Gå til innhold

Å se glimt fra fremtiden... Noen som gjør det her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke opp bilder, men det hender jeg får informasjon gjennom følelser, eller veldig klare og uventede tanker. Det som gjerne kjennetegner det er at følelsen er veldig kraftig, det er det som gjør at jeg legger merke til det, og at det selvfølgelig gjelder noe som jeg ikke kan vite på det gitte tidspunkt, jeg må bare vente og se om følelsen stemmer. Kommer det i form av tanke, så er det noen ganger nesten som om noen snakker til meg, og også ofte uventet i forhold til situasjonen. Jo sterkere følelsen eller fornemmelsen er, jo mer sannsynlig er det at jeg har rett, det er ihvertfall min erfaring.



Anonymous poster hash: 3b8b7...30e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som får disse forutanelsene, skriver dere dem ned?



Anonymous poster hash: 1cfd5...eaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tipper det egentlig er heldig gjetning, men har ofte opplevd å vite hvilken sang som blir den neste på radio eller på spillelista når jeg har på shuffle. Ikke at det kan sammenliknes med ts sine fremsyn da, det hørtes litt i overkant slitsomt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jeg kan se at solen blir en rød kjempe og sluker jorden.

Jeg kan også se at alt liv på jorden vil være borte om noen milliarder år fordi solen har gjort det slik at det ikke går ann og leve på jorden lenger. Pga at den er blitt mye mye varmere en hva den er nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke opp bilder, men det hender jeg får informasjon gjennom følelser, eller veldig klare og uventede tanker. Det som gjerne kjennetegner det er at følelsen er veldig kraftig, det er det som gjør at jeg legger merke til det, og at det selvfølgelig gjelder noe som jeg ikke kan vite på det gitte tidspunkt, jeg må bare vente og se om følelsen stemmer. Kommer det i form av tanke, så er det noen ganger nesten som om noen snakker til meg, og også ofte uventet i forhold til situasjonen. Jo sterkere følelsen eller fornemmelsen er, jo mer sannsynlig er det at jeg har rett, det er ihvertfall min erfaring. Anonymous poster hash: 3b8b7...30e

Omtrent slik er det for meg også. Jeg "ser" ingenting, men kan få forutanelser. De gjenkjenner jeg som en visshet så sterk at den ikke er til å rokke. Vanskelig å beskrive, det er en følelse av "sånn må det bare bli". Jeg kan ikke styre denne følelsen, den kommer helt vilkårlig. Sterkest inntrykk gjorde det da min far døde. 3-4 dager før han ble syk visste jeg at det var siste gang jeg så ham i live da jeg var på besøk. Slik ble det også. Jeg skrev det ikke ned, men passet på å ta noen fine bilder av ham under påskudd av at jeg ville prøve kameraet på min nye mobil.

Anonymous poster hash: 00da6...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvordan oppleves det?

Jeg har hatt noen ganske tydelig syn for noen uker siden.

Jeg så ting ang. familie, meg selv og venninne bl.a ganske betydningsfulle ting også, og skremmende ting. Som bl.a død av min mor, meg selv i rullestol på sykehus, og tantebarn som oppnår ting senere i livet.

Dette kom som en slags hodepine som eksploderte med lysglimt og bilder/filmsnutter i hodet mitt.

Jeg har tidligere hatt overnaturlige opplevelser med bl.a vardøger, sett/følt nærvær av folk som ikke lever lenger..

Hvordan oppleves det for dere andre som har dette?

Anonymous poster hash: 3bb35...ebf

Jeg skriver ned drømmene mine når jeg våkner, og mange av de har gått i oppfyllelse, kanskje mange år etterpå.

Jeg tror at alle kan se fremtiden når de drømmer, men de fleste glemmer drømmene sine ganske fort, så derfor er det lurt å skrive dem ned.

Anonymous poster hash: 6481a...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Får ofte slike såkalte syn.

Den nyligste var ei venninne som fant ut at hun var gravid. Jeg sa at hun kom til å få tvillinger, men hun trodde ikke på meg. Hun var til 2 ultralydtimer og ba de om å sjekke nøye hvor mange barn som lå i magen, og hun fikk beskjed om at det kun var 1 barn. Jeg stod på mitt og sa at hun måtte forberede seg på to barn.

Så når hun skulle til tredje ultralyd, så fant de ut at det var to små nurk i magen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ned drømmene mine når jeg våkner, og mange av de har gått i oppfyllelse, kanskje mange år etterpå.

Jeg tror at alle kan se fremtiden når de drømmer, men de fleste glemmer drømmene sine ganske fort, så derfor er det lurt å skrive dem ned.

Anonymous poster hash: 6481a...bf5

Venter man i mange nok år, går de fleste ting i oppfyllelse, spesielt om man har en litt vid tolkning. Jeg går ut ifra at du også tar med i beregningen alle de gangene drømmene dine har bommet?

Man vinner ikke 7 rette i Lotto ved å plukke ut 4 rette tall i uke 14, 2 tall i uke 20, og ett tall i uke 48 2 år senere.

Anonymous poster hash: 1cfd5...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Jeg kan se at solen blir en rød kjempe og sluker jorden.

Jeg kan også se at alt liv på jorden vil være borte om noen milliarder år fordi solen har gjort det slik at det ikke går ann og leve på jorden lenger. Pga at den er blitt mye mye varmere en hva den er nå

Jeg kan se at vi utvikler supersoniskkjølingssystem, som gjør at vi kan overleve varmen. Jeg ser også at Sola blir en hvit dverg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jeg kan se at vi utvikler supersoniskkjølingssystem, som gjør at vi kan overleve varmen. Jeg ser også at Sola blir en hvit dverg.

