Gå til innhold

Vielse og fest i Bergen/omegn - lokaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter lokaler til bryllupet vårt, og holder på å bli sprø av alt som finnes der ute.. Vil ha et fint lokale i Bergensområdet, men kan også være i utkanten - Askøy, Sotra, Nordhordland... Ønsker et sted ved sjøen, med tilknytning til et fint lokale/kirke å ha vielsen i. Gjerne mulighet for utendørs vielse, men vil også ha mulighet til å trekke inn hvis Bergensværet ikke er på vår side.. Noen med gode erfaringer?



Anonymous poster hash: 79545...d0d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet om noen som har hatt både vielse og fest på Panorama konferansehotell i Sund, selv har jeg vært der som gjest i bryllup (de giftet seg i kirken) så akkurat hvordan de ordner vielse vet jeg ikke

Anonymous poster hash: 11569...79d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i for Hardanger et sted. Sjø er det jo (fjord), flotte kirker og hoteller som kan brukes til lokale. Det er også mulighet for å få vielse utendørs (vil jeg tro) i hvert fall hos Sorenskriveren.



Anonymous poster hash: 95a55...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Har sendt forespørsel til Hotel Ullensvang og Hardingasete i Hardanger, og Panorama konferansehotell i Sund.

Noen andre med gode forslag?



Anonymous poster hash: 79545...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solstrand hotell. ! Har selv vært i bryllup der. Nydelig sted.



Anonymous poster hash: 942e0...025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herdla er nydelig om du skal ha det om sommeren :)



Anonymous poster hash: 59287...e7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Askøy*!



Anonymous poster hash: 59287...e7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på utkikk etter lokaler til bryllupet vårt, og holder på å bli sprø av alt som finnes der ute.. Vil ha et fint lokale i Bergensområdet, men kan også være i utkanten - Askøy, Sotra, Nordhordland... Ønsker et sted ved sjøen, med tilknytning til et fint lokale/kirke å ha vielsen i. Gjerne mulighet for utendørs vielse, men vil også ha mulighet til å trekke inn hvis Bergensværet ikke er på vår side.. Noen med gode erfaringer?

Anonymous poster hash: 79545...d0d

Har vært i et flott bryllup på Fjorslottet på Osterøy (utendørs vielse på stedet) og alle gjestene overnattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utne Hotell

Eidfjord Hotell (husker ikke navnet på det i farten)

Hotellet i Ulvik



Anonymous poster hash: 95a55...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommandantboligen (på Laksevåg) er kjempefin.

Solstrand på Os er også veldig fint.

Litt lenger vekke er Ullensvang Hotell i Lofthus. Utrolig flotte omgivelser, men da må jo de fleste overnatte og greier..



Anonymous poster hash: f729f...0b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Lofthus (jada, pirkete...).

Og dersom bryllupet skal arrangeres om sommeren, så finnes det annen overnatting enn hotell dersom det blir for dyrt. Det er camping på Lofthus.



Anonymous poster hash: 95a55...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Valget har nå falt på Panorama konferansehotell på Sund. Men de kan ikke ha vielser der lengre, så trenger fortsatt et sted til vielse. Gode erfaringer? Helst ikke kirke.



Anonymous poster hash: 79545...d0d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humanistisk vielse med vigsler fra humanetisk forbund? Tror de tar hvor som helst

Anonymous poster hash: e3843...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Vet de kan være nesten hvor som helst, men jeg vil gjerne ha et sted som ser fint ut. Ønsker ikke å ha vielsen i et grendahus... Så, noen som har noen gode forslag? Sted til bare vielse altså, ikke fest. 



Anonymous poster hash: 79545...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet de kan være nesten hvor som helst, men jeg vil gjerne ha et sted som ser fint ut. Ønsker ikke å ha vielsen i et grendahus... Så, noen som har noen gode forslag? Sted til bare vielse altså, ikke fest.

Anonymous poster hash: 79545...d0d

Vet ikke om det går, men du kan høre med museet på Telavåg? De har noen fantastiske panorama vindu mot fjorden og så er dere i "riktig" kommune. Transport blir uansett et tema, og jeg ville tenkt linjen mellom sentrum og Sund. Alternativt i et av naustene på Glesvær? Der de har konsert på periferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...