Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Ingen anlegg for tvillinger her, og det synes jeg egentlig er veldig greit :)

Jeg har ikke blødd eller spotta noe mer siden søndag, men greier ikke helt å tro at alt er bra. Må vel innrømme at MA-skrekken har slått inn her... Har vært i ganske bra form i går og i dag, nesten ikke kvalm og bedre matlyst enn på lenge - og det liker jeg ikke! Fremdeles trøtt, frossen og ømme, spente pupper da. Jeg vurderte tidligere å fortelle familien litt før 12 uker, men nå vil jeg ikke fortelle noen før jeg har fått tegn til liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, altså :klemmer: Er helt vanlig å spotte litt, og det er helt vanlig at symptomene kommer og går! :) Nyt heller de dagene du føler deg bedre, det prøver i alle fall jeg å gjøre! Det tror jeg er bedre for spiren også :) Er ikke bra å bekymre seg/stresse for mye, i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miesol, hvordan går det?

Hvordan går det med dere andre :)

Noen dager er jeg skikkelig død snliten og andre dager er jeg i bedre form. Kvalmen er her, noen dager verre enn andre, men eller så har jeg ikke vondt i ryggen lenger og merker ikke mensenmurringer. Utenom kvalmen, føler jeg meg liksom ikke gravid. Så når jeg på kvelden ikke er så kvalm, tenker jeg. Tenk om jeg har mistet.. Så kjenner jeg om brystene mine er ømme eller ikke. ÅÅÅ kan ikke tiden gå, kunne gjerne hoppet fra i dag(7+5) til uke 12 altså :)

I dag skal jeg ha besøk av noen jenter og vi skal ha taco, gleder meg.

God helg

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, alle sammen! Her går det greit.. Men jeg er kjempetrøtt og sliten, samt at jeg driver og kaster opp en del.. :( Det er ikke noe gøy! Har prøvd ALLE triks i ludo nå, men ingenting hjelper.. Så da får jeg vel bare vente til det går over! Håper det gir seg snart!

Ellers har jeg to døgnvakter nå før det blir påskeferie på onsdag!! Gleder meg veldig :) Vi kommer muligens til å informere om graviditeten i slutten av denne uken, når jeg nærmer meg 10 uker :rodmer: Har stor tro (og veldig store forhåpninger) om at dette går bra nå, så klarer ikke lenger å holde det hemmelig :fnise: I tillegg synes jeg det er vanskelig å late som jeg har det bra og er i god form, når jeg egentlig er i elendig form... Så dette blir en spennende uke :)

Stor påskeklem til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske slitsomt og kaste opp. Det gjorde jeg med de to andre. Sistemann kastet jeg opp helt til han kom ut!!! Nå har jeg enda ikke kastet opp og kvalem er noe bedre selvom jeg bare er 8+1 uker. Jeg har fortalt det til nesten alle mine nære venninner. Blei bitte bitte litt redd nå da jeg så i truse innlegget at det var litt farget. Så vidt, håper det ikke var noe... Tenker ikke på det hele tiden, men er nok i tankene mine hver dag fordet at jeg er redd for å miste :( Håper vi alle her får en spire i nov at ingen forsvinner fra oss :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg krysser fingrene for oss alle sammen!! Begynner å ha trua nå, da!! :) Det blir i alle fall veldig veldig spennende å følge alle sammen fremover! :)

Når skal dere på første sv.kontroll (dere som ikke har vært)? Jeg skal på ny kontroll 2.mai, og gleder meg veldig til å høre hjertelyden til det lille nurket!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake igjen - og mye mer positiv enn sist jeg var innom :sjenert:

Tok langhelg på torsdag og reiste til Sverige for å kjøre på ski og koble bort alle negative tanker for ei stund :) Har fremdeles ikke blødd eller spotta noe mer, og har begynt å få trua på at symptomene mine bare er litt varierende! Jevnt over er jeg mye mindre kvalm enn i uke 6-8, men blir fremdeles kvalm hvis det er for lenge siden jeg har spist + litt brekninger på morgenen.. Spydde på jobb på torsdagsmorgenen og det var nesten litt betryggende :fnise: Men stort sett er jeg bare glad nå for at jeg har lite plager og kan leve ganske som normalt. Synes synd på deg Ninnin som kaster opp så mye, håper du blir bedre snart!

