Gå til innhold

Kul på ryggen


Gjest bare en gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest bare en gjest :)

Hunden min er snart 8 år, med andre ord en ganske voksen hund. For ca. ett år siden fikk han en kul på ryggen. Jeg var hos dyrlegen og de sa det ikke var farlig hvis den ikke ble større. Det (tror) jeg ennå den ikke har blitt. Men hvis det i såfall er en ufarlig "fettklump" burde ikke den ha forsvunnet nå? Eller er de permanente? Isåfall, hvor mye koster det å få den fjernet. Jeg vil jo helst ha godgutten klumpefri ;)

Bli kjempeglad for svar, føler meg som en dårlig hundeeier som ikke har tenkt på dette før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thalassa

ja den er sannsynligvis der for evig, noen av dem kan bli litt større også. Vår hund har en som bare blir større og større så må se å få fjernet den snart. Vi har vært hos dyrlegen med den tidligere og sjekket det ut som du gjorde. Ikke noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlehunden min hadde en fettkul på hofta i flere år. :) Så lenge den ikke vokser, og den er flyttbar, altså at den ikke sitter fast i kjøttet om du skjønner hva jeg mener, skal det ikke være farlig fikk vi beskjed om. Og vi skulle heller ikke fikle med den for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det en ufarlig fettklump, ja. Jeg tror ikke det er så dyrt å fjerne, men man kan adri vite. Det kommer vel litt an på hvor komplisert det er å få fjernet den ordentlig. Best å ringe veterinæren og høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en gjest :)
:hoho: ja, den er flyttbar. Men skulle gjerne ha fått den fjernet. Er det noen av dere som vet hvorfor dette oppstår? Er det dårlig mosjon/kosthold eller er det rett og slett et aldringstegn :klø:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mest sannsynlig er det en ufarlig fettklump, ja. Jeg tror ikke det er så dyrt å fjerne, men man kan adri vite. Det kommer vel litt an på hvor komplisert det er å få fjernet den ordentlig. Best å ringe veterinæren og høre?

Jepp, det er nok det smarteste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dårlig mosjon/kosthold eller er det rett og slett et aldringstegn

Det dreier seg neppe om dårlig mosjon. Om kostholdet har noe å si vet jeg ikke, men jeg tror helst på at det begynner med en tett fettkjertel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en gjest :)

Takk for svar folkens :icon_smile: !

Vel, da er det bare å gå den lange veien til veterinæren og punge ut da (for bort skal den uansett!)

Tror denne skavanken er mer plagsom for meg en for bikkja for å si det sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dreier seg neppe om dårlig mosjon. Om kostholdet har noe å si vet jeg ikke, men jeg tror helst på at det begynner med en tett fettkjertel.

Det er det dyrlegen sa til meg. Min har tre småklumper spredt her og der. Nå ser det ut til at den ene er begynt å vokse...så under kniven med henne. Jeg bare håper de kan ta alle tre i samme slengen. Det er noe med en så aktiv hund, krave og ikke lek med andre hunder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...