Jeg kan se at mennesker ikke kan akseptere at vi en dag vil dø ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Jeg kan se at mennesker ikke kan akseptere at vi en dag vil dø ut.

Det kan jeg også :) Ser du det mennesket som parrer seg med en Gorilla i år 2053, noe som resulterer i fødselen av den første human-gorilla hybrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hooty McOwlface

Dere burde plukke opp noen bøker om kognitiv psykologi før dere trekker konklusjonene deres.

Følelsen av å være fremsynt er kjent i vitenskapen og har en haug med logiske forklaringer - det at dere tror det dere vil tro og nekter å kjøpe disse logiske forklaringene har til og med også en logisk forklaring.

Og selv om dere er tusen prosent bombesikre på at dere har en gave eller hva det nå skal være, så ville jeg anbefalt å lest noen kritiske bøker om fenomenet først og lære dere hvor utrolig feilbarlig hjernen er. Om ikke annet så fordi det er uhyre interessant. Synes iallefall jeg :) Les noe av Kahnemann for eksempel.

For å ta et eksempel på hva jeg mener: en ting som åpenbart har skjedd med mange her er denne klassikeren med å få en fornemmelse som går i oppfyllelse, vondt i magen før noe vondt skjer, vet hvem som ringer før man tar telefonen..

Greia er at man husker veldig godt den dagen det ringte og man tenkte "nå er farfar død" før man tok telefonen og fikk den triste beskjeden. Men man husker ikke alle de gangene man våknet svett og tenkte at farfar var død når han ikke var det, når man har fått vondt i magen og følt noe fælt kom til å hende uten at det gjorde det, fått en fornemmelse av at flyet man sitter i vil styrte uten at det gjør det, tenkt at nå ringer mamma og så var det bare en telefonselger osv. Man husker bare de gangene man har rett.

Det er bare et av mange eksempler på kognitive feilkilder jeg ser i denne tråden. For å unngå akkurat denne så kan du skrive ned alle disse fornemmelsene dine. Skriv ekstremt detaljert, så unngår du i samme slengen en annen kjent kognitiv feil med at vi former både minner og drømmer i ettertid for å tilpasse det som skjer, enten vi vil eller ei. Den dumme hjernen vår husker ingenting akkurat som det var, men den fyller gledelig hullene for deg med det den synes passer inn.

Gjør du dette, så vil du etterhvert se at i hele den tykke boken din med fornemmelser så vil det som stemmer/ikke stemmer ha mest med en blanding av sannsynlighet og tilfeldighet å gjøre. Som er to andre elementer jeg gjerne skulle utredet litt mer om, men det blir veldig langt dette her.

Som sagt, les litt om det, dere som er hellig overbevist om at dere har evner burde jo være de første som var interessert i å se på det med litt kritisk blikk. Jeg synes til og med det er tåpelig å blankt avvise schizofreni, det er gjerne ikke den mest sannsynlige forklaringen av de hundre forklaringene som kan finnes for drømmene dine, men det er fremdeles vesentlig mer sannsynlig enn at du er synsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det blir ikke helt det samme kanskje, men jeg drømmer i blant ting som kan skje på et senere tidspunkt.

Noen ganger er drømmen diffus. Jeg drømte for eksempel at min daværende kjæreste var utro med en venninne av han. I drømmen var venninnen en annen person, men med samme navn. Da jeg fortalte dette til han, ble han helt satt ut.

Flere måneder senere fikk jeg vite om utroskapet. I den sammenhengen trakk han frem drømmen min og sa at det hadde skremt han.



Anonymous poster hash: 2d4db...348
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se fremtiden er egentlig ganske komplisert.. Hvis man hadde hatt evnen til å se fremtiden, så vil det si at når du ser frem i tid, så vil den fremtidige deg allerede ha sett det tidspunktet. Tenk om du hadde sett at du snublet. Hadde ikke det vært litt rart? Ditt fremtidige jeg ville jo allerede ha visst at du kom til å snuble..

Uansett, å se i fremtiden er ikke mulig. Det vet jo alle. Tid er relativt.

Det nærmeste du kommer er Deja Vú, men det er jo bare en glitch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan sitte og lese en tekst, f.eks her på kg. Jeg kan være brennsikker på at jeg leser noe som er skrevet for ett minutt siden. Så går det et døgn, og da kommer den teksten opp, og når jeg sjekker når den ble postet, så ble den postet bare ett minutt før jeg leser den. Den teksten jeg las i går var altså et syn framover i tid.



Anonymous poster hash: cdf8f...032
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde noe ekkelt en gang, selv om det sikkert bare var "veldig tilfeldig", dvs lite sannsynlig. Det var en fyr som kanskje hver fjerde måned i snitt sendte meg ekle stalker e-poster. En natt hadde jeg mareritt om at han hadde sendt meg en ny epost. Så jeg stod opp og sjekket mailen, ganske riktig :S

Anonymous poster hash: 14edf...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man begynner å hallusinere vet man det er på tide å legge seg, TS.



Anonymous poster hash: 320af...8f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg har opplevd déjà vu et par ganger, at folk i nær familie har vardøger (visstnok har jeg det selv og), at folk ringer når jeg tenker på dem...

Husker en gang jeg drømte at jeg kjørte bil gjennom en tunnel ut av Oslo og i retning Vinterbrosenter og min daværende kjæreste satt ved siden av meg. Ca én måned senere opplevde jeg det samme på nytt irl... O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...