Lurer på om jeg kanskje bør ringe jordmor for å avtale neste kontroll snart.. Den skal visst være ca ved uke 14 og jeg er 9+1 i dag (etter min beregning - 10 uker etter legens, men den kan jo ikke være rett!). Blir vel i starten av mai på meg å da, håper jeg får høre hjertelyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre, Miesol :klemmer: Tipper alt er i orden med spiren din!! Symptomene er jo der også, og du skal bare være glad for at du unngår den verste kvalmen! Det er helt normalt at symptomene kommer og går :) Krysser fingrene for at de holder seg borte!!

Jeg sliter dessverre fælt med kvalmen for tiden :spy: Den kommer og går gjennom dagen.. Eple og mandler (som skulle være sååå kvalmedempende :filer: ...mandler, altså) kommer rett ut igjen.. Men surt og seigt smågodt funker til en viss grad! Så nå har jeg kjøpt meg det :fnise: Dessverre er det sånn at det som funker i dag, ikke nødvendigvis funker i morgen.. :sukk: Men tar en dag om gangen, og satser på at jeg kommer meg etter hvert :) Har jo tross alt en liiiiiten baby i magen, og da er all kvalmen verdt det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg. Er snart 8 uker på vei, og er bare 20 år.

Mine symptomer så langt er kvalme, og mye vondt i magen.

Har også hatt brunt utflod samt en frisk blødning en gang, noe jeg tror var grunnet mye stress og litt sånt. Noen som har hatt det samme? :)

Men fant ut at alt var i orden, reiste på legevakta siden jeg var beskymret, men fikk høre hjertet som slo, og alle testene jeg tok var brae :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter! Tenkte at jeg nå kan melde meg inn her, da jeg endeligt har blitt graivd =) Er idag 5+5 utifra kalkulatoren på nett, med termin 8.12 :) Kjempekoseligt! Har fortiden bare vært trøtt, litt ømme bryster å sulten ganske mye oftere enn jeg var før :D

Er 22 år(blir 23 i høst) å bur i Stavanger. Dette er mitt første svangerskap, så er selvfølgelig litt nervøs, men glømmer det ut ganske fort, da jeg har lite symptomer å det er litt uvirkeligt :P

Egentli vil jeg bare ut på shopping med engang, å handle vogn, stellebord, seng osv osv... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg og! :hoppendeglad:

Er 9+5 idag, trøtt, sliiiiten, fryser mye og er kvalm mellom måltidene, men har ikke kasta opp...

Har allerede fortalt det til mamma og søstra mi, klarte ikke vente..

Her i gården er det faktisk mannen som vil shoppe, sitter på finn og kikker på alt som er, "sånn må vi jo ha..", "sånn er kjekt.." osv...mens jeg holder litt igjen, tenker at vi har goood tid.

Har prata om navn alt da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten termin 10 november jeg og...men jeg hadde ikke mens før 2 feb..Både terminkalkulatoren på nettet og legen min ga meg samme dato...Hadde første kontroll i uke 7, og tok en haug med blodprøver da.

Skal ha første time hos jordmor i uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til mine nermeste venner som vet at vi har prøvd lenge, å skulle til samtale for IVF i juni, å mamma å pappa vet det :) Svigerfar fikk vite det igår, men svigermor forteller vi det til når hun kommer på besøk siste helgen denne mnd :)

Skulle ønske jeg ikke var så ivrig på all shoppingen, men har jo gledet meg så lenge til dette, så gleder meg sånn til å komme igang :fnise:

Vi har ikke pratet om navn enda, men jeg har endel noen navn nedskrevet som jeg har skrevet ner på en huskelapp når jeg har hørt navn jeg syntes er fine :P

Hvor holder dere alle til? :)

Vi bur i oljebyen Stavanger :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i på bygda, ca en time fra drammen...

Svigermor kommer på besøk første helga i mai, regner med at vi forteller det da..

