Gå til innhold

Kvinnelig fastlege i Bergen


Gjest Solsikke

Anbefalte innlegg

Gjest Irene Humblen

Er absolutt ikke min erfaring! Hun tar seg god tid til samtale, er empatisk og ikke vanskelig mht henvise.

Hun er eneste som har hjulpet og trodd meg etter mange år med mistroiske (overdose mannlige) fastleger/sykehusleger som ikke trodde jeg var fysisk syk. Me/hjertesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Agnieszka

Synes det er litt påfallende at dere tør uttale dere om hvem som er en god kliniker/lege og hvem som ikke er det. Har dere bakgrunnskunnskaper til det?? En lege har kun 20 minutt per pasient og det skal dekke en nødvendig ananmese samt ev. en klinisk undersøkelse ++. Man må forberede seg til legetime, fatte seg i korthet og ikke komme med 4-5 problemstillinger hver time. Klart det blir dårlig behandling ut av det. Sånn er det, og handler ikke om god/dårlig lege. Og signerer gjerne innlegget lengre oppe hvor man påpeker at det ofte er de som ikke får sykemelding eller resepter på ulike preparater som de ønsker som gjerne klager. Husk at legen skal ha sitt navn på resepten og må stå for det h*n gjør. Og til slutt: Det vitner om lavmål å henge ut leger med navn her inne, spesielt dersom de er sykmeldte. Fatter ikke at noen kan være så enkle.

Ønsket meg å få de 20 minutter hos min fastlege jeg prøver å bytte vekk nå.

Fikk 3, bokstavelig tre, og følte meg veldig uønsket og plagsom...

Så litt forståelse, takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ønsket meg å få de 20 minutter hos min fastlege jeg prøver å bytte vekk nå.

Fikk 3, bokstavelig tre, og følte meg veldig uønsket og plagsom...

Så litt forståelse, takk ;)

Samme her. . .

Og det må væe lov å stille seg kritisk til tjenester en betaler for, akkurat som med håndtverkere. Selv skiftet jeg lege av samme grunn som deg. Hun ville heller ikke ta celleprøve av meg (var 5 år siden sist) Jeg hadde "smerter og problemer i magen og "der nede") Hun påsto det var psykisk...

Da jeg skiftet lege tok hun denne testen med en gang, og det viste seg at jeg hadde celleforandringer. Et halvt år senere var denne utviklet seg til livmorhalskreft. Jeg hadde dødd hvis jeg ikke hadde skiftet lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sitter å blar igjennom fastlegene nå, og lurer på om noen har erfaring med Vibeke Kvanvik Nygaard? Hun er ved Cort Piil Helsesenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raissa Tsynkalovskaia på Legehuset Varden er å anbefale. :jepp:

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å si at du har meldt dette inn?

nei dessverre, det har jeg ikke.

når en er syk, så har en ikke krefter til å kjempe mot systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Irene Øversveen viste seg for noen måneder siden å være en mannlig innvandrer som nektet å håndhilse på meg fordi jeg er kvinne.

Hun var sykemeldt på ubestemt tid, men det fikk jeg ingen informasjon om da jeg bestilte time der.

Har ikke vært der siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...