Gå til innhold

Overlevelsesfilmer fra sanne hendelser


Trompeten

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å sette meg mer inn i overlevelsesfilmer. Da tenker jeg mest på Jan Baalsrud i filmen Ni Liv. 

 

Så nettopp Rescue Dawn med Christian Bale og snart leier jeg filmen Unbroken. 

 

Kan jo nevne Alive når jeg først er i gang, men kan dere hjelpe meg med noen tilsvarende filmer der en eller flere hovedrolleinnehavere (basert på sanne hendelser) overlever mot alle odds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sanctum synes jeg var en grei film. Den er i den sjangeren du er ute etter. Tror den var basert på en sann hendelse, men det kan du jo sjekke hvis dette er avgjørende. 

 

Sjekket selv: Visstnok basert på en sann hendelse, men langt fra dokumentarisk virker det som. 

 

 

Så har du den om fyren som satte fast armen under en stein mens han dykket. Husker ikke tittelen i farta, men det gjør kanskje andre her? Ikke en film etter min smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanctum synes jeg var en grei film. Den er i den sjangeren du er ute etter. Tror den var basert på en sann hendelse, men det kan du jo sjekke hvis dette er avgjørende. 

 

Sjekket selv: Visstnok basert på en sann hendelse, men langt fra dokumentarisk virker det som. 

 

 

Så har du den om fyren som satte fast armen under en stein mens han dykket. Husker ikke tittelen i farta, men det gjør kanskje andre her? Ikke en film etter min smak. 

 

 

Hehe, takk! Jeg så traileren nå, eller rettere sagt, jeg skrudde av sånn halvveis da trailere har en tendens til å avsløre så mye. Men ja, denne virker spennende, selv om jeg får litt klaus av sånne filmer. Syntes at 127 timer var ufattelig spennende (som du nevner selv) og som ble nevnt av Berentsens. 

 

Skal skjekke opp denne filmen nærmere. Rart at jeg ikke har hørt om filmen og hendelsen, selvom jeg har hørt om det hølet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Touching the void.

127 hours

 

Touching the void høres spennende ut, og har vurdert å sett den for litt siden. Skal nok få gitt den en sjangs etterhvert :)127 timer er en av sjefsfilmene og står hjemme i hylla. Nesten litt som Cast Away, hvor det egentlig ikke skjer så mye, men likevel fenger. 

 

Jeg kan jo også nevne Catch me if you can, som er en av de bedre jeg har sett. Har sett det meste av intervjuene til Frank A. på youtube, og det er litt av en historie han forteller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nice, virker heavy, og her kommer jeg nok til å sitte spikra til sofaen. Takker for tipset. Forbinder meg kanskje litt på American Sniper, men har ikke sett den og aner ikke om det er en sånn film jeg er på jakt etter nå. 

 

En annen film jeg ikke har sett er den piratfilmen hvor et skip blir kapra: Captain Phillips. Muligens verdt å se.

Endret av Trompeten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen film jeg ikke har sett er den piratfilmen hvor et skip blir kapra: Captain Phillips. Muligens verdt å se.

Det er en fantastisk god film! Jeg har egentlig gitt opp film fordi jeg synes omtrent alt er barnslig søppel. Men den filmen var ribbet for barnslig tøys, synes jeg. Jeg gråt nesten da jeg så filmen på en bærbar datamaskin fordi jeg skjønte at denne perlen burde hatt en storskjerm. Beste filmen jeg har sett siden jeg var på kino for veldig lenge siden og så Apocalypto. Men dette er jo intetsigende da jeg ikke ser mye film. 

 

Hva med den filmen hvor Tom Hanks strander på en øde øy etter en flystyrt? Den har jeg lenge hatt lyst til å se, så lenge at jeg har glemt hva den heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

 

Hva med den filmen hvor Tom Hanks strander på en øde øy etter en flystyrt? Den har jeg lenge hatt lyst til å se, så lenge at jeg har glemt hva den heter. 

 

 Cast Away.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fantastisk god film! Jeg har egentlig gitt opp film fordi jeg synes omtrent alt er barnslig søppel. Men den filmen var ribbet for barnslig tøys, synes jeg. Jeg gråt nesten da jeg så filmen på en bærbar datamaskin fordi jeg skjønte at denne perlen burde hatt en storskjerm. Beste filmen jeg har sett siden jeg var på kino for veldig lenge siden og så Apocalypto. Men dette er jo intetsigende da jeg ikke ser mye film. 

 

Hva med den filmen hvor Tom Hanks strander på en øde øy etter en flystyrt? Den har jeg lenge hatt lyst til å se, så lenge at jeg har glemt hva den heter. 

 

 

Hærlig, den gir jeg nok en sjangs en dag, og skal sørge for at jeg ser den på storskjerm. Jeg nevte Cast Away litt tidligere, og synes denne er fin. Den ene replikken til Tom Hanks helt på slutten: som startet med "we both had done the math..." lærte jeg meg utenatt da jeg hadde kjærlighetssorg. hehe ;) Selv om det har strandet mange skjebner på øde øyer, så er den nok ikke den filmen basert på en sann hendelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...