Vi har snakket om Leon eller Emma :rodmer:

Litt synd at de ligger langt oppe nå navnelister, men dette er jo navnene vi liker best da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har flerne navn jeg godt kunne kaldt ungen min, å jeg bryr meg egentli ikke så mye lenger om at de ligger langt oppe på navnelistene, da det er navn jeg syntes er fine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn til oss :)

Jeg er mye kvalm, veldig utmattet og hatt migrene nå to ganger siden fredag :( Håper det ikke forblir sånn. Mener å huske jeg hadde noe migrene med en av de andre, men husker ikke. Jeg var jo veldig utmattet før jeg blei gravid og var de to første ukene jeg var gravid kjempe opplagt, nå har jeg blitt sinnsykt sliten igjen... Så noe i meg sier at huff er det bra å få tredje mann når jeg er så sliten, men jeg vil så gjerne og planen er å ha det. Men noen ganger blir jeg litt trist inni for å tenke på at jeg er veldig sliten. Men ungene mine lider ikke, jeg ofrer alt for dem. Heller det at jeg ikke greier å gjøre mere enn å ha stua, kjøkken, bad og gang rent det meste av tiden. Og dette barnet skal få det like bra som de to andre. Så tar en dag om gangen, men gleder meg også. Men blir bare litt lei meg for at jeg er så sliten :) Klem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen inn til oss :)

Jeg er mye kvalm, veldig utmattet og hatt migrene nå to ganger siden fredag :( Håper det ikke forblir sånn. Mener å huske jeg hadde noe migrene med en av de andre, men husker ikke. Jeg var jo veldig utmattet før jeg blei gravid og var de to første ukene jeg var gravid kjempe opplagt, nå har jeg blitt sinnsykt sliten igjen... Så noe i meg sier at huff er det bra å få tredje mann når jeg er så sliten, men jeg vil så gjerne og planen er å ha det. Men noen ganger blir jeg litt trist inni for å tenke på at jeg er veldig sliten. Men ungene mine lider ikke, jeg ofrer alt for dem. Heller det at jeg ikke greier å gjøre mere enn å ha stua, kjøkken, bad og gang rent det meste av tiden. Og dette barnet skal få det like bra som de to andre. Så tar en dag om gangen, men gleder meg også. Men blir bare litt lei meg for at jeg er så sliten :) Klem til dere.

Huff, dette hørtes ikke kjekt ut :/ Får håpe at det går straks øve, å at du kan bli fin i formen igjen :D Du får få mannen til å pleie deg litt kveldstid :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært den store ringedagen for min del, fikk avtalt time både på lab (for å ta blodprøver), på helsestasjon og hos jordmor! Så neste mandag blir det både blodprøver og infosamtale på helsestasjonen, og første kontroll hos jordmor har jeg 2. mai - gleder meg mest til den! Må nok fortelle det på jobb snart siden jeg må "skulke" så mye fremover.. Heldigvis er alt i samme bygning som jeg jobber i :gjeiper: Samtidig litt merkelig akkurat det for både jordmora og hu jeg snakka med på helsestasjonen kjenner jeg ganske godt i jobbsammenheng, så det var litt rart å fortelle dem at jeg er gravid når så få andre vet det.

Fikk meg enda en ny termin i dag da.. Fortalte jordmor at jeg (dvs terminkalkulatorer på nett) og legen er ca 1 uke uenig, så hu sjekka hjulet sitt og mente jeg var akkurat 10 uker i dag og hadde termin 9 november. Litt kjipt at hun satte meg tilbake 1-2 dager i forhold til min beregning, men blir jo sikkert korrigert på ultralyd uansett :)

Jeg er heldigvis fremdeles ikke så altfor kvalm, men kasta opp i går mårrest for første gang på ganske lenge.. Tar det som et tegn på at påska var arti, men kanskje litt for aktiv.. :sjenert: Ellers har jeg begynt å springe på do i tide og utide, også om natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg. Er snart 8 uker på vei, og er bare 20 år.

Mine symptomer så langt er kvalme, og mye vondt i magen.

Har også hatt brunt utflod samt en frisk blødning en gang, noe jeg tror var grunnet mye stress og litt sånt. Noen som har hatt det samme? :)

Men fant ut at alt var i orden, reiste på legevakta siden jeg var beskymret, men fikk høre hjertet som slo, og alle testene jeg tok var brae :)

Jeg har også hatt en bitteliten frisk blødning (lyserødt blod på papiret en gang jeg gikk på do), med litt brun utflod dagen etter. Kontakta ikke lege jeg da, for jeg vet at de er litt motvillige til å sjekke noe her uansett.. Siden alt har vært normalt siden håper jeg på det beste og har fått bekymringene godt på avstand nå :) Hos meg kom også blødningen etter en veldig hektisk periode.

Endret av miesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, har du fått time til Ultralyd, heldig :D Jeg vil også! Hvordan velger man jordmor igrunn? :P:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...