

enig,har vært innlagt mange ganger selv og jeg føler meg ikke bra behandlet,ble mere syk sist jeg var innlagt enn før jeg ble det:|

Endret av lovedrug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig,har vært innlagt mange ganger selv og jeg føler meg ikke bra behandlet,ble mere syk sist jeg var innlagt enn før jeg ble det:|

Jeg blir skremt når jeg leser dette. I det norske helsevesen skal man ikke behandle pasientene dårlig eller uten respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

enig,har vært innlagt mange ganger selv og jeg føler meg ikke bra behandlet,ble mere syk sist jeg var innlagt enn før jeg ble det:|

Absolutt ikke bra! Har selv hatt slike opplevelser. Nå blir jeg heldigvis veldig godt ivaretatt. Har kjempet hardt for å få den hjelpen jeg trenger.

Jeg blir skremt når jeg leser dette. I det norske helsevesen skal man ikke behandle pasientene dårlig eller uten respekt.

Det er jo i utgangspungtet en selvfølge, men i prakisi fungerer det ikke slik alltid desverre. Det er hårreisende hvordan noen som jobber i slike instanser kan oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *smak*

Jeg vil ikke gå likegyldig gjennom livet derfor prøver jeg å engasjere meg på visse områder som miljø og dyrevern. Skal melde meg inn i Dyrebeskyttelsen, synes det er viktig å ha en holdning til dyrs lidelser og prøve å bidra til at dyr får det bedre.. Ikke bare hjelper jeg meg selv, jeg hjelper dyr også.. Det igjen gir en god følelse av å være til nytte. Engasjerte mennesker får utrettet ting!!! Og hverdagen blir kjekkere også. Skal bli spennende å motta Dyrebeskyttelsen sitt månedlige? blad/hefte.. GLEDER meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brenner for

- Blodgiving. "Gi blod!" hører man ofte fra meg ;)

- Miljøet. "Redd kloden" (hører ikke så ofte fra meg, men jeg bryr meg om det..)

- at Norge ikke må fire på tradisjoner pga andre, ikke-kristne religioner. At det kan hete "Juleball" og ikke "vinterball". Akkurat som nordmenn bosatt i utlandet ikke krever at disse landene skal endre sine regler med tanke på religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...